29 травня о 18:00Вебінар: Фізика для сучасного школяра: традиції, інновації, STEM
Основні тези виступу Наталії Борисенко.

Підсумовуючи інтернет-конференцію «Українська мова та література: ідеї та досвід викладання», ми публікуємо ключові тези лекції Наталії Борисенко – вчительки української мови та літератури Харківського ліцею №112. У своєму виступі лекторка розглядає основні методи, що допоможуть покращити здатність учнів до запам’ятовування літературних творів.

Різні види пам’яті

Під час уроків учителі, як правило, намагаються задіяти кільки видів пам’яті учнів: хоча б два-три. Насправді ж їх значно більше: рухова, моторна, довільна, мимовільна, довготривала, короткотривала, емоційна, образна, логічна. Кожна дитина має свої особливосты: якщо хтось схильний запам’ятовувати завдяки емоціям, то інший логічно структурує почуте під час записування у зошит.

Саме тому необхідно задіяти одночасно кілька видів пам’яті у власній практиці та дозволяти дітям обирати той формат роботи, що буде комфортним саме для них.

Прийоми та методи

Однією з найдієвіших вправ, що активують логічну складову пам’яті є створення «паспорту твору». Нажаль, учні не надто люблять це завдання, адже воно торкається суто теоретичних аспектів літератури, проявити свою креативність тут не так просто. Утім, роздуми над родом, жанром, темою та ідеєю твору примушують не лише систематизувати, але і задуматися над структурою тексту. Аналогічна вправа «паспорт героя» корисна також тим, що примушує хоча б по діагоналі прочитати твір тих учнів, які не зробили цього вдома.

У якості більш креативного методу роботи можна застосовувати ментальні мапи, за допомогою яких діти зможуть виділити центральні та похідні події/персонажів, а також візуалізувати зв’язки між другорядними і головними героями.

Якщо учні прочитали твір та добре знають його зміст, можна застосувати меми. Як короткий та влучний вид гумору, мем узагальнює та підсумовує настрій вислову чи цілого твору. Якщо школярі достатньо прониклись атмосферою, фінальним випробуванням для них може стати вигадування мемів до обкладинок чи назв відомих літературних шедеврів.

Більше дізнатися про методи покращення пам’яті на уроках літератури можна безпосередньо з виступу:

Конференція «Українська мова та література: ідеї та досвід викладання» відбулася 3 квітня. У цей день були запропоновані дієві рішення, практичні прийоми та поради, які допоможуть замотивувати і учнів, і себе. І ви можете особисто пересвідчитися у цьому! Перегляньте запис конференції на нашому Ютуб-каналі та дізнайтеся ще більше корисної інформації!

Підписуйтесь на нас у Telegram https://t.me/naurok
Дякуємо! Ми будемо тримати Вас в курсі!
Поширити у соціальних мережах
facebook viber telegram Twitter