У 2020 році будь-які вимоги на адресу педагогів щодо надання документів, які підтверджують підвищення кваліфікації педагогічного працівника в обсязі не менше ніж 150 годин, є безпідставними. Таку відповідь надала Державна служба якості освіти на офіційний запит депутата від фракції «Слуга народу» Романа Грищука.
У ДСЯО нагадали, що згідно з законом «Про повну загальну середню освіту», педпрацівники мають обов'язково щорічно підвищувати свою кваліфікацію. При цьому загальна кількість академічних годин підвищення кваліфікації, яку потрібно набрати за 5 років, має становити щонаймене 150 годин.
А також у Держслужбі якості освіти звернули окрему увагу на те, що законодавство не визначає ані мінімальну, ані максимальну кількість годин, які має набрати вчитель упродовж року. Це питання вирішує сам педагогічний працівник, з огляду на різноматнітні чинники, у тому числі і фінансові.
Але, на жаль, питання кількості годин, потрібних для підвищення кваліфікації педагогів, досі лишається дискусійним. Навіть не дивлячися на те, що у постанові про Деякі питання підвищення кваліфікації педагогічних і науково-педагогічних працівників усе чітко регламентовано. Окреме занепокоєння у вчителів викликає питання з приводу того, скільки ж годин їм потрібно мати станом на 2020 рік для проходження чергової атестації.
Утім, насправді все просто: МОН надало відповідні роз'яснення ще у листопаді 2019 року. Саме тоді Міністерство освіти спрямувало органам управління у сфері освіти, керівникам закладів освіти і установ, головам атестаційних комісій лист за підписом Любомири Мандзій, у якому надавалися конкретні рекомендації щодо подальших дій.
Починаючи з 2020 року, МОН рекомендує атестаційним комісіям:
1. Встановлювати мінімальні вимоги щодо обсягу (кількості годин) підвищення кваліфікації педагогічних працівників закладів загальної середньої, професійної (професійно-технічної) та фахової передвищої освіти, а саме:
- 30 годин, якщо завершення атестації припадає на 2020 рік;
- 60 годин, якщо завершення атестації припадає на 2021 рік;
- 90 годин, якщо завершення атестації припадає на 2022 рік;
- 150 годин, якщо завершення атестації припадає на 2023 рік та наступні роки.
2. Встановлювати мінімальні вимоги щодо обсягу (кількості годин) підвищення кваліфікації педагогічних працівників закладів дошкільної, позашкільної освіти не менше ніж:
- 24 години, якщо завершення атестації припадає на 2020 рік;
- 48 годин, якщо завершення атестації припадає на 2021 рік;
- 72 годин, якщо завершення атестації припадає на 2022 рік;
- 120 годин, якщо завершення атестації припадає на 2023 рік та наступні роки.
А все тому, що обов'язок педагогічних працівників щорічно підвищувати власну педагогічну майстерність з'явився лише з 28 вересня 2017 року.
«З огляду на зазначене, до 28 вересня 2022 року ніхто не має права вимагати від педагогічного працівника підтвердження конкретного обсягу підвищення кваліфікації. Єдина на сьогодні вимога може полягати лише у необхідності підтвердити щорічне (тобто, у 2017, 2018, 2019 роках) підвищення кваліфікації (незалежно від обсягу, форми чи виду підвищення кваліфікації)».
Держслужба якості освіти
Щоб залишити свій коментар, необхідно зареєструватись.