26 жовтня о 18:00Вебінар: Сучасні методи та засоби організації уроку фізичної культури за стандартами НУШ
Новини

УЦОЯО: нова модель ЗНО з української мови та літератури сприятиме кращому відбору до ВНЗ

14-17 вересня УЦОЯО були презентовані демонстраційні варіанти сертифікаційних робіт із української мови, української мови і літератури, які викликали неабиякий резонанс. А все через рішення про запровадження окремої сертифікаційної роботи з української мови.

У мережі розвернулася широка дискусія, а мовний омбудсмен закликав не відмовлятися від ЗНО з української літератури. 

Українській центр оцінювання якості освіти у відповідь заявляє, що:

«Рішення про оновлення переліку сертифікаційних робіт ЗНО в жодному разі не зменшує значущість вивчення української літератури здобувачами освіти. І Міністерство освіти і науки України, і Український центр розуміють, що формуванню свідомої, патріотичної, всебічно розвиненої особистості сприяють усі навчальні предмети, а комплексний зміст освіти створює умови для цього. Запропонована модель ЗНО не зумовлює звуження змісту викладання навчальних дисциплін у школі, натомість має на меті забезпечення кращого відбору до закладів вищої освіти».

УЦОЯ також зауважує, що неможливо опанувати українську мову без глибокого прочитання та аналізу творів української літератури. Але це є завданням закладу освіти, який має сприяти зацікавленню молоді творами вітчизняних авторів, формувати громадянський світогляд учнів.

Зі свого боку УЦОЯ розробив тест з української мови, який передбачає демонстрацію важливих компетентностей, що формуються тільки на заняттях з української і зарубіжної літератури. При цьому у тесті робиться акцент на компетентнісному читанні текстів, аналізі й оцінюванні прочитаного, тобто на перевірці рівнів сформованості тих умінь, які є важливими для подальшої професійної кар’єри та становлення громадянськості як риси особистості.

Також передбачені кілька частин тесту з української мови, під час виконання яких учасник тестування має продемонструвати:

  • знання з літературознавства;
  • здатність глибоко аналізувати текст;
  • доречно наводити у власному висловленні приклад з художньої літератури або з інших видів мистецтва (переважна більшість учасників наводять приклади саме з української літератури, оскільки вони дозволяють якнайкрасномовніше проілюструвати позицію автора).

Таким чином відсутність завдань на відтворення змісту творів української літератури компенсоване наявністю завдань для оцінювання рівня сформованості компетентностей вищого рівня, які можливо опанувати тільки під час вивчення української і зарубіжної літератур.

Також Український центр оцінювання якості освіти нагадав про результати міжнародного дослідження PISA, згідно з якими рівень компетентнісного читання не ідеальний. Тому надзвичайно важливо створити інструмент оцінювання, спрямований на демонстрацію учасником здатності критично аналізувати зміст тексту, оцінювати й інтерпретувати його.

Саме тому ухвалено рішення щодо акцентуації уваги на компетентнісному читанні, що й було реалізовано в завданнях сертифікаційної роботи з української мови.

 
 

 

 
Підписуйтесь на нас у Telegram https://t.me/naurok
Дякуємо! Ми будемо тримати Вас в курсі!
Поширити у соціальних мережах
facebook viber telegram Twitter