Завершення березня та початок квітня будуть неймовірними, адже ми підготували для вас дещо справді цікаве! І разом із весняним настроєм ви отримаєте порцію незамінних знань.

Прочитавши нашу статтю, ви дізнаєтеся:

  • 2 незамінних лайфхаки для ефективного Zoom-уроку;
  • 4 поради для підвищення фізичної активності школярів;
  • як створити інтерактивну головоломку Кроссенс;
  • понад 5 ідей наповнення вебсайту вчителя;
  • як за лічені хвилини створити захопливий сторітелінг.

Сервіс відеоконференцій Zoom: оновлення та лайфхаки для дистанційних уроків

Zoom став незамінним інструментом для навчання не просто так! А все завдяки дистанційній освіті, яка і познайомила вчителів із сервісом відеоконференцій Zoom. Він влучив просто «у яблучко», адже закрив багато освітніх потреб, а також подарував можливосіть живого спілкування та проведення уроків у реальному часі. І, звичайно, педагоги не оминули увагою безкоштовність та високий рівень безпеки користування сервісом.

Розробники програми постійно додають нові функції та покращують роботу сервісу. Zoom крокує в ногу з часом, тож учителі мають слідкувати за оновленнями й новими можливостями застосування сервісу. Раптом ви пропустите нову функцію, яка якісно змінить ваш підхід до проведення дистанційного уроку? 

Лайфхаки для ефективного Zoom-уроку:

1. Уроки з космосу або біля моста Лос-Анджелеса

Діти точно не зможуть слухати вас фоном, якщо ви скористаєтеся цією функцією! У Zoom можна змінити фон вашого відеоряду, тож ви можете моментально перенестися до іншого куточка планети. Для цього необхідно перейти в Налаштування > Віртуальний фон та обрати варіант, який подається. Але переконайтеся, що ваш девайс відповідає всім необхідним для цього вимогам.

2. Заощадження часу на збори

Втомилися чепуритися перед уроком? Виглядаєте сьогодні втомлено та бажаєте вмить це змінити? Розробники Zoom попіклувалися про вас та передбачили бьюті-фільтри, які накладають необхідну «маску» на ваше обличчя. Для цього натисніть стрілку вверх (поряд із «Розпочати відео»). Далі перейдіть у «Налаштування відео» та поставте пташку в прямокутнику «Коригувати зовнішність».

Звичайно, це далеко не всі приховані функції Zoom. А оновлення спостерігаємо все частіше! Ними поділиться Ганна Дудіч на вебінарі. Це – беззаперечний маст-хев для вчителів, які періодично працюють на дистанційці.

Де? Освітній проєкт «На Урок».
Коли? 29 березня о 18:00 (понеділок)

Інструментарій вчителя зарубіжної літератури в епоху освітніх змін

Емоційний інтелект – навичка, яку неможливо переоцінити. Володіючи нею, учні розумітимуть свої емоції, зможуть самостійно справлятися зі стресом, будувати здорові взаємини та співпереживати іншим. Тобто це напряму впливає на якість їхнього життя. І найлегше розвинути EQ на уроках літератури!

Деякі зі способів розвитку емоційного інтелекту лежать на поверхні. Так, на літературних прикладах можна продемонструвати дітям здорові способи комунікації, мотивацію персонажів, їхні переживання. Але інструментарій дедалі ширшає: з’являються інноваційні технології, які змінюють  підхід до викладання літератури. Розповімо про один із них! 

Кроссенс (з англ. «перетин сенсів») – асоціативний ланцюжок із 9 зображень, кожне з яких пов’язане з попереднім і наступним зображенням, що розкриває певне поняття, явище або факт із різних сторін.

Як створити кроссенс?

  1. Подумайте про тему кроссенсу та можливі асоціації до неї, які відомі дітям та розкриватимуть головну ідею головоломки. 
  2. Запишіть асоціативні символи та образи в порядку, вказаному на зображенні вище. Наприклад, послідовність асоціацій «по хресту» – 5-2, 5-8, 5-6, 5-4.
  3. Пам’ятайте, що центральний символ чи образ розміщується під номером 5. Він може бути пов'язаними не тільки із сусідніми, але й з усіма образами головоломки.
  4. Замініть образи і символи кроссенсу зображеннями, що їх ілюструють.
  5. За потреби можна додати підказку та перевірити, чи легко встановлюються взаємозв’язки між символами.

Світлана Зайцева детальніше розповідатиме про кроссенс на вебінарі. А також поділиться іншими сучасними техніками для уроку зарубіжної літератури, як-от «Творчий щоденник», естетотерапевтичний челендж, ментальна карта та імерсивні засоби.

Підійде для всіх предметів суспільно-гуманітарного циклу, тож приходьте!

Де? Освітній проєкт «На Урок».
Коли? 30 березня о 18:00 (вівторок)

Руханки для кожної дитини: вимоги, ідеї, особливості проведення

Тільки-но уявіть, часом учні проводять більше часу сидячи, ніж сплять! Це призводить до страшних наслідків, серед який погіршення когнітивних функцій мозку та гіподинамія. І якщо стійке погіршення розумових здібностей якщо і відбудеться, то не одразу, то гіподинамію бачимо моментально. Можливо, ви спостерігали втомлених, роздратованих учнів із поганим настроєм?

Це є симптомами гіподинамії, тобто наслідками малорухливого образу життя! Тож турбота про фізичне здоров’я учнів точно не буде зайвою. І опікуватися цим має не тільки викладач фізкультури, але й класні керівники, вчителі-предметники та навіть адміністрація школи.

4 гарантовані способи покращити фізичну активність школярів:

  1. Кожного уроку виділяйте час на руханки: це не забере багато часу і тільки покращить концентрацію уваги та швидкість думок учнів.
  2. У кожному класі призначте відповідального за фізичну активність учня. Його завдання – щоуроку нагадувати про проведення руханок.
  3. Створіть трекер звичок вашого класу та повісьте його у класному куточку або на шкільній дошці. Щоуроку робіть відповідну позначку або хрестик навпроти руханок.
  4. Постійно дізнавайтеся про нові фізичні вправи, які можна зробити в умовах класу. Діти обожнюють нове!

Уже зараз ви можете дізнатися про нові руханки, зареєструвавшися на вебінар. Окрім цього, Тетяна Цюрмаста розповість про правила організації руханок та санітарно-гігієнічні вимоги до їх проведення.

Де? Освітній проєкт «На Урок».
Коли? 31 березня о 18:00 (середа)

Функціонування закладу освіти в сучасних умовах: персональний вебсайт учителя

Дистанційне навчання перевернуло традиційний підхід до викладання: вчителі засвоїли нові навички, використовують новітні сервіси та інструменти. Утім, діджитал-світ змінюється щохвилини, так само як і потреби школярів. Нині важливо не тільки бути медіаграмотним учителем, але й розвивати власний особистий бренд! І найефективніший спосіб – створити персональний вебсайт або блог.

Сьогодні створити особистий вебсайт можна за лічені хвилини. Потрібно лише знати інструменти та забезпечити якісне наповнення блогу. І переваг у персональної платформи безліч! Наприклад, під час дистанційки знадобиться менше онлайн-сервісів, адже більшість функцій можна розмістити на одному сайті. 

Що можна розмістити на вебсайті вчителя?

  • посилання на підручники та додаткові джерела з вашого предмету;
  • розклад уроків та організаційна інформація;
  • ігрові завдання, завдяки яким сайт слугуватиме інтерактивним підручником;
  • фото школярів на позаурочних заходах (із дозволу батьків!);
  • ваші професійні досягнення (може знадобитися як резюме!);
  • відкриті відеозаписи ваших уроків тощо.

Нині вебсайти створюють не тільки програмісти й учителі інформатики! Цим дієвим інструментом може скористатися кожен педагог. А більше про створення персонального ресурсу розповість Олександр Чашук на вебінарі.

Де? Освітній проєкт «На Урок».
Коли? 1 квітня о 18:00 (четвер)

Розвиваємо креативність учнів початкової школи за допомогою сторітелінгу

Недарма креативність у ТОПі найпотрібніших навичок на ринку праці! І чудова новина: творчі здібності не закладаються генетично, їх можна розвивати протягом життя. Що регулярніше ми розвиваємо креативність, то швидше й ефективніше можемо генерувати нові ідеї та приймати творчі рішення.

Креативність – це м’яз, який треба «качати» ще з початкової школи. Вона не тільки допомагає розкрити творчий потенціал учнів, але й розвиває стресостійкість! Учені провели цікаве дослідження із дітьми 10-12 років, де порівнювали їхній інтелект та креативність. 

За результатами експерименту, креативні діти краще справляються зі стресом, аніж їхні менш креативні однолітки (навіть розумніші!). Школярі з розвиненими творчими здібностями краще адаптуються до стресових та мінливих ситуацій. А занурити дітей у такі ситуації можна просто на уроці, за допомогою відомого методу сторітелінгу.

Сторітелінг (storytelling) – це мистецтво розповідати історії з метою навчання, керування шляхом донесення змісту повідомлення за допомогою спеціальної методики.

Як учителю створити свою історію за допомогою методу Сторітелінг?

  1. Визначення теми та мети уроку – від цього залежить вибір сюжету історії.
  2. Вибір головного героя: подумайте над його ім'ям, характером, зовнішністю тощо.
  3. Розробка детального сюжету та основних подій оповіді.
  4. Вигадка інтриги (що несподіванішою вона буде, то краще!). На цьому етапі вже можна складати перший варіант історії.
  5. Прочитайте готовий варіант та додайте до нього метафор.

Це обов’язковий каркас, але не все так просто! Для початкової школи є нюанси, про які розповість Оксана Словік на вебінарі

Де? Освітній проєкт «На Урок».
Коли? 2 квітня о 18:00 (п’ятниця)

 
Підписуйтесь на нас у Telegram https://t.me/naurok
Дякуємо! Ми будемо тримати Вас в курсі!
Поширити у соціальних мережах
facebook viber telegram Twitter