Цікаві варіанти на заміну стандартним перевіркам.

Ви та учні плідно працювали протягом року та вивчили багато цікавого. А тепер настав час перевірити, наскільки добре діти засвоїли навчальну інформацію. Спробуємо відмовитися від стандартних контрольних (до того ж у поточних умовах провести їх може бути не так просто) та тестувань і обрати більш цікаві способи перевірки. 

Зазвичай оцінювання покликане порівняти знання учнів із певним еталоном, що за своєю суттю, звісно, непогано. Але також важливо допомогти дітям зрозуміти, як добре вони насправді розібралися в темі/предметі, в чому полягають їхні сильні сторони, чи є проблеми із навчанням та які саме. І саме це допоможуть зробити нестандартні способи оцінювання, які можна використовувати як наприкінці вивчення теми, так і наприкінці навчального року. Усі вони перевіряють не тільки те, чи добре учні запам'ятали теорію, а й те, чи вони її зрозуміли. А це найважливіше, чи не так?

Створи тест

Запропонуйте дітям створити тест на 10-12 запитань за вивченим матеріалом. Важливо: запитання мають поступово ускладнюватися, а останні два мають бути відкритими. А щоб бути впевненими в тому, що учні не списуватимуть та не працюватимуть над одним тестом колективно, дайте кожному власну тему, тим паче, що за рік їх було пройдено чимало. Зрештою, навіть якщо діти щось уже підзабули, то робота над власним тестом – чудова можливість повторити матеріал та спробувати як слід у ньому розібратися. 

Завдання можна уцікавити: заздалегідь повідомте дітям, що вони створюють тест не для вас, а для однокласників. Так, їхні товариші потім виконуватимуть цей тест (анонімно, не знаючи, хто який створив), тож нехай постараються зробити його дійсно хорошим. 

Розроби рекламну акцію

Нехай учні оберуть тему/поняття/концепцію/теорію, яка сподобалася чи зацікавила їх найбільше, а потім спробують прорекламувати її так, аби вона вразила ще й їхніх товаришів. Можна розробити повноцінну рекламну кампанію: діти можуть детально прописати кожен крок від ідеї до втілення. Чому вони обрали саме цю тему, чому підійшли до неї з певного боку? Які моменти та переваги виділяють, чому саме їх? Переглянувши проєкт рекламної кампанії, ви одразу зрозумієте, хто з учнів дійсно розібрався в темі.

Аби ускладнити завдання та одночасно зробити його цікавішим, ви можете визначити теми/поняття/концепції/теорії, які мають прорекламувати учні, самостійно. 

Намалюй Mind Map

Поставте перед дітьми завдання – намалювати карту пам’яті, за допомогою якої можна буде чітко відстежити зв’язки між усіма вивченими за рік темами. Наприклад, нехай діти напишуть в центрі мапи «фізика, 9 клас», а потім проведуть від центру кілька гілок – це основні розділи, що учні розглядали за рік. Далі – теми, які вивчалися, потім – основні терміни та поняття. І обов’язково – зв’язки між ними. Кожна карта буде унікальною та неймовірно цікавою.

Добери 5 слів

Запропонуйте учням обрати тему, ідею чи концепцію, яка або подобається найбільше, або навпаки – викликала найбільше складнощів та взагалі не сприймається (можна роздати теми рандомно, але насправді цікавіше, коли вони викликають в учнів емоції, тож дайте їм право вибору).

А тепер запитайте: які 5 слів школярі б використали, аби описати тему? Чому саме їх? Нехай не просто рандомно назвуть слова, а пояснять та обґрунтують свій вибір. Роботу краще виконувати письмово.

Створи посібник

Запропонуйте учням відчути себе в ролі справжніх науковців та спробувати створити невеликий навчальний посібник, де будуть перераховані та коротко пояснені основні теми, терміни та концепції. Також можна додати біографії видатних діячів, які працювали над темою, довідникові матеріали тощо.

Посібник можна створити у Canva, а потім учні просто надішлють вам на нього посилання. 

Підготуй виступ у форматі TED

Запропонуйте дітям підготувати короткий (не більше 5 хвилин) виступ у форматі TED, записати його та надіслати вам за допомогою Flipgrid (або так, як зручно). Зауважте, що у виступі діти мають не просто розповісти про, наприклад, нещодавно вивчену творчість Ольги Кобилянської, а зробити це так, аби зацікавити товаришів, аби розкрити біографію письменниці повно та, можливо, з неочікуваного боку. А може зупинитися на якійсь одній важливій на їхній погляд деталі? І обов’язково використовувати сторітелінг!

Обґрунтуй 5 думок

Запропонуйте дітям створити короткий дайджест, присвячений найбільш цікавим, суперечливим або резонансним ідеям, із якими вони ознайомилися на ваших уроках за рік. Звісно, вибір обов’язково потрібно обґрунтувати – можна навіть написати невеличкий твір.

Звісно, насправді цікавих варіантів перервірки не просто знань, а рівня розуміння інформації, набагато більше. Наприклад, можна:

  • влаштувати ток-шоу;
  • створити колаж, присвячений певній темі;
  • створити інфографіку за темою;
  • записати відео, у якому за хвилину розповісти, що важливого ви дізналися за рік;
  • створити комікс за темою (для творчих особистостей);
  • записати подкаст.

Усе залежить від вашої фантазії та, звісно, від того, скільки часу ви готові витратити на такий формат перевірки знань. У будь-якому разі – і вам, і учням точно буде цікаво!

 
Підписуйтесь на нас у Telegram https://t.me/naurok
Дякуємо! Ми будемо тримати Вас в курсі!
Поширити у соціальних мережах
facebook viber telegram Twitter