Міністерство освіти і науки України поділяє занепокоєність громадськості щодо наявності помилок, неточностей та недоречного контенту в шкільних підручниках, які було надруковано протягом останніх кількох років. Про це йдеться у повідомленні МОН.
У відомстві вже проаналізували ситуацію та виокремили чинники, що до неї призвели
автори й видавництва фізично не встигають якісно підготувати та відредагувати свої підручники;
- підручники впроваджуються без належної апробації;
- відповідно до чинного Порядку Конкурсу автори подають частину матеріалів підручника у видавничій верстці, а частину – в рукописі, що не дозволяє цілісно оцінити майбутнє видання, тому на етапі оцінювання підручників експертами Конкурсного відбору виявляються не всі методичні, фактологічні та граматичні помилки й недоречності;
- стислі терміни вибору підручників педагогічними працівниками й закладами загальної середньої освіти.
Як пояснює МОН, велика кількість підручників зумовлена тим, що свого часу міністерська колегія пішла назустріч проханню видавництв і знизила нижню межу вибору підручників учителями із 20 тисяч до 10 тисяч. З одного боку, це дало можливість врахувати більшість пропозицій учителів, але з іншого – заклало ризики зниження якості експертизи цих підручників.
Але тепер МОН ініціювало перегляд чинної системи експертизи шкільних підручників, яка передбачає й удосконалення нормативної бази про Конкурс серед авторів. Також відомство працюватиме над вдосконаленням порядку організації навчання експертів, які відбирають підручники: вони мають отримувати за свою роботу належну оплату та відповідати за контент, який рекомендували.
Крім того у МОН наголошують на тому, що також мали місце факти недобросовістного виконання своїх зобов'язань деякими видавництвами. Певно, що вони зекономили та не залучили фахових редакторів, хоча угода передбачає, що саме видавництва та автори відповідають за якість підручників. Саме тому Міністерство наполягатиме на підвищенні рівня відповідальності видавництв.
Зараз профільні наукові установи отримали від відомства доручення опрацювати питання зміни процедури й змісту експертної оцінки підручників під час їх конкурсного відбору. Їхніми першочерговими завданнями будуть:
- посилення співпраці з Національною академією наук, Національною академією педагогічних наук і закладами вищої освіти, які займаються питаннями створення підручників;
- створення потужної бази експертів;
- відновлення процесу апробації підручників перед їх масовим запровадженням;
- унормування можливості громадського обговорення підручників на другому етапі конкурсу (перед їх масовим виданням).
Щоб залишити свій коментар, необхідно зареєструватись.