Поради, які допоможуть учням наздогнати шкільну програму.

Цьогорічне завершення навчального року можна порівняти з грою в Jenga. Суть: учасники зводять вежу з дерев'яних брусків і переставляють їх на рівень вище, акуратно витягуючи бруски з нижніх поверхів. Що більше прогалин у башті, то більша ймовірність, що вона впаде. Нічого не нагадує? 

Під час дистанційки вчителі робили все можливе, щоби прогалин у знаннях учнів було якомога менше. Однак, із різних причин, вони були: у когось – від того, що діти недостатньо закріпили знання на практиці, а в когось – від того, що клас просто не встиг опрацювати матеріал. Будьмо чесними – якість навчання на дистанційці залежала і від сумлінності та відповідальності самих учнів: на жаль, для багатьох дітей карантин асоціювався з додатковими канікулами.

Якою б не була причина, освітян турбує те, як наздогнати шкільну програму на початку нового навчального року. Тому ми підготували для вас добірку порад, які допоможуть у цьому!  

1. Психологічна підтримка. Подбайте про психологічну рівновагу школярів, адже під час карантину у них зріс рівень тривожності та цілком можливо, що виникли проблеми із соціалізацією. Усе це може завадити плідній роботі у новому навчальному році.

На перших заняттях радимо неодмінно мотивувати дітей: «У нас багато роботи, але я точно знаю, що разом ми впораємося!», «Під час дистанційки ми з вами плідно попрацювали. Ви всі молодці! Сподіваюся, за літо ви встигли відпочити та з новими силами, з ентузіазмом готові до нового навчального року!».

2. Творчий підхід до повторення/наздоганяння навчальної програми. Запропонуйте дітям виконати завдання, де потрібно досліджувати, експериментувати, самостійно встановлювати зв'язки між новим і раніше вивченим матеріалом. 

3. Учительська колаборація. Проведіть міждисциплінарні заняття, організовуйте інтегровані уроки – це допоможе без проблем наздогнати навчальну програму. Об’єднання кількох навчальних дисциплін в один проєкт – можливість і отримувати нові знання, і вчитися.

Як це краще зробити?

  • Оберіть види робіт, які можна перетворити на повноцінний проєкт. 
  • З’ясуйте, чи є схожі теми у ваших колег.
  • Разом із колегою поміркуйте, як можна організувати міждисциплінарне заняття.

4. Планування. Створіть план, за яким збираєтеся наздогнати навчальну програму та біля кожного пункту вкажіть дедлайни. І неодмінно проведіть коротке тестування з пройденого під час дистанційки матеріалу – це допоможе виявити прогалини в знаннях учнів. 

Допоміжні запитання для планування роботи: 

  • Скільки годин я маю, щоб учні наздогнали навчальну програму?
  • Скільки часу знадобиться на опрацювання кожної теми? 
  • Чи можу я об'єднати кілька тем та провести один урок?
  • Коли і як я зможу контролювати якість отриманих знань учнів?
  • Які завдання зацікавлять учнів під час вивчення складного теоретичного матеріалу?

5. Куточок із практичними завданнями. Розмістіть на одній із парт у класі дві коробки або канцелярські лотки: першу ємність підпишіть «пропущені роботи»/«невиконані завдання» та покладіть у неї роздруківки з практичними завданнями, які обов'язково мають виконати всі учні; друга ємність призначена для виконаних робіт. 
Завдання можуть стосуватися як вивченого під час дистанційки матеріалу, так і нової інформації, яку ви надали школярам під час нового навчального року. Це допоможе дисциплінувати учнів, щоби вони не відставали від шкільної програми.

Примітка. Радимо у кожній роздруківці диференціювати завдання, щоб усі учні могли обрати варіант відповідно до своїх умінь та можливостей. Усі завдання можуть виконуватися як під час уроку (у форматі дискусії), так і вдома.

Приклад оформлення:

6. Виділіть по одному заняттю на повторення кожної теми, яку вивчали під час дистанційки. Флеш-картки з основними теоретичними відомостями допоможуть згадати пройдений матеріал, а інтелект-карти структурують його. Окрім того, ви можете скористатися прийомом Сократівське опитування та повторити вивчений матеріал у форматі дискусії. 

Алгоритм роботи з флеш-картками та інтелект-картами:

7. Проєкти. Організуйте для учнів проєктну діяльність: 

а) за вивченими темами; 
б) за новим матеріалом. 

Під час презентації проєктів учитель і клас мають ставити доповідачам якомога більше запитань: так звичайна демонстрація робіт перетвориться в інтерактив.

8. Візуалізація навчального матеріалу. Завдяки піктограмам, малюнкам, таблицям і графікам ви зможете подати тезами навіть найскладнішу теорію. Так ви зекономите час, тоді як учні за візуальною інформацією зможуть з легкістю відтворити почуте й побачене. 

9. Проста/складна теорія. Під час занять зосереджуйте увагу на складних моментах у теорії та виділяйте менше часу на простіший для розуміння матеріал. 

Сподіваємося, ці поради допоможуть вашим учням оперативно опрацювати теми, які не встигли пройти під час дистанційки. А як ви плануєте почати новий навчальний рік?

Підписуйтесь на нас у Telegram https://t.me/naurok
Дякуємо! Ми будемо тримати Вас в курсі!
Поширити у соціальних мережах
facebook viber telegram Twitter