Кожен вчитель прагне, щоби предмет, який він викладає, став улюбленим для учнів. Але поколінню візуалів досить складно дається вивчення математичних формул, а розв'язання рівнянь та задач для деяких із них є справжньою проблемою. Тож аби закохати учнів у математику, маємо постійно тримати руку на пульсі сучасних освітніх трендів, шукати нові методи та прийоми роботи. Саме з цією метою ми проводимо Всеукраїнську інтернет-конференцію «Математична освітня галузь: ідеї та досвід». Під час етеру наші спікери проаналізують можливості ефективної організації освітнього процесу та поділяться власними ініціативами щодо викладання математики в класах НУШ.
А ще ми підготували добірку матеріалів «На Урок», які містять огляди нормативних документів та безліч різноманітних цікавих і корисних ідей для урізноманітнення уроків.
Огляд і розбір Держстандарту математичної освітньої галузі
Державний стандарт базової середньої освіти є фундаментальним документом, яким визначено обсяг навчального навантаження та вимоги до обов’язкових результатів навчання учнів. Тож розуміння засад та ключових компонентів Держстандарту є важливою теоретичною базою організації всього освітнього процесу. Також згідно з ним навчання учнів у середній школі ділиться на 2 етапи - адаптаційний цикл та цикл базового предметного навчання. У цій статті ми підготували вибірковий огляд математичної освітньої галузі для учнів 5-6-х класів НУШ та розглянули найважливіші складові цього документа зокрема:
- річне та тижневе навчальне навантаження;
- базові знання учнів;
- компоненти обов’язкових результатів навчання учнів;
- орієнтири для оцінювання результатів навчання здобувачів освіти у математичній освітній галузі.
7 клас НУШ: огляд і розбір Держстандарту математичної освітньої галузі
Із 2024/2025 навчального року стартує новий етап реформи НУШ, який передбачає впровадження циклу базового навчання у 7-х класах закладів загальної середньої освіти. Тож аби допомогти освітянам окреслити перспективи у роботі та розібратися з вимогами до результатів навчання учнів, у цій статті ми підготували вибірковий огляд Держстандарту математичної освітньої галузі для 7-9-х класів НУШ.
5-6 класи НУШ: календарно-тематичне та поурочне планування
Планування освітнього процесу – це неймовірно цікава та творча робота вчителя. Адже в рамках академічної свободи він може самостійно обирати форму плану, його структуру та спосіб фіксації, визначати послідовність формування очікуваних результатів навчання та кількість годин на вивчення програмових тем. Головне, щоби зміст документа відповідав вимогам Держстандарту та освітній програмі закладу освіти. У цій статті ми підготували добірку авторських матеріалів із нашої Бібліотеки, присвячених плануванню освітнього процесу у 5-6 класах НУШ.
Оцінювання учнів НУШ: нормативні вимоги та практика
Нова українська школа пропонує інноваційну систему оцінювання, яка ґрунтується на поєднанні чітких нормативних вимог та креативних підходів. Ця система не лише дозволяє вчителям забезпечити об'єктивну та прозору оцінку знань і навичок учнів, а й робить освітній процес більш цікавим та мотивуючим. У цій статті ми підготували добірку матеріалів «На Урок», які містять огляди нормативних документів, що регламентують процедуру оцінювання учнів НУШ, та безліч різноманітних цікавих і корисних ідей для урізноманітнення освітнього процесу.
5 універсальних компонентів ефективного уроку
Ефективність уроку залежить від багатьох факторів, критеріїв і показників. Серед них – використання різноманітних методів і прийомів для забезпечення належного засвоєння матеріалу та розвитку різних типів мислення учнів, визначення чіткої мети та критеріїв оцінювання, організація конструктивної взаємодії, яка розвиває їхню ініціативність та впевненість. І цей перелік можна продовжувати та продовжувати. Наша команда опрацювала рекомендації Державної служби якості освіти та підготувала матеріал щодо реалізації окремих компонентів якісного уроку.
Інтерактивний урок: секрети ефективного планування
Сучасні учні потребують динамічного та стимулюючого навчального середовища й прагнуть бути активними учасниками освітнього процесу. Тож традиційний підхід до навчання, в якому вони виступають в ролі пасивних слухачів, не відповідає їхнім потребам та не завжди є ефективним. Залучення школярів до практичної діяльності, дискусій і дебатів допомагає зробити урок більш цікавим і захопливим, сприяє розвитку різних типів мислення, комунікативних навичок і здатності вирішувати проблеми. Як організувати активну пізнавальну роботу та взаємодію учнів у будь-якому форматі? У цій статті ми підготували декілька порад, які допоможуть обрати оптимальні техніки і спланувати емоційно насичений та результативний урок.
Методика Нумікон – універсальний спосіб навчити математики кожну дитину
Числа – доволі абстрактна категорія для малечі, а вивчити їх може бути не легко. Особливо для дітей з особливими освітніми потребами. Як полегшити занурення малечі у світ математики та зробити викладання інклюзивним та ефективнішим? У цій статті ми підготували огляд дієвого та інклюзивного підходу до викладання математики, розробленого Оксфордським університетом, - методики Нумікон. Вона розвиває математичні навички та задіює одразу декілька органів чуття і є вкрай актуальною для роботи з дітьми, які мають порушення розумового розвитку, дітьми з розладами аутичного спектра, з синдромом Дауна, гіперактивністю тощо.
5 креативних ідей для оформлення кабінету математики
Щоби досягти успіху у вивченні математики, необхідно запам’ятати чимало формул і правил. Це складний процес! Але вчитель може полегшити його полегшити і одночасно зацікавити учнів! Це цілком можливо. Завдяки яскравим дизайнерським ідеям можна перетворити кабінет на ігровий чи навіть інтерактивний простір, що зробить запам’ятовування базових термінів та явищ простішим. У цій статті ми підготували декілька ідей, які допоможуть зробити вашу класну кімнату найулюбленішою для школярів.
Цікава математика: ідеї яскравих ілюстрацій сухої теорії
«Я – гуманітарій!» – вам також доводилось чути таку фразу від своїх учнів? Останнім часом серед підлітків та студентства стало модним заявляти, що вони є «типовими гуманітаріями». Це нібито знімає з них відповідальність та позбавляє необхідності розібратися в тому, що їм нецікаво. Але ж ми з вами дорослі люди і прекрасно розуміємо, що інтелектуально повноцінна людина легко може опанувати будь-яку галузь знань. Питання лише в тому, щоб учню було цікаво навчатися! У цій статті ми підготували добірку яскравих ілюстрацій із хостингу Pinterest, які наочно відображають сенс теоретичних знань з математики для учнів молодшої, середньої та старшої школи.
7 математичних трюків поза шкільною програмою
Часто у середніх і старших класах в межах шкільної програми математика сприймається як певна теорія, а для отримання правильного рішення необхідно виконувати ряд дій часто за єдиним алгоритмом. Тому в більшості школярів виникає сприйняття, що ця шкільна дисципліна зовсім не творча. У цій статті ми запропонували 7 математичних трюків, узятих із книги А. Бенджаміна та М. Шермера «Магія чисел» і запозичених з японської методики, про які у шкільній програмі ані слова.
12 порад для підвищення мотивації школярів до навчання
Науковці стверджують, що у навчальному процесі вагомість мотивації школярів перевищує інтелект у 2,5–3 рази. Проте захопити їх вивченням шкільних дисциплін й раніше було складним завданням, а в умовах війни та відсутності особистого контакту під час дистанційного навчання це стало справжньою проблемою. А цій статті ми підготували декілька простих порад, які допоможуть залучити школярів до активної участі в освітньому процесі, формувати їхню завзятість та цілеспрямованість, не витрачая особливих зусиль.
Персональний помічник вчителя: можливості, потенціал та ідеї для роботи
За 6 років роботи команда Освітнього проєкту «На Урок» провела велику кількість заходів, присвячених використанню передових технологій у сфері освіти. Але наша діяльність не обмежується лише навчанням педагогів роботі з освітніми платформами та програмами, розробленими вітчизняними та іноземними компаніями. Ми слідкуємо за передовими інноваціями та створюємо власні продукти, спеціально адаптовані до потреб українських освітян. Так, у 2023 році ми презентували два потужних освітніх продукта – «Чат «На Урок»: спілкування із видатними постатями минулого» та Персональний помічник сучасного вчителя, створених на базі штучного інтелекта. У цьому матеріалі ми підготували огляд наших статей, які демонструють широкий спектр їхніх функцій та можливостей.
Оптимізація щоденної роботи педагога за допомогою інтернет-сервісів
Інформаційно-цифрова компетентність є однією з обов'язкових професійних якостей, необхідних для реалізації трудових функцій вчителя, визначених Профстандартом. Адже сучасні електронні ресурси дозволяють організувати ефективну комунікацію з учнями та їхніми батьками, зробити освітній процес більш цікавим, різноманітним і якісним. За їхньою допомогою також можна автоматизувати виконання трудомістких стандартних завдань щодо планування освітньої діяльності, ведення документації та підготовки навчальних матеріалів. У цій статті ми підготували огляд інноваційних освітніх продуктів На Урок, які допоможуть урізноманітнити освітній процес та знайти багато цікавих ідей для натхнення.
Як провести успішний захід в онлайн-форматі: 20 порад від «На Урок
Професійна діяльність вчителя передбачає забезпечення постійної комунікації та взаємодії з учнями, батьками та колегами. Крім викладання навчальних предметів, педагог має проводити позашкільні заходи та батьківські збори, брати участь у засіданнях педради та методичних об'єднаннях, презентувати власний педагогічний досвід та ще багато іншого. Через виклики, з якими зіштовхнулись освітяни протягом декількох останніх років, їм довелось трансформувати цю роботу та перевести її в онлайн-площину. Чи існують правила, дотримання яких допоможе провести віртуальну зустріч на відмінно? Командою Освітнього проєкту «На Урок» проведено понад тисячу різноманітних заходів, тож у цій статті ми із задоволенням ділимось порадами, які допоможуть зацікавити аудиторію та ефективно подати матеріал.
Психологічна підтримка учнів на уроці: підходи, стратегії та прийоми
Війна є надзвичайно важким випробування для всіх. Так, поступово ми звикаємо та адаптуємось до нових реалій, але відчуття постійної тривоги нікуди не зникає. Що допоможе зберегти психологічну рівновагу у складні часи та не втратити надію на світле майбутнє? У цій статті ми підготували декілька ідей, які можна використовувати для створення атмосфери поваги та взаєморозуміння в класі, заохочення учнів виражати свої думки та почуття і навчання їх ефективним способам управління своїми емоціями.
Підбиваємо підсумки навчального року: орієнтири для аналізу роботи вчителя
Закінчення навчального року – це час підбивати підсумки роботи, відзначати успіхи та визначати напрями, які потребують вдосконалення. І цей процес дуже важливий та відповідальний, адже він дає старт для подальшого планування підвищення якості освітнього процесу і розвитку закладу освіти. А цій статті ми скористались рекомендаціями Державної служби якості освіти та підготували декілька порад, які допоможуть вчителю визначити ефективність деяких компонентів освітнього процесу та вдосконалити їх у наступному році.
Підвищення кваліфікації вчителів математики
Підвищення кваліфікації є необхідною умовою для проведення атестації педагогів й проводиться в міжатестаційний період відповідно до норм законодавства. Тож за цей час вчителю потрібно окреслити чіткі орієнтири для розвитку професійних компетентностей та побудувати траєкторію самовдосконалення педагогічної майстерності. Команда «На Урок» пропонує широкий спектр можливостей для професійного зростання за різними напрямами, які педагогічні працівники можуть обирати, орієнтуючись на власні інтереси і потреби. Для того, аби вчителям математики було простіше зорієнтуватися в навчальному матеріалі, ми підготували декілька статей, в яких систематизували наші заходи за відповідними напрямами:
- Підвищення кваліфікації вчителів математики;
- Підвищення кваліфікації педагогів за напрямом «Робота з дітьми з особливими освітніми потребами»;
- 5-6 клас НУШ: підвищення кваліфікації та самоосвіта педагогів;
- Підвищення кваліфікації педагогів за напрямом «Надання психологічної підтримки учасникам освітнього процесу».
Бажаєте дізнатись більше практичних порад щодо ефективного викладання математики в НУШ? Долучайтесь до нашої конференції та слідкуйте за нашими анонсами!
Щоб залишити свій коментар, необхідно зареєструватись.