Що робити, якщо дитині ніяк не вдається засвоїти навчальний матеріал? Спробуйте змінити методику викладання. Кожен учитель шукає нові оригінальні методи та прийоми, які зроблять урок цікавим, допоможуть учням краще засвоювати навчальний матеріал. До речі, самим учителям теж цікавіше та приємніше викладати, застосовуючи нові підходи та інструменти.
Існує багато цікавих та оригінальних прийомів: й меми на уроках, підходи та інструменти до домашнього завдання, й спеціальні додатки для навчання. Але все одно переважну частину інформації учні сприймають через два основні канали: зір та слух.
Новий підхід до представлення та отримання інформації нам пропонує нам пропонує мультисенсорне навчання. Що ж це таке?
Мультисенсорне навчання – підхід, який дозволяє задіяти всі канали сприйняття: слух, зір, нюх, дотик. Це спосіб активного залучення учнів до сприйняття інформації на уроці, який допомагає полегшити навчання та запам'ятовування. Краще один раз відчути, ніж сто разів почути! Погодьтеся, складно лише за допомогою слів пояснити, яким є певний смак. Дайте учням скуштувати продукт із цим смаком, щоб вони самі словами (або за допомогою кольорів) описали свої відчуття та провели аналогії.
Дуже часто учням важко цілий урок уважно слухати, що розповідає вчитель. Особливо складно це робити дітям у початковій школі. Тому мультисенсорне навчання, яке дозволяє максимально задіяти всі канали сприйняття інформації, справить враження на дітей. Але й про вчителів теж не слід забувати: не так уже й легко розповідати нову тему та одночасно слідкувати за дисципліною. Мультисенсорний підхід здатен полегшити життя вчителя тим, що діти, які зацікавилися завданням, виконуватимуть його, а не бешкетуватимуть. Діти – не нудьгують і не бешкетують, учитель – вчить, а не змушує запам’ятовувати.
Також мультисенсорний підхід – вихід для тих учителів, у кого в класі є дитинадитина, яка не може повною мірою сприймати інформацію через зоровий чи слуховий канали, наприклад з дисграфією, дислексією чи диспраксією. Але пам'ятаймо: будь-які прийоми, навіть найновітніші, стануть буденністю, якщо використовуються щоденно. Тому й мультисенсорний підхід не варто застосовувати надто часто.
Практичне застосування
Мультисенсорний підхід можна використовувати при вивченні будь-якого навчального предмета. Або для проведення інтегрованих уроків.
Геометрія + трудове навчання
Під час вивчення об’ємних геометричних фігур запропонуйте учням зробити їх власноруч. Наприклад, можна фігури виготовити з дерев’яних елементів або із цупкого картону. Навіть зібрати із олівців! Нехай учні задіють фантазію та зроблять ці фігури з незвичних предметів чи матеріалів. Таке завдання допоможе не лише краще засвоїти матеріал, а й задіє дрібну моторику та відчуття дотику. А ще – креативне мислення. Проводити такі інтегровані уроки можна у середній та старшій школі.
Також можна запропонувати захопливу геометричну гру: учні мають зібрати один предмет із різних дрібних деталей, які використовуються в побуті. Наприклад, виготовити будиночок із сірників. Для цього вам знадобиться 3–5 коробочок сірників; велика монета, наприклад 5 копійок; пінцет, зубочистка, а також горизонтальна пересувна платформа (підійде книжка чи коробка для диску). Не обов’язково робити великі поробки. Нехай це буде маленький будиночок, а не витвір мистецтва. Головне, щоб учні зрозуміли та відчули, з яких геометричних фігур складаються різноманітні об'єкти.
Опишіть ситуацію
Зробіть урок розвитку мовлення або іноземної мови незвичайним. Запропонуйте уявити ситуацію: школяр виходить увечері зі школи, на вулиці – мороз і темно. Спробуйте описати шлях із школи додому так, ніби маєте тільки один канал сприйняття інформації. Наприклад, як морозний вечір сприйматиме візуал, на що він зверне увагу; що особливого для аудіала в таку погоду?
На уроці іноземної мови можна запропонувати дітям описати візуальні, аудіальні та кінестетичні образи англійською мовою. Це допоможе краще запам’ятати нові слова або пов’язати іншомовні слова з власними відчуттями, задіяти декілька каналів сприйняття інформації.
Географія + мова
Можна об’єднати урок розвитку мовлення чи іноземної мови з уроком географії. Після вивчення особливостей певної країни запропонуйте учням заплющити очі, уявити, що вони знаходяться у якомусь визначному місці цієї держави. Запитайте, що вони чують, які запахи та емоції відчувають. Поцікавтеся, чи спекотно їм, чи холодно? Які кольори асоціюються з цією країною, яка вона на дотик? Учні можуть розповідати рідною чи іноземною мовами. Це завдання надзвичайно захопливе та цікаве! А ще ефективно розвиває креативне мислення!
Мультисенсорний підхід допомагає розвинути інтелект учнів, здатність образно та виразно говорити, розуміти та сприймати інформацію пов’язану зі звуками, розпізнавати власні емоції та емоції співрозмовників.
Обов’язково проведіть урок, застосовуючи мультисенсорний підхід! Вам та учням сподобається!
Щоб залишити свій коментар, необхідно зареєструватись.