Урок "Пригоди в чарівному лісі"

Про матеріал
Розробка логопедичного уроку на автоматизацію поставлених звуків, розвиток фонетико-фонематичного сприймання, формування мовленнєвої компетентності.
Перегляд файлу

Логопедичний урок  в першому класі

       Тема: ПРИГОДИ В ЧАРІВНОМУ ЛІСІ

Мета:

  • закріплювати голосні першого ряду;
  • закріплювати і активізувати словник вивчених лексичних та граматичних тем.

Завдання:

  • працювати над розвитком артикуляційного апарату; тренувати плавний вдих і видих;
  • розвивати дрібну моторику;
  • покращувати почуття ритму;
  • закріплювати вимову шиплячих звуків;
  • розвивати фонематичний слух;
  • розвивати зорову пам'ять, використовуючи метод наочного моделювання при корекції загального недорозвинення мовлення.

Матеріал: аудіозаписи стуку дятла, шелестіння листя чарівного дерева, геометричні фігури, предметні картинки «Меблі», парні картинки «Дикі тварини та їх дитинчата», частини сукні, кошик, смужки з напечатаними словами, чарівний ліс, королівський указ.

  1. Організаційна хвилинка:

Логопед. Сьогодні ми з вами пригадаємо голосні першого ряду. Назвіть їх будь ласка.

Учні. А, о, у, и, і, е.

Логопед. Правильно. Я хочу запросити вас у казку. Але це незвичайна казка.

В одному казковому королівстві, у «Звукомісті» жив собі король і звали

його «О-о-о». Він був дуже важливий і говорив: «О-о-о!». Як говорив Король?

Учні. О-о-о! (губи «бубликом»)

Логопед. У нього була дружина-королева – добра, ніжна і лагідна.

Звали її «І-і-і» Вона всім усміхалась і казала: «І-і-і!» І навіть коли королева була сувора, голос у неї звучав ніжно. Як говорила королева?

Учні. І-і-і! (широка посмішка).

Логопед У них була дочка-принцеса «А-а-а  і синок-принц «Е-е-е». Зранку до вечора вони бігали по королівському садку й, радіючи, кричали: «А-а-а…, Е-е-е!» Як звали принца і принцесу?

Учні. Принцеса «А-а-а» і принц «Е-е-е»

Логопед. Але одного разу королівські діти вимокли під дощем і захворіли. Король і королева розхвилювалися і король видав указ.

« Увага! Увага! Всім! Всім! Всім! Слухайте королівський указ! Принц і принцеса занедужали. Хто вилікує королівських дітей, того по-королівські нагороджу»

Професор-пугач «У-у-у» приніс звістку, що десь у дрімучому чарівному лісі живе Мудрий Змій, який знає, як лікувати дітей від застуди.

Логопед. Давайте знайдемо Мудрого Змія в чарівному лісі і довідаємося унього, як можна вилікувати принца і принцесу.

Учні. Давайте!

Логопед. Вирушаймо в подорож. Але перш ніж увійти в дрімучий чарівний ліс, давайте підтримаємо одне одного усмішкою. ( учні посміхаються один одному). Гарна у вас усмішка, добра! А тепер давайте зробимо артикуляційну гімнастику.

  1. Артикуляційна гімнастика

            «Маляр»                                                        «Гойдалка»

«Малярем» став  язичок -                              На гойдалці я гойдаюся:

Справжній майстер.                                       Вгору-вниз, вгору-вниз.

Фарбує в хатці стелю,                                    То на землю опускаюся,

Фарбує, фарбує, фарбує.                                То я знову вище за всіх.

Логопед. Які гарні язички, чудово виконали артикуляційну гімнастику!

А надворі зима, і щоб не змерзнути, нам треба тепло вдягтися. Давайте пригадаємо, що ми повинні вдягти?

  • Без неї взимку не можна, бо замерзне голова. (шапка)
  • Без неї, напевне, перетворюся в снігову бабу. (шуба)
  • Якщо нам без них гуляти, ноги будуть замерзати (валянки)
  • Сам він довгий, вовняний. Дуже потрібний нам с тобою. (шарф)
  • Вони бувають нові, теплі, пухові. (рукавиці)

Логопед. Одяглися?

Учні. Так!

Логопед. А тепер … Навколо себе обернися. У лісі опинися!

(діти йдуть по лісу)

Логопед. Обережно, не перечепись,

                 По лісу пройдись.

                 Дін-дон, дін-дон,

                 Тихо все навколо.

Який звук промовляємо, щоб не порушити тишу?

Учні. Ч-ч-ч-ч…

(логопед пропонує деяким дітям повторити цей звук)

Логопед Чути стукіт. Це дятел на сосні довбає дзьобом по корі.

Учень. Добрий день, шановний дятел. Ви не підкажете нам дорогу до Мудрого Змія? Принц «Е-е-е» і принцеса «А-а-а» застудилися й захворіли. Мудрий Змій знає рецепт від застуди.

Дятел. А звідкм ви йдете?

Учні. Із міста «Звукоміста».

Дятел. У вас весело. А які звуки ви вивчаєте?

(учні називають)

Дятел. Розкажіть мені скоромовки на шиплячі звуки.

Учні.  Шматок сальця шукає мишка                  Я жука тримаю в жмені,

           У нашій шафі шарудить.                          Показати хочу Жені.

          Як шугане на мишку кішка!                     Жук у жмені – же-же-же…

          А мишка шусть у шпарку вмить.              Схожий він на букву «Же». 

Дятел. Молодці. Але я не знаю як пройти до Мудрого Змія. Запитайте у когось іншого.

Білка. Хто це по лісу бродить?

Учень. Ми до Мудрого Змія за цілющим чаєм ідемо. Допоможи нам.

Білка. Це дуже довгий і тяжкий шлях. Вам потрібно бути уважними в лісі.

Логопед. Мої учні дуже уважні.

Білка. От зараз я перевірю, які ви уважні. Давайте пограємо в гру «Фотограф».

Я роздам вам малюнки. Ви повинні на них подивитися, перевернути зворотною сторінкою і з паличок викласти той предмет, або геометричну форму, яка була у вас на малюнку. Приготувалися, подивилися? Перевернули малюнки. Виконуйте.

(учні виконують завдання)

Білка. Молодці! Ідіть далі стежкою, зустріните Чарівне Дерево. Воно вам підкаже.

Логопед. А ось і Чарівне Дерево. А знаєте чому воно чарівне? Тому що росте в чарівному лісі. А в чарівному лісі на кожному кроці чудеса. От рнаприклад, яка зараз пора року?

Учні. Зима.

Логопед. Правильно. Є листя на деревах?

Учні. Ні.

Логопед. А в чарівному лісі все зелене.

Чарівне Дерево. (аудіозапис) Так. Я Чарівне Дерево. Дуже люблю, коли не мене дме вітер. Тоді моє листячко шепочеться між собою, і я чую, що говорить воно мені по секрету.

Логопед. Давайте подуємо на нього, як вітер. Пригадайте, як правильно потрібно набирати повітря?

Учні. Не піднімати плечі. Робити вдих, щоб наповнити легені, а не щоки, витягнути губи «трубочкою» й подути.

(діти дують)

Чарівне Дерево. Як добре! Як шепочеться моє листячко?

Учні. Ш-ш-ш-…

(логопед вибірково пропонує учням «прошепотіти» як листячко)

Логопед. Чарівне Дерево, що ж прошепотіло тобі твоє листячко?

Чарівне Дерево. (запис) По лісу йшов художник-дивак. Він малював усіх, кого зустрів у лісі, і цей хтось спить під деревом.

(учні шукають і дістають з-під дерева малюнок)

Логопед. Що це за диво-звір? Розберіться швидше. Чия голова?

Учні. Ведмежа.

Логопед. Чиї вуха?

Учні. Заячі.

Логопед. Чий тулуб?

Учні. Вовчий.

Логопед. Чий хвіст?.

Учні. Заячий.

Заєць. А….   

Учні. Зайчику, чому ти плачеш?

Заєць. Треба виконати завдання. Поділити слова на склади, а в мене не виходить.

(Дітям показують малюнки диких тварин. Вони називають тварину, дитинча і ділять ці слова на склади)

Логопед. Давайте повторимо правило Скільки в слові складів?

Учні. У слові стільки складів, скільки голосних звуків.

Заєць. Спасибі. Ви допомогли мені виконати завдання. Але я не знаю, де живе Мудрий Змій. Запитайте у Ведмедя.

Учні. Ведмедику, а чому ти не спиш?

Ведмідь. Коли спати? Справ багато! А спати все ж хочеться. А…

Логопед. Ми теж втомилися. А давай разом з нами зробимо гімнастику.

Фізкультхвилинка.

По заметах ми крокуємо,

Вище ноги піднімаємо.

Ранком ми в ліс пішли,

Шишки у лісі знайшли,

Нахилялися, збирали (тричі)

По дорозі розгубили.

Ведмідь. Молодці. Мені вже спати не хочеться. А куди ви йдете?

Учні. Ми йдемо до Мудрого Змія. Скажи, де він Живе?

Ведмідь. Не знаю. Запитайте краще у Лисиці.

Лисиця. Знаю, знаю, куди ви йдете і навіщо. От розповісте мені, яка я вміла кравчина, і я вам допоможу.

  • Я - вміла кравчина, задумала сукню пошити. Викроїла деталі. Потім по швам їх …

Учні. Прошила.

Лисиця. Потім рукава …

Учні. Пришила.

Лисиця. Потім поділ …

Учні. Підшила.

Лисиця. Потім карман…

Учні. Нашила

Лисиця. Правильно. Йдіть по стрілкам, вони вам допоможуть.

Лісовик. Вітаю, діти! Чому ви галасуєте?

Учні. Ми йдемо …

Лісовик. Допоможете виконати завдання?

( Завдання: розглянути малюнки, прочитати назви, вставити голосні: к(и)т, К(і)т, л(и)с, л(і)с, …)

Лісовик. Молодці, дякую. Ідіть далі, тільки не загубіться. Щасти!

Мудрий Змій. (запис).Ш-ш-ш-ш…  Це я - Мудрий Змій.

Логопед. Мудрий Змій, де ти?

Мудрий Змій. Я у своїй норі. Не хочу виповзати. Ви такі гучні. Ш-ш-ш…

Логопед. Ми з дітьми …

Мудрий Змій. (запис) Знаю, знаю. Увесь ліс тільки про вас і говорить: «Які розумні! Які добрі діти!» Усі вас хвалять. Гаразд, допоможу вам, дам вам рецепт цілющого чаю. Він під пеньком. Тільки не галасуйте, додому поспішайте, принцесу і принца полікуйте. Ш-ш-ш-ш…

Логопед. А де ж пеньок?

(Діти знаходять пеньок. Під ним конверт і мішечок з «цілющим» чаєм)

Логопед. Ми знайшли те, що шукали. Ви молодці! Були дуже уважні, правильно виконували завдання. А ще ви були дуже витриманими і гідно пройшли цей важкий шлях. Знаєте, чому наша подорож була успішною?

1-ий учень. Нічого на світи кращого немає,

                    Ніж друзям відсвяткувати перемогу!

2-ий учень. Ніколи не плач і не скигли.

                    Якщо потрібно – друга поклич.

3-ій учень.  Тому що дружба – це сила!

                     Знову в казці дружба перемогла!

Логопед. Поспішаємо назад!

 

 

 

 

docx
Пов’язані теми
Логопедія, Розробки уроків
Інкл
Додано
3 грудня 2020
Переглядів
743
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку