Новини

Безпечне відкриття шкіл, переосмислення навчання та фінансування: в ЮНЕСКО ухвалили Декларацію про зміцнення освіти

22 жовтня 2020 року відбулася позачергова сесія Глобальної конференції ЮНЕСКО з питань освіти (Extraordinary Session on Education post-COVID-19: 2020 Global Education Meeting), під час якої голови держав, урядів та міністри з понад 70 країн світу ухвалили Декларацію щодо комплексу глобальних пріоритетних дій для захисту фінансування та зміцнення системи освіти від наслідків, спричинених пандемією COVID-19.

У заході взяли участь і представники Міністерства освіти і науки України.

«У той час, коли країни роблять складний вибір та вдаються компромісів, щоб змінити суспільство, освіта має бути нашим головним пріоритетом, нашою опорою для відновлення. І все-таки лише незначна частина коштів – у середньому щонайменше 1% – була спрямована на освіту та навчання в національних пакетах стимулів. Фінансування освіти – це не витрати. Це наша найважливіша довгострокова інвестиція. Якщо ми не виділимо ці кошти зараз, на нас чекає більш похмуре майбутнє».

                                                        Генеральний директор ЮНЕСКО Одре Азуле

У Декларації визначені заходи, що є пріоритетними для відновлення системи освіти до кінця 2021 року.

1. Захист національного та міжнародного фінансування освіти.

Наразі дуже важливо забезпечити збільшення внутрішнього фінансування освіти та міжнародної допомоги. Ці інвестиції неодмінно виправдають себе та позитивно вплинуть на цілі сталого розвитку.

2. Безпечне відкриття шкіл.

Необхідно створити попередні плани відкриття шкіл, е дозволить забезпечити якісний освітній процес для всіх його учасників. Насамперед йдеться про безпечне та гігієнічне середовище, наявність шкільного персоналу та спроможність навчальних закладів впроваджувати зміни та виправні заходи, зокрема прискорене навчання та коригування шкільного календаря, навчальної програми та організації класу.  

3. Інклюзія, рівноправність та гендерна рівність.

Ключовим методом запобігання розширенню нерівності в освіті стане посилення готовності, включеності та реагування гендерних аспектів освітніх систем, забезпечення повернення всіх учнів до школи та освітніх програм, а також негайних та узгоджених дій для запобігання серйозних невдач в освітньому процесі. 

4. Переосмислення викладання та навчання.

Під час повернення до шкіл необхідно забезпечити найвищу підтримку викладачів, зокрема і шляхом постійного професійного розвитку в галузі ІКТ. Також важливо приділяти більше уваги соціальному та емоційному добробуту педагогів, забезпечити соціальний діалог та залучити їх до формування відновлення освіти.

5. Використання рівноправного зв'язку та технологій для навчання. 

 

 

 

 

У майбутньому освіта перейде до гібридних моделей навчання, але для цього потрібні адеквартна інфраструктура, рівний доступ до інтернету, оцифровані навчані програми. А ще – важливо розвивати цифрові навички вчителів та учнів, вживати заходи для захисту персональних даних та гарантії кофіденційності. 

Заступник Міністра освіти і науки України Артур Селецький привітав ухвалення Декларації GEM 2020 та запевнив у дотриманні зобов’язань МОН у питаннях забезпечення якісного освітнього процесу в умовах безпрецедентної кризи COVID-19:

«Ми вітаємо ухвалення Декларації Глобальної конференції з питань освіти 2020 року та зобов’язуємось захищати фінансування освіти та пришвидшувати прогрес у напрямку досягнення Цілі сталого розвитку 4 «Якісна освіта» під час пандемії COVID-19 та після її завершення».

Він назвав заходи, які сприятимуть відновленню та змійненню освіти:

  • Урядом України ухвалено рішення щодо спрямування коштів із Державного бюджету 2020 року на організацію безпечного навчання та забезпечення якісної дистанційної освіти для закладів загальної середньої освіти;
    у проєкті Держбюджету на 2021 рік передбачено нову субвенцію (1 млрд грн) для закладів освіти на боротьбу з пандемією коронавірусу;
  • МОН спільно з Міністерством цифрової трансформації України та міжнародними партнерами опрацьовує питання продовження та модифікації проєкту «Всеукраїнська школа онлайн»;
    розпочато проєкт з пілотування безкоштовного програмного забезпечення для створення та ведення шкільних електронних журналів та щоденників; 
  • здійснюється перехід до електронного ліцензування провадження освітньої діяльності у сферах вищої, післядипломної, фахової передвищої та професійної (професійно-технічної) освіти на основі Єдиної державної електронної бази з питань освіти.
Підписуйтесь на нас у Telegram https://t.me/naurok
Дякуємо! Ми будемо тримати Вас в курсі!
Поширити у соціальних мережах
facebook viber telegram Twitter