А у вашій школі так роблять?

Екологічна свідомість починається зі школи. І тут недостатньо розповідати про глобальні катастрофи та про те, як важливо добати про екологію! Потрібно переглядати щоденні дії та обирати екологічні альтернативи.

То які негативні звички є у вашої школи?

1. Звичайні лампи та крани, що протікають

Найкраще, що можна зробити для шкільного гаманця та екології, це замінити флуоресцентні лампи енергозбережувальними. Вони витрачають на 75% менше електроенергії та можуть пропрацювати набагато довше! Обирайте LED-лампи із жовтим світлом: воно не спричиняє негативного впливу на здоров'я.

А що можна зробити без великих витрат? Вимикайте пристрої із розетки, відремонтуйте крани та унітази, що протікають. Так ви заощадите близько 0,26 Вт електроенергії та понад 20 л води на добу! Для порівняння, смартфон, що заряджається, споживає до 3,68 Вт, а в душі ми використовуємо близько 12 л води за хвилину.

2. Повітряні кульки, букети та одноразовий посуд

Різнобарвні кульки, цукерки на пластиковому посуді та квіти у красивій упаковці – так виглядає традиційне святкування у школі. А чи знали ви, що:

  • одна повітряна кулька розкладається понад 4 років;
  • пластик (наприклад, одноразовий посуд та обгортка квітів) розкладається близько 500 років.

Звісно, якщо ви обожнюєте квіти, повністю відмовлятися від них не потрібно! Але варто пам’ятати про екологічні альтернативи: солодощі у паперових обгортках, багаторазовий посуд та рослини у горщиках.  

3. Агресивна шкільна косметика 

Використовуючи шкідливу побутову хімію, ми забруднюємо навколишнє середовище. Насправді небезпечне навіть виробництво такої «шкільної косметики». Адже це складний процес, який потребує багато ресурсів. Наприклад, під час виробництва будь-якого заособу побутової хімії витрачається багато води, а про викиди вуглекислого газу в атмосферу годі й казати.

Ідеальний варіант – створити «косметичні» засоби самостійно в межах предметів «Я досліджую світ», природознавства та хімії. Або просто під час виховної години!

Так ви уникнете:

  1. Продуктів, які тестуються на тваринах (етична альтернатива в магазині – з позначкою «Cruelty free»).
  2. Фосфатних засобів, які провокують цвітіння водойм (у складі: Phosphate, Phosphonate).
  3. Засобів із ПАР, які погіршують стан жителів водойм (у складі: крім фосфатів є інші інгредієнти із закінченням -ate).
  4. Продуктів нафтоперероблення, що накопичуються у воді та ґрунті, порушуючи функціонування середовища та мікроорганізмів (у складі: вазелін, саліцилова кислота, мінеральне масло, парафін тощо). 
  5. Засобів із мікропластиком (у складі: початок назв із «Poly…», «Acry…»).

Цікава пропозиція: створіть зі школярами проєкт «Виготовлення альтернативної ганчірки». У його межах виговте люфу, тобто натуральну ганчірку з насіння люфи, рослини сімейства гарбузових!

4. Олівець з гумкою, файлики та ручка

В екології панує правило 3R: reduce, reuse, recycle, тобто скоротити споживання, використовувати повторно та перероблювати. І ще необхідно сортувати сміття. А що може бути краще за сортування? Звісно, зменшення обсягів сміття!

Скористайтеся нашими простими порадами:

Завантажити у високій якості

Пам'ятайте, що не помиляються лише той, хто нічого не робить! Дізнавайтеся нове та змінюйтеся на краще.

Цікавитеся екологією на професійному рівні? У вас є чудова нагода завітати на Всеукраїнську онлайн-конференцію «Професійний розвиток учителів географії та екології», яка відбудеться 22 квітня о 14:00. Ви отримаєте корисні поради від учителів-предметників, які викладають географію, та експертів, небайдужих до екологічного виховання дітей.

Підписуйтесь на нас у Telegram https://t.me/naurok
Дякуємо! Ми будемо тримати Вас в курсі!
Поширити у соціальних мережах
facebook viber telegram Twitter