STEM-освіта зараз фактично в усіх на вустах. Це тренд, на який покладаються величезні надії, як от популяризація інженерно-технологічних професій серед молоді та підвищення поінформованості про можливості зробити кар’єру в інженерно-технічній сфері. Так, природничо-математичні науки можуть бути дуже цікавими, головне правильно їх подати школярам.
S-science (наука), T-technology (технологія), Е-engineering (інженерія), М-mathematics (математика) – саме так розшифровується ця загадкова абревіатура. STEM символізує початок нової епохи та відмову від застарілої предметної системи на користь інтегрованого навчання. А саме такий підхід на 100% відповідає компетентнісній концепції Нової української школи.
Діти отримують можливість не просто вивчати, наприклад, закони фізики, а одразу зможуть випробувати їх дію на практиці, створюючи справжні наукові проекти. STEM об’єднує всі природничо-математичні науки в одне ціле. І що найбільш важливо, саме такий підхід дозволяє зацікавити наукою навіть тих учнів, які раніше вважали, що не мають до неї жодного хисту.
Зараз STEM-освіті приділяють неабияку увагу. Чому? Все завдяки перевагам, які вона дає.
1. Інтегроване навчання
STEM поєднує у собі проектний та міждисциплінарний підхід, який наразі вчителі у всьому світі визнають кращим. У даному випадку в основі – інтеграція природничих наук, технології, математики та інженерної творчості. Всі ці галузі тісно пов’язані між собою на практиці, отже, їх вивчення у спільній площині дуже важливе.
2. Застосування отриманих знань у реальному житті
Нерідко діти просто не розуміють, як саме вони можуть застосувати знання з точних та природничих наук у подальшому, тому і зацікавленість не надто велика. STEM демонструє, як діти можуть використати отриману інформацію в житті. Учні вивчатимуть не просто абстрактні дані, вони конкретний проект, а потім – створюватимуть власний проект певного продукту. Проводячи розважальні експерименти, діти легко починають розуміти складні формули, запам'ятовувати терміни.
3. Розвиток критичного мислення
STEM невід’ємно пов’язаний з критичним мисленням та спрямований на його розвиток. Школярі мають навчитися – на основі отриманного досвіду, аналогій та узагальнень – самостійно орієнтуватися навіть у складних ситуаціях та вирішувати проблеми без сторонньої допомоги.
Наприклад, на заняттях вони мають розробити проект та створити модель автомобілю, а потім провести його тестування. Після цього діти детально аналізують, чому тест не вдався, з якої причини авто не дійшло до фінішу, усувають помилки та повторюють запуск, і так до перемоги.
4. Впевненість у власних можливостях
Створюючи цікаві проекти, які дійсно працюють, діти не просто навчаються, а ще й підвищують власну самооцінку. Таким чином вони стають більш впевненими у собі та завзято досягають поставленої мети.
5. Робота в команді
STEM – передбачає командну роботу. Школярі працюють разом, висловлюють свої ідеї та пропозиції, дискутують, обґрунтовують власну позицію та разом доходять до певних висновків – все це, безперечно, йде тільки на користь.
6. Підвищення інтересу до технічних дисциплін
Одне з ключових завдань STEM полягає в демонстрації переваг технічних та природничих спеціальностей. Учні побачать, що бути інженером чи математиком це зовсім не нудно, а навпаки – весело та цікаво. Ще б пак, адже серед поширених засобів навчання конструктури, робото-технічні системи, 3D-моделі, вимірювальні комплекси, лабораторні прилади проекційні столики, оверхед-проектори тощо.
7. Інноваційність
STEM-проекти зазвичай включають шість етапів: завдання (чи проблемне питання), обговорення, створення дизайну, розробка будови, проведення тестування, можливість подальшого розвитку. Це особливий підхід, що дозволяє одночасно і вивчати, і застосовувати технології та науки. А це надає можливість для створення нових інноваційних проектів!
8. Прямий шлях від навчання до кар’єри
Як відомо, багато хто з випускників вишів або зовсім не працює за спеціальністю, або ж змінює професію за декілька років. Нічого поганого в цьому немає, але краще, якщо ще у школі дитина буде розуміти, чого б їй хотілося найбільше. А тут ще й футурологи запевняють, що вже зовсім скоро більшість затребуваних спеціальностей вимагатимуть саме STEM-знань.
Найближчим часом очікується зростання попиту на фахівців таких спеціальностей, як інженери-хіміки, аналітики комп’ютерних систем, робототехніки, інженери ядерної медицини, архітектори підводних споруд тощо. І без STEM-освіти у цьому випадку не обійтися.
9. Підготовка до бурхливого технічного розвитку
Світ розвивається надзвичайними темпами, та це лише початок, далі буде ще цікавіше. Навіть якщо учні не оберуть у подальшому технічну професію, вони будуть цілком готові до нових технологій.
Але не треба думати, що STEM це лише про науку. Наразі не менш активно розвивається і креативні напрямки, а саме: промисловий дизайн, індустріальна естетика, архітектура. Адже саме синтез науки та мистецтва зараз є одним з найбільш затребуваних напрямів розвитку. Більше того, активізація освіти лише в науковому напрямку, без одночасного розвитку художніх дисциплін, призведе до зниження рівня креативності молоді.
Отже, якщо одне з основних завдань сучасної освіти є створення умов для всебічного розвитку школярів з урахуванням можливостей кожного, то STEM-освіта – це ідеальний варіант!
Щоб залишити свій коментар, необхідно зареєструватись.