Поговоримо про соціальні мережі та варіанти їх використання в навчальному процесі.

Ваші учні просто обожнюють соцмережі. Із цим твердженням уже ніхто не сперечається, навіть більше – вчителі активно використовують соцмережі для організації освітнього процесу. І це чудово! Тим паче, що Instagram, TikTok, Twitter тощо дійсно здатні допомогти, зацікавити та мотивувати учнів. Можливостей для використання соцмереж на уроках безліч, розглянемо найцікавіші з них!

Дошка оголошень

Яка є, певно, в кожному класі. І яка нерідко виглядає доволі аскетично. Зробіть її цікавішою: оформіть дошку оголошень у стилі профілю Facebook! Або Instagram – обирайте ту соцмережу, яка подобається більше, та якою охоче користуєтеся. І неодмінно залучіть до процесу 

 

Профілі історичних діячів у соцмережах

Цікаве та креативне завдання, яке дуже подобається учням. Під час опрацювання біографії історичного або літературного діяча запропонуйте дітям не просто дізнатися про нього якомога більше, а й трохи пофантазувати: якою він був людиною, чим міг захоплюватися, в якому стилі спілкувався з оточенням, як би реагував на події, як би міг прокоментувати тогочасні новини тощо. 

Після такого всебічного дослідження можна переходити до створення профілю діяча у Facebook / Instagram / Twitter – обирайте будь-який зручний (або неочікуваний) варіант. Або ж можна об’єднати учнів у групи та за допомого жеребкування визначити, із якою соціальною мережею працюватимуть діти. Під час роботи школярі мають враховувати не лише особистість людини, для якої створюють профіль, а й особливості соцмережі. Що писали би у Facebook Панас Мирний та княгиня Ольга? Які фото постили би в Instagram Соломія Крушельницька та Сергій Корольов? Як вели би Twitter Григорій Сковорода та Ольга Кобилянська? Дайте учням можливість пофантазувати і от побачите – результат вас приємно вразить!

Зверніть увагу: на жаль, не всі ваші учні мають смартфони. Тож запропонуйте їм альтернативу – нехай вони, наприклад, просто намалюють 

Дошки літературних персонажів у Pinterest

Запропонуйте учням дослідити особистість персонажів літературних творів, які вони вивчали. Нехай діти зберуть якомога більше інформації про особу: в який час жила, чим цікавилася (або що якраз тоді було в моді), з ким спілкувалася, чи мала якісь захоплення? Якщо письменник, на думку дітей, дав недостатньо інформації про персонажа, то є сенс проявити фантазію та додумати деякі факти (але поясніть, що думка має бути обґрунтованою).

А тепер запропонуйте учням створити дошку в Pinterest, де вони збиратимуть зображення, так чи інакше пов’язані або асоціюються із героєм. Наприклад, якщо ми створюємо дошку, присвячену Мавці, то які кольори там переважатимуть, зображення в якому стилі краще дібрати, чому? А як розташувати?  

Цікаві діалоги в месенджерах

Запропонуйте дітям просте завдання: скласти діалог. Але просте воно лише на перший погляд. Адже діалог, який вони складатимуть, має відбуватися між Богданом Хмельницьким та королем Владиславом IV. Або між Сергієм Корольовим та Ілоном Маском. Або між Енеєм, Гомером та Котляревським?

Якщо б вони переписувалися в соцмержах, то про що б говорили? Вели б дружню бесіду, сперечалися, сварилися? Нехай учні розроблять приблизний сценарій спілкування (визначать основну тему, тональність розмови тощо), а потім створять профілі героїв та почнуть переписку в месенджері. Чіткий сценарій не потрібен, набагато цікавіше подивитися, куди може завести розмова! 

Аби було ще цікавіше, запропонуйте зробити учасниками діалогу не лише видатних діячів минулого та сучасності. Наприклад, про що могли б поговорити різні міста чи області України? А країни ЄС? 

Інструкція у форматі stories 

Що зазвичай можна побачити у stories у Facebook або Instagram? Красиві фото (з додатковим пояснювальним текстом чи без нього) або відео. Інколи ці stories красиві та цікаві, а інколи – безсенсовні. Допоможіть дітям наповнити їхні соціальні мережі сенсом! Адже stories чудово підходять для створення коротких і змістовних інструкцій. Наприклад, діти можуть записати та викласти відео:

  • із поясненням кожного етапу наукового експерименту;
  • із демонстрацією правильного виконання фізичних вправ;
  • із правильним розв'язанням задачі;
  • із демонстрацією застосування фізичних законів у реальному житті.

Резюме уроку у Twitter

Чи легко вмістити свою думку у 280 символів? Це не дуже просто, але якщо постаратися, то цілком реально. А як щодо резюме уроку (чи навіть цілої теми!) на 280 символів? Саме стільки (і не більше) ми можемо написати у Twitter, і саме така вправа чудово тренує вміння чітко формулювати власні думки. Запропонуйте дітям писати твіти, присвячені:

  • підсумкам уроків;
  • найцікавішим моментам із нової теми;
  • нещодавно прочитаним книгам (або переглянутим фільмам);
  • домашнім завданням;
  • державним святам тощо.

Розмови про книжки у TikTok

Якщо ви впевнені, що TikTok – не надто корисна соціальна мережа, де забагато дивних та безглуздих відео, то ви певною мірою праві. Але тут можна знайти і справжні перлини: акаунти із цікавими науковими відео, наприклад. Так, якщо спочатку TikTok дарував можливість просто розслабитися і провести якийсь час ні про що не думаючи, а просто переходячи від одного відео до іншого, то тепер він змінився. Тут дійсно дуже багато корисностей! І ви разом із учнями теж можете додати трохи корисного контенту.  

Запропонуйте дітям записувати короткі відео, де вони розповідатимуть про прочитані книжки та ділитимуться своїми враженнями (звісно, не обмежуйтеся лише шкільною програмою!). У відео учні можуть розказати, яку книгу прочитали, про що вона, чим цікава та чому її варто прочитати іншим. Зрештою, говорити можна не лише про книжки, а й про якісь навчальні теми, буде цікаво!

Якщо ви ще не використовуєте можливості соціальних мереж на уроках, то саме час почати! 

Підписуйтесь на нас у Telegram https://t.me/naurok
Дякуємо! Ми будемо тримати Вас в курсі!
Поширити у соціальних мережах
facebook viber telegram Twitter