Творчі люди захоплюють та надихають, а інколи ще й змушують по-доброму їм заздрити. Ще б пак, адже вони можуть те, чого не вміють інші! Втім, існує думка, що насправді творчі особистості не такі вже й унікуми, а стати такими, як вони може кожен. Було б бажання та натхнення!
Звісно, краще за все розвивати творчі здібності ще з дитинства, тому саме вчителям у цьому відводиться особлива роль. Виховувати потенційних геніїв можна на будь-якому уроці, але, як легко здогадатися, найбільше для цього підходять художні дисципліни: заняття з образотворчого чи музичного мистецтва.
Найвдалішим періодом для розвитку музично-творчого потенціалу є молодший шкільний вік. Саме у цей час діти найбільш творчі та винахідливі, вони легко сприймають нову інформацію, без проблем розуміють зміст музичних творів та - що дуже важливо - вірять у власні сили. Тому втрачати такий чудовий час просто не можна. Втім, це зовсім не означає, що працювати зі старшими дітьми вже не треба. Стати творчою особистю ніколи не пізно!
Як працювати з учнями?
Творчими на уроках музичного мистецтва можуть бути фактично будь-які дії та вправи. Але особливу увагу зверніть на такі:
1. Прослуховування музики.
Перш за все треба навчити дітей уважно слухати музичні твори чи їх фрагменти, а потім висловлювати власні враження. Уява в дітей, як правило, добре розвинена, тому і думок після прослуховування буде безліч! Доречно не розкривати учням одразу тему та ідею твору, нехай вони спробують зробити висновки самі, прислухаючись до відчуттів, викликаних музикою.
2. Співи.
Крім того, що цей вид роботи дуже подобається дітям, він розвиває не тільки музичні здібності, а й мислення, мовлення і словниковий запас. Хтось з дітей соромиться співати один? У такому разі варто запропонувати заспівати у дуеті, тріо, квартеті чи навіть хором! Це дозволить дітям стати більш впевненими у собі та у власних творчих силах.
3. Ігри.
Вони можуть бути надзвичайно різноманітними! Наприклад, можна попросити дітей рухатися виключно в такт музиці. До речі, це завдання можна ускладнити, ввівши умову не повторювати один за одним.Також діти з задоволенням відтворюватимуть ритм музичного твору. Або ж програйте декілька музичних фрагментів та запропонуйте учням відгадати, що це за твори.
4. Інсценізація.
Вивчаєте з дітьми українські народні пісні? Вони не просто гарні та милозвучні, вони ще й можуть стати невичерпним джерелом для творчості! Наприклад, вчитель може разом з дітьми відтворити сюжет пісні, склавши коротку сценку, ба більше, навіть справжній мюзикл!
5. Творчість.
Хоча всі вже згадані завдання несуть у собі елемент творчості, є й інші оригінальні рішення на основі музичних творів:
- написання творів (наприклад, розповідь про свої враження та уявлення);
- створення віршів/оповідей/казок;
- малювання різноманітних сюжетів;
- складання програм концертів, до яких увійдуть вивчені пісні.
І головне, що все це не тільки розвиває творчі здібностей учнів, а ще й робить навчання цікавим та захопливим! Головне – обирати для дітей оригінальний матеріал, який зацікавить дітей та стимулюватиме їх до творчості.
І це все тільки початок! Хочете дізнатися більше про способи та особливості розвитку творчих здібностей дітей? Завітайте на вебінар Галкіної Лариси Василівни «Розвиток творчого потенціалу учнів під час уроків музичного мистецтва», який відбудеться 16 серпня о 18.00.
Щоб залишити свій коментар, необхідно зареєструватись.