Шановні восьмикласники!
Ви продовжуєте вивчати алгебру. А сприяти вам буде навчальний посібник, який ви тримаєте в руках.
Посібник складається з двох тем. Кожна тема має таку структуру:
Також в кінці посібника є повторення всього матеріалу, який ми вивчали протягом року.
Нехай Бог посилає вам мудрості у вивченні алгебри!!!
Урок №1
Квадратні корені. Дійсні числа
Завдання математики не навчання лічби, а
навчання прийомів людського мислення під час лічби
Л. М. Толстой
Питання
Література
Істер О.С. Алгебра: підручник для 8-го класу загальноосвітніх навчальних закладів, К.: Ґенеза, 2016 рік, § 13 – 19, стор. 112 – 169.
|
||||||||||||||
1.1 |
Графіком функції є парабола. |
|
||||||||||||
1.2 |
Властивості функції :
|
|||||||||||||
1.3 |
Графічний спосіб розв’язування рівнянь f(x) = g(x)
|
; ;
Відповідь: |
||||||||||||
|
||||||||||||||
2.4 |
Квадратним коренем з невід’ємного числа а називається таке число х, квадрат якого дорівнює а. |
16: 4 і – 4; 121: 11 і – 11. |
||||||||||||
2.5 |
Арифметичним квадратним коренем з невід’ємного числа а називається таке невід’ємне число х, квадрат якого дорівнює а.
|
. |
||||||||||||
2.6 |
Властивості арифметичного квадратного кореня:
|
6
=
|
||||||||||||
2.7 |
Розв’язування рівнянь виду – коренів немає
|
|
||||||||||||
2.8 |
Розв’язування рівнянь виду – коренів немає
|
|
||||||||||||
|
||||||||||||||
3.9 |
Числа, які використовуються при лічбі називаються натуральними. Множина натуральних чисел позначається – N. |
1, 2, 6, 12, 132 |
||||||||||||
3.10 |
Натуральні числа, протилежні їм числа і число 0 складають множину цілих чисел Z. |
1, 45, – 8, – 148 |
||||||||||||
3.11 |
Число, яке можна подати у вигляді дробу , де т – ціле число, а п – натуральне, називається раціональним числом. Множина раціональних чисел позначається – Q. |
|
||||||||||||
3.12 |
Кожне раціональне число можна подати у вигляді скінченного, або нескінченного періодичного десяткового дробу. |
|
||||||||||||
3.13 |
Нескінченні неперіодичні десяткові дроби складають множину ірраціональних чисел. |
|
||||||||||||
3.14 |
Множину всіх раціональних та ірраціональних чисел називають множиною дійсних чисел R. |
|
||||||||||||
|
||||||||||||||
4.15 |
Властивості функції :
|
|
Урок №2
«Одного разу ви зрозумієте, що ваша
велич починається там, де закінчується гординя»
Збірка «Хліб наш насущний»
Фронтальне опрацювання матеріалу
Функція , її властивості та графік. Графічний спосіб розв’язування рівнянь
І. Робота над засвоєнням понять, термінів і правил
Завдання 1.
ІІ. Відпрацювання практичних умінь та навичок
Завдання 2.
Письмово розв’яжи вправи, стор.116 підручника: 506; 508.
Завдання 3.
Розглянь приклад розв’язування вправи
Завдання 4.
Використовуючи розглянутий приклад, письмово розв’яжи вправи:
ІІІ. Відпрацювання умінь розв’язування нестандартних вправ та задач
Завдання 5.
Задача «Маркетинг»
Кондитерська компанія реалізує новий вид шоколадних цукерок. Щоб покращити збут нової продукції, компанія замовила на телеканалі трансляцію рекламного ролика протягом чотирьох місяців (вересень – грудень). Відомо, що у вересні трансляція ролика тривала 10 с, а кожного наступного місяця збільшувалась.
Відділ маркетингу, дослідивши обсяги продажу цукерок за цей час, отримав результати подані на рисунку. Кожна з чотирьох точок із координатами відповідає одному місяцю; – тривалість ролика щодня (у с); – кількість проданих цукерок (у тис. шт.), проданих протягом місяця.
Користуючись рисунком, дайте відповідь на запитання:
Урок №3
«Нейтральним бути не можна»
Андрій Кузьменко
Фронтальне опрацювання матеріалу
Квадратний корінь. Арифметичний квадратний корінь. Рівняння та
І. Робота над засвоєнням понять, термінів і правил
Завдання 1.
Завдання 2.
ІІ. Відпрацювання практичних умінь та навичок
Завдання 3.
Письмово виконай вправи, стор. 121 – 122 підручника: 530 (1, 3, 5, 7); 534 (2, 4, 6, 8); 536 (1, 3); 539.
Завдання 4.
Урок №4
«Глядіть, щоб ніхто
нікому не віддавав злом за зло, але завжди
дбайте про добро один для одного й для всіх!»
1послання ап. Павла до солунян 5:15
Фронтальне опрацювання матеріалу
Раціональні, ірраціональні, дійсні числа. Числові множини
І. Робота над засвоєнням понять, термінів і правил
Завдання 1.
Завдання 2.
Розгляньте приклад розв’язування вправи:
У класі 25 учнів. Серед них 13 учнів користуються соціальною мережею Twitter, а 17 учнів — мережею Facebook. Визначте, скільки учнів класу є користувачами обох соціальних мереж.
ІІ. Відпрацювання практичних умінь та навичок
Завдання 3.
Завдання 4.
ІІІ. Відпрацювання умінь розв’язування нестандартних вправ та задач
Завдання 5.
Задача «Києво-Могилянська академія»
Національний університет «Києво-Могилянська академія» налічує 6 факультетів: інформатики, правничих наук, економічних наук, гуманітарних наук, соціальних наук та
соціальних технологій, природничих наук. Студентська колегія університету складається із 6 студентів (по одному представнику від кожного факультету).
На рисунку подано діаграми (А–Д), на яких зображено відношення між множинами A і B.
Урок №5
«Мудрий бачить лихе – і
ховається, а безумні йдуть – і караються»
Книга приповістей Соломонових 27:12
Фронтальне опрацювання матеріалу
Властивості арифметичного квадратного кореня
І. Робота над засвоєнням понять, термінів і правил
Завдання 1.
ІІ. Відпрацювання практичних умінь та навичок
Завдання 2.
Завдання 3.
ІІІ. Відпрацювання умінь розв’язування нестандартних вправ та задач
Завдання 4.
Задача «Тренажерний зал»
Олег щодня відвідує тренажерний зал. Одного разу він вирішив виміряти частоту пульсу перед початком фізичних вправ – вона становила 70 ударів за хвилину. Після виконання вправ протягом хвилини Олег знову виміряв пульс, а потім повторив вимірювання ще кілька разів – через кожну хвилину, без додаткових фізичних навантажень. Удома Олег побудував діаграму, що відображає отримані результати (див. малюнок).
П’ятеро друзів Олега, побачивши ці результати, зробили такі висновки.
З якими висновками можна погодитися?
Уроки №6, 7
«Хліб з неправди солодкий людині,
та піском потім будуть наповнені її уста»
Книга приповістей Соломонових, 20:17
Фронтальне опрацювання матеріалу
Тотожні перетворення виразів, що містять квадратні корені
І. Робота над засвоєнням понять, термінів і правил
Завдання 1.
Завдання 2.
Питання кросворду:
1. Як називають невід’ємний квадратний корінь із невід’ємного числа? (Арифметичний). Сформулюйте означення арифметичного квадратного кореня.
2. Як називають знак арифметичного квадратного кореня? (Радикал)
3. Назвіть відомого французького математика, який ввів сучасне позначення радикала? (Декарт)
4. Як одним словом назвати додатні числа і нуль? (Невід’ємні)
5. Із якого числа неможливо добути квадратний корінь? (Від’ємного)
6. Числа, які можна подати у вигляді нескінченного десяткового періодичного дробу. (Раціональні)
7. Числа, які не можна подати у вигляді нескінченного десяткового періодичного дробу, але можна подати у вигляді нескінченного неперіодичного десяткового дробу. (Ірраціональні)
8. Назвіть знак, який необхідно поставити при порівнянні чисел і . (Більше)
ІІ. Відпрацювання практичних умінь та навичок
Завдання 3.
Письмово виконай вправи, стор. 151 – 154 підручника:
Урок №8
«Будьте терпимими один
до одного, прощайте одне одного…»
Послання ап. Павла до колосян 3:13
Фронтальне опрацювання матеріалу
Функція , її графік та властивості
І. Робота над засвоєнням понять, термінів і правил
Завдання 1.
ІІ. Відпрацювання практичних умінь та навичок
Завдання 2.
Завдання 3.
Письмово виконай вправи:
ІІІ. Відпрацювання умінь розв’язування нестандартних вправ та задач
Завдання 4.
Письмово виконай вправу:
Готуємось до індивідуального опрацювання
1) ;
2) .
Урок №10
«Хто любить навчання, той любить
пізнання, а хто докір ненавидить, той нерозумний»
Книга приповістей Соломонових 12 :1
Внутрішньопредметне узагальнення матеріалу
Квадратні корені. Дійсні числа
І. Систематизація та узагальнення теоретичних знань
Завдання 1.
Завдання 2.
Усно виконай вправи:
А |
Б |
В |
Г |
(2; 4) |
(3; 6) |
(1; 2) |
(3; – 9) |
А |
Б |
В |
Г |
Множина цілих чисел є частиною множини натуральних чисел |
0,4545…= 0,(45) |
|
|
А |
Б |
В |
Г |
|
|
|
|
ІІ. Систематизація та узагальнення практичних умінь та навичок
Завдання 3.
Письмово виконай вправи:
Урок №12
Міжпредметне узагальнення матеріалу
Перетворення виразів, що містять квадратні корені
Формування компетентностей:
Обладнання та наочність: ноутбуки 4+1 (підключені до мережі Інтернет), математичне доміно «Вирази із квадратними коренями»; капелюх.
Хід уроку
Вправа «Капелюшок» - учні в колі під музику передають один одному капелюшок та одягають собі на голову. На кому музика зупиняється, той відповідає на запитання вчителя (добути квадратний корінь з числа).
Розподіл учнів на 4 групи.
https://drive.google.com/open?id=1XFX69pWM7EBbaAc1f-i_3D3L9jP8LTy-&usp=sharing
Колоритне місто з багатою історією. Напевно, кожен, хто побував у ньому, пам’ятає п’янкий аромат кави і шоколаду на мощених вуличках. Старовинні будиночки, цікаві музеї, верхівки церков – все це можна побачити у цьому місті.
Самобутнє місто, в якому можна вічно відкривати щось нове і незвичайне. Це місто унікальне тим, що побачити пам’ятки тут можна на кожному кроці. Придбайте квиток в театр опери та балету, прогуляйтеся по затишних мощених вуличках і мальовничих набережних, відвідайте морські ресторанчики , відомі пам’ятники архітектури. А ще це місто пов’язують із гумором.
З усіх куточків світу з’їжджаються сюди туристи для того, щоб подивитися на знамениту фортецю. Ця фортеця прекрасно збереглася до наших днів і не перестає вражати своєю монументальністю і величчю. Саме завдяки цій фортеці місто називають “музеєм під відкритим небом”.
Це місто з унікальним минулим, колиска українського козацтва. У центральній частині міста розташований найбільший острів на Дніпрі – Хортиця, де для відвідувачів відкрито історико-культурний центр “Запорізька Січ”.
СТАРТ
|
|
4
|
|
3
|
|
6
|
|
10
|
|
36
|
|
5
|
|
28
|
|
14
|
|
21
|
ФІНІШ |
Завдання групам: пройти запропонованим маршрутом на карті та виконати он-лайн вправи у LearningApps ( групи заздалегідь зареєстровані на LearningApps під певним логіном)
Карта подорожі:
Результат виконання вправ учитель та учні спостерігають на вчительському ноутбукові в режимі «Статистика»
1). Вправа «Пазли»
2). Вправа «Знайди пару» (додаткове завдання)
3). Вправа «Відповідності сітки»
4). Вправа «Перегони»
Учитель спостерігає за роботою учнів в групах. З-за необхідності надає допомогу у виконанні вправ.
Урок №1
Квадратні рівняння
«Любіть своїх ворогів, добро робіть тим,
хто ненавидить вас. Благословляйте тих, хто вас
проклинає, і моліться за тих, хто кривду вам чинить»
Євангеліє від Луки 6:27, 28
Питання
Література
Істер О.С. Алгебра: підручник для 8-го класу загальноосвітніх навчальних закладів, К.: Ґенеза, 2016 рік, § 20 – 26, стор. 170 – 221.
1.Квадратні рівняння |
|||
1.1 |
Рівняння виду , де х – змінна, a, b, c – числа, причому , називається квадратним. |
|
|
1.2 |
Квадратне рівняння, в якому хоча б один із коефіцієнтів b або c дорівнює 0, називають неповним квадратним рівнянням. |
|
|
1.3 |
Розв’язування неповних квадратних рівнянь |
|
|
1)
. Відповідь: |
Відповідь: |
||
2) якщо , то якщо , то рівняння розв’язків немає |
; –; розв’язків . немає. |
||
3) |
|
||
1.4 |
Формула коренів квадратного рівняння
D – дискримінант (розрізнювач)
|
|
|
1.5 |
Якщо , то рівняння немає коренів. Якщо D = 0, то рівняння має один корінь Якщо , то рівняння має два різні корені
|
||
1.6 |
|
;
; ;
|
|
1.7 |
Квадратне рівняння, у якому а = 1 називається зведеним. |
|
|
1.8 |
Теорема Вієта Сума коренів зведеного квадратного рівняння дорівнює другому коефіцієнту, взятому з протилежним знаком, а їх добуток – вільному члену
|
||
1.9 |
Теорема, обернена до теореми Вієта Якщо числа та такі, що і то вони є коренями рівняння . |
||
2. Квадратний тричлен |
|||
2.10 |
Квадратним тричленом називається многочлен виду , де х – змінна, a, b, c – деякі числа, причому . |
|
|
2.11 |
Коренем квадратного тричлена називається значення змінної, при якому значення цього тричлена дорівнює 0. |
||
2.12 |
Формула розкладання квадратного тричлена на лінійні множники Теорема. Якщо – корені квадратного тричлена, то ) |
||
3. Рівняння, які зводяться до квадратних |
|||
3.13 |
Рівняння виду , де , називають біквадратним рівнянням. |
||
3.14 |
Біквадратні рівняння розв’язують методом введення нової змінної, позначивши |
||
3.15 |
Способи розв’язування рівнянь, які зводяться до квадратних:
|
||
4. Рівняння як математичні моделі прикладних задач |
|||
4.16 |
|
||
Урок №2
«Господь моє світло й спасіння моє, кого буду боятись?
Господь то твердиня мого життя, кого буду лякатись?»
Псалом 27:1
Фронтальне опрацювання матеріалу
Означення квадратного рівняння. Неповні квадратні рівняння
І. Робота над засвоєнням понять, термінів і правил
Завдання 1.
Завдання 2
Виконай усно вправи, стор. 173: 775, 776.
ІІ. Відпрацювання практичних умінь та навичок
Завдання 3
Письмово виконати завдання:
Уроки №3, 4
"Свого тягаря поклади ти на Господа, і тебе Він
підтримає, Він ніколи не дасть захитатися праведному!"
Псалом 55:23
Фронтальне опрацювання матеріалу
Формула коренів квадратного рівняння
І. Робота над засвоєнням понять, термінів і правил
Завдання 1.
Завдання 2
Виконай усно вправи:
А |
Б |
В |
Г |
|
|
|
|
А |
Б |
В |
Г |
1; 2; 3 |
3; – 1; – 5 |
1; – 2; 3 |
1; 2; – 3 |
А |
Б |
В |
Г |
2 |
– 4 і 4 |
– 2 |
4 |
ІІ. Відпрацювання практичних умінь та навичок
Завдання 3
Завдання 4.
Виконай письмово вправи, стор. 181 підручника:
1 варіант: 818 (1); 820 (2); 2 варіант: 818 (2); 820 (1).
Завдання 5.
ІІІ. Відпрацювання умінь розв’язування нестандартних вправ та задач
Завдання 6.
Виконай письмово вправи:
Уроки №5, 6
«Бо Господь дає мудрість, з Його уст знання й розум»
Книга приповістей Соломонових 2:6
Фронтальне опрацювання матеріалу
Теорема Вієта
І. Робота над засвоєнням понять, термінів і правил
Завдання 1.
Завдання 2.
Усно розв’яжи вправи:
А |
Б |
В |
Г |
|
|
|
|
А |
Б |
В |
Г |
5 |
14 |
– 5 |
– 14 |
А |
Б |
В |
Г |
|
|
|
|
ІІ. Відпрацювання практичних умінь та навичок
Завдання 3.
Завдання 4.
Письмово розв’яжи вправи:
1) х2 – 6х + 8=0 |
2) х2 –2х –15=0 |
3) х2 –15х + 36=0 |
4) х2 + 5х – 6=0 |
5) х2 + 7х– 8=0 |
6) х2 –10х – 39=0 |
А) х2 – 4х + 3 = 0; 1) 2 і 5;
Б) х2 – 24х – 81 = 0; 2) – 4 і 3;
В) х2 + 8х + 12 = 0; 3) – 3 і 27;
Г) х2 + х – 12 = 0; 4) – 6 і - 2;
Д) х2 – 7х + 10 = 0. 5) 1 і 3.
|
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
А |
|
|
|
|
|
Б |
|
|
|
|
|
В |
|
|
|
|
|
Г |
|
|
|
|
|
Д |
|
|
|
|
|
ІІІ. Відпрацювання умінь розв’язування нестандартних вправ та задач
Завдання 5.
Письмово виконай вправи, стор. 188 підручника: 840 (1, 3, 5); 845; 847; 849 (1, 3, 5).
Завдання 6.
Завдання 7. (домашнє)
Виконати завдання на картках швидкого рахунку, запропоновані вчителем.
Готуємось до індивідуального опрацювання
Урок №8
«Діточки, любімо не словом,
ані язиком, але ділом та правдою!»
1послання ап. Івана 3:18
Фронтальне опрацювання матеріалу
Квадратний тричлен та його корені. Розкладання квадратного тричлена на множники
І. Робота над засвоєнням понять, термінів і правил
Завдання 1.
Завдання 2.
ІІ. Відпрацювання практичних умінь та навичок
Завдання 3.
Користуючись алгоритмом та розглянутим прикладом, виконай вправи:
3.1.
3.2.
1 варіант |
2 варіант |
1. Розклади на множники квадратний тричлен: |
|
|
. |
2. Скороти дріб та обчисли його значення при заданому значенні x: |
|
|
|
ІІІ. Відпрацювання умінь розв’язування нестандартних вправ та задач
Завдання 4.
Задача «Страхова компанія»
Кожний менеджер страхової компанії веде однакову кількість справ клієнтів. Усього компанія веде 180 справ. Через реформування компанії трьох менеджерів було звільнено, а справи їхніх клієнтів розподілено між іншими менеджерами, причому кожен отримав 2 нові справи.
Уроки №9, 10
«Нехай молодим твоїм віком ніхто не гордує, але будь зразком
для вірних у слові, у житті, у любові, у дусі, у вірі, у чистості!»
1послання ап. Павла до Тимофія 4:12
Фронтальне опрацювання матеріалу
Розв’язування рівнянь, що зводяться до квадратних
І. Робота над засвоєнням понять, термінів і правил
Завдання 1.
Завдання 2.
ІІ. Відпрацювання практичних умінь та навичок
Завдання 3.
Письмово виконай вправи:
3.1. Розв’яжіть рівняння:
3.2. Розв’яжіть рівняння:
3.3. Розв’яжіть рівняння:
Завдання 4.
4.1. Знайдіть корені біквадратного рівняння:
4.2. Розв’яжіть рівняння:
4.3. Розв’яжіть рівняння:
Уроки №11, 12
«Поважати людей – означає поважати кожного
із них, а не тільки тих, на кого хочеш справити враження…»
Народна мудрість
Фронтальне опрацювання матеріалу
Розв’язування задач за допомогою квадратних та дробових раціональних рівнянь
І. Робота над засвоєнням понять, означень і правил
Завдання 1.
ІІ. Відпрацювання умінь і навичок, застосування правил.
Завдання 2.
Письмово виконай вправи:
ІІІ. Відпрацювання умінь і навичок розв’язування нестандартних задач і вправ
Письмово виконай вправи:
Завдання 3.
До розв’язання:
1) Знайдіть швидкість літака під час зворотного рейсу. Вважайте погоду спокійною, знехтуйте швидкістю вітру.
2) Андрій вилетів рейсом із Берліна о 15 : 30 за київським часом. З’ясуйте, чи встиг він того самого дня на концерт у Києві, що розпочався о 19 : 00.
До розв’язання:
1) Знайдіть швидкість течії річки.
2) Визначте, скільки часу витратив би турист на зворотний шлях, якби повернувся на човні.
До розв’язання:
Урок №13
«Раджу вам розглядати власні
невдачі як джерело мотивації і натхнення»
Нік Вуйчич, християнський
проповідник, мотиваційний тренер
Фронтальне опрацювання матеріалу
Квадратний тричлен. Рівняння, що зводяться до квадратних. Розв’язування задач за допомогою квадратних рівнянь
І. Робота над засвоєнням понять, означень і правил
Завдання 1.
ІІ. Відпрацювання умінь і навичок, застосування правил.
Завдання 2.
Усно розв’яжи вправи:
А |
Б |
В |
Г |
|
|
|
|
А |
Б |
В |
Г |
|
|
|
|
А |
Б |
В |
Г |
|
|
|
|
Завдання 3.
Письмово виконай вправи:
Готуємось до індивідуального опрацювання
Урок №15
«Хто добре запалився, той добре почав,
а добре почати – це наполовину завершити»
Григорій Сковорода
Внутрішньопредметне узагальнення матеріалу
Квадратні рівняння
І. Систематизація та узагальнення теоретичних знань
Завдання 1.
ІІ. Систематизація та узагальнення практичних умінь та навичок
Завдання 2.
Усно виконай вправи:
А |
Б |
В |
Г |
– 1; 1 |
– 2; 2 |
– 3; 3 |
– 4; 4 |
А |
Б |
В |
Г |
– 8 |
8 |
– 1 |
1 |
А |
Б |
В |
Г |
|
|
|
|
Завдання 3.
Письмово виконай вправи:
Урок №17
«Єдиний шлях, що веде до знань – це діяльність.
Бернард Шоу
Міжпредметне узагальнення матеріалу
Урок – квест «Квадратні рівняння»
Мета: систематизувати здобуті знання, формувати практичні навики їх використання, вміння аналізувати, критично мислити, працювати в команді, виховувати відповідальність, упевненість в собі, волю до перемоги, досягнення успіху у житті
Обладнання: мультимедійна система, ресурс Learningapps, додаток Документ Google, програма для зчитування QR-коду, картки із завданнями, маршрутні листи для команд
Місце проведення: кабінет математики
Підготовча робота: клас поділений на 6 команд, кожна команда обирає капітана; учнівські парти розміщені так, щоб дітям зручно було працювати на станціях; на партах назви станцій «Дослідження», «Теорема Вієта», «Історична», «Інтерактивна», «Цікаве рівняння», «QR-код»; кожна команда працює вдома по історичному матеріалу, пов’язаному з темою «Квадратні рівняння»; на Google Диску створено секторну діаграму з спільним редагуванням для підведення підсумків квесту; підготувати на станції консультантів
Хід уроку
І. Організаційний момент
Учитель: Доброго дня, діти! Ми сьогодні проведемо з вами урок-квест. Що таке квест, я впевнена, ви знаєте. Поділіться своїми знаннями. (Діти розповідають, що вони розуміють під словом «квест»).
Отже, команди готові до роботи, і ми можемо вирушати в подорож по країні «Квадратні рівняння». Не забудьте взяти з собою гарний настрій, спрямований тільки на перемогу; відповідальність, взаємоповагу і бажання зміцнити свої знання і відкрити для себе нове! Кожна команда рухається по шести станціях, перемагає та, яка перша відкриє всі таємниці! Капітани команди, отримайте маршрутні листи (Додаток 1) і починаємо подорож!
ІІ. Подорож по станціях
Розв’яжіть рівняння:
Консультанти перевіряють правильність і роблять відмітку у маршрутному листі кожної команди. (Відповіді подані у Додатку 2).
Що буде, якщо в квадратному рівнянні ах2 + bx + c = 0 поміняти
місцями a і c?
Для дослідження використайте рівняння:
х2 – 6х + 5 = 0
5х2 – 9х – 2 = 0
Розділіть рівняння на групи по кількості їх коренів.
Вправа виконується на комп’ютері, перевіряється автоматично.
https://learningapps.org/view4563471
Заповніть таблицю, використовуючи теорему Вієта.
Рівняння |
Сума коренів |
Добуток коренів |
х2 – 6х + 5 =0 |
|
|
3х2 + 3х ‒ 5 =0 |
|
|
0,2х2 – 8х + 5 =0 |
|
|
|
8 |
12 |
Встановіть відповідність між історичним фактом і особистістю.
Питання |
Відповіді |
|
А. Вієт |
2. Відкрив правило знаходження коренів рівняння ах2 +bх = с |
Б. Діофант |
3. Вивів формулу залежності коренів рівняння від коефіцієнтів |
В. Брахмагупта |
4. Вивів загальне правило розв’язування квадратних рівнянь |
Г. Штифель |
5. Запропонував формулу дискримінанта |
Д. Піфагор |
|
Е. Сільвестр
|
Прочитайте вислів і поясніть його важливість.
ІІІ. Підсумок уроку
Команди звітуються про виконані завдання, розповідають, що було найважче виконати, над чим ще треба попрацювати.
На якій станції було найцікавіше працювати показують на секторній діаграмі, яка створена в Документі Google і для якої відкритий доступ для спільного редагування. Учні виходять до інтерактивної дошки і перетягують трикутник до певного сектора.
Посилання для спільного доступу
Додаток 1
Маршрутні листи команд
Команда № 1
Станції |
Відмітка про виконання |
Бали |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Команда № 2
Станції |
Відмітка про виконання |
Бали |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Команда № 3
Станції |
Відмітка про виконання |
Бали |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Команда № 4
Станції |
Відмітка про виконання |
Бали |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Команда № 5
Станції |
Відмітка про виконання |
Бали |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Команда № 6
Станції |
Відмітка про виконання |
Бали |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Додаток 2
Відповіді
Станція «Цікаве рівняння»
х = -0,4, х ≠ 1.
Станція «Історична»
«Теорема Вієта»
Рівняння |
Сума коренів |
Добуток коренів |
х2 – 6х + 5 =0
|
6 |
5 |
3х2 + 3х ‒ 5 =0
|
|
|
0,2х2 – 8х + 5 =0
|
40 |
25 |
|
8
|
12 |
Станція «Дослідження»
Корені будуть оберненими до коренів даного рівняння
Станція «QR- код»
Вислів:
Найкращий спосіб вивчити що-небудь – це відкрити самому.
Д. Пойа
Уроки №1, 2
«Любіть своїх ворогів, добро робіть тим,
хто ненавидить вас. Благословляйте тих,
хто вас проклинає, і моліться за тих,
хто кривду вам чинить»
Луки 6:27,28
Внутрішньопредметне узагальнення матеріалу за рік
Завдання 1.
Усно виконати вправи:
А |
Б |
В |
Г |
8 |
18 |
– 12 |
12 |
А |
Б |
В |
Г |
|
– 3 |
3 |
|
А |
Б |
В |
Г |
– 10 |
10 |
– 8 |
8 |
Завдання 2.
Письмово виконати вправи:
Завдання 3.
Усно виконати вправи:
А |
Б |
В |
Г |
8 |
18 |
– 2 |
2 |
А |
Б |
В |
Г |
|
– 4 |
4 |
|
А |
Б |
В |
Г |
– 10 |
10 |
– 8 |
8 |
Завдання 4.
Письмово виконати вправи:
4.1. Скоротіть дріб .