Поговоримо про цікаву ігрову методику, яка зробить навчання цікавішим та емоційнішим.

Зазвичай школярі не дуже активно висловлюють свою думку на уроці та долучаються до групового обговорення. Як стимулювати їх творче мислення та мотивувати до спільної роботи? Інноваційна освітня ігрова методика Кубики Рорі дозволяє створити невимушену атмосферу на уроці та перетворити клас на справжню територію успіху!

Набір кубиків історій Рорі (Rory's Story Cubes) – проста та геніальна гра, яку вигадав ірландський тренер із креативного мислення Рорі О'Коннор (Rory O'Connor). Кожен кубик має шість граней, на які нанесено зображення різноманітних предметів, що символізують певні образи.

Базові набори містять:

  • дев’ять кубиків з універсальними темами («Дії», «Подорожі», «Історії»); 
  • три кубики з більш вузькими темами (спорт, емоції, тварини, космос, казки, медицина тощо).

Будь-який набір можна використовувати окремо, а можна комбінувати їх між собою. Але для цікавої роботи на уроці достатньо навіть 9 кубиків з однієї тематики! Адже це 54 малюнки, мільйони різних комбінацій та безліч веселих і оригінальних історій.

Як грати?

Ця на перший погляд проста настільна гра є потужним освітнім інструментом. Вигадана історія, побудована на метафорах та асоціаціях, допомагає школярам подолати «бар’єр» висловлювання думки та сприяє розвитку:

  • ключових компетентностей 21 століття;
  • емоційного інтелекту; 
  • уяви та креативності;
  • метафоричного мислення;
  • дикції та поповнення лексичного запасу.

Девіз цієї гри: кидай кубики – розповідай історії! І грати з ними дуже просто та цікаво! Вона не має чітких правил, що дозволяє вигадати власний спосіб гри. Звісно ж, можна скористатися стандартними підходами. Наприклад:

  1. Запропонуйте кожному школяру кинути всі кубики, обрати один із них як точку старту та розповісти історію, починаючи зі слів «Одного разу…». Також можна грати, викидаючи по три кубики за один раз (перша спроба буде зав'язкою історії, друга – розвитком сюжету, а остання – несподіваною розв'язкою).
  2. Разом із учнями оберіть тему (або головного персонажа) та жанр історії. Попросіть школярів поділити між собою кубики та по черзі розповісти свою частину пригоди. Наприклад, це може бути смішна чи гостросюжетна історія про підготовку до контрольної роботи. Або про ті події навчального року, що запам'яталися найбільше.

Де використовувати?

Цю техніку можна застосовувати на уроках з будь-яких навчальних дисциплін і вирішувати з її допомогою різноманітні освітні завдання! Наприклад, на початку уроку можна «поворожити» за допомогою кубиків. Як? Запитайте школярів «Що має трапитися на уроці?» та попросіть їх вигадати веселу відповідь за допомогою кубиків. 

Зацікавити школярів вивченням нового матеріалу (або активізувати їхню увагу під час узагальнення теми) допоможуть вправи: 

  • «Про що?». Запропонуйте школярам взяти один кубик, обрати будь-яке зображення та подумати, як воно асоціюється з темою, що вивчається. Наприклад: «Якого персонажа твору мені нагадує малюнок на кубику?», «Якими дієсловами можна охарактеризувати кожне зображення?», «З якою геометричною фігурою асоціюється кожний предмет?» тощо.
  • «Що спільного?». Попросіть школярів кинути два кубики та знайти загальні риси і відмінності зображень, що випали.
  • «Словник». Запропонуйте учням охарактеризувати всі предмети, що зображені на кубику за допомогою запитань «що (хто) це?», «що робить?», «який?» тощо. А потім скласти граматично правильну розповідь, яка стосується навчального предмета, навіть якщо вона буде не надто логічною та кумедною.
  • «Ерудит». Школярі мають розповісти 10 фактів про предмет, який випав на кубику.
  • «Фантастичний винахід». Оберіть два випадкових зображення на кубиках та попросіть учнів подумати над тим, що буде, якщо їх об'єднати. 
  • «Клуб знатоків». Для гри потрібно виготовити додатковий кубик, на якому мають бути написані запитання: «хто?», «що?», «коли?», «де?», «чому?», «як?». Спочатку гравець кидає кубик із запитаннями, потім – кубик Рорі і розповідає історію.

Також ця методика буде дуже корисною під час використання інтерактивних технік на уроці, наприклад, мозкового штурму. Запропонуйте школярам об'єднатися у групи, роздайте кожній команді однакову кількість кубиків та попросіть їх використати всі зображення під час обговорення певної проблеми.

Насправді кубики Рорі – це безліч ідей для натхнення! Варто спробувати хоча б один раз, і школярі з нетерпінням чекатимуть наступних пригод на уроці! 

Підписуйтесь на нас у Telegram https://t.me/naurok
Дякуємо! Ми будемо тримати Вас в курсі!
Поширити у соціальних мережах
facebook viber telegram Twitter