Зберігаємо спокій. Віримо в ЗСУ. Разом до перемоги! 🇺🇦
Новини

УЦОЯО: роз'яснення щодо результатів ЗНО з математики

17 червня Комісією при УЦОЯО було встановлено поріг «склав/не склав» цьогорічного ЗНО з математики – він становить 10 тестових балів. На жаль, його не зміг подолати 31% учасників. Такі результати викликали неабиякі дискусії в суспільстві.

Український центр оцінювання якості освіти закликає не довіряти маніпулятивним твердженням та надає роз'яснення щодо ситуації, що склалася.

«Як неодноразово наголошував Український центр оцінювання якості освіти, ЗНО не є вимірником якості освіти».

                                         УЦОЯО

В оцініюванні беруть участь лише ті здобувачі повної загальної середньої осіти, які обрали той чи інший предмет для вступу до ЗВО. Тож судити про стан освіти за результатами ЗНО – не найкращій варіант. В УЦОЯО зазначають, що просто зараз вони проводять загальнодержавний моніторинг якості початкової освіти «Стан сформованості читацької та математичної компетентностей випускників початкової школи», а також міжнародне дослідження якості освіти – PISA. Цьогоріч було успішно проведено основний етап другого циклу моніторингу початкової освіти (у 2022 році буде представлено відповідний звіт), а також пілотний етап PISA-2022, результати якого будуть оприлюднені наприкінці 2023 року. 

«Пороговий бал з математики 2021 року адекватний і дає змогу відсікти найменш підготовлених вступників, які не будуть у змозі навчатися в закладах вищої освіти, де математика є визначальною».

                                        УЦОЯО

Пороговий бал ЗНО з математики у 2021 році на один бал вищий, ніж у 2020 році, але при цьому була змінена сама сертифікаційна робота, збільшилася максимальна кількість тестових балів, яку можна було отримати, виконавши правильно всі завдання тесту (в 2020 році – 62 бали, в 2021 році – 67 балів). Експерти стверджують, що завдання сертифікаційної роботи цілком посильні для школярів, до того ж у зошитах із тестовими завданнями було розміщено довідкові матеріали (наприклад, формули), які можна було використовувати під час виконання завдань.

«Не можна стверджувати, що результати з математики цьогорічних учасників ЗНО значно погіршилися у порівнянні з минулорічними, беручи до уваги відсотки тих, хто не склав».

                                        УЦОЯО

У 2021 році зросла кількість осіб, які взяли участь у тестуванні з математики. Так, у 2020 році на ЗНО з математики зареєструвалися 186 072 особи, а в 2021 році ‒ 291 789 осіб. Із них результату 100-200 потребували не всі учасники, а 291 035 осіб. Загальна кількість зареєстрованих для проходження ЗНО в 2020 році 379 299, а у 2021 році – 392 512 відповідно. Це зумовлено рішенням про обов’язкове проходження ДПА з математики для здобувачів повної загальної середньої освіти. Саме тому УЦОЯО була створена окрема сертифікаційна робота «Математика (завдання рівня стандарту)» для тих, хто не планував вискористовувати результати тесту для вступу до ЗВО. При цьому можна стверджувати, що значна частина випускників обрала тестування з математики навіть попри відсутність планів щодо використання результатів для вступу. 

Також в УЦОЯО нагадали, що у квітні через поширення COVID-19 здобувачів повної загальної середньої освіти звільнили від ДПА, що і стало причиною неявки певної частки випускників на тестування. Цього року потребували результату ЗНО з математики для вступу і з’явилися на тестування 244 410 осіб, тоді як минулого року для проходження іспитування з математики з’явилася 152 081 особа. Учасники, які не позначили потребу в результаті за шкалою 100-200 (результат для вступу), його не отримують.

Понад 77 тисяч осіб зареєструвалися для участі в тестуванні «Математика (завдання рівня стандарту)», в разі проходження якого можна було отримати лише бал ДПА за шкалою 1-12. Аналіз результатів цього оцінювання не є показовим, адже прийшли на пункти тестування менше 12% зареєстрованих.

Підписуйтесь на нас у Telegram https://t.me/naurok
Дякуємо! Ми будемо тримати Вас в курсі!
Поширити у соціальних мережах
facebook viber telegram Twitter