Цей довгоочікуваний тиждень буде корисним широкому колу освітян: від викладачів фізкультури до соціальних педагогів. І при цьому інформація, якою ми прагнемо поділитися, неодмінно зацікавить абсолютно всіх учителів-предметників та інших учасників освітнього процесу.
На цих вебінарах ви дізнаєтеся: як допомагати «як учитель»? Як правильно обирати підручники для дітей? Як організувати урок фізкультури таким чином, аби навіть учні зі спеціальної групи були у захваті?
Організаційно-методичні основи фізичного виховання учнів спеціальної медичної групи в закладах освіти
Кожен педагог, а особливо вчитель фізкультури, чудово знає учнів спеціальної медичної групи (СМГ) – їх часто можна побачити на лавці у спортзалі. І не тому, що їм так хочеться посидіти, а тому, що стан їхнього здоров'я потребує особливої уваги та зовсім інших підходів.
Але чи значить це, що простіше залишити дітей на лавці зовсім без діла? Авжеж ні! Заняття фізкультурою для таких школярів відбувається за окремою програмою для СМГ, що потребує посиленої уваги викладачів. І тут є кілька важливих нюансів, про які треба пам’ятати!
Пам’ятка для учителів фізкультури щодо уроку з учнями СМГ:
- діти обов’язково вдягають спортивний одяг та взуття;
- беруть участь у підготовчій та завершальній частинах уроків;
- у групі закріплюють вивчений матеріал;
- у разі стійкого покращення стану здоров’я, займаються на основній частині уроку (зі
- значним зниженням фізичних навантажень, без затримки дихання, виключаючи стрибки тощо).
Тільки-но уявіть, педагоги навіть досліджують спеціальні медичні групи! Теорію та практику їхньої організації, документи й проведення занять, експертні висновки…
Ігор Шостак розповість про це більше та поділиться кількома науково-методичними суперечностями, винайденими в ході педагогічного дослідження. Усе це – лише в межах вебінару, тож не пропустіть!
Де? Освітній проєкт «На Урок».
Коли? 22 березня о 18:00
Вибір навчальних підручників як прояв академічної свободи вчительства
Від вибору підручника залежить багато: зацікавленість дітей у предметі та навіть їхня успішність. Підручник може як полегшити роботу вчителя, так і зробити її насправді нестерпною! Адже тоді викладачу доведеться докласти більше зусиль, аби діти краще зрозуміли, про що йде мова у складному параграфі.
Узагалі вчителі самі обирають підручники, за якими навчатимуть дітей. Це відбувається на педраді: викладачі знайомляться із фрагментами підручників, складають їхній рейтинг та відправляють електронний запит. Але потрібно бути уважними, адже підручник супроводжуватиме навчання дітей протягом довгого періоду! Тому важливо уважно дослідити це питання.
Який основний принцип вибору підручника?
Як не дивно, принцип схожий на визначення цільової аудиторії у бізнесі.
- Для початку варто зрозуміти, для кого ви обираєте підручник. І не просто зрозуміти, а візуально уявити «цільову аудиторію»: як виглядає середньостатистичний читач підручника?
- Подумайте: що робить ця дитина ввечері? Як проводить вільний час? На яких людей підписана у соцмережах?
- І, зрештою, що вона хотіла б читати? Як має подаватися інформація, щоб зацікавити школяра?
І це щне не все! Існують й інші критерії та індикатори, які допоможуть обрати підручник. Про них ви дізнаєтеся на вебінарі та поглянете на шкільні підручники під новим кутом!
Де? Освітній проєкт «На Урок».
Коли? 23 березня о 18:00
Розвиток критичного мислення та медіаграмотності на уроках англійської мови
Досягнути справжнього успіху можна тільки уміючи критично мислити, аналізувати інформацію, розрізняти фейки та факти. А навчати цього потрібно не тільки на уроках інформатики, але й на заняттях суспільно-гуманітарних дисциплін. Це є однією з провідних місій учителів, на виконання якої потрібно кинути всі сили.
І важливо поповнювати свій професійний арсенал новими прийомами, щоб не пропустити нічого цікавого й залишатися у курсі новин. Особливо тих, що стосуються вашого предмету! Наприклад, чи знали ви, що критичне мислення дітей можна розвивати на онлайн-курсах відомих світових університетів (MOOCs)?
MOOCs (Massive Open Online Courses) – безкоштовна технологія надання освітніх послуг, де можуть одночасно навчатися кілька десятків тисяч людей. І особливо це актуально для уроків англійської мови!
А який інструмент із розвитку критичного мислення можна застосувати тут і зараз? Наприклад, просту вправу «Метод прес»:
- Діти висловлюють свою думку: «In my point of view…».
- Пояснюють причину такої точки зору: «Because…».
- Наводять приклад додаткових аргументів на підтримку своєї позиції: «For example…».
- Узагальнюють, формулюють висновки: «To conclude…», «Lastly…».
А більше прийомів для розвитку навичок аналізу та медіаграмотності, можна отримати на вебінарі.
Де? Освітній проєкт «На Урок».
Коли? 24 березня о 18:00
Психологічна допомога дитині з неповної сім’ї
Учителі – одні з перших, хто бачать зміни в емоційному стані дитини, її успішності або поведінці. І не завжди є можливість звернутися до шкільного психолога або соціального педагога! Іноді потрібно підтримати й допомогти дитині тут і зараз.
Особливо це актуально сьогодні, адже кількість неповних сімей зростає. Учителі ж нерідко володіють інформацією про сім’ю дитини, тому можуть додатково спостерігати за учнем. Чому? Будь-які кардинальні зміни в родині часто призводять до психологічної травми та ментальних розладів.
Аби вберегти дитину та полегшити її переживання, вчителю варто проявити увагу.Тут важливо залишатися в ролі вчителя та зберігати емоційну дистанцію! Ви не маєте бути рятівником або родичем із гіперопікою. Як це зробити?
- уникайте вербальних засуджень інших сторін конфлікту;
- не заглиблюйтеся в подробиці ситуації без потреби;
- відмовтеся від прямих порад – іноді важливо більше слухати, ніж говорити;
- не забувайте про власну емоційну гігієну – залишайтеся спостерігачем;
- не звертайтеся до родичів учня та психолога, попередньо не повідомивши про це дитину.
Також вам знадобляться практичні та ефективні вправи, які допоможуть дитині з неповної сім’ї. Дізнатися їх та отримати більше корисної інформації з теми можна на вебінарі.
Ми переконані, що цю інформацію має знати кожен учитель!
Де? Освітній проєкт «На Урок».
Коли? 26 березня о 18:00
Щоб залишити свій коментар, необхідно зареєструватись.