Новини

Лілія Гриневич: Масштаб проблеми якості освіти на селі дуже серйозний

Міністерство освіти і науки України планує впритул зайнятися проблемами сільської освіти, про це Лілія Гриневич повідомила під час інтерв’ю Главком. Зокрема, МОН хоче зробити все можливе для того, щоб покращити якість викладання у школах та, як наслідок, підвищити відсоток сільских дітей, які вступають до вишів.

Міністерка зауважила, що сільська освіта має багато серйозних проблем, і серед них – бажання будь-якою ціною зберегти маленькі школи, де у 10-11 класах нерідко навчається не більше десяти дітей, а один вчитель викладає одразу кілька предметів. Усе це в результаті негативно впливає на подальшу долю дітей. Як зазначає Лілія Гриневич:

«Масштаб проблеми якості освіти на селі дуже серйозний. lА за всім стоїть просте бажання директора цієї школи і вчителів зберегти місце роботи, аби не їздити на роботу в іншу сусідню школу. Звичайно, ми маємо зараз багато питань і проблемних ситуацій всередині громад. Особливо коли включаються політики в цю історію: всі вони, особливо напередодні виборів, хочуть показати, як захищають інтереси громад. Але орієнтуються вони на вузькі інтереси групки виборців, зокрема,  директора і вчителів конкретної школи. І пишаються – «ми зберегли школу»! Тому голосуйте за нас. Але результати таких дій вкрай сумні».

Також Міністерка розповіла про заплановане пониження ступенів деяких шкіл. Так, деякі з них можуть з навчальних закладів I-III ступенів, стати I-II, чи взагалі перейти лише на початкову освіту. Все це робитиметься для того, аби старшокласники навчалися у відповідних умовах, а також задля збільшення дошкільних закладів, яких в деяких селах немає взагалі. При цьому Лілія Гриневич наголосила, що МОН не хоче закривати маленькі школи, а навпаки, планує зробити їх справжніми культурно-освітніми центрами, чого багатьом селам дійсно не вистачає:

«Перенесіть сільську бібліотеку, яка, як правило, на місцях перебуває у напівзруйнованому стані, до школи. Сільський клуб закритий, на ньому колодка висить: зробіть відповідні активності у другій половині дня в школі, в якій є зала чи сцена. Таким чином, зберігши школу, можна навчати маленьких дітей, яких ще не можна далеко возити. І дайте можливість старшим дітям здобути якісну освіту».

А як ви гадаєте, наскільки ця ідея МОН правильна та життєздатна?

Підписуйтесь на нас у Telegram https://t.me/naurok
Дякуємо! Ми будемо тримати Вас в курсі!
Поширити у соціальних мережах
facebook viber telegram Twitter
Коментарі

Щоб залишити свій коментар, необхідно зареєструватись.

  1. Ігнатенко Валентина Миколаївна
    Мій досвід показує, що закриття школи в селі не вирішить проблему якості знань учнів. п'ять років тому закрили й нашу школу. весь цей час і діти, і вчителі їздять до сусіднього села.АЛЕ виїзд о 7.30 ранку, початок уроків о 8.30. Майже годину діти тиняються порожньою школою, навіть ті кому 6 років. Уроки закінчилися о 15.05, відїзд від школи додому приблизно о 16.00. прибуття в село 16.20, прихід додому 16.40. Взимку це вже темна ніч. А тепер скажіть, будь ласка, перебуваючи весь день поза домівкою, голодна дитина близбко 5 вечора буде думати про уроки??? Питання - кому від цього краще?
  2. Попович Наталя Миколаївна
    А як бути тоді, коли негода і на дорогах перемети, або ж зламався автобус? Хто тоді думає про освіту?
  3. Кравченко Ольга Вікторівна
    Саме так і я закінчувала школу. Підвіз за 12 км. З нашого класу, а було 24 учні, лише 2 вступило до ВУЗу. Тому це не вирішує проблеми. Нас також привозили додому о 16:30-17:00. Виникає питання: коли вчити уроки?
  4. Івасенко Олександра Степанівна
    Чомусь міністерка думає, що мало не всі мають вчитися у вишах.
  5. Волк Наталія В'ячеславівна
    Працюю в сільській школі. І вважаю ,що ці ідея МОН беглузда.
  6. Омельяненко Валентина Іванівна
    Хто не працював у школі, девозять дітей з інших сіл, той НІКОЛИ не скаже , що так краще. І якщо у 10-11 класі діти поїдуть до більш оснащеної школи, то чому не можнадати все це у 5-9 класах. Чому вчителю, який працює у "матеріально бідній" школі набагато важче провести такі ж гарні уроки, підвищити свою професійну діяність. А це мужні й самовіддані педагоги!!!!!!!!!!!!!11
  7. Мазурик Алла Іванівна
    Працюю в сільській школі 18 років. Власні діти добираються до центральних шкіл за 8 км. Встають о шостій годині ранку, бо в сім уже автобус відправляється. Навчання починається о пів на дев'яту. Повертаються додому о 16:00. Це якщо немає занять в Центрі дитячої творчості. Хочуть відпочити, поїсти і погратись, але, на жаль, гратись немає коли , бо на завтра треба вивчити шість чи сім уроків. У четвер діти повертаються зі школи і відразу лягають спати, настільки втомлюються рано вставати і пізно лягати, бо уроки вчать до десятої , а то й до дванадцятої години. Питається, чим заважала сільська школа , щоб її закрили і зараз стоїть пусткою. Чому сільський вчитель для міністра освіти - це поганий вчитель? Учні моєї школи здають ЗНО без репетиторів і навчаються у ВНЗ. Ми на урок йдемо давати знання, а не розповідати різні нісенітниці. Дуже неприємно чути, що сільський вчитель не може дати тих знань, що в центральній школі. Вибачте, але це неправда.Сільський вчитель віддається повністю своїй роботі.
  8. Кужель Людмила
    Чому ніхто не говорить про належне забезпечення сільських шкіл. Там теж можуть працювити висококваліфіковані вчителі. Створіть однакові умови, а потім порівнюйте з міськими школами. Я працюю в сільській школі 24 роки. Це школа в якій я навчалася. Вона дала мені прекрасні знання. Дійсно неприємно чути такі висловлювання на адресу сільського вчителя.
  9. Кужель Людмила
    Така ідея МОН дискримінує сільського вчителя. Ставить на ньому якесь "тавро" .
  10. Ловінський Віктор Михайлович
    Сільські діти менше йдуть у виші по інших причинах, а не через те, що вчаться по десять у класі. Вони дивляться на перспективу, після вишів, а вона, як відомо, дуже туманна. Похвально, що МОН дбає про рівень освіти сільських дітей, але так проблему не розв'язати. Якщо у МОН на меті покращити статус дітей, то потрібно викинути із термінології слово "сільські діти", а вживати "діти, що проживають у котеджах чи віллах". Прохання до МОН: не руйнуйте села до кінця! Одними знаннями (сумнівними - як стверджує авангард світових освітян) не живе дитина/людина.
    • Смик Марія
      Цілком погоджуюсь. Діти з сіл не йдуть навчатися у Виші тому, що немає перспективи влаштуватися на роботу і мати відповідну заробітну плату. Для чого витрачати свій час і кошти, щоб диплом припадає пилом...І тут зовсім не проблема у вчителя...
  11. Гордієнко Надія
    Я сільський вчитель.У невеличкій школі працюю 42 роки. Школа за ці роки випустила багато учнів.Майже всі вони стали прекрасними людьми, мають чудові сім" ї, гарні професії, головне, вони відбулися! Бо не всі хочуть вищу освіту. Адже потрібні люди робітничих професій.Школа з року в рік випускала медалістів, і всі вони прекрасно навчалися у вузах, закінчили їх з "червоними" дипломами.Мої обидві доньки - теж медалістки, теж "червонодипломниці".Причому мама ніяк не вплинула на їхній атестат. У селі це неможливо. всі на виду.Цього року з 8 випускників до вузів вступило на БЮДЖЕТ ШІСТЬ І ОДНА ДІВЧИНКА НА КОНТРАКТ, але до престижного вузу.! І вчителі школи теж не дурні, вибачаюсь.Володіють сучасними технологіями, всі з комп ютером на "ти".Впроваджуємо STЕМ освіту. В цьму навчальному році 2 вчителя отримали Грамоти ІМЗО за кращі публікації. ОСЬ ЯКА ЯКІСТЬ СІЛЬСЬКОЇ ОСВІТИ! З 1979 року у нашу школу підвозиться багато дітей з сусіднього села.Була така кампанія в радянські часи:середня школа на центральній садибі радгоспу.Діти вимушені вставати ... о 6.00 ранку, виїжджати майже о 7.00, щоб встигнути до школи. В останні роки проблемою є не тільки негода взимку, а й відсутність палива для шкільного автобусу.Добре, що у нас гарні стосунки з сільрадою.Допомагає! А уявіть собі, в автобусі на 23 місця їздить до школи до 40 дітей. Як буде почувати себе першокласник. поки у тісняві доїде до школи?Правильно, йому вже не до уроків.А потрапляють додоиу наші діти о17.00 год.голодні, тому що деякі не мають грошей заплатити за їдальню.Роботи ж у батьків в селі немає.
  12. Кужель Людмила
    Пані Надія, я з Вами погоджуюсь на 100 %. До нашої школи теж підвозять дітей і вчителів із сусудніх шкіл. Школи там теж уже всі позакривали ( в 4 селах, які дуже віддалені від нас ). Це надзвичайно не зручно. Держава придумала шкільний автобус, але його забезпечення пальним і запчастинами бажає бути кращим. Автобуси ламаються, знову ж таки дороги..... , діти постійно спізнюються, маленькі діти чекають автобус інколи і до 17 -00. У нас НВК. А ще потрібно доїхати до дому. Про які уроки можна далі говорити. А вчителі у нас прекрасні. Мають звання, є відмінники освіти. Наше міністерство не хоче вникати в проблеми таких шкіл. Роблять так як краще для них, ане для дітей.
  13. Пилипенко Ольга
    Підтримую сказане колегами. Пані міністр майже відкрито говорить, що вчителі на селі недолугі. Для сільської ж школи кошти виділяються мізерні. За майже 30 років своєї роботи в школі від держави ні наочностей, ані доброго слова. Інтернет проведений завдяки фермерам до яких ходили кланялися та просили коштів, щомісячна оплата , 150 грн., за рахунок вчителів та плюс гроші на папір та ремонт комп"ютерів та техніки. Щомісячно здаємо відсоток від зарплатні для цих потреб.У нашій школі минулого року зняли ступінь.Хоча випускники
    всі як один склали ЗНО, керівництво вдділу освіти вказало на попередні роки, коли ніхто з дітей не вступив до ВНЗ, а вони й не збиралися цього робити: не всім же ВНЗ закінчувати. Тепер дітей відвозять до сусіднього села по страшних дорогах, обабіч яких ростуть височезні дерева,що утворюють тоннель, після дощу чи снігу автобус ледь рухається по ньому. І це нікого не турбує. Не те що нормальний сон, а БЕЗПЕКА дітей на таких дорогах під величезним питанням. Про сугроби та холод в автобусі взимку я вже навіть не говорю нічого. Виникає таке враження, що перед нашими керівниками стоїть завдання ПОВНІСТЮ ЗНИЩИТИ село. Адже, де немає школи- немає села.А бібліотетка в селі є, лише відкривають її один раз на рік на дуууууже великий подив для всіх. Бо працююти там на мізерний відсоток від ставки. Та й навіщо вона в селі, яке приречене на знищення?! Дуже прикро на все це дивитися. Нажаль, ПАНІ МіНІСТР нашою думкою з цього приводу не цікавиться..... Діти наших можновладців в Шкільних автобусах на їздять.
  14. Пилипенко Ольга
    Додам щодо викладання одним вчителем кількох предметів. Всім відомо, що коли вчитель викладає кілька предметів, то в нього або в дипломі кілька спеціальностей, або ж він закінчив курси, які надають йому право на викладання того чи іншого предмета, а інакше його просто не допустять до викладання, чи не так, колеги? Дуже образливо слухати нашого міністра і складається враження, що в неї завдання принизити сльських вчителів і довести,що вони ні на що не здатні.
  15. Пилипенко Ольга
    Дивно, але мені здається, що в нашій державі планово знищується село. Скільки вже закрито шкіл на селі, або знято ступінь?! І я згодна зі всіма колегами, які говорять, що дітям важко навчатися у віддалених від їхнього дому школи. Мені не те що дивно, але обурливо слухати, коли міністр освіти говорить відкритим текстом, що сільські вчителі , вибачте, недолугі, і один вчитель викладає по кілька предметів. Але ж ВОНА знає напевне, що якщо вчитель викладає не один предмет, то в нього або ж є відповідна освіта, або закінчив курси і має право на викладання того чи іншого предмета. За майже 30 років моєї роботи в сільській школі держава не те що не надала ніяких наочностей, а навіть звичайної кулькової ручки не дала. Все за свої отримані кошти від роботи в цій же школі. Інтернет в школі за рахунок фермерів провели, а щомісячне поповнення рахунку знову ж тки за кошт вчителів
  16. крохмальна валентина
    Міністерку послати вчителем на село . Потім уже неай реформуєє оосвіту. А вчителі на селі працюють самовіддано, творчо,незважаючи на те, що і домашню роботу для них у селі ніхто не відмінив
  17. Кротік Наталя Іванівна
    Якби вчасно поповнювалися сільські школи матеріально-технічним обладнанням та забезпечувалися молодими фахівцями, яким тільки обіцяють безкоштовне житло та комунальні послуги, то і якість освіти відповідала б нормам, а наразі, директор сам тягне лямку, виконуючи вказівки МОНУ. Батьки в селі не допомагають, бо не мають роботи, от і ходимо з протянутою рукою...А закрити школу на селі просто, то і сіл не буде. А на рахунок підвозу, можна, тільки питання: - Де дороги? І як випеде снігу більше норми, вчасно не горнуться, а ожеледиця, а просто проспав, то хоч запізниться на пару хв., а то взагалі вдома. А вчитель на селі безкоштовно сідає після уроків і займається з дитиною і ніякого за гроші репетиторства не веде, бо совість не дозволяє, бо мене тут всі знають, щоб не було зайвих недорозумінь....
  18. Кротік Наталя Іванівна
    А політика тут нідочого...Краще допоможіть, а не живіть по принципу "ламать не строить". Знищити легше, а от зберегти. А сільські також у вузах вчаться, біда лише в тім, що не можуть навчання проплатити, бо коштів таких не мають, а бюджетних місць мало. зробіть безкоштовним навчання, як у фінських школах, що туди дитина приходить і їй ранець з усім шкільним приладдям дають безкоштовно і т.п. Я 31 рік працюю в освіті, з них 16 - директорм, то хоча б карту чи глобус дали за бюджетні кошти...

  19. Труш Олександр Петрович
    Не буду довго спростовувати ідею закриття "так званих безперспективних сільських шкіл". Попередні коментарі дають розуміння, як до цього відносяться вчителі сільських шкіл. Вважаю цю ідею недоречною.
  20. Do Maria
    Ви всі такі дивні. Пишете, що треба матеріальну базу поповнювати, а не закривати школи. В нашій країні нема грошей на таке. Навіщо їм допомагати 10 маленьким школам, якщо можна дати грошей одній, але великій?
    Я сама працюю в сільській школі і не перший рік ходять чутки про те, щоб на весь район зробити 2-3 школи, а на зекономлені гроші закупити автобуси на підвіз дітей та на паливо, залишивши в селах лише початкову школу.
  21.  Svetlana
    Чи знає пані міністерка, що з інформатики для 6-го класу вже другий рік немає підручника за новою програмою? Невідомо, коли будуть підручники з інформатики для 7 та 10-го класів.
  22. Гордійченко Валентина Василівна
    Шкода, що для Міністерства сільський вчитель - це проблема. Справді , відчуття другосортності після таких заяв. І це після того , що повністю своїм коштом намагаєшся зробити урок цікавим і сучасним, а кабінет - затишним і обладнаним .
  23. Ковтун Олена Юріївна
    Потрібно розвивати село, потім і школа буде нормально функціонувати, і буде не по 10 дітей в 11 класі, а хоча б по 20. Село - колиска нації. В мене все.
  24. Лукичова Наталя
    Повнімтю згодна з колегами! Змінила вже 2 сільські школи , аартина одна: вимагають по максимуму... а ні підтримки ні фінансування. Підручників не вистачає (або взагалі нема). Батьки не можуть елементарно олівець і лінійку дітям купити, що вже говорити про інше. Підвозять дітей з 2х сіл, тільки замете - вимушений карантин. Діти змучені. А як вони навчатимуться ( чи взагалі навчатимуться) якщо довежеться добиратись ще далі? О 5 ранку вставатимуть? Чи може вчителі порозумнішають поки їздитимуть?
  25. Баришник Світлана Михайлівна
    Дівчата й хлопці, ви чого галасуєте. Ні для кого не секрет, що більшість з міських дітей мають репетиторів з 2-3 і більше предметів. Звичайно, і якість знань вища. Інколи, спілкуючись з батьками таких дітей складається враження, що потрапила на конкурс у кого більше репетиторів. Бідна сільська дитина не має часу і грошей на це і тягнеться самостійно. І у виші переганяє міських. Сама через це пройшла. Не затюкуйте сільську школу, ви створіть умови, а потім вимагайте.