Добірка матеріалів «На Урок»

Нова українська школа пропонує інноваційну систему оцінювання, яка ґрунтується на поєднанні чітких нормативних вимог та креативних підходів. Ця система не лише дозволяє вчителям забезпечити об'єктивну та прозору оцінку знань і навичок учнів, а й робить освітній процес більш цікавим та мотивуючим. Але через кризові умови останніх років ця робота значно ускладнилась. Як адаптувати методи оцінювання до нових реалій? Як забезпечити рівні можливості для всіх учнів у процесі оцінювання? Ці запитання та багато інших ми розглянемо у межах Всеукраїнської інтернет-конференції нового формату – «Освітянський форум: здійснення оцінювання в НУШ», яка відбудеться 18.04.2024. Під час етеру запрошені експерти обговорять проблемні моменти, що стосуються оцінювання протягом та наприкінці року під час роботи в класах НУШ (початкова та базова освіта). 

А ще ми підготували огляд матеріалів «На Урок», які містять огляди нормативних документів, що регламентують процедуру оцінювання учнів НУШ, та безліч різноманітних цікавих і корисних ідей для урізноманітнення освітнього процесу.

Держстандарт базової середньої освіти: огляд та розбір кожної освітньої галузі

Державний стандарт базової середньої освіти є фундаментальним документом для організації освітнього процесу в сучасній школі. Він визначає компетентнісний потенціал кожної освітньої галузі, обсяг навчального навантаження учнів та вимоги до обов’язкових результатів навчання школярів. Також згідно з ним навчання учнів у середній школі ділиться на 2 етапи - адаптаційний цикл та цикл базового предметного навчання. У цій статті ми підготували вибірковий огляд кожної освітньої галузі, зокрема орієнтири для оцінювання результатів навчання учнів 5-6-х класів НУШ. 


7 клас НУШ: огляд та розбір кожної освітньої галузі Держстандарту

Із 2024/2025 навчального року стартує новий етап реформи НУШ, який передбачає впровадження циклу базового навчання у 7-х класах закладів загальної середньої освіти. І цей етап потребує ґрунтовної підготовки вчителів, яка включає ознайомлення з нормативними вимогами та добір дієвих педагогічних інструментів. Ми опрацювали Держстандарт усіх 9 освітніх галузей та упорядкували їхні огляди у цій публікації. Сподіваємось, наш матеріал допоможе розібратись з найважливішими складовими базового документа та ефективно підготуватись до викладання навчальних предметів у 7-9-х класах НУШ.


Семестрове оцінювання та оформлення Свідоцтва досягнень: особливості роботи в умовах воєнного стану

Семестрове оцінювання відіграє важливу роль в освітньому процесі, бо дозволяє відстежити прогрес учнів протягом тривалого періоду часу та провести моніторинг якості навчання. У цій статті ми підготували огляд деяких нормативних документів, які регламентують вимоги до оцінювання результатів навчання школярів за семестр. Зокрема звернули увагу на особливості оцінювання деяких категорій школярів 5-8 та 10-х класів, учнів, які навчаються одночасно за кордоном та в українській школі, та здобувачів освіти 5-6 класів НУШ.


Особливості підсумкового оцінювання та руху учнів, які перебувають на небезпечних територіях України та за кордоном

Наказом МОН від 15.05.2023 №563 затверджено методичні рекомендації щодо окремих питань здобуття освіти в закладах загальної середньої освіти в умовах воєнного стану. Цей документ допоможе освітянам організовано завершити навчальний рік та забезпечити право на доступне навчання учнів, які вимушено опинилися за межами України, дітей з неконтрольованих територій, територій населених пунктів на лінії зіткнення та деокупованих територій. У цій статті ми розглянули ключові аспекти цього наказу - особливості оцінювання результатів навчання учнів вищезазначених категорій, їх зарахування та переведення на наступний рік навчання та видачу документів про здобуття освіти.


Формувальне оцінювання в 3-4-х класах НУШ: практичний досвід і лайфхаки

Рекомендації щодо оцінювання результатів навчання учнів 1-4 класів закладів загальної середньої освіти затверджені наказом Міністерства освіти і науки України від 13.07.2021 №813. У цій статті ми розглянули принципи і правила формувального оцінювання учнів початкової школи та особливості підготовки і проведення діагностувальних робіт з різних навчальних предметів. 


Оформлення результатів підсумкового оцінювання учнів 4-х класів

У цій публікації ми продовжили розгляд наказу МОН від 13.07.2021 №813 у частині підсумкового оцінювання результатів навчання учнів 1-4 класів закладів загальної середньої освіти. Зокрема приділили увагу  підходам до його проведення, особливостям заповнення Класного журналу та Свідоцтва навчальних досягнень школярів.


Оцінювання та оформлення Свідоцтва навчальних досягнень учнів 5-6 класів НУШ

Як встановлювати рівень опанування навчального матеріалу, визначати сформованість ключових компетентностей та наскрізних умінь учнів 5-6 класів НУШ? Рекомендації щодо організації цього вкрай важливого складника освітнього процесу містить наказ Міністерства освіти і науки України від 01.04.2022 № 289. Тож у цій статті ми докладно розглянули цей документ і виділили ключові аспекти, що стосуються основних видів оцінювання результатів навчання учнів 5-6 класів та заповнення Свідоцтва досягнень навчальних досягнень школярів.


Навчаємо учнів академічної доброчесності: від теорії до практики

Питання дотримання академічної доброчесності є надзвичайно актуальним і важливим у сучасній школі. Тож аби допомогти освітянам організувати цілеспрямовану та ефективну роботу у цьому напрямі, ми підготували матеріал, у якому розглянули відповідні нормативні документів та надали декілька порад щодо практичної реалізації політики академічної доброчесності у закладі освіти.


Оцінювання результатів навчання учнів на уроках фізичної культури

Через воєнний стан питання організації корисного, цікавого та безпечного фізичного виховання школярів набуло особливої актуальності. Адже заняття спортом потребують інвентар, обладнання,  простір та безпосередню взаємодію вчителя та учня. Як формувати стійку мотивацію до рухової активності та виховувати майбутніх олімпійських переможців? У цій статті ми підготували огляд нормативних документів, зокрема Держстандарту, наказів та рекомендацій МОН, якими регламентовано вимоги до оцінювання результатів навчання школярів з фізичної культури.


12 неформальних стратегій оцінювання

Оцінка – найважливіший інструмент для вимірювання навчальних досягнень та успіхів учнів. Але чи завжди традиційне оцінювання є об’єктивним? Чи дійсно відображають стандартизовані тести прогрес? До того ж, кращому засвоєнню матеріалу сприяє оцінювання знань просто під час навчального процесу, а не після нього. Як провести оцінювання знань без хворобливих «незадовільно» і зниження загальних показників успішності? У цій статті ми запропонували  декілька креативних способів оцінити навчальний прогрес учнів, які дозволять спрямувати їх на правильний шлях в академічному та емоційному плані.


5 порад для ефективного формувального оцінювання

Як перетворити формувальне оцінювання на дієвий інструмент контролю навчання та надання зворотного зв’язку? Які підходи дозволять використовувати його максимально ефективно? У цій статті ми підготували декілька порад, які допоможуть  налаштувати дітей на активну роботу у класіф, організувати повторення матеріалу та сприяти індивідуальному зростанню учнів. 


5 ідей для формувального оцінювання знань учнів

Формувальне оцінювання – одночасно дуже цікаве та не надто просте завдання. Бо оцінювання знань учнів відбувається безпосередньо в процесі навчання і вчитель має не лише поставити оцінку, а й з’ясувати, як з її допомогою діяти далі. Проте такий вид взаємодії є надзвичайно корисним і ефективним,  тому його варто застосовувати якомога частіше: і тоді, коли діти тільки-но вивчають нову концепцію, і коли вже майже завершили роботу над темою. У цій статті ми підготували кілька ідей для формувального оцінювання, які сподобаються і вам, і учням.


 20 «швидких» прийомів формувального оцінювання

Формувальне оцінювання дозволяє не лише оцінити рівень навчальних досягнень учнів, а й вчасно виявити прогалини у знаннях та їх мінімізувати. Як перетворити результат навчання на джерело для розвитку мотивації, навичок критичного та творчого мислення, а також соціальних компетентностей школярів? У цій статті ми підготували добірку прийомів, які допоможуть не лише оперативно визначити рівень засвоєння навчального матеріалу, а й стануть стимулом для подальших досягнень учнів.


55 вправ для здійснення формувального оцінювання учнів під час уроків різних освітніх галузей

Унікальність формувального оцінювання полягає в тому, що воно дозволяє не лише перевірити знання школярів, а й стимулювати їх до  подальших досягнень. У цій статті ми підготували добірку вправ, які допоможуть реалізувати принципи формувального оцінювання на уроках з кожної освітньої галузі. Вони насправді є доволі універсальними і їх можна адаптувати для будь-якого навчального предмета. 


10 ідей для формувального оцінювання успішності учнів НУШ на уроках математики

Багато сучасних школярів, які сприймають світ через візуальні образи, вважають «суху» мову чисел, теорем і формул складною та нудною наукою. Тож вчителям доводиться прикладати не аби яких зусиль, щоб переконати їх у тому, що математика – це неймовірно захопливий предмет. І зовсім нескладний! Технологія формувального оцінювання дозволяє легко адаптувати навчання до індивідуальних можливостей школярів і налагодити насичений та змістовний зворотній зв’язок. У цій статті ми підготували добірку простих, але дієвих, прийомів, які допоможуть урізноманітнити освітній процес і підвищити мотивацію учнів до вивчення цього предмета.  


8 нестандартних ідей для перевірки знань учнів на уроках англійської мови

Перспектива отримати престижну освіту, побудувати успішну кар'єру, подорожувати різними країнами та вільно відкривати їхні культурні особливості та традиції – це далеко не весь перелік переваг, що надає володіння англійською. Але досить часто такі аргументи не вражають учнів, а їхнє уявлення про вивчення іноземної мови обмежується зубрінням правил та нових слів, що дуже швидко призводить до втрати мотивації. Тож як захопити учнів навчанням та допомогти їм краще засвоювати матеріал? У цій статті ми підготували декілька ідей, які допоможуть здивувати учнів оригінальним підходом до звичної роботи та перевірити їхні знання у незвичний спосіб. 


Щоденник навчання: ефективна стратегія самооцінювання учнів

Самооцінювання є одним із ефективних способів перевірки знань учнів, який заохочує їх розмірковувати над своїми успіхами і труднощами,  оцінювати власний власний прогрес й брати відповідальність за власне навчання. Крім того, воно сприяє розвитку важливих навичок самооцінки та рефлексії, які знадобляться їм у майбутньому дорослому житті. Як налагодити системну та планомірну роботу учнів у цьому напрямі? У цій статті ми запропонували дієвий спосіб перевірки знань, який стимулює бажання учнів вчитися та розвиває відповідальність.


12 золотих правил для створення ідеального онлайн-тесту

Тестування – це метод оцінки, мотивації та навчання, без якого не обійтися сучасному вчителю. Як створити якісний та цікавий тест, який не тільки покаже рівень знань, а й захопить учнів? У цій статті ми підготували нескладні правила, які допоможуть зробити процес створення онлайн-тесту швидким та приємним. 


Домашнє завдання на дистанційці: ідеї для цікавої перевірки знань

Ефективність виконання домашньої роботи багато в чому залежить від учителя. Важливо ретельно продумати й організовувати кожен етап. Від вибору завдань до перевірки результату й аналізу неточностей. Чи можна замінити напругу під час перевірки на цікавий виклик, що неодмінно навчить нового? Які поради можна легко адаптувати до дистанційного вчителювання? У цій статті ми підготували декілька ідей, які допоможуть перетворити буденні перевірки знань на яскраву пригоду! 


ТОП-7 нестандартних способів перевірки знань учнів

Зазвичай оцінювання покликане порівняти знання учнів із певним еталоном, що за своєю суттю, звісно, непогано. Але також важливо допомогти дітям зрозуміти, як добре вони насправді розібралися в темі/предметі, в чому полягають їхні сильні сторони, чи є проблеми із навчанням та які саме. У цьому матеріалі ми запропонували нестандартні способи оцінювання, які можна використовувати як наприкінці вивчення теми, так і наприкінці навчального року. 


5 ідей альтернативного оцінювання знань учнів

Оцінка – важливий інструмент для вимірювання навчальних досягнень і успіхів учнів. Та чи завжди діти задоволені ними? А вчителі? Адже варто визнати, що традиційне оцінювання далеко не ідеальне, не завжди відображає реальний стан речей і до того ж не надто мотивує школярів до нових досягнень. Як розвʼязати цю проблему? У цій статті ми запропонували декілька альтернативних методів оцінювання, які спонукають дітей активно мислити та творчо підходити до розвʼязання рутинних завдань. 


6 ідей для проведення незвичної контрольної роботи

Контрольна робота – це невід’ємна частина шкільного життя. Адже саме вона дозволяє вчителю отримати від учнів зворотній зв’язок, скоригувати і спрямувати їхні зусилля у правильне русло, надати допомогу тому, кому вона необхідна. Попри це, далеко не всі люблять контрольні. Бо учні часто асоціюють їх із напруженою підготовкою, витраченими нервами та неабияким хвилюванням під час очікування результатів. Та і вчителю доводиться докладати чималих зусиль і витрачати дорогоцінний час для того, щоб створити якісні та цікаві завдання, а тим більше – перевірити учнівські роботи. Тож у цій статті ви дізнаєтесь цікаві та незвичні ідеї, які допоможуть зробити перевірку знань захопливою і сповненою яскравих емоцій.


Самостійна робота школярів: дієвий спосіб підвищення мотивації до навчання

Самостійна робота школярів вважається однією з проблемних складових навчального процесу. Адже для деяких учнів виконання певного завдання може бути простим і не вимагати значних зусиль, а для інших – занадто складним. Чи може самостійна робота розкривати реальний потенціал учнів і формувати у них позитивну мотивацію до навчання? У цьому матеріалі ми підготували декілька цікавих ідей для організації самостійної роботи учнів, яка не лише продемонструє рівень навчальних досягнень школярів, а й налаштує їх на успіх.

Бажаєте дізнатись більше практичних порад щодо оцінювання результатів навчання учнів НУШ? Долучайтесь до нашого Освітянського форуму та слідкуйте за нашими анонсами!

Підписуйтесь на нас у Telegram https://t.me/naurok
Дякуємо! Ми будемо тримати Вас в курсі!
Поширити у соціальних мережах
facebook viber telegram Twitter