2 лютого о 18:00Вебінар: Самооцінювання управлінських та освітніх процесів: нормативні орієнтири та особливості проведення
Цікаві вправи для третьокласників про трансформації у довкіллі.

Чудеса трапляються у нашому житті. Кожна людина по-своєму розуміє диво: для когось це несподівана зустріч зі знаменитістю, для когось – химерна форма хмари, а для когось – картина, намальована надто натуралістично, де герой/героїня ось-ось може стати реальністю. Варто лише навчатися помічати прекрасне навколо нас. І робити це варто змалку. 

Програма НУШ для третього місяця третього класу пропонує дітям знайти пояснення бодай невеликій кількості «чарівних перетворень». Отож ми підготували для вас добірку цікавих завдань, які допоможуть у цьому.

Як ваш телефон змінює вас? 

Перегляньте відеоролик про вплив гаджетів на людей: учні будуть здивовані від того, що така, на перший погляд, безпечна річ може нашкодити, якщо не навчитися обачному користуванню. Після перегляду запропонуйте учням виконати кілька завдань, що нижче.

Запитання для обговорення:

  1. З чим у відеоролику порівнюється кут зігнутого хребта людини, яка дивиться в телефон? (Навантаження на хребет подібне тому, ніби на шиї сидить восьмирічна дитина)
  2. Що таке міопія і що може стати причиною цієї хвороби? (Міопія – короткозорість. Причиною може стати часте й тривале засиджування за екранами гаджетів)
  3. Що таке «петля одержимості»? (Залежність, якої важко позбутися) 
  4. Скільки приблизно відсотків людей використовують телефони як розваги? (93 %).
  5. Як ви гадаєте, чи раціонально ці люди використовують свій час?
  6. Що таке номофобія? (Страх або занепокоєння в людини через відсутність телефону)
  7. Чому люди гірше засинають, якщо користуються телефоном безпосередньо перед сном? (Екран випромінює синє світло, яке змінює добові ритми, зменшуючи час глибокого сну)
  8. До чого призводить нестача глибокого сну? (Людина може захворіти на рак чи діабет)
  9. Чому, на вашу думку, людина має обмежити час використання телефону? Як це вплине на якість її життя?

Додаткові завдання:

  • Діти об'єднуються у групи та складають пам'ятки з правилами використання телефону.
  • Запропонуйте дітям намалювати два малюнки: перший – людина майбутнього, яка навчилася обмежувати час використання гаджетів, другий – людина, яка ледь не цілодобово використовує телефон, не маю часу на перепочинок. 
    Діти мають на малюнку передати особливості зовнішніх трансформацій залежної та незалежної від гаджетів людини. 

Невидимий художник

Спершу для виконання цього завдання учні мають уявити, як може виглядати «художник», який узимку малює крижані візерунки на вікнах. Далі діти мають намалювати цей образ і пояснити класу, що у творчій роботі показує особливості характеру та зовнішності художника. Ваші учні можуть пофантазувати й розповісти власні версії того, як саме з'являються на вікнах малюнки.

Наступний етап – діти вивчають створення химерних візерунків із наукової точки зору. Для цього їм потрібно прочитати текст та дати  відповіді на запитання.

Для утворення інею на вікнах, як і на деревах, траві, потрібні певні умови. Іній утворюється з маленьких кристаликів замерзлої води. Коли повітря, що містить багато вологи, охолоджується до точки замерзання, починає утворюватися іній. Точка замерзання – це 32 ° за Фаренгейтом і 0 ° С на рівні моря. Коли температура опускається нижче 0 ° С, вода кристалізується. Іншими словами, кристалики льоду покривають поверхню води.

Чому ж в мороз з'являються малюнки на шибці? З одного боку, самі кристалики мають свою структуру, яка визначає малюнок. Крім того, подряпини на поверхні скла, частинки пилу, повітряні потоки допомагають Дідові Морозу створювати красиві візерунки на вікнах.

Джерело повідомлення

Запитання для обговорення:

  1. З чого утворюється іній?
  2. Чому з'являються малюнки на вікнах?
  3. Що грає ключову роль у тому, яким буде малюнок?
  4. Чи є у цьому тексті вигадані персонажі? Хто саме?
  5. Що вам найбільше подобається у крижаних візерунках?

Як безпека перетворюється на небезпеку? Безпечне спілкування в соцмережах

Завдання у парах. Учитель роздає третьокласникам картки з описом спірних ситуацій, які можуть статися в віртуальному просторі (по 1 на пару). Після обговорення учні зачитують свою ситуацію і відповідають на наступні запитання:

- Яку загрозу несе ця ситуація?
- Що б ви запропонували робити в цій ситуації?

Ситуація 1.
Ви познайомилися у соцмережах з дівчинкою/хлопчиком-однолітком. Він/вона пропонує зустрітися сьогодні увечері, щоб на деякий час позичити гру «Настільний футбол», про який ви так давно мрієте. Ваші дії…

Ситуація 2.
Вам у соцмережі надійшло повідомлення, що ви стали щасливцем/щасливицею, який/яка претендує на виграш 5 000 гривень. Для того, щоби отримати гроші, потрібно лише поповнити номер, який названо у повідомленні, на 5 гривень. Ваші дії…

Ситуація 3.
Вам написав у соцмережі незнайомець. У повідомленні наявні погрози та він стверджує, що знає вашу адресу проживання. Він пообіцяв відчепитися, якщо ви винесете йому зі своєї квартири/будинку коштовності. Ваші дії…

Лавова лампа

Справжнє диво можна створити власноруч. І це надзвичайно легко! Для лавової лампи знадобляться сіль, вода, склянка олії, кілька харчових барвників, велика прозора склянка або скляна банка. 

Спершу ⅔ порожньої склянки/банки наповнюємо водою та заливаємо в неї олію. Олія залишиться на поверхні. Далі діти додають у місткість харчовий барвник і повільно всипають 1 чайну ложку солі. Для краси можна додати у склянку блискітки. Готово! 

Пояснення: Пояснення: Олія легша за воду, тому плаває на її поверхні, але сіль важча за олію, тому, коли додаєте у склянку сіль, олія разом із сіллю починає опускатися на дно. Коли сіль розпадається, вона відпускає частки масла і ті піднімаються на поверхню. Харчовий барвник допоможе зробити досвід більш наочним і видовищним.

Як ми змінюємося, коли читаємо книги?

Запропонуйте учням створити невеликий плакат з інформацією про вплив книг на трансформацію мислення особистості. Оформлення може бути будь-яким: можна у двох стовпчиках порівняти мислення людини, що читає та тієї, яка не приділяє читанню уваги. Або ж можна намалювати сходи, які візуалізують компетентності, яким навчає книга.  

Альтернатива: можна створити плакат на тему «А що якби книги оживали та ставали нашими друзями?». 

Для натхнення радимо учням переглянути відеоролик:


Корисні матеріали для третього місяця навчання у 3-му класі НУШ із Бібліотеки «На Урок»:

Тема: Роль води у природі, властивості та колообіг води
Авторка: Ярова-Боровик Марія Яківна
Про матеріал: Ця розробка формує в учнів знання про воду, її значення для всього живого та про властивості й колообіг води. Містить вправи та фізкультхвилинки.


Тема: Урок «Які тварини першими заселили суходіл?»
Авторка: Скупневська Людмила Василівна
Про матеріал: Ця розробка допомагає сформувати в учнів поняття «земноводні», «плазуни», ознайомлює зі способом життя, життєдіяльністю та різноманітністю земноводних і плазунів, дає перші уявлення про еволюцію тваринного світу.


Тема: Презентація проекту «Мурали столиці. Стріт-арт, який змінює Київ»
Авторка: Кожукало Наталія Вікторівна
Про матеріал: У цій розробці показано проєктну роботу, суть та етапи її реалізації, очікуваний результат. Підійде для вивчення дітьми й молоддю популярного різновиду монументального живопису – муралів.


Тема: Проєкт «Нове життя старим речам»
Авторка: Панасюк Інна Іванівна
Про матеріал: Ця розробка приверне увагу учнів до глобальної проблеми твердих побутових відходів. Вона інформує про можливість вторинного використання сміття та демонструє можливі для цього варіанти.


Тема: Презентація «Що таке гірські породи?»
Авторка: Омельяненко Валентина Іванівна
Про матеріал: У школярів формується уявлення про гірські породи та їхнє значення в природі. Розробка вчить третьокласників розрізняти гірські породи, а також виховує естетичне сприймання об'єктів природи та пізнавальний інтерес до них.

Підписуйтесь на нас у Telegram https://t.me/naurok
Дякуємо! Ми будемо тримати Вас в курсі!
Поширити у соціальних мережах
facebook viber telegram Twitter