Парасковіївка 2020 рік
Шановні колеги!
У зв’язку з тривалим періодом призупинення навчання керівники навчальних закладів оперативно прийняли рішення не переривати навчання під час карантину, а використовувати можливості дистанційного навчання. Адже закрита на карантин школа ще не свідчить про відсутність уроків і необхідних для повноцінного освітнього процесу заходів.
Основними формами роботи з учнями, відповідно до рівня ІК-компетентності, вихователі обрали сучасні сервіси електронної комунікації (таблиця). Дистанційне виховання учнів здійснюється завдяки використанню всіх технічних та інформаційних засобів: електронної пошти, соціальних мереж, засобів он-лайн зв’язку.
На наших із вами очах відбувається перехід до моделі освітнього процесу, яка поєднує можливості традиційної та електронної форм навчання. Наш світ — «змішаний», і значна частина нашого повсякдення, у тому числі навчання, у майбутньому проходитиме у віртуальному середовищі. Хоча технології ніколи не замінять вчителя, педагогам варто пам’ятати: вчителі, які використовують технології, замінять тих, хто не використовує. Дистанційне навчання - взаємодія вчителя і учнів між собою на відстані, що відображає всі властиві навчальному процесу компоненти і реалізоване специфічними засобами Інтернет-технологій або іншими засобами, які передбачають інтерактивність.
У збірці зібрано інформацію, матеріали та представлені посилання на ряд інтернет-сервісів, які чудово підходять для використання як у освітньому, так і виховному процесах.
Організація дистанційної роботи вихователів. Види робіт та онлайн – сервіси.
Проблема організації дистанційного виховання є надзвичайно актуальною в умовах тривалого карантину. Перед педагогами виникли нові запитання:
❓ як ефективно взаємодіяти з вихованцями дистанційно;
❓ які додатки допоможуть просто і дієво взаємодіяти з учнями;
❓ як якісно доносити матеріал;
❓ які завдання підходять для такої взаємодії;
❓ які додатки найпростіші у використанні.
Що робити педагогам та іншим працівникам під час такого гнучкого (дистанційного) режиму роботи?
Педагоги мають інші види педагогічного навантаження. Так, вони здійснюють іншу організаційну та методичну діяльність.
Як організувати дистанційну роботу вихователя?
У період карантину педагоги мають виконувати індивідуальний план самоосвіти і, якщо це передбачить керівник закладу освіти, за результатами виконання цього плану можлива звітність.
При цьому працівники саморегулюють свій робочий час, зокрема початок та закінчення робочого дня.
Для забезпечення освітнього процесу з вихованцями педагоги можуть підготувати матеріали для занять з дітьми у формі завдань, запитань–відповідей, відеозанять aбo гіперпосилань на них тощо та надіслати їх батькам вихованців закладу електронною поштою, розмістити на сайті закладу aбo інших онлайн-ресурсах (Facebook, Viber, Messenger тощо). Дуже добре було б організувати зворотній зв’язок: продумати, як батьки повідомлять про виконання завдань ( фото, відео повідомлення тощо).
I. Онлайн сервіси.
II. Види робіт.
Онлайн сервіси
Вайбер.
Viber (вайбер, вібер, вібра) — це мобільний додаток, що дозволяє дзвонити і відправляти текстові повідомлення іншим користувачам цього месенджера безкоштовно. Користуватися ним можна через wifi або мобільний інтернет. Вайбер відрізняється досить високою якістю звуку. Ніяких обмежень на кількість відправлених або отриманих повідомлень, а також на тривалість розмов немає.
Фейсбук
Найбільше онлайн-спільнота в світі. Знайдіть старих друзів. Плануйте заходи. Читайте цікаві теми. Будьте на зв'язку з сім'єю. Шукайте друзів. Спілкуйтеся онлайн. Грайте в ігри з друзями. Діліться фотографіями.
Групи для освітян
Онлайн – дошка. Можна використовувати з учнями під час проведення онлайн занять або з колегами під час зустрічей. Реєструєтеся, надсилаєте запрошення учню, учень реєструється і все! Одночасно онлайн працюєте на цій дошці!
Google-клас.
Це платформа, в якій ви можете створити віртуальний клас, через електронну пошту додати до нього своїх реальних учнів, ставити завдання у спільному структурованому просторі всім школярам або вибірково, оперативно обмінюватися інформацією, створювати свої завдання або додавати їх з інших платформ.
На платформі ви можете:
створити свій клас
організувати запис учнів;
ділитися з учнями необхідним навчальним матеріалом;
запропонувати завдання для учнів;
оцінювати завдання учнів і стежити за їхнім прогресом;
організувати спілкування учнів.
Де знайти додаток Google Glassroom
Знайти Google Classroom досить просто, для цього відкрийте браузер Google Chrome і далі перегляньте додатки Google.
Для цього потрібно відкрити нову сторінку в браузері та натиснути на іконку додатків Google у верхньому лівому куті, поряд із зображенням облікового запису.
Після відкриття ви потрапите в Google Classroom де можна почати створювати власний курс, або ж ви побачите тут перелік курсів, до яких ви отримали доступ раніше.
Додаток YouTube Kids створений, щоб діти могли безпечніше та простіше досліджувати світ через відео в Інтернеті – від улюблених шоу та музики до майстер-класів із моделювання вулкана, створення лизуна тощо. Крім того, завдяки інструментам батьківського контролю ви можете пристосувати додаток до потреб своєї родини.
Батьки мають можливість фільтрувати контент самостійно, обмежуючи час, проведений в додатку. Тут є можливість складання індивідуальних колекцій і плейлистів. Батьки можуть відключати пошук відео і видачу рекомендації, якщо вони вважають цю функцію непотрібної для своєї дитини.
Таким чином, YouTube Kids - це безпечне місце, що служить джерелом інформації для дітей. Безліч можливостей і цікавого контенту для дозвілля і розваги дітей. Завантажити YouTube Kids можна абсолютно безкоштовно на Google Play и Apple Store.
Важливим є і надання консультативної та психологічної допомоги, проведення бесід з батьками дітей, які педагоги можуть забезпечити через індивідуальні консультації у телефонному режимі, за допомогою онлайн-ресурсів (мобільних додатків, електронної пошти тощо). При потребі можуть бути забезпечені групові онлайн-консультації батьків вихованців закладу, шляхом розміщення інформації на онлайн-ресурсах закладу, у тому числі у соціальних мережах (створення спільнот в соціальних мережах, мобільних додатках).
Необхідно інформувати батьків про тимчасовий графік роботи закладу в період карантину, контактні телефони, електронні пошти, посилання на сайт закладу та інші його онлайн-ресурси шляхом розміщення оголошень при вході в приміщення закладу освіти, на сайті закладу та на сайті засновника закладу, повідомлень в місцевих засобах масової інформації тощо.
Робочий час під час карантину педпрацівникам варто використати і для професійного розвитку. Звичайно, організація дистанційного навчання вже сприятиме удосконаленню навичок володіння ІКТ-технологіями, професійному вдосконаленню педагогічних працівників. Разом з тим, педагогам ЗДО варто розробити індивідуальні плани професійного розвитку, самоосвіти, дистанційно пройти курси підвищення кваліфікації тощо.
Крім того, під час карантину є можливість виготовлення наочного матеріалу для занять з дітьми, розробки конспектів занять та підбору матеріалів з Інтернет-ресурсів для занять з вихованцями після завершення карантину. Є час і для упорядкування обов’язкової для кожного працівника закладу документації.
Зразки завдань.
Інтернет-ресурси для дітей,
їх батьків та вихователів.
Українські пізнавальні сайти.
Використані джерела:
1