Конспект уроку всесвітньої історії у 10 класі "Франція у міжвоєнний період", розроблений відповідно до програми для ЗНЗ «Всесвітня історія. 10-й клас», затвердженої Наказом Міністерства освіти і науки України від 23.10.2017 № 1407, за підручником "Всесвітня історія (рівень стандарту): підручник для 10 класу закладів загальної середньої освіти. / І. Я. Щупак. — К. : УОВЦ «Оріон», 2018.
10В Дата __________ Урок ___________
Тема. Франція.
Мета: ознайомити учнів із особливостями політичного та соціально-економічного розвитку країни у 1918 – 1939 рр.; формувати в учнів вміння аналізувати й узагальнювати історичні події, порівнювати їх, робити висновки, формувати предметні та ключові компетентності; виховувати в учнів інтерес до історії, сприяти формуванню ціннісного ставлення до держави та суспільства.
Очікуванні результати. У результаті навчально-пізнавальної діяльності учні/учениці зможуть:
Знати та розуміти: зміст понять світова економічна криза, фашизм; хронологічні межі Великої депресії, діяльності урядів Народного фронту у Франції; характер економічного зростання у світі 1920-х рр.; сутність протистояння між тоталітарними режимами та демократичними рухами як визначальну особливість історичного процесу в міжвоєнний період.
Уміти: встановити хронологічну послідовність і синхронність фактів, пов’язаних із економічною стабільністю та світовою кризою у провідних країнах міжвоєнного світу, боротьбою за збереження демократичного устрою; виявити (з використанням історичної карти та інших джерел) зміни в геополітичній ситуації в Європі у зв’язку з утвердженням тоталітарних режимів; охарактеризувати діяльність Народного фронту у Франції; порівняти стратегії подолання світової економічної кризи, обрані урядами США, Великої Британії, Франції; висловлювати аргументовані судження про політичну діяльність Едуарда Даладьє.
Обладнання: матеріал підручника, настінна карта, дидактичний матеріал.
Тип уроку: комбінований.
Ключові компетентності: спілкування державною мовою, інформаційно-цифрова компетентність, соціальна та громадянська компетентності.
Наскрізні змістові лінії: інформаційне середовище, цінності й моральність.
ХІД УРОКУ
І. Організаційний момент
ІІ. Контроль знань
ІІІ. Мотивація навчальної діяльності
Гра «Впізнай країну».
Вчитель. Сьогодні на уроці ми ознайомимось із особливостями розвитку Франції у міжвоєнний період.
ІV. Повідомлення теми, мети і плану уроку
Вправа «Мої очікування».
V. Вивчення нового матеріалу
Бесіда + робота з картою про географічне положення, політичний устрій країни, особливості її економічного розвитку та участь у І світовій війні.
Самостійна робота над завданням (прочитати пункт 1 § 11, провести порівняльний аналіз становища країни із Великою Британією та США після війни за запропонованим планом, зробити висновки).
Метод «Шкільна лекція»: пояснення вчителя з елементами бесіди + повідомлення учнів про Е. Даладьє, робота з підручником, картою, документами, вкладання опорного конспекту, формування історичних понять.
VІ. Закріплення та систематизація вивченого матеріалу
Робота з питаннями і завданнями в підручнику (с. 75), повторення дат та історизмів, вивчених на уроці.
VІІ. Домашнє завдання
Опрацювати § 11, підготувати повідомлення про Б. Муссоліні.
VІІІ. Підсумки уроку