Історія – цікава наука! Зазвичай учні люблять слухати про стародавні часи, пригоди або неймовірні події. Звісно, одна справа – слухати, а інша – запам’ятовувати. Не так просто засвоїти всі періоди, імена та дати, численні переділи територій, початки та закінчення військових дій.
Наша мета – сконструювати класний простір таким чином, аби важлива інформація надовго лишилась у пам’яті учнів. Як цього досягти? Пов’язати її з емоціями, інноваціями, атмосферою давнини, таємниць чи пригод.
1. Портрети видатних українців
Україна довгий час перебувала на других ролях, спочатку в Російській імперії, а згодом і Радянському союзі. Протягом цього часу наукові досягнення синів та дочок нашої держави знецінювались або привласнювалися. Як результат, діти можуть не вірити, що українець здатен створити щось велике або вплинути на світ у глобальному масштабі. Час зруйнувати цей міф, показавши учням плеяду вчених і митців, що назавжди закарбуються у їхній пам’яті.
Портрети – простий і дієвий спосіб запам’ятати особистість. А щоб дітям було ще й цікаво, зображення можна осучаснити. Наприклад, оформити портрети: Сергія Корольова, Анни Ярославни, Пилипа Орлика, Іллі Мечникова, Володимира Хавкіна, Івана Пулюя, Ігоря Сікорського, Юрія Кондратюка, Миколи Миклухо-Маклая, Олександра Архипенко, Соломії Крушельницької, Миколи Леонтовича чи Богдана Гаврилишина у стилі відомого постеру «HOPE» з Бараком Обамою.
2. Інста-історія та історія у хештегах
Сучасні підлітки обожнюють інстаграм та чудово розбираються в оформленні постів у цій соцмережі. Запропонуйте їм створити інстаграм-пости, присвячених презентації відомих особистостей, українських картин або винаходів. Такі пости-плакати можна буде прикріпити на основу з пробкового дерева чи просто приклеїти на стенд.
Діти можуть намалювати сторінку вручну, а також створити реальний допис у своєму акаунті, зробити скріншот, роздруківка якого займатиме почесне місце на стенді. Додавання маленьких лозунгів-хештегів допоможе дітям поєднати кілька особистостей, дат чи подій в одну тему.
3. Драбина до незалежності
Чом би не створити українську драбину до незалежності? Скільки було сходинок на шляху до вільного життя, які були крихкими і невдалими, яку роль вони зіграли у подальшому?
Створення такої драбини дозволить реабілітувати діячів, яких у Радянські часи піддали негативній пропаганді (Мазепа, Петлюра, Скоропадський). Нижче можна побачити аналогічні драбини, присвячені шляху до Американської революції та незалежності, де основні дати та події відображено за допомогою скрайбінгу.
4. Історична стрічка
Історія охоплює тисячі років і безліч подій, про які варто розповісти. Але учням не завжди просто запам’ятати всі нюанси. Саме тому корисно зробити інформацію більш конкретною та образною. Ідеально, якщо образи матимуть лінійну послідовність, яка чудово демонструє причинно-наслідкові зв’язки.
Аби візуалізувати історію, створіть стінний розпис, де основні події буде зображено у вигляді часової стрічки та картинок. Якій темі присвятити стрічку – залежить від вас. Це може бути історія України загалом, або ж історія винаходів, великих битв, формування країн, географічних відкриттів, перелік поворотних пунктів історії тощо.
5. Виставка плакатів
Діти мають відчути, що історичні події стосуються кожного. У всіх інших випадках її вивчення не буде ефективним. Пропаганда активно використовувала цю істину, як і силу візуального образу, тож мистецтво плакату переслідувало всі важливі історичні події – війни, революції, мистецькі заходи, страйки тощо.
Вставте кілька відомих плакатів (також підійдуть обкладинки старих газет, заголовки новин, картини українських живописців, що змальовують історичні події тощо) у рами та розмістіть їх на стінах. Ви створите дещо більше, ніж просто історію у картинках! Це історія гасел та ідеологій, із якими жили мешканці України та інших держав.
Не менш важливі кінопостери, які покажуть, що українське кіно початку 19-20 ст. жило не менш бурхливим життям, ніж західноєвропейське. Інша цікава ідея – «Хто ці люди на грошах» – створіть плакат, що продемонструє всі банкноти та опише досягнення осіб, зображених на них.
Пропоновані прийоми продемонструють, що історія – сучасна наука, вони допоможуть «витягнути» її з підручників, побачити, почути та відчути на дотик.
Щоб залишити свій коментар, необхідно зареєструватись.