Міністерство освіти і науки України планує впритул зайнятися проблемами сільської освіти, про це Лілія Гриневич повідомила під час інтерв’ю Главком. Зокрема, МОН хоче зробити все можливе для того, щоб покращити якість викладання у школах та, як наслідок, підвищити відсоток сільских дітей, які вступають до вишів.
Міністерка зауважила, що сільська освіта має багато серйозних проблем, і серед них – бажання будь-якою ціною зберегти маленькі школи, де у 10-11 класах нерідко навчається не більше десяти дітей, а один вчитель викладає одразу кілька предметів. Усе це в результаті негативно впливає на подальшу долю дітей. Як зазначає Лілія Гриневич:
«Масштаб проблеми якості освіти на селі дуже серйозний. lА за всім стоїть просте бажання директора цієї школи і вчителів зберегти місце роботи, аби не їздити на роботу в іншу сусідню школу. Звичайно, ми маємо зараз багато питань і проблемних ситуацій всередині громад. Особливо коли включаються політики в цю історію: всі вони, особливо напередодні виборів, хочуть показати, як захищають інтереси громад. Але орієнтуються вони на вузькі інтереси групки виборців, зокрема, директора і вчителів конкретної школи. І пишаються – «ми зберегли школу»! Тому голосуйте за нас. Але результати таких дій вкрай сумні».
Також Міністерка розповіла про заплановане пониження ступенів деяких шкіл. Так, деякі з них можуть з навчальних закладів I-III ступенів, стати I-II, чи взагалі перейти лише на початкову освіту. Все це робитиметься для того, аби старшокласники навчалися у відповідних умовах, а також задля збільшення дошкільних закладів, яких в деяких селах немає взагалі. При цьому Лілія Гриневич наголосила, що МОН не хоче закривати маленькі школи, а навпаки, планує зробити їх справжніми культурно-освітніми центрами, чого багатьом селам дійсно не вистачає:
«Перенесіть сільську бібліотеку, яка, як правило, на місцях перебуває у напівзруйнованому стані, до школи. Сільський клуб закритий, на ньому колодка висить: зробіть відповідні активності у другій половині дня в школі, в якій є зала чи сцена. Таким чином, зберігши школу, можна навчати маленьких дітей, яких ще не можна далеко возити. І дайте можливість старшим дітям здобути якісну освіту».
А як ви гадаєте, наскільки ця ідея МОН правильна та життєздатна?
Щоб залишити свій коментар, необхідно зареєструватись.
всі як один склали ЗНО, керівництво вдділу освіти вказало на попередні роки, коли ніхто з дітей не вступив до ВНЗ, а вони й не збиралися цього робити: не всім же ВНЗ закінчувати. Тепер дітей відвозять до сусіднього села по страшних дорогах, обабіч яких ростуть височезні дерева,що утворюють тоннель, після дощу чи снігу автобус ледь рухається по ньому. І це нікого не турбує. Не те що нормальний сон, а БЕЗПЕКА дітей на таких дорогах під величезним питанням. Про сугроби та холод в автобусі взимку я вже навіть не говорю нічого. Виникає таке враження, що перед нашими керівниками стоїть завдання ПОВНІСТЮ ЗНИЩИТИ село. Адже, де немає школи- немає села.А бібліотетка в селі є, лише відкривають її один раз на рік на дуууууже великий подив для всіх. Бо працююти там на мізерний відсоток від ставки. Та й навіщо вона в селі, яке приречене на знищення?! Дуже прикро на все це дивитися. Нажаль, ПАНІ МіНІСТР нашою думкою з цього приводу не цікавиться..... Діти наших можновладців в Шкільних автобусах на їздять.
Я сама працюю в сільській школі і не перший рік ходять чутки про те, щоб на весь район зробити 2-3 школи, а на зекономлені гроші закупити автобуси на підвіз дітей та на паливо, залишивши в селах лише початкову школу.