Узагальнити та систематизувати матеріал, вивчений з даної теми; повторити основні події Першої світової війни; розвивати в учнів уміння аналізувати й систематизувати матеріал, робити висновки та узагальнення, вміти виділяти головне і другорядне, працювати з історичними термінами та поняттями; виховувати в учнів зацікавленість історією та повагу до історичного минулого країн світу.
Урок № 5 Всесвітня історія 10 клас
Тема:Урок контролю і корекції навчальних досягнень учнів з розділу «Передумови Першої світової війни. Війна та революції»
Мета: Мета: узагальнити та систематизувати матеріал, вивчений з даної теми; повторити основні події Першої світової війни; розвивати в учнів уміння аналізувати й систематизувати матеріал, робити висновки та узагальнення, вміти виділяти головне і другорядне, працювати з історичними термінами та поняттями; виховувати в учнів зацікавленість історією та повагу до історичного минулого країн світу.
Обладнання: картки з тестовими завданнями.
Тип уроку: урок узагальнення й систематизації знань
Хід уроку
І. Організаційний момент
Учитель повідомляє тему та мету уроку. Роз’яснює умови виконання роботи. Відповідає на запитання, які виникли в учнів стосовно правил виконання роботи.
ІІ.Виконання завдань
Учні отримують картки із завданнями.
1) А; 2) В; 3) В; 4) Б; 5) В; 6) А .
7) Геноцид – дії або злочин спрямований на цілковите,або часткове винищення певної етнічної,релігійної чи расової спільноти.
8) Цар Микола ІІ.
9) Григорій Коссак.
10) Відповідь: 1 — А; 2 — В; 3-Д; 4 — Б; 5 — В.
11) Відповідь: б, д, а, г, е, в, є, ж
ІІІ. Домашнє завдання
Повторити § 1-§3
Урок контролю і корекції навчальних досягнень учнів з розділу «Україна в роки Першої світової війни»
І рівень (0,5 бала)
1. Яка подія стала приводом до початку I світової війни:
а) вбивство ерцгерцога Австро-Угорщини Франца-Фердинанда;
б) оголошення Росією мобілізації після початку австро-сербського конфлікту;
в) відмова Бельгії пропустити німецькі війська через свою територію до Франції.
2. Коли відбулась битва на р. Марна:
а) 5-15 жовтня 1914 р.; б) 3-12 вересня 1914 р.; в) 5-12 вересня 1914 р.
3. Назвіть ім'я німецького кайзера в роки I світової війни:
а) Франц-Йосип ; б) Вільгельм I ; в) Вільгельм II.
4. Назвіть найбільшу морську битву в роки I світової війни:
а) Дарданельська ; б) Ютландська ; в) Гібралтарська .
5. Коли відбулась битва під Верденом:
а) січень-листопад 1915 р.; б) квітень-грудень 1917 р.; в) лютий-грудень 1916 р.
6. Як називався план війни Німеччини з Францією та Росією:
а) Шліффена ; б) Мольтке ; в) Ренненкампфа .
ІІ рівень (1 бал)
7. Дайте визначення термінів:
Геноцид — це ___________________________________________________
8. Про кого із діячів йдеться у даному тексті?
Був заарештований Тимчасовим урядом і вивезений зі столиці. У 1918 р. в м. Єкатеринбург, за рішенням Уральської місцевої ради він був розстріляний разом з сім’єю.
9.Хто зображений на малюнку?
ІІІ рівень (1,5 бала)
10. Установіть відповідність між діячами та подіями, з ними пов’язаними.
1 ) О. Керенський |
А) Діяльність Тимчасового уряду |
2) Гаврило Принцип |
Б) автор жахливих отруйних речовин |
3) Л. Корнілов |
В) Політичний і військовий діяч, що сприяв провалові плану Шліффена, |
4) Фріц Хабер |
Г) член «Молодої Боснії» |
5) Альберт І. |
Д) генерал, здійснив спробу військового перевороту з метою встановлення військової диктатури
|
1- 2- 3- 4-
11. Поставте події в хронологічній послідовності: а -Горліцька операція; б- битва на р. Марна ; в- вступ у війну США; г- вступ у війну Італії; д-газова атака німецького командування під м. Іпр; е- збройне повстання в Петрограді; є- підписання мирного договору між Росією та Німеччиною і її союзниками; ж -вихід Росії з війни ; з-підписання Комп’єнського перемир’я.
IV рівень (3 бала)
12. Визначте причини зростання впливу більшовиків восени 1917 р. Чому виявився вплив революції в Росії на перебіг Першої світової війни?