Кабміном оприлюднено план заходів щодо реалізації Концепції розвитку природничо-математичної освіти (STEM-освіти) до 2027 року. Саму Концепцію Уряд ухвалив ще 5 серпня 2020-го.
Документом визначається комплекс заходів, пов’язаних із формуванням і розвитком навичок науково-дослідницької та інженерної діяльності, винахідництва, підприємництва, ранньої професійної самовизначеності та готовності до усвідомленого вибору майбутньої професії, популяризацією науково-технічних та інженерних професій, поширенням інновацій у сфері освіти.
«Відповідаючи на глобальні виклики цифрової трансформації та ключові наукові й технологічні тенденції, одним з пріоритетних напрямів розвитку усіх країн світу стає STEM-освіта (наука, технології, інженерія і математика). Сьогодні у світі велику увагу приділяють вивченню математики та інженерії. Тому відповідність змісту навчання суспільно-економічним запитам держави має бути основою нової філософії природничо-математичної освіти».
Міністр освіти і науки Сергій Шкарлет
Протягом 2021-2022 років планується розробити навчальні матеріали та методичні рекомендації для вчителів із підготовки здобувачів освіти до участі у міжнародному освітньому дослідженні PISA. Також будуть оновлені стандарти вищої освіти галузі знань «Освіта/Педагогіка» з питань використання новітніх педагогічних підходів до викладання та оцінювання, практики міжпредметного навчання, методів та засобів навчання, що сприяють розвитку дослідницьких і винахідницьких компетентностей.
До 2023 року планується розробити:
- цикл відеолекцій для вчителів фізики, математики і початкових класів зі STEM-освіти;
- новий зміст STEM-освіти для здобувачів загальної середньої освіти (державні стандарти, типові освітні та навчальні програми
- предметів та інтегрованих курсів, курсів за вибором) та позашкільної освіти (навчальні програми гуртків, секцій та інших творчих об’єднань).
У 2021-2025 роках планується провести дослідження та підготовку рекомендацій з використанням методик STEM-освіти в закладах освіти.
План заходів передбачає:
- проведення конференцій, семінарів, симпозіумів з питань використання новітніх методик STEM-освіти для педагогічних та науково-педагогічних працівників;
- проведення для працівників місцевих органів управління у сфері освіти, центрів професійного розвитку, навчально-методичних (науково-методичних) центрів (кабінетів) профтехосвіти, керівників закладів освіти семінарів щодо впровадження STEM-освіти, розроблення відповідних програм підвищення кваліфікації;
- створення баз даних або інтерактивних карт закладів освіти, які впроваджують STEM-освіту, та їх постійне оновлення;
- проведення конкурсів, турнірів, олімпіад, інших інтелектуальних змагань, літніх шкіл, всеукраїнських фестивалів науки для здобувачів освіти, педагогічних працівників;
- проведення профорієнтаційних заходів для здобувачів освіти у форматі проєктів “Професії майбутнього”, тижнів з популяризації STEM-освіти тощо;
- включення до навчальних програм з історії основ розвитку науки та технологій;
- підвищення кваліфікації педагогічних та науково-педагогічних працівників з питань використання новітніх методик STEM-освіти;
створення нових STEM-центрів та STEM-лабораторій, розширення напрямів їхньої діяльності, оснащення обладнанням природничо-математичних кабінетів у закладах освіти; - оновлення дизайну пришкільних ділянок;
- сприяння утворенню закладів спеціалізованої освіти наукового спрямування;
- упровадження та підтримка гуртків і секцій науково-технічного напряму закладів позашкільної освіти;
- розробка та впровадження сучасних методик дистанційного навчання природничо-математичних предметів;
- забезпечення поповнення бібліотек закладів освіти якісною науково-популярною та науковою літературою.
Щоб залишити свій коментар, необхідно зареєструватись.