Як провести майбутній тиждень цікаво і з користю? Дізнатися щось нове та додати найцікавіші ідеї до педагогічної скарбнички! А щоб ви нічого не пропустили, ми створили для вас добірку майбутніх вебінарів від «На Урок». Ви точно знайдете виступ, який варто відвідати цього тижня! І навіть якщо щось пропустите, нічого страшного – адже всі вебінари можна переглянути в записі.
Навчаємося не тільки за партою, або рухливі ігри з інтелектуальним навантаженням на уроках суспільного і гуманітарного циклу
Фізична активність – запорука не тільки хорошого самопочуття, а й розвитку когнітивних здібностей. Експерти застерігають, що постійне сидіння за партою може знизити ефективність освітнього процесу. Тож учителі мають бути напоготові! Адже це проблема і молодших, і старших учнів: більшу частину часу в школі діти проводять сидячи. А вдома теж хочеться відпочити, тому діти (та й учителі!) у вільний час не рухаються.
Як убезпечити учнів від захворювань, покращивши освітній процес? Радимо застосовувати рухливі ігри, але не звичайні, а з інтелектуальним навантаженням. Так учителі поєднають приємне з корисним: урізноманітнять навчання та розвинуть життєво необхідні компетентності школярів.
Які компетентності можна розвинути за допомогою рухливих ігор?
- Хронологічна компетентність – навичка, яка найчастіше засвоюється у процесі вивчення історії, та сприяє формуванню власних життєвих ідеалів та здатності аналізувати світові події.
- Просторова компетентність – навичка, яка дозволяє школярам орієнтуватися в просторі, оцінювати світові події з огляду на їхню географію.
- Мовленнєва компетентність – навичка, яка дозволяє ефективно спілкуватися з людьми, застосовувати вербальні та невербальні способи виразності мовлення тощо.
- Аксіологічна компетентність – навичка, що полягає в критичному осмисленні поведінки людей та вмінні оцінити їх відповідно до власних цінностей.
Невже цьому можна навчитися за допомогою фізичних вправ? Так, і це доведе Наталія Понежа під час свого вебінару. Буде цікаво!
Де? Освітній проєкт «На Урок».
Коли? 9 березня о 18:00.
Шкільне діловодство. Документація заступника директора з навчальної роботи
Ефективна робота закладу освіти неможлива без простого та зрозумілого шкільного діловодства. Цю роботу складно переоцінити, адже щоденно школа отримує безліч наказів, розпоряджень, листів та інструкцій. І все це необхідно ретельно дослідити та врахувати у роботі!
Як не загубитися у світі шкільних паперів? Як трактувати інструкцію з діловодства для шкіл? Якими бувають накази та розпорядження? Заступник директора з навчальної роботи має відповідь. І поділиться своїми знаннями на вебінарі.
Нормативні документи, без яких точно не обійтися:
1. Закон України «Про освіту» (2017)
Цей закон – Конституція для навчальних закладів. Вона роз’яснює такі запитання: скільки дітей має бути у класі? Чим відрізняється гімназія від інших шкіл? Чи може адміністрація розформувати школу та закрити її? Чи контролює ЗЗСО управління освіти, атестуючи та інспектуючи? Чи мають бути присутніми експерти в сфері освіти на конкурсі з обрання директора школи?
2. Закон України «Про повну загальну середню освіту» (2020)
Закон 2020 року є логічним продовженням законодавчого врегулювання реформи системи освіти, початок якого поклав Закон України «Про освіту». Він відповідає на такі важливі запитання: який юридичний статус закладу освіти? Які освітні програми можна використовувати у закладах? Хто може практикувати індивідуальну освітню траєкторію?
3. Про затвердження Інструкції з діловодства у ЗЗСО (2018)
Інструкція встановлює загальні вимоги щодо документування управлінської інформації та організації роботи з документами у державних і комунальних закладах загальної середньої освіти, зокрема й в електронній формі.
І це ще далеко не все! Робота з документами – це завжди складно. Утім, впоратися теж реально! А про те, як це зробити, розкаже Дар’я Демчук-Маригіна на своєму вебінарі, який відбудеться.
Де? Освітній проєкт «На Урок».
Коли? 10 березня о 18:00.
Фасилітація для продуктивної групової роботи
Недарма без фасилітатора не обходиться жоден тренінг! Адже вони – експерти з налагодження співпраці між людьми (особливо, якщо вони мають ну дуже різні погляди на ситуацію). Саме завдяки фасилітації опоненти можуть екологічно конфліктувати, обговорювати проблему та навіть приймати спільне рішення. То чому б не застосовувати цей дієвий інструмент у школі?
Суть фасилітації – в організації такого простору, де школярі можуть колективного розв’язувати проблему та приймати спільне рішення. І кожен учитель може стати фасилітатором! Для цього потрібно лише залишатися нейтральною стороною у суперечці. Також бажано володіти певними навичками: бути щирим і правдивим, довіряти і приймати школярів, розуміти їх. Не так уже і складно!
Які інструменти фасилітації стануть у пригоді на уроці?
- Вихід за межі звичного та заохочення до креативу. Наприклад, замість фліпчарту можна використовувати звичайну дошку, стіл, підлогу, тканину тощо. Головне – не втрачати ідею!
- Графічна фасилітація. Учителі можуть пояснювати складну інформацію, «запаковуючи» її у просту візуальну форму.
- Ретроспектива проєкту. Завдяки цьому методу діти розумітимуть стратегію використання інформації та розглядатимуть процес навчання системно.
- Сфокусована бесіда. На перший погляд простий, але дуже ефективний прийом! Чудово працює із дітьми старшої школи на етапі актуалізації або узагальнення знань.
Уже цікаво, чи не так? Тож неодмінно приходьте на вебінар Ірини Дядюшкіної!
Де? Освітній проєкт «На Урок».
Коли? 11 березня о 18:00.
Soft Skills – навички професійного успіху
Ми чи не щодня чуємо про м’які навички, без яких школярам не обійтися. А які ж уміння варто розвивати викладачам? Адже сучасний світ змінюється дедалі швидше: якщо зупинитися на місці, можна втратити багато можливостей. Крім цього, школа вимагає від учителів багатофункціональності! Наприклад, бути лідером, менеджером, фасилітатором та вихователем...
І як знайти баланс? Робити лише те, що вам до душі. І якщо ви хочете опанувати нові навички, які зроблять вас більш успішними та експертними, то не обмежуйте себе! Без професійного зростання, опанування нових та покращення здобутих навичок, не обійтися. А ваші учні тільки подякують!
Які м’які навички повинен розвивати вчитель майбутнього?
- Уміння бути фасилітатором, тобто посередником.
- Володіння аналітичними навичками, що допомагають знаходити індивідуальний підхід до кожного учня.
- Комунікативність! Із відкритими до нової інформації людьми завжди легше працювати.
- Креативність. Із натхненного та цікавого вчителя хочеться брати приклад школярам!
- Дисциплінованість. Без неї сьогодні та у майбутньому – ніяк.
А щоб дізнатися більше, завітайте на вебінар Олесі Кирилюк.
Де? Освітній проєкт «На Урок».
Коли? 12 березня о 18:00.
Щоб залишити свій коментар, необхідно зареєструватись.