7 липня о 18:00Вебінар: Самопізнання – дієвий інструмент розвитку соціальної компетентності
Практичні прийоми і поради для створення загадок.

Навіщо дітям варто навчитися створювати загадки? Бо така практика розвиває їхнє мовлення, кмітливість, логічне і креативне мислення, вчить проводити лінгвістичний аналіз тексту. Крім того, створення загадок сприяє розвитку в учнів допитливості та підтримує їхнє захоплення книгами і народною творчістю! 

Як навчити дітей створювати оригінальні загадки? Ми підготували добірку корисних рекомендацій!

Етапи створення загадок:

1. Підготовка до створення загадок. Навчіть дітей аналізувати готові загадки: потрібно звертати увагу на риму, слова-підказки та асоціативні образи у тексті (порівняння чи уособлення). 

2. Практичний прийом «Асоціації». Учитель називає дітям будь-яке слово, а учні мають дібрати до нього якомога більше асоціацій. 

3. Особливості порівнянь у загадках. Зверніть увагу дітей на те, що порівняння у загадках можуть бути:

а) ствердними (опис слова-відповіді):

Хвостик, як ниточка,
Сама, як калиточка,
А очі, як насінинки. (Мишка)

б) заперечувальними (лише ознаки натякають на відповідь):

Не кінь, а біжить,
не ліс, а шумить. (Річка)

4. Розвивайте спостережливість. Для того, щоби генерувати незвичайні ідеї, діти мають помічати деталі у навколишньому світі. Будь-яка дрібничка може стати основою майбутньої загадки.

5. Визначте відповідь загадки. Діти мають обрати будь-який предмет, природне явище чи дію. Варто уникати тем, пов'язаних із абстрактними поняттями чи тих, що потребують спеціальних знань.

6. Визначтеся з розмірами вашої загадки. Існують короткі загадки та ті, що нагадують невелику розповідь. Ми радимо учням складати не надто довгі історії, бо аудиторії буде не дуже цікаво їх розгадувати. Зразок загадки: Чудо на хвилі: вода стала міцною, як кістка. (Лід.)

7. Поміркуйте, на що схожа відповідь вашої загадки. Для цього учням необхідно дібрати синоніми, дієслова та прикметники з характерними ознаками слова-відповіді. Наприклад, дитина обрала слово «олівець». Який він? Дерев'яний, із рожевою шапочкою (гумка) та за формою схожий на одиницю. Крім того, олівець можна підстругати, завдяки чому він добре писатиме, але він стане коротшим, якщо часто використовувати. 

8. Занотуйте вашу загадку в чернетку. Попросіть дітей використовувати метафори, щоб описати обраний предмет креативно та цікаво. Можна персоніфікувати загадку: потрібно розпочати її з «я» та написати поруч дієслово. Наприклад: Я ношу рожеву шапку, але голови не маю; я гострий, але не розумом; я можу повідомити щось, але не можу вимовити ані слова. (Олівець.)

9. Прочитайте загадку вголос. Діти мають подумати, чи приємно звучить загадка, чи варто якісь зі слів замінити на більш милозвучні та прості. Скористайтеся прийомом «алітерація» (повторювання однакових чи однорідних приголосних, що надає тексту особливу звукову виразність).

10. Прокачайте текст, якщо в цьому є необхідність:

а) Коли учні надто швидко відгадали загадку, то є сенс трішки ускладнити її. 

б) Якщо дітям не вдається відгадати загадку, то варто змінити формулювання, щоби відповідь стала більш очевидною.

Підписуйтесь на нас у Telegram https://t.me/naurok
Дякуємо! Ми будемо тримати Вас в курсі!
Поширити у соціальних мережах
facebook viber telegram Twitter