Перше вересня, перша зустріч, перше враження! Кожний навчальний рік унікальний, але в них є дещо спільне. Учні в передчутті нових знань і пригод, а на педагогів може чекати цікавий виклик – знайомство з новими класами.
Як закохати у свій предмет, справити приємне перше враження, налагодити контакт і бути корисними для школярів? Пропонуємо ознайомитися з ефективними способами знайомства та самопрезентації!
Невимушене знайомство з учнями
Для початку важливо створити атмосферу довіри, зняти напругу і незручність – це основний етап для подальшої взаємодії з групою. Пропонуємо перевірені варіанти ігор на знайомство.
Перший спосіб – розкажи про друга
Запропонуйте кожному учню розповісти про свого сусіда чи сусдіку по парті. Якщо знайомство проходить дистанційно – об'єднайте учнів у пари за алфавітом чи в інший цікавий спосіб. Нехай діти розкажуть, чим займається їхній однокласник чи однокласниця, чим вирізняється з-поміж інших, чим захоплюється.
Другий спосіб – мініпрезентація
Нехай кожен учень розповість про себе. Щоби полегшити дітям самопрезентацію, підготуйте декілька підказок. Наприклад, запропонуйте таку структуру:
- Мене звати...
- Мої улюблені шкільні предмети:...
- Ваш предмет мені подобається (або не подобається), тому що...
- Крім навчання я захоплююся...
- Будь-який факт про себе.
- Такий невеликий шаблон не тільки полегшить учням підготовку, а й допоможе заощадити час, поставить усіх у рівні умови.
Звісно, вчитель має почати знайомство з класом з самопрезентації. Чітко скажіть, а краще напишіть, своє прізвище, ім'я та по батькові.
Третій спосіб – гра «Три факти про себе»
Гра чудово підходить для школярів середніх класів. Кожен учасник повинен вигадати про себе два реальних факти та один помилковий. Учні починають по черзі розповідати про себе, завдання ж групи – вгадати, який з фактів не є реальним, ставлячи запитання для уточнення. Правило: обов'язково необхідно назвати своє ім'я. Учень, який запитує, звертається до товаришів на ім'я. Учитель також може брати участь.
Презентація вчителя у формі гри
А можна зайти з іншого боку! Розкажіть учням спочатку про себе: це продемонструє, що ви відкриті до спілкування і раді знайоству.
Перший спосіб – розкажіть про себе за схожим сценарієм.
Коротко розкажіть про себе:
- Мене звати...
- У моєму шкільному дитинстві мені подобалися...
- Мій предмет мені подобається тому, що...
- Крім моєї роботи я захоплююся...
Не соромтеся коротко розказати про свої досягнення, навіть якщо вони не пов'язані безпосередньо з предметом викладання.
Другий спосіб – нехай про вас розкажуть учні
Запропонуйте учням скласти коротку розповідь про вас. Для цього підготуйте кілька ключових тез, які вас характеризують. Можна трохи пожартувати, адже при першій зустрічі хвилюєтеся не тільки ви, а й учні:
- Польща;
- математика;
- Бендерська фортеця;
- діти;
- малювання;
- сир з ожиною.
Кожен учень може скласти свою розповідь. Але загальне розуміння буде одне: Ви народилися у Польщі. Ваша професія – вчитель математики. У вас є діти (ви любите дітей). Ви захоплюєтеся малюванням, живописом. Ваша улюблена їжа – сир з ожиною.
Прослухайте кілька історій, прокоментуйте їх, доповніть. Якась теза (Бендерська фортеця, наприклад) може здивувати учнів та викликати підвищену увагу. Діти запропонують свої варіанти. Деякий час зберігайте інтригу. Резюмуючи, можна прокоментувати: «Я – автор ілюстрацій до книги про Бендерську фортецю».
Ваші принципи та вимоги
Після знайомства слід доброзичливо повідомити свої умови «співпраці»:
- «Діти, я маю такі особливості: по-перше – не можу працювати, коли у класі шумно. По-друге – не люблю робити зауважень, особливо двічі. По-третє – люблю ставити «дванадцятки», але заслужені».
- «Математика – цікава наука, але складна. Тому, що уважніше ви будете мене слухати, що більше ми будемо виконувати практичних задач, то легше вам буде готуватися до занять удома. На уроці вам потрібні: підручник, зошит, ручка, олівець, лінійка, щоденник. Перевірте, чи все у вас сьогодні є?».
- «Мені б дуже хотілося, щоб на уроки англійської мови ми з вами приходили у піднесеному настрої, бадьорі, добре підготовлені, щоб заняття наші були нам у радість».
Користь для учнів від вашого предмета
Одне з завдань педагога – закохати у свій предмет та сам процес набуття знань. Поясніть учням вигоду від вивчення вашого предмета, наприклад: «Ви добре навчилися читати та писати, і всім зрозуміло, навіщо ці навички. А навіщо детально вивчати мову, якою всі ми вміємо говорити та писати? Як ви думаєте?».
Бажаємо вам цікавого навчального року та теплої атмосфери у класі!
Щоб залишити свій коментар, необхідно зареєструватись.