Новини

ЗНО з української мови та української літератури: тести матимуть компетентнісну орієнтацію

Як відомо, у 2021 році випускники закладів освіти, які планують вступити до ВНЗ, матимуть можливість вирішити, яку роботу виконувати під час ЗНО: з української мови і літератури чи лише з української мови.

Як зазначається, зміна у форматі тестування має допомогти більш глибоко оцінити рівень знань з української мови та літератури у тих дітей, які планують вступати на спеціальності гуманітарного спрямування. Тоді як діти, які обирають технічні спеціальності, можуть обрати тест з української мови.

Сертифікаційна робота з української мови і літератури міститиме 24 завдання з української літератури та 39 – з української мови закритих форм з вибором відповіді та на встановлення відповідності, а також 4 завдання з української мови відкритих форм з наданням письмової відповіді, зокрема 3 завдання, які передбачають надання короткої письмової відповіді, та 1 завдання, яке передбачає надання розгорнутої письмової відповіді.

Сертифікаційна робота з української мови міститиме лише завдання з української мови, це 39 завдань закритих форм із вибором відповіді або на встановлення відповідності та 1 завдання відкритої форми на надання розгорнутої письмової відповіді.

Важливо: тест з української мови передбачає перевірку компетентностей, що формуються за рахунок ґрунтовного вивчення української та зарубіжної літератури. Акцент робиться на компетентнісному читанні, аналізі й оцінюванні прочитаного, тобто на перевірці рівнів сформованості тих умінь, які є важливими для подальшої професійної кар’єри та становлення громадянської компетентності.

«Під час виконання тесту з української мови учасникам потрібно буде продемонструвати  літературознавчі компетенції, здатність  глибоко аналізувати текст, доречно наводити у власному висловленні приклад з художньої літератури або з інших видів мистецтва (переважна більшість учасників наводять приклади саме з української літератури). Тож відсутність завдань на відтворення змісту творів української літератури компенсована наявністю завдань для оцінювання рівня сформованості компетентностей вищого рівня».

                                             заступниця директора УЦОЯО Тетяна Вакуленко

Згідно з результатами міжнародного дослідження PISA, українські школярі мають певні проблеми з рівнем компетентнісного читання. При цьому результати PISA свідчать про те, що важливо не стільки читати багато творів, скільки вміти детально та глибоко опрацьовувати все прочитане. Саме тому важливо створити інструмент оцінювання, спрявоаний не на відтворення змісту певних літературних творів, а на демонстрацію учнями здатності аналізувати, оцінювати та інтерпретувати зміст тексту.

 
Підписуйтесь на нас у Telegram https://t.me/naurok
Дякуємо! Ми будемо тримати Вас в курсі!
Поширити у соціальних мережах
facebook viber telegram Twitter