Використання онлайн-сервісів під час уроків – це не просто цікаво та сучасно, це ще й дозволяє неабияк пожвавити освітній процес, допомагає подати навіть суху теорію в нестандартному форматі та розвиває важливі компетентності учнів. До того ж, численні онлайн-сервіси дозволяють педагогам швидко та без зайвих складнощів створювати власні інтерактивні матеріали для занять. Розповідаємо, як органічно використовувати онлайн-інструменти під час занять.

Тестування

Онлайн-тести – улюблений інструмент педагогів та школярів. Учителі цінують простоту створення та отримання результатів, а діти в захваті від елементу гейміфікації на уроці та, звісно, від можливості цілком легально використовувати смартфони. 

Найочевидніше – використовувати тести для перевірки знань учнів на початку або наприкінці уроку. Але також можна організувати квест, де правильна відповідь на запитання тесту стане ключом до наступного етапу. Або обʼєднати дітей у кілька груп та влаштувати змагання: це дозволить задіяти всіх учнів класу, активізувати знання і мотивувати до навчання.

Google-карти

Насправді варіантів для роботи із Гугл Картами безліч, адже це чудовий помічник, який допоможе урізноманітнити уроки. Так, на уроці української літератури можна запропонувати дітям простежити життєвий шлях письменника, позначивши на карті місця, де він жив або часто бував. Аналогічно можна відстежити шлях героїв літературного твору.

А на уроці історії школярі можуть створити власну карту, присвячену, наприклад, культурному життю України в певний період – на карті варто позначити обʼєкти, які зʼявилися саме в цей період. Аналогічним чином можна створити карту, на якій будуть відображені, наприклад, революції.

А про те, як використовувати Google-карти на уроках географії, ви можете прочитати в нашій тематичній статті «5 ідей для використання Google Maps на уроках географії»

Онлайн-дошки

Вони чудово підходять для організації спільної роботи, генерування ідей та обміну інформацією. На них можна малювати, лишати нотатки, публікувати відео та документи. Саме тому вони стануть чудовим варіантом для організації роботи над проєктом. Діти можуть додавати на дошку всі необхідні для роботи матеріали, писати свої роздуми, відповідати на запитання вчителя тощо.

На дошці учні можуть зібрати всю потрібну інформацію за певною темою. І це актуально для будь-якого уроку! Аби було цікавіше, підготовте запитання для скерування їхніх дій. 

Також ви можете проводити віртуальні опитування. Поставте дітям запитання, наприклад, щодо очікувань від нової теми, та попросіть залишити на дошці стікер-коментар. Так само школярі можуть лишати на онлай-дошці відповіді на запитання, які ви ставите впродовж уроку (зрештою, це дозволить опитати всіх, а не лише кількох).

QR-коди

Вони давно перестали бути екзотикою: тепер це справжні помічники в організації цікавих занять. Із допомогою QR-кодів можна організувати пошукову роботу у межах уроку-квесту, надавати швидкий доступ до навчальних матеріалів тощо.

А ще QR-коди дозволяють зробити цікавішим навіть перевірку засвоєних знань. Наприклад, за ними можна заховати підказки до складних запитань, проте аби отримати їх, теж потрібно виконати певні дії. А ще можна запропонувати дітям створити інтерактивну розповідь, що складається з декількох частин – в кінці кожної, як у комп’ютерній грі, буде кілька варіантів продовження. І прочитати їх можна буде лише за QR-кодом.

Насправді зараз існує безліч можливостей для використання онлайн-сервісів на уроках, що дозволяє реалізувати найцікавіші ідеї роботи. Якщо ви бажаєте дізнатися більше про онлайн-інструменти для створення інтерактивних навчальних матеріалів для уроків, зокрема в НУШ, то неодмінно завітайте на вебінар Марини Кропельницької «Онлайн-сервіси для створення інтерактивних навчальних матеріалів у роботі сучасного вчителя НУШ». 8 листопада о 18:00 поговоримо про сервіси, що стануть у пригоді кожному!

Підписуйтесь на нас у Telegram https://t.me/naurok
Дякуємо! Ми будемо тримати Вас в курсі!
Поширити у соціальних мережах
facebook viber telegram Twitter