20 березня Національний банк України разом із МОН та Фондом гарантування вкладів фізичних осіб провів першу конференцію з фінансової грамотності «FinLit Forum: розвиток фінансової грамотності в шкільній освіті».
Під час конференції обговорювали тему розвитку фінансової грамотності у школярів, що зараз є однією з ключових компетентностей. І хоча зараз фінансову грамотність викладають у 10-11 класах, це насамперед предмет на вибір або факультатив. Натомість у 2025/2026 навчальному році ситуація зміниться: у шкільній програмі зʼявиться новий обовʼязковий предмет: учні 8-9 класів НУШ вивчатимуть «Підприємництво та фінансову грамотність». Діти вчитимуться керувати грошима, заощаджувати, ухвалювати фінансові рішення, уникати шахрайських схем тощо.
Для нового предмета Національний банк підготував спеціальну модельну навчальну програму, яка вже отримала гриф Міністерства освіти і науки України. Її було презентовано під час конференції.
Згідно з нею, учні 8 класу НУШ під час навчання розглядатимуть основи фінграмотності людини та розвиток фінансової культури. Для цього передбачено 17 годин. Натомість курс для 9 класу буде більш обʼємним – на його вивчення передбачено 35 годин, під час яких дітям розповідатимуть про гроші та їхнє призначення, фінансові установи та послуги, розкажуть про права споживачів послуг та дадуть поняття про основи підприємництва.
Але крім програми та нових підручників для дітей потрібно також забезпечити навчання вчителів, які самі мають володіти навичками фінансової грамотності, аби прищепити їх дітям.
Для цього НБУ створив Центр фінансових знань «Талан». На платформі для педагогів зібрана база знань, зокрема, навчальні програми, курси з підвищення кваліфікації, матеріали з фінграмотності та підприємництва тощо.
Серед гостей заходу були професор Маастрихтського університету, факультету економіки та бізнесу Крістоф де Вітте, банківська експертка Урсула Висоцька та директор Centre for Banking Institutions and Development Durham University Деніс Філіп, які поділилися досвідом розвитку фінансової грамотності населення та її впровадження у школах Бельгії, Польщі та Великій Британії.
Щоб залишити свій коментар, необхідно зареєструватись.