Повітряна перспектива в живописі. Зображення пейзажу з програми Paint 3D.

Про матеріал
Інтегрований урок (інформатика, образотворче мистецтво). Метою інтегрованого уроку є навчити спостерігати вплив світла на зміну кольорів у програмі Paint 3D, формувати вміння передавати колір природніх форм відповідно до композиції живопису, закріпити знання з лінійної –конструктивної перспективи, ознайомити з поняттям про кольорову палітру програми в порівнянні з кольоровою палітрою фарб, розвивати творче мислення, виховувати любов до рідного краю.
Перегляд файлу

Тема:  Повітряна перспектива в живописі. Зображення пейзажу з програми Paint 3D.

Мета: учити спостерігати вплив світла на зміну кольорів у програмі Paint 3D, формувати вміння передавати колір природніх форм відповідно до композиції живопису, закріпити знання з лінійної –конструктивної перспективи, ознайомити з  поняттям про кольорову палітру програми в порівнянні з кольоровою палітрою фарб, розвивати творче мислення, виховувати любов до рідного краю.

Тип уроку: інтегрований (інформатика, образотворче мистецтво).

Обладнення: для вчителя образотворчого мистецтва – відеоряд картин художників, фарби, олівці, папір, пензлі, склянка для води.

Для вчителі інформатики – презентація, програма Paint 3D.

Для учнів – альбом, фарби, палітра, олівець, склянка з водою, серветки, комп’ютер, програма Paint 3D.

Хід уроку

  1.               Організація уваги учнів, оголошення теми та мети уроку.
  2.               Актуалізація опорних знань і вмінь.

Пейзаж – жанр образотворчого мистецтва, присвячений зображенню природи, міст, архітектурних комплексів тощо.

Повітряна перспектива – вид перспективи, що показує, як змінюються колір і тон віддалених предметів, що сприймаються зором недосить яскраво і навіть не того відтінку, яким бачиться, якщо подивитися на них зблизька. (Слайд 2)

  1.               Вивчення нового матеріалу.

Пейзаж являє собою одну з самих емоційних галузей образотворчого мистецтва.

Ще митці доби неоліту зображували людей і тварин в оточенніживої природи. Використовували фарби, частіше всього червона охра, наносили контур на поверхню за допомогою каміння. (Слайд 3)

Художники в Давньому Єгипті використовували зображення природи в сценах жнив, полювання, рибальства. Застосовували пегменти, які були мінеральними, щоб захистити зображення від сонячного світла. Склад був неоднорідний – яєчна темпера, різноманітні смоли. (Слайд 4)

В Китаї з’являється папір. Художники зображували добре відомі своєю красою краєвиди, використовували папір, тканину. Малюнок виконували різними видами туші. (Слайд 5)

Майстри Західнії Європи вже натуралістично (схожими на справжні, натуральні) зображували рослини в своїх картинах. Потяг до реальної картини природи був властивий і майстрам епохи Відродження. (Слайд 6)

Французькі живописці-експресіоністи почали малювати природу з натури, на відкритому повітрі - на пленері. Використовували олійні фарби, холст. (Слайд 7)

У наш час пейзаж часто використовують як засіб відображення думок і настроїв художника.

Під час роботи над пейзажем треба відтворювати в картині своє ставлення до природи, свої думки, настрій, і спостережливий глядач обов’язково їх розуміє.

Пейзажі часто називають «пейзажі-настрої». Природа зображується в них так, як бачить її розосереджений погляд людини, яка цілком поглинута яким-небудь душевним станом і помічає навколо лише те, що співзвучно із цим станом. Все, що ми бачимо, перетворюється у відлуння настроїв - тривоги, утихомиреності, меланхолії, скорботи. Настрої ж – явища рухливі, які весь час змінюються, і тому в пейзажах відтворення форми предметів, їхніх кольорів робиться узагальнено – колірними плямами. (Слайд 8)

Головну роль в  створенні пейзажу відіграє повітряна перспектива. Світлотінь і колір змінюються залежно від відстані (подібно до того, як змінюється видима величина предмета). Найближчий до нас предмет виглядає барвистішим і яскравішим, ніж розташований далі. Це відбувається тому, що повітря має певну щільність, яка ускладнює проходження колірних променів. Крім того, в атмосфері розпорошені найдрібніші частинки, що ослаблюють забарвлення предметів. Залежно від відстані змінюється не тільки насиченість кольору, а й його колірний відтінок. У далині багато предметів здаються блакитними. Річ у тім, що повітря, яке прийнято вважати прозорим, має блакитний відтінок. Заповнюючи простір між нашим оком і далекими предметами, воно передає їм свою блакитність. Повітря, насичене вологою, помітно мутнішає, стає білястим, тому що великі частинки вологи сильно розсіюють світло.

На уроці ми попрацюємо вдвох напрямках. Клас поділяємо на дві групи. Перша група працює з живописними матеріалами, друга група працює з програмою Paint 3D.

  1. Техніка безпеки.

Під час використання комп’ютера або ноутбуку будьте обережними і уважними, дотримуйтеся вимог безпеки з електричним обладнанням.

  1. Практична діяльність вчителя ОМ.

Перша група виконує пейзаж з урахуванням лінійної і повітряної перспективи, дотримуючись таких послідовностей:

  1. Обрати формат аркушу (вертикаль або горизонталь).
  2. Вибрати точку зору, провести олівцем лінію горизонту, візуально знайти співвідношення між небом, землею та іншими об’єктами.
  3. Зробити аналіз переднього, середнього та заднього плану.
  4. Прокласти фарбами основні кольорові відношення.
  5. Передати повітряну перспективу (1 план – теплими фарбами, 2 план – холоднішими фарбами).
  6. Перевірити і передати фарбами теплої та холодної гами передачу повітряної перспективи на малюнку.
  7. Опрацювати деталі композиції  переднього плану (дерева, кущі, трава та інше) з використанням пензлів різного розміру і форми. (Слайд 9)

  1. Практична діяльність вчителя інформатики.

Для створення пейзажного живопису використовуємо програму Paint 3D та її інструментами, такі як: олівець, пензель, розпилювач, палітра, заливка, піпетка.

Олівець дає змогу малювати лінії довільної форми товщиною в 1 піксель. Клацніть у точці малюнка, де має починатися лінія, і переміщуйте вказівник миші, утримуючи її ліву кнопку натиснутою. По завершенні малювання відпустіть кнопку миші.

Пензель – робота з цим інструментом нагадує малювання пензлем певної форми. Інструмент допомагає передати настрій пейзажу та дуже зручний у використанні.

Розпилювач – за допомогою цього інструмента створюють ефект розпилення фарби. Надає пейзажу яскравості та природності.

Коли починаємо роботу в кольорі ми починаємо роботу з заливкою.

Заливка це інструмент, який використовують для заливки однотонної або неоднорідної областікольором малювання. Щоб виконати таку операцію, клацніть кнопку інструмента, помістіть вказівник у потрібну область і клацніть мишею.

Піпетка – інструмент дає змогу замінити поточний колір малювання кольором, вибраним користувачем у певній області малюнка. Клацніть інструмент, наведіть вказівник на область малюнка, яка має потрібний колір, і клацніть мишею. Основний колір буде замінено кольором, взяти із малюнка. Піпетка використовується для колориту творчої роботи. (Слайд 10)

 

  1. Завершення уроку. (Слайд 11)
  2. Рефлексія.
  • Які інструменти малювання використовували в програмі Paint 3D?
  • Назвіть основні характеристики теплої та холодної гами?
  1. Домашня робота.

Спостерігати за природними явищами, зробити аналіз якими кольорами передається певний настрій природи.

 

docx
Додано
30 березня 2023
Переглядів
947
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку