2 лютого о 18:00Вебінар: Самооцінювання управлінських та освітніх процесів: нормативні орієнтири та особливості проведення
Творчі завдання для третьокласників до 5 місяця НУШ.

Третьокласники вже засвоїли багато інформації та отримали багато нових знань, однак сучасний світ досі сповнений невідомого! Цьому і присвячений п’ятий місяць 3 класу НУШ. Коли, якщо не зараз, зробити навчання ще цікавішим за допомогою наших вправ?

Вправа «Львів, Харків та Київ»

Із чого ще починати дізнаватися про невідоме, якщо не з рідної України? Комплексна вправа містить декілька текстів та зображень до них та завдання після кожного тексту.

Перш ніж почати виконувати завдання після кожного тексту, заохотьте школярів проаналізувати зображення та на його підставі дібрати заголовок до тексту, спрогнозувати його зміст та визначити мету читання.

Львів – прекрасний куточок Західної України. Серцем міста вважають його стару частину. Окрасою ж є Площа Ринок, на якій стоїть Ратуша – справжній львівський Біг-Бен. Там, нагорі, відкривається зовсім інший Львів. З висоти пташиного польоту видніються пагорби, позолочені бані і такі старовинні й водночас величні будівлі. Здається, що кожна стіна дихає історією, кожен елемент приховує безліч цікавих легенд. А величні кам’яні леви зачаїлися чи не на кожному мурі. Вони стоять на обороні, захищаючи своє рідне місто – місто Лева. 

  1. Спробуй переставити місцями речення та утворити новий текст.
  2. Потрібно виділити зачин, основну частину та кінцівку.
  3. Які слова у тексті є багатозначними? (кам’яні леви зачаїлися та захищають)

 

Харків – це одне з найбільших міст України. Його ще називають першою столицею, тому що він нею був за радянських часів. Харків – красиве і живописне місто. В центрі міста розташований прекрасний парк, який має ім'я Тараса Григоровича Шевченка. Біля нього – площа Свободи, найбільша площа в Європі. Люди часто гуляють вулицями, посміхаються, і радіють, що живуть в такому красивому місті.

  1. Уяви, що ти гуляєш описаними вулицями Харкова. На що ти дивишся? Коли рухаєшся швидше, повільніше? 
  2. Яка пісня у вас асоціюється з Харковом? А яка картина?
  3. Який синонім слова «місто» зазначений у тексті? (столиця)

Будь-який український школяр знає, що Київ – столиця нашої Батьківщини, України. Названий він так на честь князя Кия. Наша столиця – велике місто, в якому є безліч вулиць, сквері, площ, музеїв, театрів, шкіл, університетів, лікарень, магазинів. Особлива гордість киян – Хрещатик, його довжина – 1,2 км.

  1. Чи відвідували ви Київ? Чи хотіли б? Якщо так, то чому?
  2. Яких частин мови у тексті найбільше? 
  3. Визначте основу та закінчення в словах «український» та «України». Основи однакові чи різні? Яка спільна частина є в основах обох слів? На що вона вказує?

Вправа «Приклади з іменованими числами»

Запропонуйте дітям розв’язати приклади з іменованими числами, що подані в одиницях вимірювання маси, часу і вартості.

Завантажити у високій якості

Вправа «Рахуємо людей на акціях»

Розкажіть третьокласникам, що таке публічна акція та мирне зібрання. Попросіть учнів порахувати кількість: 

 –  плакатів на зображенні,

 

 –  людей на зображенні.

Аби не помилитися, діти можуть позначати кількість олівцем. Згодом подискутуйте зі школярами: для чого люди виходять на мирні зібрання? Наштовхніть учнів на те, щоб вони сформували кілька проблем та визначили відоме і невідоме в них.

Для прикладу:

  • Проблема корупції. Відоме: корупція  –  це зловживання владою або службовим становищем задля отримання незаконної вигоди. Невідоме: якою може бути незаконна вигода? Майно, гроші, пільги, послуги та інше. 
  • Проблема забруднення водойм. Відоме: не можна викидати сміття в річки. Невідоме: як ще допомогти у вирішенні цієї проблеми? Наприклад, використовувати засоби для миття без фосфатів, зменшити використання косметичних засобів із мікропластиком у складі тощо.

Дослідження «Як обрати корисний харчовий продукт»

Один із очікуваних результатів навчання цього місяця для третього класу  –  дитина вміє вирізняти інформацію корисну для збереження здоров’я на пакуваннях та етикетках.

Дату виготовлення продуктів

Дата виготовлення та кінцевий термін споживання можуть бути зазначені цифрами на пакуванні. Іноді пакування може містити лише дату виготовлення та інформацію щодо терміну придатності, який необхідно вирахувати самостійно.

Для засвоєння інформації запропонуйте дітям знайти кінцевий термін:

  1. Датою виготовлення молока є 04.02.2021 р., термін придатності становить сім діб, до якого числа можна вживати молоко?
  2. Рис можна зберігати 9 місяців, кінцевий термін споживання – 23.04.2022 р., якою є дата виготовлення?

Складники

Користь продукту залежить і від його складників. Шоколад, чай та чіпси – все це містить склад на зворотній стороні товару. Розкажіть дітям про найшкідливіші складники, барвники Е 100–182:

  1. Е110, Е122, Е102, Е124, Е104 й Е129 – барвники, що визнані в Європі небезпечними для дитячого здоров’я (можуть спровокувати гіперактивність, алергію тощо).
  2. Особливо варто уникати Е240 (формальдегід, шукайте його в консервованих продуктах), небезпечних Е241–259, нітратів та нітритів.
  3. Доцільно обмежити споживання Е620–635.

Поробка «Створюємо традиційний Дідух»

Утомилися чути звідусіль лише про гірлянди та новорічних янголів? Розкажіть школярам про традиційний символ українського Різдва – Дідух! Це житній, пшеничний або вівсяний сніп, який символізує врожай та добробут, а також є оберегом роду. Традиція ставити дідух на Святу вечерю тягнеться ще з часів язичництва, хоча у сучасній Україні вона збереглася тільки в західних областях.

Запропонуйте малечі зробити Дідух! Раніше для його виготовлення брали цілі колоски жита, вівса, пшениці, льону. Прикрасами слугували сухі квіти, ягоди калини, різнокольорові стрічки, плетені з соломи стрічки…

1. Для того, щоб сплести Дідух, знадобляться колоски пшениці, жита, льону або ячменя. Їх варто обрізати таким чином, щоб усі вони були однакової довжини – 40 сантиметрів. Перш ніж плести оберіг, колоски варто висушити, адже дідух зі свіжої трави просто розпадеться.

2. Колоски діляться на рівні частини – по сім у кожному пучку. Пучки перев'язуються красивими стрічками або різнокольоровими нитками.

3. Утворені пучки прив'язують один до одного. Пучок із п'яти колосків перев'язують посередині, щільно з'єднуючи колоски між собою.

Корисні матеріали для п’ятого місяця навчання у 3 класі НУШ із Бібліотеки «На Урок»:

Тема: Майстер-клас «Підсвічник із фольги»
Авторка: Петренко Олександра Вікторівна
Про матеріал: На 5 місяці навчання третьокласники створюють тематичні зимові поробки. Авторка пропонує разом із класом виготовити підсвічник із фольги. Це розвине дрібну моторику рук та наповнить клас зимовим настроєм!


Тема: Урок. Я досліджую світ. «Які традиції українського народу тобі відомі?»
Авторка: Кумпан Інеса Петрівна
Про матеріал: Цей матеріал сприяє глибокому розумінню поняття «традиція». Із його допомогою можна розвивати в дітей мовленнєві навички, мислення та увагу!


 Тема: УРОК – СВЯТО (народознавче) для учнів 3 класу «Українські вечорниці».
Авторка: Барабаш Людмила Йосипівна
Про матеріал: Метою запропонованого уроку є поглиблення знань учнів про народні свята та їхню історію. Урок є театралізований, а його учасниками є господиня, хлопці та дівчата


 Тема: Презентація «Істоти та неістоти»
Авторка: Осадча Ольга Володимирівна
Про матеріал: Презентація містить цікавий та корисний матеріал для повноцінного проведення уроку української мови, що присвячений темі: «Істоти та неістоти в мовленні».


Тема: Презентація «Навчаюся вживати іменники в мовленні» Нова українська школа
Авторка: Новік Ольга Павлівна
Про матеріал: Пропонована презентація спрямована на розвиток розуміння іменників як частин мови, навчить дітей розпізнавати іменники за питаннями «хто? що?» (істоти – неістоти).

Більше корисних матеріалів ви знайдете у тематичних статтях:

  1. «Подорожуємо та відкриваємо світ». 1 місяць 3 класу НУШ: додаткові матеріали та рекомендації
  2. «Між минулим та майбутнім». 2 місяць 3 класу НУШ: додаткові матеріали та рекомендації
  3. «Чарівні перетворення». 3 місяць 3 класу НУШ: додаткові матеріали та рекомендації
  4. «Енергія». 4 місяць 3 класу НУШ: додаткові матеріали та рекомендації
Підписуйтесь на нас у Telegram https://t.me/naurok
Дякуємо! Ми будемо тримати Вас в курсі!
Поширити у соціальних мережах
facebook viber telegram Twitter