28 вересня о 18:00Вебінар: Формування навичок розв'язування задач із хімії засобами дистанційного навчання

Послідовність навчання елементам гімнастики учнів початкової ланки 1-4 класи

Про матеріал
Послідовність навчання елементам гімнастики учнів початкової ланки 1-4 класи. Акробатичні вправи: 1. Групування; перекати у групуванні; перекид уперед з похилої площини; із сіду перекат назад в положення лежачи зігнувшись з доторканням носками підлоги; з положення стійки на колінах, руки вгору нахил назад. 2. Перекид уперед і назад; стійка на лопатках зігнувши ноги; «напівшпагат», «міст» із положення лежачи; перекати в різні сторони з різних положень групувань.
Перегляд файлу

Послідовність навчання елементам гімнастики учнів початкової ланки 1-4 класи

 

Акробатичні вправи:

  1. Групування; перекати у групуванні; перекид уперед з похилої площини; із сіду перекат назад в положення лежачи зігнувшись з доторканням носками підлоги; з положення стійки на колінах, руки вгору нахил назад.
  2. Перекид уперед і назад; стійка на лопатках зігнувши ноги; «напівшпагат», «міст» із положення лежачи; перекати в різні сторони з різних положень групувань.
  3. Перекид уперед і назад; стійка на лопатках; «міст» із положення лежачи; поворот в упор на одному коліні; «напівшпагат».
  4. Перекиди уперед і назад; стійка на лопатках; «міст» з положення стоячи; стійка на голові та руках; «напівшпагат»; «шпагат».

 

Послідовність навчання:

Групування – дуже зігнуте положення тіла вперед у всіх суглобах, в якому ноги притиснуті до тулуба.

  1. Групування з положення сидячи – з сіда зігнути спину і ноги, розвести коліна нарізно, взятися руками за середину гомілки і притягнути ноги до тулуба, підборіддя притиснути до грудей, а лікті притиснути до тулуба.
  2. Те ж, з положення присіду.

Те ж, з положення лежачи.

       

 4. Виконати групування повільно (на два, чотири рахунки) і швидко (по      сигналу).

Перекати – руху тіла з послідовним торканням тілом підлоги без перевертання через голову.

  1. З положення сидячи у групуванні перекотитись назад і без зупинки повернутися у вільне положення (до торканням ступнями опори).
  2. Те ж, з упору присівши.

Виконати перекати повільно, з послідовним набиранням швидкості.

  1. Перекат назад в положення лежачи зігнувшись з доторканням носками підлоги.

Виконати перекат назад до положення лежачи на спині, випрямити ноги в колінах, руками опиратися о підлогу біля голови, носками ніг торкнутися підлоги за головою.

 

  1. Перекати в різні сторони з упору стоячи на колінах: прийняти положення упору стоячи на колінах, групуючись притиснути лікті рук до тулуба, виконати перекат (праворуч, ліворуч) поступово перекочуючись на спину, на бік і повернутись у вихідне положення.

Нахил тулуба назад із положення стійки на колінах, руки вгору

  1. Прийняти положення стійки на колінах (відстань між колінами долоня), руки вгору – прогнутись у грудному та поперечному відділі хребта, дивлячись на руки, виконати нахил тулуба назад.
  2. В.п. те ж – виконати нахил тулуба назад біля гімнастичної стінки, тримаючись руками жердини. Поступово змінювати кут нахилу, перехвачуючись за жердини вниз, та повертаючись у вихідне положення.

Для того, щоб не втомлювались м’язи спини, після 3-4 разів нахилу тулуба назад, виконати 2-3 нахили тулуба вперед.

Стійка на лопатках

  1. В.п. лежачи на спині, руки вздовж тулуба. Виконуючи групування, підняти зігнуті ноги вгору, опираючись на потилицю й лопатки, упершись плечима зігнутих рук у підлогу, а кістями – у поперек (великі пальці назовні). Для більшої стійкості тримати лікті ближче один до одного.                                                                                            
  2. З положення лежачи на спині головою до гімнастичної стінки взятися руками за рейку, зігнути ноги, коліна наблизити до грудей і повернутися у В.П.
  3. З того ж В.П., згинаючи ноги, підняти їх вгору, перекотитися на лопатки і ногами торкнутися стінки.
  4. Те ж, але, розгинаючи ноги, доторкнутися стінки якомога вище.
  5. З сіду перекат назад у групуванні, руки тримають тулуб, ноги зігнуті.
  6. З сіду перекат назад у групуванні, випрямити ноги (з допомогою).
  7. З сіду перекатом назад у групуванні, виконати стійку на лопатках з прямими  ногами 
  8.                                                                                                                                                                                                                                                                                  
  9. З упору присівши, виконати стійку на лопатках та повернутись у В.П.

Перекид уперед

Перекид уперед – рух тіла вперед з повним обертом, з послідовним доторканням плечима і спиною до підлоги. Перекид вперед виконується з упору присівши – потрібно поставити руки вперед на 30-40 см від носків ніг і спираючись на руки, розігнути ноги (поштовх). Згинаючи руки і опускаючи голову на груди, м’яко перекочуючись через потилицю, шию і лопатки, швидко згрупуватися і зробити перекат вперед, приходячи в положення упору присівши.

 

 

Послідовність навчання:

  1. З упору лежачи – згинання і розгинання рук.
  2. Сидячи на полу, нахил тулуба вперед, лобом торкнутись ніг.
  3. Сидячи на п’ятках, нахил вперед: лобом торкнутись колін.
  4. Сидячи на підлозі, групування.
  5. З положення сидячи на підлозі в групуванні, перекат назад і повернення у В.П.
  6. З упору присівши перекат назад в групуванні і повернення у В.П.
  7. З упору стоячи ноги нарізно, перекид вперед в сід у групуванні.
  8. З упору стоячи ноги нарізно, перекид вперед в упор присівши.
  9. Перекид вперед на похилій площі (гімнастичний міст, накритий гімнастичним матом).
  10. Лежачи на гімнастичному коні (козлі) з опорою руками о підлогу, згинаючи руки і нахиляючи голову на груди – перекид вперед. При цьому торкатися підлоги частинами тіла (потилицею, шиєю, лопатками, спиною) треба поступово. Звернути увагу, що ноги згинаються у колінах (групування) в момент торкання лопатками полу.
  11. З упору присівши, перекид вперед.

     Два перекиди вперед

     Після першого перекиду вперед, який виконується енергійніше, ніж звичайно,          поставити руки на гімнастичний мат і не затримуючись виконати другий перекид          вперед.

     Перекид назад

 З упору присівши (руки попереду ступенів ніг на відстані 15-30 см) виконати   перекат назад у групуванні, поставити руки на підлогу на рівні голови (пальці до  плечей) та випрямляючи руки, перевернутися через голову (не розгинаючи ніг),  прийти в упор присівши.    

  1. З упору присівши, перекат назад в групуванні до торкання лопатками і потилицею підлоги – руки біля голови, пальцями до плечей.
  2. Те ж, але спробувати, спираючись на руки, ногами дістати підлоги за головою.
  3. Перекид назад по похилій площині (гімнастичний міст).
  4. Перекид назад з упору присівши.

Перекид виконувати з допомогою. Допомога надається стоячи збоку від учня, однією рукою тримаючи за верхню частину лопаток, другою допомагаючи під стегна.     

 

МІСТ               

Міст із положення лежачи:

  1. Лежачи на животі, захватити руками ноги за середину гомілки. прогинаючись відірвати ноги від підлоги, голову закинути назад (корзинка).
  2. Те ж, але виконати перекати вперед, назад на животі.
  3. Лежачи на животі, ноги прямі, руки вгору прямі. Прогнутися і відірвати ноги та руки від підлоги (човник).
  4. Лежачи на животі, руки вздовж тулубу, ноги прямі. Прогнутися назад не відриваючи ноги від підлоги, голова назад.
  5. Стоячи на колінах (відстань між колінами долоня), нахил назад намагаючись руками торкнутися підлоги. Вправу можна виконувати біля гімнастичної стінки.
  6. Стоячи спиною до гімнастичної стінки на відстані кроку, триматись зігнутими руками рейки за головою і випрямляючи руки, прогнутись.
  7. В стійці ноги нарізно на відстані одного метра від стіни, руки вгору, нахилитись назад і торкнутись руками стіни.
  8. В стійці ноги нарізно біля гімнастичної стінки, перехоплюючись руками за рейку, опуститись вниз.
  9. Лежачи на спині, сильно зігнути ноги і тримати їх (на ширину ступні), руки біля голови (пальцями до плечей), Випрямляючи разом руки і ноги, прогнутись, сильно нахиливши голову назад. В положенні моста, випрямляючи ноги в колінах, передати вагу тіла на руки. Згинаючи руки і ноги, нахиляючи голову вперед, поступово перейти у вихідне положення. Після виконання вправи, виконати2-3 нахили тулуба вперед.           

Міст із положення стоячи

Стоячи ноги нарізно, руки вгору – прогинаючись і подаючи вагу тіла вперед, дивлячись на руки, повільно стати на міст.

  1. Стоячи біля гімнастичної стінки ноги нарізно, прогинаючись та тримаючись за рейку, опуститися вниз та піднятися вгору. Надавати допомогу стоячи збоку та підтримуючи за поперек.

Міст із положення лежачи і поворот до упору на одному коліні

Лежачи на спині, сильно зігнути ноги, руки біля плечей. Випрямляючи разом руки і ноги, прогнутись, сильно нахиливши голову назад. В положенні міста, випрямляючи ноги в колінах, передати вагу тіла на руки. Виконуючи поворот, відштовхнутися правою (лівою) рукою і ногою і перенести вагу тіла на ліву (праву) руку й ногу. Не затримуючись, повернутися кругом в упор стоячи на коліні.

Допомогу (страхування) надавати стоячи збоку та тримаючи за тазобедрений суглоб, допомагаючи виконувати поворот.              

                          

Напівшпагат

З упору стоячи на колінах, тримаючись руками за підлогу, поставити праву (ліву) ногу вперед і відводячи назад другу ногу, випрямитись, руки відірвати від полу, дивитись вперед.

  1. Сидячи на підлозі, ноги прямі, нахили тулуба вперед.
  2. Сидячи на підлозі, ноги нарізно – нахили тулуба до правої ноги, лівої ноги та посередині.  

Виконувати «напівшпагат» треба добре розігрівши м’язи та поступово.

 

Шпагат

Із основної стійки, крок однією ногою назад, нахил тулуба вперед і триматися руками за підлогу (нога між руками). ноги та руки тримати прямими. Бажано навчати шпагату зразу на одну і другу ногу, для цього треба поступово не змінюючи положення ніг, зробити поворот кругом.

  1. Сидячи на підлозі ноги разом, прямі – нахили тулуба вперед.
  2. Сидячи ноги нарізно – нахил тулуба до правої ноги, лівої ноги, вперед.
  3. Стоячи біля гімнастичної стінки (колоди) – положити ногу на рівні поясу на рейку (колоду) – виконати нахили тулуба до ноги. зробити поворот праворуч (ліворуч) – нахил тулуба вперед, ще один поворот тулуба – нахил тулуба до лівої (правої) ноги.
  4. Тримаючись руками за рейку (колоду) стоячи обличчям до снаряду – махи правою (лівою) ногою в сторони.
  5. Стоячи боком до снаряду – махи ногою вперед, назад.
  6. Стоячи боком до снаряду – покласти праву (ліву) ногу на снаряд та тримаючись, виконати шпагат.
  7.  

Лазіння і перелізання

І. З упору стоячи на зігнутих ногах лазіння однойменним і різнойменним способами по горизонтальній та похилій гімнастичній лаві; в упорі присівши ззаду різнойменним способом по підлозі (вперед і назад); по гімнастичній стінці в різних напрямках, перелізання через перешкоду.

ІІ. В упорі присівши по похилій лаві, під кутом 450; підтягування по горизонтальній і похилій лавах, лежачи на животі; перелітання через гімнастичну колоду, козла чи коня; лазіння по гімнастичній стінці однойменним чи різнойменним способами.

ІІІ. На похилій гімнастичній лаві, стоячи в упорі на колінах, лежачі на живості; лазіння по канату довільним способом; по гімнастичній стінці однойменним і різнойменним способами; лазіння під колодою із захопленням її руками і ногами; перелізання через коня, колоду.

IV. По похилій гімнастичній лаві з переходом на гімнастичну стінку, різними способами, лазіння по канату у 2:3 прийоми.  

 

Вправи з лазіння і перелізання – активні рухові дії, виконання яких включає в роботу всі ланцюги рухового апарату. Наявність великої кількості прийомів з лазіння по різним гімнастичним приладам (гімнастичних лав, встановлених під різним кутом, гімнастичній стінці, канатам, шестам), перелізання через гімнастичну колоду, коня, козла, горки матів – роблять ці вправи доступними для учнів всіх вікових груп.

 

Враховуючи складність вправ з лазіння, необхідно проводити їх, починаючи з простих прийомів, таких як лазіння по гімнастичній лаві, встановленій під різним кутом, гімнастичній стінці, а потім переходити до навчання прийомам лазіння по канату. Прості способи лазіння і перелізання опановуються зразу після показу і пояснення.

І

Лазіння однойменним і різнойменним способами з упору стоячи на зігнутих ногах по горизонтальній та похилій лаві.

  1. В.П. – упор стоячи на зігнутих ногах (гімнастична лава горизонтальна). Переставляючи вперед праву (ліву) руку, одночасно переставити праву (ліву) зігнуту ногу вперед і навпаки.
  2. В.П. – упор стоячи на зігнутих ногах. Переставляючи вперед праву (ліву) руку, переставити вперед протилежну, зігнуту ногу.
  3. Те ж, але на похилій гімнастичній лаві.

Однойменний спосіб

  1. В.п. – упор присівши ззаду – переставляючи вперед праву (ліву) ногу, зігнуту в коліні, одночасно переставити однойменну руку.

Різнойменний спосіб

  1. В.п. – упор присівши ззаду – переставляючи вперед праву (ліву) ногу, зігнуту в коліні, одночасно переставити вперед протилежну руку.

 

Лазіння однойменним і різнойменним способом по гімнастичній стінці

  1. В.П. стоячи на рейці гімнастичної стінки, руки на рівні плечей – виконати однойменний рух правої (лівої) руки та правої (лівої) ноги.
  2. В.п. стоячи на рейці гімнастичної стінки, руки на рівні плечей – виконати різнойменний рух правої (лівої) руки та лівої (правої) ноги.

              

Лазіння по гімнастичній стінці

  1. В.П. стоячи на рейці гімнастичної стінки, руки на рівні плечей – приставляючи ноги приставним кроком (праворуч, ліворуч) перехоплюючись руками, лазіння по стінці праворуч (ліворуч).
  2. В.П. стоячи на рейці гімнастичної стінки, руки на рівні плечей – переставляючи рук та ноги по рейкам рух вгору.
  3. Те ж, але рух вниз.

 

Лазіння по гімнастичній лаві

  1. В.П. лежачи на животі на горизонтальній гімнастичній лаві, руки прямі вперед – тримаючись руками за гімнастичну лаву виконати підтягування тулуба, супроводжуючи руками рух до поперекового відділу.
  2. Те ж, але на похилій гімнастичній лаві.

 

Лазіння по канату

Лазіння по канату – найбільш складна вправа і без відповідної підготовки учню часто не вдається піднятись навіть на невеличку висоту на канаті. Вправи з лазіння по канату потребують доброї силової підготовки і уміння поєднувати рухи руками і ногами.

Послідовність навчання:

Перша серія завдань

  1. З вису на зігнутих руках, на гімнастичній стінці – повільно розгинаючи руки, перейти у вис за 6-8 сек. повторити 2-3 рази.
  2. Те ж, але утриматись у висі на зігнутих руках 4-5 сек.
  3. З вису спиною до гімнастичної стінки – підняти зігнуті ноги вперед як можна вище і опустити в В.П. Повторити 8-10 раз.
  4. З вису сидячи ноги нарізно на канаті перейти у вис лежачи з почерговим перехватом рук. Повторити 3-4 рази.
  5. З вису сидячи ноги нарізно на канаті перейти у вис стоячи з почерговим перехватом рук. 

Друга серія завдань

  1. З вису стоячи на канаті, прийняти положення вису на зігнутих руках на канаті. Утриматись в такому положенні 4-5 сек. Повторити 2-3 рази.
  2. Сидячи на гімнастичній лаві, захопити ногами гімнастичну лавку, імітуючи захват каната. При вірному захваті гімнастична лавка повинна утримуватися вертикально.
  3. Сидячи на гімнастичній лаві, захопити канат ногами, так як було описано вище.
  4. З вису на зігнутих руках захватити канат ногами і утримувати це положення 5-6 сек.   

Третя серія завдань

  1. З вису стоячи, руки зігнуті – захопити канат ногами і розгинаючи ноги перехопити почергово руки вище. Повернутись у В.П. Повторити 2-3 рази.
  2. Те ж, але після випрямлення ніг перехопити руки вище і повернутись у В.П. Повторити 2-3 рази.

Четверта серія завдань

  1. Те ж, що друга вправа третьої серії, але після перехвату рук, згинаючи ноги, захопити ними канат вище і повернутись у В.П. повторити 2-3 рази.
  2. Те ж, але виконати 2-3 перехвати руками і ногами та повернутись у В.П. Повторити 2-3 рази.
  3. Те ж, але виконати 4-5 перехватів руками і ногами.
  4. Лазіння по канату довільним способом на задану висоту.

 

Лазіння по канату в три прийоми

  1. В.П. – вис на прямих руках. Зігнути ноги вперед і захватити канат ногами (підйомом однієї і п’яткою другої ноги).
  2. В.П. – вис на прямих руках. Не ослабляючи захвата ногами, розігнути їх і зігнути руки.
  3. В.П. – вис на прямих руках. По черзі перехопити руки вгору і прийняти В.п., не відпускаючи захвату канату ногами.

Лазіння в три прийоми застосовується на заняттях з учнями молодшого та середнього шкільного віку.

Лазіння по канату в два прийоми

Перший варіант

  1. В.П. – вис на прямій руці, друга рука тримає канат на рівні підборіддя. Згинаючи ноги, захватити канат, як при варіанті в три прийоми.
  2. В.П. – вис на прямій руці, друга рука тримає канат на рівні підборіддя. Розгинаючи ноги, підтягнутись на одній руці, а другою перехопити канат вгорі.  

Другий варіант

  1. В.П. – вис на прямих руках. Підтягуючись на руках, зігнути ноги і захватити ними канат.
  2. В.П. – вис на прямих руках. Розгинаючи ноги, перехопити канат руками, тобто перейти у вис на прямих руках.

                  

Вправи з рівноваги

І. Різні вправи з одночасними рухами руками; присідання з різними положеннями рук; зіскок прогнувшись.

ІІ. Стійка впоперек і вздовж; переступання через набивні м’ячі та їх перенесення; розходження на колоді, ходьба приставними кроками; опускання на колоді в упор присівши і вставання; поворот у присіді; повільний біг на носках; зіскок вигнувшись і фіксування основної гімнастичної стійки.

ІІІ. Ходьба по колоді з підскоком, випадами, перемінним і приставним кроком, кроком «коньки» з різними положеннями рук, зіскок з упору на коліні у стійку боком до колоди;повороти на носках на 900-1800.

IV. Повороти з різними положеннями рук на 900-1800; вихід із додатковою опорою на кінець колоди.

Вправи з рівноваги розвивають спритність, увагу, сміливість, координацію рухів, допомагають орієнтуватись у просторі. При збереженні рівноваги тіла на людину діють зовнішні сили – вага тіла і реакція опори. Якщо ці сили взаємно врівноважені, людина зберігає рівновагу. Взаємне врівноваження зовнішніх сил залежить від ряду умов:

  1. Величини площі опори.
  2. Висота розміщення центру маси тіла від площі опори.
  3. Міра вагання центру маси тіла над площею опори.
  4. Стійкість площі опори.
  5. Участь комплексу аналізаторів.
  6. Висота приладу.

Доцільно вправи з рівноваги вивчати спочатку на підлозі (накреслити лінію на підлозі), на гімнастичній лаві, на перевернутій гімнастичній лаві, на гімнастичній колоді.

 

І

Стійка впоперек колоди – положення тулуба обличчям до напрямку руху.      

 

Стійка вздовж колоди – положення тулуба боком до напрямку руху.

   

Різні стійки з одночасними рухами руками на підлозі

  1. В.П. - стоячи впоперек на лінії, ноги разом, руки на поясі.
  2. В.П. те ж, руки до плечей.
  3. В.П. те ж, руки вгору.
  4. В.П. те ж, руки в сторони.
  5. В.П. те ж, руки за голову.
  6. В.П. те ж, руки вперед.

 

  1. В.П. – стоячи вздовж на лінії, ноги разом, руки на поясі.
  2. В.П. те ж, руки до плечей.
  3. В.П. те ж, руки в сторони.
  4. В.П. те ж, руки вгору.
  5. В.П. те ж, руки за голову.
  6. В.П. те ж, руки вперед.

    Положення рук як в попередніх вправах.

В.П. – Стоячи впоперек на лінії, права (ліва) нога в положенні кроку. Положення рук, як в попередніх вправах.

В.П. – Стоячи вздовж колоди, ноги нарізно. Положення рук, як в попередніх вправах.

Комплекс

В.П. – Стоячи впоперек на лінії, ноги разом – руки в сторони.

  1. Права (ліва) спереду – руки на пояс.
  2. Крок правої (лівої) – руки вгору.
  3. Поворот праворуч (ліворуч) – руки за голову, ноги нарізно.
  4. Стоячи вздовж лінії, ноги разом – руки до плечей.
  5. Поворот праворуч (ліворуч) – руки в сторони.

 

Всі вправи, які перераховані, виконати на гімнастичній лаві, на перевернутій гімнастичній лаві. 

Присідання з різними положеннями рук

І.  В.П. – Стоячи впоперек лінії, руки опущені.

  1. Присісти – руками триматись за підлогу.
  2. Присісти – руки вперед.
  3. Присісти – руки в сторони.
  4. Присісти – руки за пояс.
  5. Присісти – руки за спину.
  6. Присісти – руки за голову.

ІІ.  В.П. – Стоячи вздовж лінії, руки опущені. Присідання з попередніми положеннями рук.

Положення рук змінювати відносно положення ніг та стійки на лінії (вздовж, впоперек).

Приклад

В.П. – Стоячи впоперек лінії – присівши, руками триматись за підлогу.

  1. В.П. – крок, присісти – руки в сторону.
  2. В.П. – крок, присісти – руки вперед.
  3. В.П. – крок, присісти – руки на пояс  і т. д.

Зіскок прогнувшись

В.П. Стоячи ноги нарізно (між стопами долоня), зігнути ноги, нахилити тулуб вперед, руки відвести назад. Виконуючи мах руками вперед-вгору відштовхнутись ногами від підлоги виконати стрибок вгору-вперед. Приземлитись на зігнуті ноги, п’ятки разом носки нарізно, руки в сторону і прийняти основну стійку.

Зіскок вигнувшись виконати з гімнастичної лави, з гімнастичної колоди.

 

 

Переступання через набивні м’ячі

Розкласти набивні м’ячі на відстані 30-40 см один від одного (на гімнастичній лаві, гімнастичній колоді). Тримаючи рівновагу, пройти по колоді, гімнастичній лаві, переступаючи через набивні м’ячі.

 

Розходження на колоді

В.П. – Стати удвох обличчям один до одного на гімнастичній лаві і рухатись назустріч один одному на носках. Зустрівшись, підтримати один одного за пояс (за плечі), повернутись правим (лівим) до напрямку руху і одночасно зробивши широкий крок уперед правою (лівою) ногою, рухатись далі.

Поворот у присіді

В.П. – Стоячи на гімнастичній лаві – прийняти положення присіда, руки на поясі (одна нога попереду другої). Якщо ліва нога попереду, утримуючи тулуб у вертикальному положенні, виконати поворот праворуч і навпаки.

 

Ходьба по колоді з підскоком.

Вправи виконати на підлозі, гімнастичній лаві, гімнастичній колоді.

  1. Правою ногою зробити крок уперед, ліву зігнути в коліні позаду.
  2. Підскочити вперед на правій нозі, ліву, зігнуту в коліні, випрямити вперед, носок витягнути.
  3. Лівою ногою – крок уперед, права зігнута в коліні позаду.
  4. Підскочити вперед на лівій нозі, праву, зігнуту в коліні, випрямити вперед, носок витягнути.

            

Зіскок з упору на коліні у стійку боком до колоди

  1. Стоячи на правому (лівому) коліні на гімнастичній лаві (гімнастичній колоді), руками триматись за опору, друга нога випрямлена назад-вгору.
  2. Опустити праву (ліву) ногу вниз-уперед.
  3. Махом правої (лівої) ноги назад-вгору і поштовхом другої, перенести вагу тіла на руки.
  4. З’єднати ноги і відштовхуючись руками, зробити зіскок.
  5. Приземлитись, тримаючись правою (лівою) рукою за колоду.

Вихід із додатковою опорою на кінець колоди

Для полегшення виконання цієї вправи потрібен гімнастичний міст.

  1. Стоячи лівим (правим) боком до колоди, рука на колоді.
  2. Тримаючись рукою за колоду, поставити на колоду праву (ліву) ногу.
  3. Одночасно відштовхнутись ногою від гімнастичного міста та рукою від опори, утримуючи рівновагу – вийти в положення стоячи на гімнастичну колоду.

 

Виси та упори

Вправи в висах, упорах, сідах і простих підйомах складаються із різноманітних поєднань рухів окремих частин тіла. Тому за їх допомогою можна вирішувати різноманітні рухові завдання. Оволодіння такими рухами сприяє розвитку у учнів сили, гнучкості, спритності, швидкості, витривалості. Виконуючи їх окремими частинами та в різноманітних поєднаннях, учні оволодівають рухами, зв’язаними з переміщуванням тіла в просторі в горизонтальній, вертикальній і бічній площинах, причому  різноманітною інтенсивністю і швидкістю.

В виконанні будь-яких рухів беруть участь зір, слух, м’язова, шкіряна і вестибулярна чуткість. Особливе значення мають пропріоцептивні, вестибулярні і тактильні аналізатори, бо більшість вправ на гімнастичних приладах пов’язана з точним виконанням різноманітних положень.

Займаючись вправами у висах і упорах, діти освоюють різноманітні рухи і положення тіла на приладі, зв’язані з уявленням про час і простір. Точність положень і рухів тіла на приладі зумовлена точною координаційною роботою рухового апарату при порівняно невеликих м’язових зусиллях, що робить вправи у висах і упорах доступними і доцільними для дітей. Виконуючи їх, вони навчаються управляти своїми рухами.

 

Вис стоячи

Вис стоячи – похиле положення тіла стоячи з хватом за прилад; тулуб і ноги випрямлені, голова тримається прямо.

 

Вис лежачи

Вис лежачи відрізняється від вису стоячи кутом нахилу тіла по відношенню до підлоги. Кут повинен бути не більш 450. Треба навчити учнів розрізняти кут нахилу тіла, виконуючи вис лежачи із нахилом тіла на 450, 350, 250. Контролюючи і терміново інформуючи учнів про помилки, навчити їх безпомилково і хутко приймати положення виса лежачи з різноманітним кутом нахилу тіла.

Підйом переворотом в упор махом однією, поштовхом другою і махом назад зіскок (низька перекладина).

З вису стоячи, руки в зігнутому положенні, махом однієї ноги і поштовхом другої підйом переворотом. Для виконання цього підйому необхідно в момент маху і поштовху ногами утриматись в висі на зігнутих руках і використовуючи мах ногою, підняти ноги  і тулуб як можна вище і ближче до перекладини. В момент, коли ноги будуть вище точок хвату, розгинаючи руки, наблизити тіло до приладу і торкнутися його животом, а потім підтягуючись і розгинаючи руки перейти в упор.

Послідовність навчання:

  1. Згинання та розгинання рук у висі лежачи.
  2. Вис на зігнутих руках.
  3. В.П. вис на гімнастичній стінці:
  • піднімання зігнутих ніг;
  • піднімання прямих ніг.
  1. В.П. лежачи зігнутому в тазостегновому суглобі на перекладині – перехід в упор.
  2. В.П. лежачи на гімнастичному маті (коні) ноги зафіксовані. Піднімання тулуба назад. Дозування залежно від віку та фізичної підготовленості (3-5 р.).
  3. В.П. вис стоячи, руки зігнуті – виконати вис зігнувшись, піднімаючи ноги вперед-вгору та утримуючись на зігнутих руках.
  4. З вису стоячи поштовхом однієї ноги об додаткову опору, яка знаходиться на рівні низької перекладини або вище – виконати підйом переворотом.
  5. З вису стоячи на зігнутих руках, махом однієї ноги  і поштовхом другої виконати підйом переворотом.

Допомога та страхування надається стоячи збоку, тримаючи за кисть руки.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

1

 

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 1
Оцінки та відгуки
  1. Бардін Андрій Олександрович
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
doc
Додано
29 вересня 2019
Переглядів
2047
Оцінка розробки
5.0 (1 відгук)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку