Постанова звука «р» у відкритому складі. Автоматизація звука «ч» у відкритому складі. РСС на матеріалі тексту «Пізня осінь»

Про матеріал
Працювати над постановою звука «р» у відкритому складі. Автоматизувати звук «ч» у відкритому складі. Розвивати навички слухового сприймання. Продовжити роботу над мовним диханням, силою голосу, темпом мовлення, читанням с губ. Виховувати інтерес і любов до природи, почуття краси.
Перегляд файлу

Конспект індивідуального заняття з розвитку слухового сприймання та формування вимови.

Тема : Постанова звука «р» у відкритому складі. Автоматизація звука «ч» у відкритому складі.  РСС на матеріалі тексту  «Пізня осінь»

Мета : Працювати над постановою звука «р» у відкритому складі. Автоматизувати звук «ч» у відкритому складі. Розвивати навички слухового сприймання. Продовжити роботу над мовним диханням, силою голосу, темпом мовлення, читанням с губ. Виховувати інтерес і любов до природи, почуття краси.

                                             Хід заняття:

  1. Організаційний момент

- Ти мене чуєш? ( за екраном)

- Так, чую.

- Привітайся. (з перешкодою)

- Добрий день.

- Що ти будеш робити? (слухо-зоров.)

- Слухати. Говорити. Читати.

- Яка зараз пора року? (за екраном)

- Осінь.

- Яка погода восени? (з перешкодою)

- Холодно. Іде дощ.

- Почнемо працювати.(слухо- зоров.)

2. Артикуляційні вправи.

Вправа: «млинець» - широким, плоским і рівненьким ми можемо язик зробить. Таким, як цей млинець смачненький, що на тарілочці лежить.

«голочка» - язик свій швидше нагостри, на голочку перетвори.»

«парканчик» - спершу зуби ми стискаємо, потім губи  розкриваємо: ось який парканчик білий ми зробили.

.

  1. Робота над диханням та голосом.

- Повтори як я, говоримо склади на одному видосі:

ПаПа ПаПа

ТаТаТаТаТа

МаМаМаМаМаМа

- Говоримо речення на одному видосі:

Ми йдемо у кіно.

Ми з татом йдемо у кіно.

Сьогодні ми з татом йдемо у кіно.

Скажи  перше речення тихо, скажи голосно:

  1. Робота над постановою  звука «р»

- Пригадай, який звук ми вивчаємо?

- Звук «р»

- Прочитай склади:

Ра- Ро- Ру- Ри

Ри- Ру - Ро- Ра

- Молодець. Вірно. Скажи краще.

- Читай слова. Слідкуй за наголосом.

Рак, радіо, райдуга, ракета, рама,  ранець.

Про які малюнки ці загадки?

Засвистіла, полетіла  -

Хвіст вогненний залишила.(ракета)

Через воду стежечка,

А не перейдеш. (райдуга)

Без язика живе,

Не їсть і не пе,

А говорить і співає. (радіо)

Доповни речення назвою малюнка:

Над річкою зявилася…….

У річці по дну повзає……

У кімнаті говорить…….

  1. Автоматизація звука ч

- Пригадай, а ще які звуки ми з тобою вивчаємо?

- Ми вивчаємо звук «ч».

- Прочитай  склади:

Ча  Чо  Чу  Чи  Че

- Читай та відбивай ритм. Назви слова з однаковим ритмом:

Чичичи, Чичичи, Чичичи

Читанка, читанка, читанка

чиЧичи, чиЧИчи,  чиЧичи

читаю, читаю, читаю

читаєш, читаєш, читаєш

читає, читає, читає

         Прочитай вірш, відповідай на запитання:

  • Чу, чу, чу, чу
  • Я лечу, лечу, лечу,
  • Я лечу над річкою,
  • Над чистою водичкою,
  • Над лісочком й ставочком,
  • І над новеньким місточком.
  • Що летить?
  • Над чим летить?  Говори  напамять
  •  
  1. Фіз. хвилинка.

- Відпочинемо. Роби як я.

Тік- так, тік- так

Годинник ходить ось так:

Крок наліво, крок направо,

Крок вперед та крок назад.

7. Робота над розвитком слухового сприймання.

Робота над текстом «Пізня осінь».(перший час)

- Слухай мене уважно. Я буду читати, а потім ти будеш відповідати на запитання.

- Яка пора року настала?

- Які стали дні і ночі?

 - Якими стали трава і листя?

- Які дерева стоять зелені?

- Яка погода восени?

- Подивись на малюнок. – Скажи краще. – Прочитай.

- Зараз я прочитаю речення, а ти знайди в тексті і прочитай.

8. Підсумок заняття.

- Що ми робили на занятті? (за екраном)

- Ми говорили, читали, слухали.

- Ти виконав усі завдання. Добре вимовляв звуки.

-  Молодець. До побачення.

 

docx
Пов’язані теми
Логопедія, Розробки уроків
Інкл
Додано
1 грудня 2020
Переглядів
397
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку