Новини

5 нестандартних порад для вчителів історії та громадянської освіти

Говорити не лише про минуле, а й про його вплив на сьогодення, формувати свідомість та розуміння історичних процесів, а також формувати громадянську позицію, світоглядні орієнтири та професійні якості. Усе це – основні завдання історії та громадянської освіти як навчальних предметів. На вчителях велика відповідальність! Як зробити уроки сучасними та цікавими школярам? Про це говорили на всеукраїнській інтернет-конференції «Історія та громадянська освіта у школі»

Любов Цукор: «У Бібліотеці «На Урок» на вас чекає понад 7200 розробок із Історії України, більш ніж 3400 розробок зі Всесвітньої історії та понід 600 розробок із Громадянської освіти».

Робота вчителів історії та громадянської освіти справді складна та неймовірно важлива, а підготовка до уроків нерідко займає чимало часу та відбирає багато сил. Утім, цей процес можна спростити, скориставшися всіма можливостями, які пропонує освітній проєкт «На Урок». А це: Бібліотека розробок, Журнал, Онлайн-тести, Конференції, Вебінари, Курси, Олімпіади та Конкурси, а також Проєкти

Окремо Любов Цукор зупинилася на онлайн-тестах: це справді маст-хев для будь-якого уроку. Адже ви можете задавати тести як домашню роботу, в режимі реального часу, у форматі флеш-карток, а також як гру «Відповідності». Також варто звернути особливу увагу на розділ «Підивщення кваліфікації»: тут ви знайдете цікаві вебінари, предметні інтенсиви та конференції саме для вчителів історії. І це ще далеко не все, що «На Урок» може вам запропонувати. Бажаєте дізнатися більше? Подивіться виступ!

Ганна Бут: «Кожен із нас є дитиною. Дорослі можуть ставати на одін рівень із дитиною, і це може стати причиною великого успіху».

Ігрофікація або гейміфікація – це процес використання ігрової естетики, динаміки та механіки в неігрових контекстах. Чудовий варіант для тих педагогів, які прагнуть пожвавити навчальний процес та показати учням, як їхні знання можуть бути втілені на практиці. І прекрасне рішення для уроків громадянської освіти. Здавалося б, що може бути спільного в ігор та такого серйозного предмета?

Насправді ж колективна діяльність, якою і є гра, допомагає сформувати толерантність та відповідальність, розвиває взаємоповагу та допомагає зрозуміти механізми суспільства. Ганна Бут упевнена: кожен педагог може створити свою ідеальну гру. Але для цього важливо визначитися: для чого ми створюємо гру, яка наша цільова аудиторія та яка наша мета. Бажаєте дізнатися більше? Перегляньте виступ!

Наталія Понежа: Ми маємо аналізувати всі ризики, які можуть бути.

Система національного, патріотичного і громадянського виховання чітко сформована та визначена, але, на жаль, не працює на тому рівні, на якому мала б. Чому? Бо в більшості сімей відсутнє національне, патріотичне, правове виховання, досі відчутний вплив радянської ментальності, ведеться гібридна та інформаційна війна, а ще на перешкоді стає формальний підхід до виховної роботи у школі. 

Календар знаменних і пам’ятних дат містить багато  «чутливих» і дискусійних тем, але не треба обходити складні питання. Скористайтеся можливістю поговорити з учнями та дізнатися їхню думку. Наталія Понежа радить учителям, які готуються до виховних годин, перш ніж піти до учнів, зануритися в подію, усвідомити глибину, складність і дискусійність теми, врахувати вік дітей, розставити акценти та визначити ціннності. Упевнені, ви вже зацікавлені та готові дізнатися більше, тож перегляньте виступ!

Віктор Немченко: Онлайн-сервіси – невід'ємна частина роботи будь-якого вчителя. 

Чи може сучасний учитель історії та громадянської освіти обійтися у своїй роботі без інтернет-ресурсів? Аж ніяк! Адже вони – чарівна паличка, яка допомагає тримати контакт із учнями, особливо в умовах карантину та дистанційного навчання. Тож вам не обійтися без численних візуальних матеріалів, відео, карт, інфографік, віртуальних екскурсій тощо.

Віктор Немченко рекомендує вчителям звернути особливу увагу на такі сервіси як Besthistorysites, Canva, Музей Голодомору, Drow.io, Google Arts & Culture тощо. Це був неймовірно практичний виступ – лектор продемонстрував нюанси роботи з сервісом Canva, надав безліч корисних для роботи посилань. Бажаєте отримати їх? Тоді неодмінно перегляньте виступ!

Олександр Желіба: «Сам Бог велів нам працювати з давніми письменами!» 

Ігри – важливий та дуже цікавий елемент освітнього процесу. Діти дуже люблять грати, з цим не варто сперечатися. А що точно варто зробити – перетворити гру на частину навчання. Насправді варіантів гейміфікації для уроків історії неймовірно багато! І Олександр Желіба продемонстрував декілька чудових ігор, які точно стануть у пригоді історикам, зацікавлять учнів та допоможуть їм засвоїти навчальну інформацію. 

А ви колись пробували написати літопис-нісенітницю, створити історичний комікс, написати криптограму, розробити справжню міні-гру, використовуючи візуальні джерела? Лектор упевнений, що вам вдасться, особливо якщо ви скористаєтеся наведеними у виступі інструкціями. Тож неодмінно перегляньте його!

Підписуйтесь на нас у Telegram https://t.me/naurok
Дякуємо! Ми будемо тримати Вас в курсі!
Поширити у соціальних мережах
facebook viber telegram Twitter