2 лютого о 18:00Вебінар: Самооцінювання управлінських та освітніх процесів: нормативні орієнтири та особливості проведення
Добірка вправ, розробок та практичних порад, які допоможуть вам підготуватися до 4 місяця навчання у 3 класі НУШ.

Енергія – це сила, яка допомагає втілювати у життя всі наші задуми. Енергія навколо нас. Як розуміти її правила та закони? Як навчити школярів правильному ставленню до її відновлювальних і невідновлювальних джерел? 

Щоб зробити вашу взаємодію зі школярами ще продуктивнішою, ми підготували чимало креативних ідей, корисних вправ та якісних розробок із Бібліотеки «На Урок».

Енергія Сонця, вітру, води

Запропонуйте учням картонні шаблони, на яких зображені природні явища, рослини, тварини та предмети, що можуть виробляти чи зберігати енергію. 

У чому зв'язок між виробленням енергії та іграшками? Запропонуйте дітям дати відповідь на це запитання. Під час роботи обговоріть кожен об'єкт: як саме він виробляє енергію, як ми можемо економити природні ресурси?

Поділіться з дітьми цікавими фактами про місяць, зірки, Сонце, вітер, воду та альтернативну енергетику

Зробіть екологічні прикраси з картону та ниток на новорічну ялинку.

Тривалість вправи: 20 хвилин.

Необхідні матеріали: шаблони, картон, нитки, ножиці, клей, скотч.

Хід роботи:

  1. Обводимо фігури на картоні по контуру та вирізаємо.
  2. Беремо нитку та картонну фігурку, яку будемо нею обмотувати.
  3. Наносимо гарячий клей і приклеюємо кінчик нитки. Починаємо обмотувати фігурки, поки нитка повністю не закриє картон.
  4. Робимо петельку. Ялинкова іграшка зі шпагату готова!

 

Минуле мого роду. Важливість традицій, звичаїв і свят

Зовсім скоро на нас чекають новорічні та різдвяні свята. Налаштуйте учнів на позитив, створіть приємну атмосферу, що подарує відчуття свята, веселощів, а також сімейного затишку, тепла та спокою. Допоможіть сформувати почуття поваги до сімейних традицій та звичаїв!

Тривалість вправи: 30 хвилин.

Необхідні матеріали: набір кольорового паперу, різнокольорові маркери, ножиці, клей, скотч.

Хід роботи:

  1. Учні об'єднуються у групи по 4-5 осіб, кожна отримує кольоровий папір, клей та ножиці. Запропонуйте дітям обговорити звичаї і традиції, яких дотримуються у їхній родині.
  2. Група за результатами обговорення створює спільну квітку сімейних традицій: на кожній пелюстці записуються різні традиції. 
  3. Після обговорення квітку презентують перед класом. 
  4. Квітки всіх груп вивішуються на дошці або на стіні. 
  5. Наголосіть на тому, що в нас вийшов спільно висаджений яскравий, різноманітний «Квітучий сад сімейних традицій». 

Після представлення відбувається обговорення. Запитання для обговорення: 

  1. Які традиції та звичаї найчастіше зустрічаються на наших квітах? 
  2. Які традиції звучали рідше? 
  3. Як ви себе почували, якщо традиції вашої родини були не такі, як в інших? 
  4. Що у традиціях інших вас найбільше зацікавило? 
  5. Про які традиції ви б хотіли дізнатися більше? 
  6. Як ми маємо ставитися до тих людей, чиї цінності, традиції та погляди різняться з нашими? 
  7. Як, ви гадаєте, чому важливо поважати різноманітні традиції та звичаї?

Поняття про збереження тепла і електроенергії у побуті

Розкажіть дітям, що існують відновлювальні та невідновлювальні джерела енергії. У будь-якому разі, енергію слід зберігати – це надзвичайно важливо для майбутнього людства.

Ознайомтеся з дослідженням і проаналізуйте побутові звички вашої родини:

У Великобританії було проведено дослідження щодо визначення найбільш найрозповсюдженіших помилок домогосподарств. Тобто вони не виконували прості та доступні кожному заходи, які дають змогу економити енергію. За результатами дослідження було сформовано ТОП-10 цих помилок за частотою здійснення.

Яких помилок у використанні електроприладів припускається ваша родина? Складіть список правил, що актуальні для вашої оселі та вашої сім'ї.


Тести на закріплення знань про джерела енергії

  1. Сонце – джерело безкоштовної енергії.
    Так     Ні
  2. Енергію води можна перетворити в електричну.
    Так     Ні
  3. Вітрові електростанції забруднюють повітря.
    Так     Ні
    Недоліком якої енергії є недоступність у нічний час та у хмарні дні?
    а) вітру
    б) води
    в) Сонця
  4. На якій річці розташована найбільша гідроелектростанція України?
    а) Буг
    б) Дніпро
    в) Дунай

Їжа та енергія

Здоров'я людини на 50% залежить від способу життя. А харчування – важлива складова цього процесу, адже їжа є постачальником енергії для нашого організму. Тому важливо формувати культуру харчування вже змалечку. Щоби бути енергійним, важливо збалансовано харчуватися.

Гра Світлофор

Аби не формувати розлади харчової поведінки, не слід залякувати дітей небезпечною їжею. Утім, школярі мають розуміти, що деякі продукти треба вживати лише зрідка, адже вони не несуть користі для організму.

Умовно можна поділити продукти на 3 категорії (як світлофор). Називайте продукти, а діти нехай визначатимуть категорію.

 

Цікаві досліди з картоплею 

Солона картопля

На початку уроку заповніть дві маленькі мисочки водою і розчиніть трохи солі у одній із них. Позначте її так, щоб ви знали, у якій із них солона вода. Розріжте картоплю навпіл і опустіть половинки розрізаною частиною донизу в мисочки з водою. Залиште їх приблизно на 30 хвилин і поспостерігайте, що станеться.

Солона вода забирає з картоплі всю воду, вона ніби висихає. Поясніть, що так само, як картопля втрачає воду, коли вона у солоній воді, солона їжа та напої зневоднюють наш організм. Тож таку їжу варто вживати менше.

Картопляна батарейка

Батерейка – джерело енергіі, її легко зробити власноруч просто на уроці! Батарейка з картоплі призначена для разового використання. Її застосовують для отримання іскри шляхом замикання проводів. 

Необхідні матеріали: велика картоплина, ізольовані мідні кабелі, сіль, дерев'яні палички та зубна паста.

Хід роботи: 

  1. Картоплю розрізати на 2 рівні частини. В одній половині сформувати поглиблення, додати сіль і пасту. 
  2. Інгредієнти перемішати до однорідної консистенції. Електроліт повинен заповнити поглиблення. 
  3. В іншій половині картоплини зробити 2 отвори на відстані 1-2 см один від одного. Вони повинні співпасти з заповненим поглибленням. 
  4. В отвори ввести зачищені кінці проводів, з'єднати половинки. Проводи повинні зануритися у суміш солі та пасти. 
  5. Частини картоплі закріпити зубочистками. Через кілька хвилин кабелі замикають та висікають іскру для розведення вогню.

Також можна зробити картопляну батарейку, використовуючи металеві цвяхи, дерев'яну підкладку та лампу. Як саме? Дізнайтеся з відео.

Безкоштовні мобільні додатки, що допоможуть піклуватися про харчування, граючи

Запропонуйте дітям познайомитися з корисними застосунками для здорових харчових звичок.

  1. Healthy heroes
    Пригодницька гра, яка розповідає дітям про харчування та формує здорову поведінку. Йогополіс атакують голодні монстри, що продовжуть усе руйнувати, поки діти не нагодують їх овочами та фруктами.
  2. Healthy eating with Diana
    Універсальний додаток: пазли, розмальовки та ігри, які розповідають про важливі концепції правильного харчування.
  3. ABC foods
    Гра відкриває дітям захопливий світ їжі! Вона вчить нових слів через дотик, звук та відчуття. З допомогою цією гри учні нарізатимуть селеру, приготують пасту, почистять полуницю та ще більше всього завдяки красивим картинкам, живим відео та інтерактивам.

Загадки про енергію та їжу

  • Що примусить лампочку палати, а магнітофон заграти? (енергія)
  • Ця штучка хоч мала, але енергії повна.
    Оживляє механізм лише присутністю вона.
    (Батарейка).
  • Не електрика, не газ –
    Світить всюди в нічний час.
    (Місяць)
  • Аж до раночку вночі
    Дід-пастух овець лічив.
    Вийшло сонечко з-за гаю…
    Де вони тепер – не знає.
    (Місяць, зорі)
  • Хто без дров, без огня освітить, гріє нас щодня?
    (Сонце)
  • Золотиста нитка в'ється,
    Тільки в руки не дається.
    (Сонячний промінь)
  • Висить гість та ніч їсть.
    (Електрична лампочка.)
  • В нашій кухні кілька літ
    Він воркоче наче кіт,
    І ховає справжню зиму
    За надійними дверима.
    (Холодильник).
  • Гладить все, чого торкається, а торкнеш – кусається.
    (Праска)
    Холодильник похвалився,
    що на дім перетворився,
    де смачна і свіжа проживає…
    (їжа).
  • Морква, біб і цибулина,
    бурячок і капустина,
    ще й картопля – шусть у горщик.
    Ну й смачний ми зварим …
    (борщик).
  • Зелену травичку корівка жує
    Та біле мене воно людям дає.
    (Молоко)
  • На яблуньці ми зріли,
    На сонці боки гріли.
    (Яблука)
  • У воді народиться, води боїться.
    (Сіль)

Корисні матеріали для четвертого місяця навчання третього класу НУШ із Бібліотеки «На Урок» 

Тема: Звідки береться енергія
Автор: Шиян Ірина Леонідівна
Про матеріал: Готовий урок для 3 класу. Учні дізнаються про види енергії, що використовують люди; отримають уявлення про взаємозв'язок частин довкілля на основі обміну енергією; про Сонце як джерело енергії на Землі; дізнаються, для чого енергія необхідна нашому організму, які є шляхи її постачання; дізнаються про поновлювані та непоновлювані джерела енергії; дослідять здатність поглинати сонячну енергію різноманітними тілами, визначать можливість використання цього явища в побуті.


 Тема: Презентація «Для чого потрібна енергія?» для уроку природознавства у 3 класі
Автор: Омельяненко Валентина Іванівна
Про матеріал: Школярі знайомляться з поняттям «енергія» та її окремими видами, вчаться вести спостереження, досліджувати, порівнювати та аналізувати. Одночасно виховується допитливість, бережне та економне ставлення до природних ресурсів, довкілля. 


Тема: Проект. Презентація на тему «Енергія» 3 клас
Автор: Пахомова Уляна
Про матеріал:  Створення проєктів розвиває в учнів уміння працювати в групах та приймати одне із кращих рішень. Сучасній дитині необхідно не стільки багато знати, скільки вміти послідовно і доказово мислити, проявляти розумову активність. Тому зміст і методи навчання в школі спрямовані на розвиток уваги, пам'яті, творчої уяви та отримання задоволення від знайденого рішення. Коли дитина сама шукає рішення, вона краще пізнає навколишній світ. Учні початкових класів оформляють свої результати різними способами. 


Тема: Презентація «Як використати енергію Сонця?» для уроку природознавства у 3 класі
Автор: Омельяненко Валентина Іванівна
Про матеріал: Школярі розширять уявлення про використання сонячної енергії, застосування сонячних батарей та панелей; познайомляться з сучасними приладами, які працюють на сонячній енергії; дізнаються про сонячні електростанції; поміркують, чи доцільно використовувати сонячні установки в їхній місцевості.


Тема: Урок з природознавства для учнів 3 класів на тему: «Що таке енергія і для чого вона потрібна?»
Автор: Мельничук Аліна Олегівна
Про матеріал: Метою  цього уроку є сформувати поняття «енергія»; ознайомити з різними видами енергії та умовами переходу одного виду енергії в інший; розкрити значення енергії у природі та житті людини; сприяти вихованню бережливого ставлення до не відновлювальних джерел енергії.


Тема: Контрольна робота № 3 за темою «Енергія в нашому житті»
Автор: Вітрук Ганна Володимирівна
Про матеріал: Контрольна робота № 3 за темою «Енергія в нашому житті». Складена за вимогами програми і передбачає 7 завдань.

Підписуйтесь на нас у Telegram https://t.me/naurok
Дякуємо! Ми будемо тримати Вас в курсі!
Поширити у соціальних мережах
facebook viber telegram Twitter