12 квітня відзначатимемо найбільш космічне свято року. Так, ідеться про Всесвітній день авіації і космонавтики та День працівників ракетно-космічної галузі України. Чи всі ваші учні знають, що Україна була та є космічною державою (яка, до речі, має повний цикл виробництва ракетно-космічної техніки), здобутками якої можна та варто пишатися? Пропонуємо на честь свята познайомити дітей із космічною історією нашої держави. 

Якою має бути виховна година, присвячена настільки цікавій темі? Захопливою! Погодьтеся, це точно не той випадок, коли ми маємо просто прочитати лекцію із переліком основних дат. Які завдання підготувати для учнів? Як зацікавити їх та водночас дати максимум корисної інформації? Спробуємо звернутися за порадою до Персонального помічника сучасного вчителя. Обираємо інструмент «Ідеї цікавих завдань» і вставляємо в робоче поле текст, за яким потрібно створити завдання, наприклад «Запропонуй серію завдань до виховної години про досягнення українців у космічній галузі». Що ж відповість штучний інтелект?

Як бачите, ШІ запропонував одразу десять ідей цікавих завдань, які ви можете трансформувати відповідно до потреб свого класу, вигадати на їхній основі власні, розширити або об'єднати кілька завдань тощо. 

Прихована історія підкорення космосу

Першим космонавтом незалежної України був Леонід Каденюк. Про це, здається, знають усі. Але чи знають ваші учні також про те, що насправді в космосі вдалося побувати чималій кількості наших земляків? Просто було це ще за часів срср, коли про національність воліли не згадувати. Про що казати, якщо навіть зараз у російськомовній Вікіпедії пишуть про Сергія Корольова не про як радянського науковця українського походження, а просто як про видатного радянського вченого. Але, погодьтеся, ми маємо знати про співвітчизників, які внесли свій (до того ж чималий!) вклад у розвиток космонавтики.

Запропонуйте дітям уявити, що вони – журналісти видання, яке розповідає про космос. Нехай вони спробують написати невеличку статтю про досягнення українців у космічній галузі. Обʼєднайте учнів у групи по 4-5 осіб. Одна група має провести пошукову роботу та знайти імена українських космонавтів часів срср, про які ми не чули (або чули зовсім мало), друга – про науковців українського походження радянського періоду (чиї заслуги, до речі, рф і досі приписує собі), третя – про космонавтів українського походження, які літали в космос від інших країн. Потім нехай спробують написати коротеньку замітку про них та презентувати класу.

Вікторина «Україна в міжнародній космічній спільноті»

Україна входить до ТОП-5 країн із повним циклом виробництва ракетно-космічної галузі. Це справді вражає, адже ми можемо створювати все: від ракетного палива і до готових корпусів, ракет-носіїв та космічних апаратів. Але, на жаль, ми не маємо власного космодрому. Та навіть попри це наші ракети успішно виходили в космос!

На жаль, знають про це не всі. Тож розкажіть про це учням! Аби було цікавіше, можна підготувати теоретичний матеріал, але подавати його не у форматі лекції, а у вигляді вікторини. Наприклад, запитання: «Як ви вважаєте, чи правда, що Україна – одна з небагатьох країн світу, яка має замкнений цикл ракетобудування, починаючи з ракетного палива і закінчуючи готовими корпусами, ракетами-носіями?». Дайте дітям можливість трохи поміркувати над цим та висловити свої припущення. А потім поясніть, що це дійсно так, і надайте трохи подробиць.

Або таке запитання: «Чи правда, що українці долучилися до створення знаменитої ракети-носія NASA “Антарес”»?. 

Конкурс малюнків «Мрії про космічні подорожі»

Запропонуйте дітям проявити креативність та взяти участь у конкурсі малюнків, присвяченому космічним подорожам. Що малювати? Все, що підкаже їхня фантазія! Наприклад, зірки, галактики та інші космічні обʼєкти, а також – неймовірні космічні кораблі, на яких людство підкорюватиме космос. Або футуристичні пейзажі міст, які будуватимуть на інших планетах. 

Якщо хтось не має хисту до малювання, то можна запропонувати таким учням написати твори та вірші на тему підкорення космосу та того, яким воно буде. 

Космічна подорож

Рано чи пізно, але людство почне активно освоювати та безпосередньо вивчати космос. Запропонуйте дітям уявити, як це відбуватиметься. Обʼєднайте учнів у групи:

  • космонавти;
  • науковці;
  • інженери.

Спочатку проведіть спільний мозковий штурм: нехай діти спробують уявити, коли може розпочатися їхня космічна місія, куди вони вирушать та якою буде кінцева мета, які завдання перед ними стоятимуть, які складнощі доведеться подолати тощо. А потім у групах вони мають розписати більш детальний сценарій подій, запропонувати варіанти своїх дій та потенційного розвʼязання проблем, а також – яких успіхів їм вдасться досягти.

Космічний музей 

Це завдання потребуватиме невеличкої попередньої підготовки. Запропонуйте школярам спочатку почитати про історію вивчення космосу, а потім, на основі здобутих знань, створити експозицію для справжнісінького космічного музею!

Там можуть бути знакові фотографії, макети космічних апаратів різних епох, історичні довідки, памʼятні речі космонавтів, обладнання – все, що демонструє досягнення України та людства у космічній галузі. Але важливо обґрунтувати наявність того чи іншого експонату. 

Експозицію дуже просто зробити віртуальною – просто додати все, що ви хотіли б бачити в музеї, до презентації у Сanva. 

Підписуйтесь на нас у Telegram https://t.me/naurok
Дякуємо! Ми будемо тримати Вас в курсі!
Поширити у соціальних мережах
facebook viber telegram Twitter