Чому редактура власного тексту важлива, які переваги вона дає учням, чого навчає? Дайте відповіді на ці запитання та поясніть школярам важливість редактури! А щоб полегшити завдання, подивіть вебінар «Вправи з редагування на уроках української мови в середніх і старших класах» Марини Курушиної, який відбувся 25 березня.
Редактура – самостійний процес, а не набридливий етап, який варто якнайшвидше проскочити та отримати нарешті результат. Чимало дітей вважають, що коли вони написали текст, то роботу завершено. Утім, це далеко не так. Процес створення триває під час усіх етапів редагування, впродовж яких текст нерідко значно трансформується.
Під час редактури діти:
- покращать мовні навички;
- звикнуть уважно читати, а відповідно і краще розуміти текст;
- навчаться самостійно працювати зі словниками, довідковою літературою та інтернет-джерелами;
- будуть вимогливіше ставитисья до власних текстів;
- більше читатимуть.
Найбільш розповсюджені помилки
Лекторка розглядае найпоширеніші помилки відповідно до систем правил (орфографії, лексики, морфеміки й словотвору, морфології, синтаксису і пунктуації, стилістики) та демонструє готові вправи і алгоритми, за якими вчитель зможе побудувати власні завдання для класних чи дистанційних занять.
Для наочності лекторка наводить посилання та скріншоти з фрагментами текстів, рекламою, дописами у соцмережах чи новинами у ЗМІ, що містять очевидні помилки. Працювати з такими прикладами легше як учителям, що мають готові матеріали, так і дітям, які охочіше відшукують помилки у текстах, що бачать у повсякденному житті.
Дітям точно буде цікаво. А може бути ще цікавіше, якщо запропрнувати їм пошукати помилки у чужих текстах! Наприклад, школярі можуть створити власні «кейси» відредагованих текстів, які вони знайдуть в інтернеті або у соцмережах. А коли завдання буде виконане, його можна обговорити у класі.
Прийоми саморедагування
Лекторка акцентує увагу на правилах, яких зазвичай не дотримуються діти, але знання яких допоможе виробити правильний підхід до редагування. Чому важливо оформлювати основну ідею, а згодом чітко дотримуватися її? Чи варто відкладати текст перед редактурою? Скільки разів вичитувати текст, яким типам помилок приділяти увагу під час кожного прочитання? Відповіді на ці запитання допоможуть скерувати школярів та навчити їх дотримуватися чіткої стратегії під час редагування.
Бажаєте дізнатися більше? Подивіться вебінар «Вправи з редагування на уроках української мови в середніх і старших класах»!
Щоб залишити свій коментар, необхідно зареєструватись.