Конспект уроку всесвітньої історії у 10 класі "Велика Британія у міжвоєнний період", розроблений відповідно до програми для ЗНЗ «Всесвітня історія. 10-й клас», затвердженої Наказом Міністерства освіти і науки України від 23.10.2017 № 1407, за підручником "Всесвітня історія (рівень стандарту): підручник для 10 класу закладів загальної середньої освіти. / І. Я. Щупак. — К. : УОВЦ «Оріон», 2018.
10В Дата __________ Урок ___________
Тема. Велика Британія.
Мета: схарактеризувати політичне та соціально-економічне становище країни у міжвоєнний період, проаналізувати та порівняти політичний курс консервативного та лейбористського урядів; формувати в учнів вміння зіставляти й порівнювати історичні факти, аналізувати й структуризувати історичний матеріал, робити висновки, формувати предметні та ключові компетентності; виховувати учнів у дусі ідеалів демократії, сприяти формуванню ціннісного ставлення до держави та суспільства.
Очікуванні результати. У результаті навчально-пізнавальної діяльності учні/учениці зможуть:
Знати та розуміти зміст понять проспериті, світова економічна криза; хронологічні межі доби “проспериті”, Великої депресії, реформування Британської імперії; характер економічного зростання у світі 1920-х рр.; сутність протистояння між тоталітарними режимами та демократичними рухами як визначальну особливість історичного процесу в міжвоєнний період.
Уміти встановити хронологічну послідовність і синхронність фактів, пов’язаних із економічною стабільністю та світовою кризою у провідних країнах міжвоєнного світу, боротьбою за збереження демократичного устрою; охарактеризувати реформування Британської імперії; порівняти стратегії подолання світової економічної кризи, обрані урядами США, Великої Британії; висловлювати аргументовані судження про політичну діяльність Джеймса Рамсея Макдональда.
Обладнання: матеріал підручника, настінна карта, дидактичний матеріал.
Тип уроку: комбінований.
Ключові компетентності: спілкування державною мовою, інформаційно-цифрова компетентність, соціальна та громадянська компетентності.
Наскрізні змістові лінії: інформаційне середовище, цінності й моральність.
ХІД УРОКУ
І. Організаційний момент
ІІ. Контроль знань
ІІІ. Мотивація навчальної діяльності
Гра «Впізнай країну».
Вчитель. Сьогодні на уроці ми ознайомимось із особливостями розвитку Великої Британії у міжвоєнний період.
Вправа «Мої очікування».
ІV. Повідомлення теми, мети і плану уроку, постановка проблемного запитання
Проблемне запитання. Чи стала політика лейбористів і консерваторів основою стабільності суспільства і збереження демократії?
V. Вивчення нового матеріалу
Бесіда + робота з картою про географічне положення, політичний устрій Великої Британії, особливості її економічного розвитку та участь у І світовій війні.
Самостійна робота над завданням (прочитати пункт 1 § 10 та провести порівняльний аналіз становища Великої Британії та США після війни за запропонованим планом).
а) реформи кабінету Д. Ллойд Джорджа;
б) внутрішня політика у 1922 – 1923 рр.;
в) перший лейбористський уряд;
г) загальний страйк шахтарів 1926 р.;
д) другий лейбористський уряд, депресія 1929 – 1933 рр.;
е) Національний уряд при владі;
є) Вестмінстерський статут 1931 р.
Пояснення вчителя з елементами бесіди + повідомлення учнів про Д. Ллойд Джорджа і Р. Макдональда, робота з підручником, картою, хронологічними таблицями в зошитах або робота в групах «Консерватори» і «Лейбористи»; бесіда за проблемним запитанням (Метод «Займи позицію»).
VІ. Закріплення та систематизація вивченого матеріалу
Робота з питаннями і завданнями в підручнику (с. 70), повторення дат та історизмів, вивчених на уроці.
VІІ. Домашнє завдання
Опрацювати § 10, підготувати повідомлення про Едуарда Даладьє.
VІІІ. Підсумки уроку