BookWidgets – це велика бібліотека чудових інтерактивних інструментів, які допоможуть створити неймовірно цікавий навчальний контент. Різноманітні шаблони (віджети) вправ і навчальних ігор дозволять підготувати матеріал, який гарантовано здивує учнів. Що пропонує BookWidgets і як його використовувати? Про це і поговоримо!
Сервіс BookWidgets – це конструктор інтерактивних вправ, створений командою бельгійських педагогів і програмістів. Його можна назвати «умовно безкоштовним», тобто у вільному доступі ним можна користуватися протягом 30 днів. Функціональні можливості BookWidgets вражають і не можуть не привернути увагу! Основними перевагами є:
- сервіс містить понад 40 електронних шаблонів вправ, які працюють на будь-яких гаджетах;
- можна організувати індивідуальну та групову роботу школярів;
- є опція автоматичного оцінювання та забезпечення миттєвого зворотного зв'язку;
- можна відстежувати успішність учнів у режимі реального часу;
- можливо додавати коментарі до окремого питання або оцінки.
На жаль, сервіс не має українськомовного інтерфейсу, але можна скористатися вбудованим перекладачем у браузері. Робота не потребує особливих умінь користувача, працювати з ним просто та інтуїтивно зрозуміло.
18 захопливих віджетів
Завдяки універсальності шаблонів цей ресурс може стати у пригоді при вивченні будь-якої навчальної дисципліни. Ми розглянемо 18 захопливих віджетів, які зроблять кожний урок особливим та допоможуть структурувати організаційні моменти.
1. Вихідний бланк. Цей віджет допоможе швидко отримати зворотний зв'язок від учнів щодо розуміння вивченого матеріалу. Створіть шаблон і попросіть школярів щоуроку надавати відповіді на 2 запитання: «Що було найлегшим?» «Що викликало труднощі?». Це дозволить визначити прогалини у знаннях дітей та оперативно коригувати календарне планування.
2. Флешкартки. Сервіс пропонує чудові можливості для створення та оформлення навчальних карток – можна вставляти текст, зображення, відео- та аудіофайли. Їх можна використовувати на будь-якому уроці: під час вивчення нових термінів і визначень, вимови іноземних слів (за допомогою аудіо), географічних об'єктів, історичних осіб тощо.
3. Вікторина. Це не просто звичайна вікторина з декількома варіантами відповідей! Тут можна створити неймовірно цікаве ток-шоу з безліччю активних запитань (сервіс містить понад 30 типів). Є можливість додавати зображення, аудіо, відео та довгу текстову відповідь, вставляти карти Google, програму перегляду PDF-файлів, вебсторінки, статті з Вікіпедії. Після того, як школярі надішлють свої відповіді та система автоматично виставить оцінку, вам залишиться лише перевірити відповіді та залишити відгук.
4. Робочий аркуш. Якщо вам потрібно поставити учням лише одне запитання – це оптимальний варіант. Віджет робочого аркуша схожий на вікторину – він також містить понад 30 доступних типів запитань та опцію автоматичної оцінки. Але запитання розміщуються безпосередньо один під одним, а не на наступній сторінці.
5. Розділений робочий аркуш. Це робочий аркуш, який розділений на дві частини. І використовувати його дуже просто! На одному боці розмістить теоретичну інформацію у вигляді тексту, зображення, аудіо, відео або PDF-файлу, а на іншому боці запропонуйте учням виконати практичні завдання.
6. Онлайн-дошка. Цей віджет дозволяє працювати спільно разом з учнями, додавати зображення, надавати відповіді на запитання тощо. На ній можна робити обчислення, відзначати слова, малювати, виділяти, писати та додавати лінії.
7. Розділена дошка. Віджет розділеної дошки має всі можливості звичайної онлайн-дошки. Єдина відмінність – вона розділена на дві частини: з лівого боку працює вчитель (можна додавати текст, зображення, відео та аудіо), а з правого боку – учні (записують думки, ідеї, малюють асоціації).
8. Хронологія. Цей віджет відповідає концепції часової шкали, але має певні особливості. При створенні шкали часу можна вибрати один із двох режимів:
- фіксована шкала (тільки для перегляду);
- редагована шкала (дозволяє школярам додавати та змінювати порядок подій).
Вважаєте, що її можна використовувати лише на уроках історії? Ні! Це чудовий інструмент для нотаток і звітів, проєктної діяльності, планування, пояснення різних етапів процесу на будь-якому уроці.
9. Вебквест. Цей інтерактивний інструмент навчання дозволить влаштувати захопливе онлайн-полювання за знаннями! Визначте тему, сформулюйте сюжет і створіть завдання. До речі, крім стандартних форматів, можна додавати інтернет-ресурси та інші віджети (вікторини та ігри). Вебквест можна використовувати для мікронавчання, «перевернутого» навчання чи для узагальнення теми.
10. Кросворд. Зазвичай кросворд використовується під час вивчення мов. Наприклад, для перекладу, тлумачення чи визначення понять. Але він допоможе урізноманітнити та зробити цікавим вивчення:
- хімії. Наприклад, під час вивчення таблиці Менделєєва набагато веселіше складати символи та їхні назви у кросворді.
- географії. Ця наука має чимало назв, які потрібно вивчити – країни, міста, континенти, гірські райони, річки тощо. За допомогою цього віджету школярі зможуть запам'ятати не лише географічні одиниці, а і їхні характеристики та особливості.
- математики. Це чудовий спосіб вивчати математичні формули та теореми.
11. Головоломка. Класична головоломка у цифровому виконанні неодмінно сподобається школярам. Оберіть будь-яке зображення та запропонуйте учням скласти частини разом. Наприклад, на уроках історії це може бути зображення історичної постаті, на уроках географії – будь-яка місцевість, на уроках літератури – персонажі твору. А щоб поповнити словниковий запас іноземних слів запропонуйте школярам перекласти те, що вони бачать на зображенні.
12. До/після. Ідея проста: потрібно порівняти два зображення, які накладені один на одного, а за допомогою повзунка можна показувати частини кожного зображення. Наприклад, можна порівнювати:
- на уроці географії – сезони, регіони, гори, ґрунти;
- на уроці біології – квіти, рослини, тварин;
- на уроці мистецтва – мистецькі стилі.
13. Зіставлення пар. У цій вправі увага приділяється пошуку правильних пар. Наприклад, можна зіставляти слова та їх переклад, математичні завдання та їх розв'язання, зображення людей та їхніх імен та ще багато іншого!
14. Ментальна карта. Намалювати інтелект-карту за допомогою цього віджету дуже просто! Додайте повітряні кулі з текстом у певній послідовності. Цей віджет стане у пригоді під час пояснення нового матеріалу, проведення мозкового штурму чи узагальнення теми.
15. Випадковість. Додайте до уроку азарту та непередбачуваності! Наприклад, під час вибору учня, який має надати відповідь на запитання. Вставте імена всіх учнів в одне колесо та натисніть на кнопку «Крутити». Той, чиє ім’я випаде й буде відповідати! Можна додавати зображення, цифри, слова та використовувати цей віджет на будь-яких уроках! Ось декілька ідей для натхнення:
- на уроках літератури додайте зображення головних персонажів та запропонуйте школярам скласти історію;
- на уроках мови додайте частини мови та попросіть учнів скласти правильне речення зі слів, сформованих віджетом випадковості;
- на математиці додайте числа та запропонуйте учням виконати різні арифметичні дії.
16. Таблиця. Цей віджет має два види – як окрема електронна таблиця та як тип запитання для вікторини чи робочого аркуша. За допомогою вбудованого редактора осередки можуть бути позначені як «доступні лише для читання», «редаговані» або «обчислювані». Тож можна створити частково заповнену таблицю та запропонувати учням відредагувати або додати власні дані.
17. Планувальник. Цей віджет можна використовувати як розклад, покрокову інструкцію чи послідовне пояснення різних процесів. До кожного пункту можна додати посилання, зображення та віджет.
18. Форма/Опитування. Цей віджет дозволяє швидко створити різні форми для збору даних, вбудувати їх у завдання або використовувати окремо. Представлено багато типів запитань, серед них запитання з множинним вибором, текстові запитання та запитання за шкалою Лайкерта.
Сервіс BookWidgets – справжня знахідка! Він дозволить скоротити обсяг паперової роботи та перетворити звичайні уроки на цікаву, веселу і неймовірно практичну пригоду!
Щоб залишити свій коментар, необхідно зареєструватись.