Постійні магніти. Магнітне поле Землі.

Про матеріал
Мета уроку: навчальна – ввести поняття магніту та магнітного поля Землі; розвивальна – формувати в учнів вміння користуватися науково-популярною літературою та виявлення творчих здібностей при розв’язуванні вправ; виховна – виховати трудолюбивість, точність і чіткість при відповідях і розв’язуванні завдань та навчити дітей «бачити» фізику навколо себе.
Перегляд файлу

___________

План-конспект

уроку фізики  у 9 класі

 

Тема уроку:  Постійні магніти. Магнітне поле Землі.

Мета уроку: навчальнаввести поняття магніту та магнітного поля Землі; 

 розвивальнаформувати в учнів вміння користуватися науково-популярною літературою та виявлення творчих здібностей при розв’язуванні вправ;

виховна – виховати трудолюбивість, точність і чіткість при відповідях  і розв’язуванні завдань та навчити дітей  «бачити» фізику навколо себе.

Тип уроку: урок вивчення нового матеріалу

План уроку

  1.        Властивості постійних магнітіів
  2.        Магнітні поля
  3.       Магнітні лінії
  4.        Доводимо, що Земля має магнітне поле
  5.        Магнітні бурі та магнітні аномалії

І. Організаційна частина (привітання, перевірка д/з)

ІІ. Мотивація пізнавальної діяльності учнів

Оголошення теми і мети уроку

ІІІ. Вивчення нового матеріалу

Вивчаємо властивості постійних магнітів

Тіла, які тривалий час зберігають магнітні властивості, називають постій­ні    ними магнітами.

Першим ретельно дослідив властивості постій­них магнітів англійський фізик В. Ґільберт (див. рис. 3.1). Наведемо основні з них.

Основні властивості постійних магнітів

  1. Магнітна дія постійного магніту є різ­ною на різних ділянках його поверхні. Щоб під­твердити це, зануримо намагнічений сталевий гвинт (постійний магніт) у залізні ошурки. До кінців гвинта притягнеться багато ошурок, а до середини — майже нічого. Ті ділянки поверхні магніту, де магнітна дія виявляється найсильні-ше, називають полюсами магніту (рис. 24.1).
  2. Магніт має північний та південний по­люси. Якщо магніт, наприклад, у вигляді шта­би установити на вістря, то він розташується певним чином: один його полюс буде вказувати на північ Землі, а другий — на південь. Звідси й назви полюсів магніту (рис. 24.2). Північний полюс позначають літерою N, південний — лі­терою S (від голл. noord — північ, zuiden (нім. Sьden) — південь).
  3. Однойменні полюси магнітів відштовху­ються, а різнойменні — притягуються. Якщо до магніту наблизити компас, то північний полюс стрілки компаса притягнеться до південного по­люса магніту, і навпаки.






V. Домашнє завдання: Опрацювати § 24, 25. Дати відповіді на питання після параграфів.

Виконати вправу №21.3, 2.5, 19.6

 

1

 

doc
Пов’язані теми
Фізика, 9 клас, Розробки уроків
Додано
1 квітня 2020
Переглядів
822
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку