Відповідальна безпечна поведінка

Про матеріал

Підвищення рівеня обізнаності з проблематики ВІЛ/СНІДу, підвести підлітків до розуміння, що ВІЛ/СНІД – це поведінкові ускладнення, запобігти яким можна через формування навичок відповідальної поведінки перед інфекційними хворобами; сприяти розвитку чітких життєвих орієнтирів, виховувати почуття відповідальності за власне здоров'я та здоров'я довколишніх, пропагувати здоровий спосіб життя.

Перегляд файлу

Тема. Поведінка, яка унебезпечує від ВІЛ/СНІДу. Усвідомлений вибір власної  поведінки.

Мета. Підвищити рівень обізнаності з проблематики ВІЛ/СНІДу, підвести підлітків до розуміння, що ВІЛ/СНІД – це поведінкові ускладнення, запобігти яким можна через формування навичок відповідальної поведінки перед інфекційними хворобами; сприяти розвитку чітких життєвих орієнтирів, виховувати почуття відповідальності за власне здоров’я та здоров’я  довколишніх, пропагувати здоровий спосіб життя.

Обладнання. Карточки з життєвими ситуаціями, стікери, фломастери, листки форматом А-4, плакати, торбинка з предметами, мікрофон.

Вікова категорія. Середній шкільний вік

Форма проведення. Інформаційно-пізнавальна програма

План проведення заходу

І. Вступна частина.

1. Організаційний момент.

2. Гра-розминка «Історії з торбинки».

ІІ. Основна частина.

 Вступне слово керівника гуртка.

  1. Вправа «Відкритий мікрофон».
  2. Вправа «Мішень».
  3. Тест «Міфи і факти про ВІЛ/СНІД».
  4. Фізкультхвилинка «Фруктовий салат». 
  5. Вправа «Життєва ситуація».
  6. Вправа «Настав час для дій».

ІІІ. Заключна частина.

  1. Підсумок.

                                                    Хід заходу

І. Вступна частина.

1. Організаційний момент.

2. Гра-розминка «Історії з торбинки».

Керівник гуртка. З чарівної торбинки дістанемо предмети, не заглядаючи в неї. Вам треба презентувати цей предмет двома-трьома реченнями. Тепер передайте сусідові ліворуч і знову презентуйте новий предмет. Дехто із вас думає однаково, але більшість має власний погляд на ті самі речі, отже, і на життя взагалі. Скільки людей, стільки й суджень. Слід пам’ятати, що життя одне. Кожному вирішувати, що для нього є найголовнішим, але ніхто не має права промарнувати своє життя. Ми народжені, щоб нести відповідальність за нього.

 

ІІ. Основна частина.

1. Вступне слово керівника гуртка.

Керівник гуртка. Один мудрець сказав: «Якщо ти не знаєш ні себе, ні супротивника – ти програєш. Якщо ти знаєш тільки себе – можливо, ти виграєш. Якщо знаєш і себе і супротивника – перемога буде на твоєму боці». Під супротивником сьогодні я маю на увазі такі небезпечні інфекції, як ВІЛ/СНІД, і мета нашої зустрічі – узнати свого супротивника якомога краще. На сьогоднішньому занятті ми підвищимо свій рівень обізнаності з проблеми  ВІЛ/СНІДу, обговоримо незрозумілі моменти, будемо ставити запитання, а також  накопичувати досвід.

Як ви гадаєте, навіщо ці знання вам потрібні в житті?

  • знати, щоб жити без хвороби;
  • знати, щоб не продовжувати лік ВІЛ – інфікованих;
  • знати, щоб передавати свої знання;
  • використовувати в своєму житті, бо це хоч не знищить інфекцію, то хоча б сповільнить…  

2. Вправа «Відкритий мікрофон».

Керівник гуртка. Стрімко зростає кількість інфікованих, хворих і померлих від СНІДу людей, тому необхідно засвоїти достовірно наукову інформацію про страшну інфекцію. Що ви вже знаєте про ВІЛ/СНІД? (Повідомлення дітей)

3. Вправа «Мішень».

Керівник гуртка.  В умовах відсутності ефективних вакцин та лікарських засобів кращими ліками від зараження можуть стати наші знання про шляхи поширення ВІЛ/СНІДу та засоби його попередження. Зараз будемо вчитися визначати, внаслідок якої поведінки ймовірність зараження найвища. Берете карточку, зачитуєте завдання, обговорюємо, а потім прикріплюємо з урахуванням того, що в центрі мішені червона зона – найбільша ймовірність зараження, а біла зона – зараження відсутнє.

  1.   Рукостискання.
  2.   Спільне з ВІЛ-інфікованим користування верхнім одягом.
  3.   Обійми.
  4.   Спільне користування фонтанчиком для питної води.
  5.   Спільне користування голками та шприцами для ін’єкцій.
  6.   Чхання та кашель.
  7.   Плавання в басейні.
  8.   Статеві відносини без використання презерватива.
  9.   Переливання неперевіреної крові.
  10.  Домашні тварини.
  11.  Монети та паперові гроші.
  12.  Дружні поцілунки.
  13.  Користування громадським транспортом.
  14.  Комарі та інші комахи.
  15.  Дверні ручки та спортивні снаряди.
  16.  Годування немовляти груддю ВІЛ-інфікованою матір’ю.
  17.  Бійка, що супроводжується пошкодженням шкіри.

 Керівник гуртка.  Є три шляхи передачі ВІЛ:

  •  через заражену кров,
  •  незахищений статевий контакт із ВІЛ-інфікованим,
  •  від матері до дитини.

Є один результат – невиліковно. І є багато способів уберегти себе від ВІЛ. Це знання, ЗСЖ, кожен повинен уміти піклуватися про особисту безпеку.

4. Тест «Міфи і факти про ВІЛ/СНІД».

Керівник гуртка. Багато існує інформації про страшну інфекцію, але чимало є і міфів, тобто вигадок. Зараз самостійно дайте відповіді на запитання тесту. 

п/п

Твердження

 Відповідь

1.

ВІЛ – це вірус, що викликає СНІД.

 

2.

Можна інфікуватися ВІЛ, випивши зі склянки, якою користувався ВІЛ-інфікований.

 

3.

Людина-носій ВІЛ може інфікувати свого статевого партнера.

 

4.

Вживання алкоголю може підвищити ризик інфікування ВІЛ.

 

5.

Використання одноразових шприців може захистити від ВІЛ/СНІД.

 

6.

Можна інфікуватися ВІЛ, користуючись телефоном ВІЛ-інфікованого.

 

7.

Усі люди, інфіковані ВІЛ, становлять загрозу для суспільства. 

 

8.

ВІЛ – кінцева стадія захворювання на СНІД.

 

9.

СНІД – це респіраторна хвороба (застуда).

 

10.

ВІЛ живе на предметах, у кімнатах, на вулиці.

 

11.

Щоб не бути інфікованим ВІЛ, треба остерігатися будь-якого контакту із чужою кров’ю.

 

12.

ВІЛ уражає тільки дорослих людей.

 

13.

Жінка-носій вірусу в період вагітності, може передати його своїй дитині.

 

14.

Небезпечно брати книги в бібліотеці, тому що їх могла читати ВІЛ-інфікована людина.

 

15.

У даний час не створено ліків, що виліковують СНІД.

 

16.

ВІЛ може на 10-12 років «зачаїтися» в організмі людини.

 

17.

Можна інфікуватися ВІЛ, користуючись спільними голками для проколювання вух.

 

 

5. Фізкультхвилинка «Фруктовий салат».  

6. Вправа «Життєва ситуація».

Керівник гуртка. Існує багато ризикованих ситуацій в житті кожної людини. Важливо навчитися приймати правильні рішення, які не зашкодять ні життю, ні здоров’ю. А чи впевнені ви, що ваша поведінка є безпечною. Тому пропоную визначити рівень ваших знань про безпечну поведінку.      Вам необхідно визначити оптимальні шляхи вирішення проблеми.

Ситуація: 

1. Ви гуляєте у парку і бачите, що хлопець пропонує вашій однокласниці спробувати зробити ін’єкцію наркотику. Він наполегливо доводить, що їй буде приємно, і жодних негативних наслідків від цього не буде.

       Напишіть по три варіанти своїх можливих дій, а потім уявні наслідки кожної дії.                                                                                                                

  Що я зробив би? Що могло статися?

        Об'єднайтеся у 3групи і обговоріть варіанти ваших дій та можливі їх наслідки. А потім прозвітуєте про проведене обговорення і ваш варіант вирішенняпроблеми.                                                                                                   Керівник гуртка. Щоб уникнути ризикованої ситуації, часто недостатньо знань і розуміння небезпеки. Слід вибрати правильну модель поведінки і змогти наполягати на своєму виборі. Сподіваюся, що ви розумієте, що ваше здоров’я і безпека залежить тільки від вас. А наша розмова допоможе зробити правильний вибір у майбутньому.

7. Вправа «Настав час для дій».

Керівник гуртка. «Береженого і Бог береже», -  так говориться у народі. У необхідності обережності впевнені і віруючі, і переконані атеїсти. Сьогодні «бережені» не ховаються від світу за високим муром. Вони діють самі і спонукають до дій інших. Ви вже не маленькі дітки, а учні середніх класів, тому настав час для ваших дій. На стікерах напишіть, які дії ви можете зробити для профілактики передачі ВІЛ і потім разом ми складемо пам’ятку «Настав час для дій». Почніть словами: «Для профілактики передачі ВІЛ я…»

  • оберу здоровий спосіб життя;
  • не дозволю алкоголю зробити неконтрольованою мою поведінку (бійки, ніколи не погоджуся на ін’єкцію);
  • як прийде час, створю сім’ю для особистого щастя, для продовження роду;
  • оберігатиму себе від травми, які потребують переливання крові;
  • якщо переливання крові необхідне, наполягатиму протестувати донорську кров на ВІЛ;
  • використовуватиму одноразові голки та шприци;
  • без сорому запитаю у медпрацівників про стерилізацію обладнання багаторазового користування;
  • відмовлюся від пірсингу, татуювання, проколювання вух. Якщо виникне така необхідність, користуватимуся тільки одноразовими інструментами і робитиму це у спеціальних закладах;
  •  буду остерігатися будь-якого контакту з чужою кров’ю;
  • буду дотримуватися правил особистої гігієни;
  • своє життя ніколи не пов’яжу з наркотиками;
  • ніколи не погоджуся на сумнівну пропозицію;
  • завжди буду уникати бійок;
  • із задоволенням прийму участь у молодіжних акціях, що проводяться у зв’язку з профілактикою ВІЛ.

Якщо ви будете діяти саме так, то збережете своє здоров’я та здоров’я довколишніх.

ІІІ. Заключна частина

1. Підсумок

Керівник гуртка.

- Що нового ви сьогодні дізналися?

- Яка інформація справила на вас найбільше враження?

   Питання, яке ми сьогодні обговорили, актуальне, бо ми живемо в суспільстві, де розгулює інфекційний вірус. Він не знає кордонів і може увійти в будь-який дім, сім’ю. Тому залишається особиста відповідальність людини за своє здоров’я і здоров’я оточуючих. Пам’ятайте: єдина людина, яка може вберегти вас від ВІЛ/СНІД, – це ви самі. Вибирайте: чи перетворити своє життя в пекучу пустелю, по якій ви йтимете, жаліючись на долю, чи на квітучий сад, радіючи кожному дню. Бажаю вам міцного здоров’я.    

 

 

docx
Додано
28 січня 2021
Переглядів
498
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку