Новини

МОН розробило чотири моделі навчання у школах в умовах війни

Міністерство освіти і науки України розробило декілька моделей навчання в закладах загальної середньої освіти в умовах повномасштабного вторгнення росії в Україну. Про це розповів Сергій Шкарлет під час Міжнародної серпневої педагогічної науково-практичної конференції «Освіта, освітяни – незламні у війні».

Під час вступного слова очільник МОН подякував українським освітянам:

«Сьогодні освіта і освітяни незламні у війні, оскільки на десятий день військової агресії рф завдяки їхній злагодженій роботі, а також ВРУ, зокрема допомозі Комітету з питань освіти, науки та інновацій, ми продовжили освітній процес. Усі українські діти, незалежно від місця перебування, були атестовані. Це той крок, про який хоче знати увесь світ, а саме, як це відбувалося».

В основу розроблених моделей навчання покладено чотири можливі локації учнів:

  • перебувають або повернулися на території, які істотно віддалені від бойових дій;
  • є внутрішньо переміщеними особами;
  • перебувають у зоні бойових дій або на тимчасово окупованих територіях;
  • тимчасово перебувають за межами України.

Отже, для дітей, які знаходяться на відносно безпечній території передбачено:

  • очну форму навчання (однозмінна, двозмінна з урахуванням місткості укриття та рішення ВЦА);
  • дистанційну форму навчання (у закладах освіти, де вони навчаються за рішенням ВЦА та адміністрації закладу освіти);
  • сімейну / домашню форму навчання (за рішенням та вибором батьків у визначених закладах освіти);
  • змішану форму навчання (очна з використанням технологій дистанційного навчання ВТДН);
  • екстернат (у визначених закладах освіти за рішенням батьків).

Якщо дитина є внутрішньо переміщеною особою, то для неї передбачено такі форми навчання:

  1. Очна (однозмінна, двозмінна з урахуванням місткості укриття та рішення ВЦА за новим місцем проживання).
  2. Дистанційна (у закладах, де учні навчалися раніше. Звісно, якщо там взагалі організовано освітній процес. Або у закладах за новим місцем проживання, або у приватній ліцензованій дистанційній школі).
  3. Екстернат (у визначених закладах освіти за рішенням батьків).
  4. Змішана (очна з використанням технологій дистанційного навчання (ВТДН) за новим місцем проживання).
  5. Сімейна / домашня (за рішенням та вибором батьків у визначених закладах освіти за попереднім або новим місцем проживання).

Для дітей, які вимушено знаходяться на тимчасово окупованих територіях (або на територіях, де проводяться бойові дії), передбачена можливість навчатися:

  • дистанційно або в екстернаті за дистанційною формою (у закладах освіти на підконтрольній території України);
  • за сімейною / домашньою формою (за рішенням та вибором батьків у визначених закладах освіти, розташованих на підконтрольній Україні території);
  • в екстернаті (для продовження навчання за українськими програмами з наступним отриманням українського документа про освіту батьки або опікуни можуть: подати заяву про зарахування до будь-якого закладу
    загальної середньої освіти на безпечній території України. Допомогу у виборі закладу надають органи управління освітою).

Якщо ж дитина знаходиться за кордоном, то для таких фипадків передбачено:

  1. Очну форму навчання. Очна у закладах освіти країни перебування або українських школах та класах із використанням технологій дистанційного навчання або екстернату (за дистанційно формою) з окремих
    предметів (українська мова та література, історія України, географія).
  2. Дистанційну форму навчання. Дистанційна у своїй школі, якщо заклад надає такі послуги, або у будь-якій школі на безпечній території, екстернат у Міжнародній українській школі (МУШ) та навчання в недільній школі відповідного філіалу МУШ.
  3. Екстернат. У своїй школі, якщо заклад надає такі послуги, або у будь-якій школі на підконтрольній території України. Батьки або опікуни можуть звернутися до МУШ або іншого навчального закладу із заявою про зарахування на екстернат на індивідуальній основі. Також можна звернутися до інших українських приватних дистанційних шкіл, які ліцензовані та мають право видавати українські документи про освіту.
  4. Сімейну (домашню) форму навчання. За рішенням батьків та отримання дозволу відповідного органу в країні, у якій перебуває дитина з обов’язковим прикріпленням до закладу освіти, який надає послуги екстернату або дистанційної приватної школи.

«За два тижні, уперше з часів завершення Другої світової війни, ми, на жаль, розпочнемо навчальний рік в умовах воєнного стану. Наше найголовніше завдання – не загубити жодної дитини, жодного здобувача освіти, де б він територіально не перебував».

                               Міністр освіти і науки Сергій Шкарлет 

 
Підписуйтесь на нас у Telegram https://t.me/naurok
Дякуємо! Ми будемо тримати Вас в курсі!
Поширити у соціальних мережах
facebook viber telegram Twitter