повний інтегрований день у 1 класі. Тема: "В житті усім потрібна дружба"

Про матеріал
Повний інтегрований день, де інтегруються предмети за темою "В житті усім потрібна дружба" за старими підручниками та новою програмою. Навчання грамоти. Математика. Природознавство. Малювання. Фізкультура.
Перегляд файлу

Тема дня:  В житті усім потрібна дружба

Інтегруються предмети:

     Навчання грамоти. 161 – 162. Буква «ю», позначення нею сполучення звуків [йу]. Позначення буквою «ю» звука [у] та м'якості попереднього приголосного. Звуко-буквений аналіз слів. Формування аудіативних умінь за текстом А. Костецького «Краще з друзями – разом!» Звуко-буквені зіставлення. Аналітико-синтетичні види роботи зі словами — назвами предметів, які намальовані у віночку. Формування вмінь читати слова з буквою Ю. Розвиток мовлення за змістом тексту за Я. Гояном. (ст. 148 - 149)

   Письмо малої букви ю. Підготовчі графічні вправи. Написання буквосполучень, слів, речень. Ст. 30 – 31.

   Математика. 81. Лічба в межах 20. Розв’язування задач. Побудова відрізка, більшого від даного. Ст.87.             

   Природознавство. 41 Як треба поводитися серед природи? Значення природи, забруднення повітря, води й ґрунту, пожежі, вирубування лісів, сміттєзвалища, правила поведінки серед природи. Ст. 88-89.

     Малювання. 21  Поняття плановості. Малювання з елементами набризку «Снігопад».     

 Фізкультура. Загальнорозвивальні вправи для формування правильної постави. Ходьба різними способами з різними положеннями рук, чергуючи з присіданнями.  Рухливі  ігри.

       Мета тематичного дня: створити умови ознайомлення учнів з буквою Юю та її звуковим значенням; навчати розпізнавати на слух звуки, які позначає буква Юю: звук [у] після м’яких приголосних та злиття звуків [йю] на початку слова, складу; збагачувати словниковий запас учнів; формувати навички звуко-буквеного аналізу слів, усвідомленого читання складів і слів з буквою Юю; виховувати інтерес до читання, працелюбність.

Сприяти розвитку вміння писати малу букву ю, поєднувати її з іншими буквами; розвивати мовлення, фонематичний слух. Виховувати інтерес до читання,  розвивати зв’язне мовлення, фонематичний слух, формувати аудіативні уміння.                                                                  

    Сприяти формуванню в учнів навичок лічби в межах 20; продовжити роботу з формування поняття числа й послідовності натуральних чисел, розряд та розрядні одиниці; розвивати обчислювальні навички, вміння порівнювати числа, розв’язувати задачі та складати свої за аналогією, креслити відрізки.

Стимулювати інтерес учнів до бережливого ставлення до природи; підвести дітей до усвідомлення необхідності зберігати, примножувати природні багатства; закріпити правила поведінки в природному середовищі. Формувати здатність екологічно мислити, бережно ставитися до природи, до людей, до самого себе, вміння працювати в колективі та співпрацювати з різними партнерами.

        Заохотити учнів створювати дизайн, розташовуючи на аркуші зображення великих та малих форм; розвивати увагу, точність, спостережливість; виховувати акуратність, інтерес до нових стилів образотворчого мистецтва.

    За допомогою комплексу вправ формувати правильну поставу.

     Змотивувати учнів до формування  уявлення учнів про дружбу й товаришування; виховувати в дітей почуття взаємодопомоги та поваги до товаришів, здатність враховувати і поважати думку інших, формувати вміння працювати в команді; вчити дітей цінувати дружбу, друзів; на основі прикладів і життєвого досвіду показати важливість і цінність справжньої дружби; вчити дотримуватися правил спілкування по відношенню до своїх друзів; сприяти згуртуванню колективу; виховувати культуру спілкування.

Очікувані результати. Після цього уроку учні зможуть:

— розповідати про дружнє ставлення до природи ;

читати та писати слова з літерою ю;

рахувати в межах 20;

виконувати малюнок методом набризгу;

— висловлювати власну думку щодо прочитаного.

Обладнання: - ватман паперу для газети,

  • паперові сніжинки з прислів’ями,
  • фотографії дбайливого та поганого відношення людини до природи,
  • трафарети дерев та будинків,
  • зубні шітки, фарба,
  • серветки,
  • карточки з прикладами,
  • пам’ятка друга природи,
  • малюнковий план уроку,
  • зошит з письма і розвитку мовлення.

Хід занять протягом дня

1частина

І. Етап орієнтації.   Мотивації діяльності   (для всього тижня, дня)                                                                                                                                                                                                                               

  1. Створення емоційного фону заняття. 1хв.

- Пролунав уже дзвінок,

Починається урок.

Працюватимемо старанно,

Щоб почути у кінці,

Що у нашім першім класі

Діти – просто молодці!  

  1. Хвилинка спостереження.  Віконце у природу. 3хв.

 Бесіда. Спостереження за змінами в природі. За вікном зима. Казкова, чарівна пора року. У неї один колір – білий. Та як дивовижно зима розмалювала цим кольором міста і села, ліси і поля! Недавно був снігопад. Мов у танку кружляли у повітрі сніжинки.

— Що змінилося з настанням лютого?

— Ідучи до школи, вдихаючи на повні груди свіже повітря, ви помітили, чим пахне в повітрі? Чи побачили ви проталини?

— А як можна охарактеризувати сьогоднішнє  небо, сонце?

  •      Якими ви побачили дерева, кущі?
  •      Яких птахів ви зустріли по дорозі до школи? Як змінилася їхня поведінка?
  •      Як змінилася поведінка тварин?
  1. Мотивація. 3хв.

Бесіда.

  • Що в класній кімнаті зявилося нове? (газета зі словами) «Скраббукінг».
  • Прочитайте написане. ( В житті усім потрібна дружба)
  • Що ви знаєте про дружбу?
  • Кого можна назвати справжнім другом?

 Епіграф. Про дружбу 

В житті усім потрібна дружба:

І для розваг, і для журби, й для служби.

Із другом легше в світі жити,

Але й дружити треба вміти.

Слід другові допомагати,

В пригоді завжди захищати,

Слід жарти друга розуміти

Й самому жартувати вміти.

Коли ж якесь нерозуміння,

Потрібно виявить терпіння.

При сварці – швидше помиритись –

Не варто з друзями сваритись.
                                      (Вікторія Остапчук) 

  • Для чого потрібна дружба?
  • Чи вмієте ви дружити?

4. Робота над прислів’ями. 4хв. Робота в групах.

Гра. Домовся з другом. Хто знайде дві частинки одного прислів’я про дружбу на половинках сніжинок і  прочитає?

  • А що ж про дружбу нам скаже народ?  Недарма кажуть, що прислів’я вчить, як на світі жить.
  • Дружба та братство – найбільше багатство.
  • Скажи мені, хто твій друг, і я скажу тобі, хто ти.
  • Без вірного друга велика туга.
  • Друзі пізнаються в біді.
  • Нема кращого друга, як вірна подруга.
  • Нових друзів май, старих не забувай.
  • Берись дружно — не буде сутужно.

  • Результат пошуку зображень за запитом "малюнок сніжинки"
    Дружба — найбільший скарб.  (учні читають прислів’я, пояснюють та у вигляді сніжинок кріплять до газети)

 

ІІ. ЕТАП ЦІЛЕПОКЛАДАННЯ (для всього дня).

1. Формулювання мети й проміжних цілей уроку. 1хв.

  • Сьогодні ви дізнаєтесь:
    • багато цікавого і нового про дружбу між дітьми;
    •   про дружбу між людиною і природою;
    • працюватимете в команді;
    • спробуєте виконати складні завдання разом;
    • доведемо, що гуртом легше досягати мети;
    • дізнаємось, що дружба має важливе значення для кожної людини;
    • побудуємо стежинку дружби;
    • і це все відобразимо в нашій газеті.

2.   Прогнозування змісту й результатів діяльності 2хв. Гра «Мікрофон»

  • Діти, що ви чекаєте від сьогоднішнього дня?
  • Погляньте на малюнковий план нашого заняття, я думаю, що він вам допоможе дати відповідь на поставлене питання.

Продовжіть речення:

  • Я хочу, щоб урок був …
  • Сьогодні я хочу …
  • Я дізнаюся……
  • Я навчуся….
  • Я зможу….
  • Я спробую…

ІІІ. Етап цілереалізації

  1. Аудіювання. 5хв. Слухаємо вірш А. Костецького

                              Краще – з друзями разом!

Чи вірте, чи не вірте – 

найкраще на санчатах 

зимовим днем

із гірки удвох із другом мчати.

Це – здорово! Повірте!..

Свистить у вухах вітер,

і сонце вам сміється, 

і всім навкруг

здається, що ви удвох –

всесильні, єдині, цільні, спільні.

Та що там говорити,

візьміть – і перевірте!..

От вчора ми удвох з Юрком,

моїм найкращим другом,

на санках їздили разом, 

ще й так – аж свист у вухах!

Мчимо – і весело обом:

йому, й мені, і нам разом!..

Аж раптом бачимо –

Славко, стоїть один, без санок.

– Мерщій до нас! – гукнув Юрко.

 Кататимешся з нами!

А той – мовчить, такий дивак.

Не вірить, мабуть, що «за так»

 Візьмем  на нашу гірку.

Не розуміє, мабуть, він,

як гарно з другом мчати!

Забув хлопчачу дружбу –

і от йому сутужно.

Та є вона! Та є вона!

Для друзів це – не дивина: 

коли тобі сутужно –

прийде на поміч дружба!..

І от – та що там говорить! –

Славко уже до нас

біжить, летить

на нашу гірку!

Не вірите? Повірте!

Ще й санки знизу

нам обом притяг!

А був – ледащо!..

Він зрозумів:

усім разом кататись

значно краще! 

             Анатолій Костецький

Робота за змістом. Робота в групах.

  • Задайте питання до змісту тексту група групі. Наприклад.
  • Яка пора року описується у вірші?
  • Якими зимовими розвагами займалися хлопці?
  • Як кататися на санчатах краще? Самому чи разом?
  • Як звали героїв вірша? …

2. Робота над словом Юра, любите. 4хв.

- Вимовте слово Юра.

- Скільки в цьому слові складів?

– Назвіть перший склад. 

– Назвіть послідовно звуки в цьому складі – [йу].

 – Протягніть перший склад і прислухайтеся до голосного звука в ньому, а потім зосередьте увагу на артикуляцію і вимовлянні звука [й] перед голосним [у]. Записати транскрипцію.

 – Чи любите ви кататися на санчатах?

  • Проаналізуємо слово любите за аналогією. Записати транскрипцію на дошці.

3.  Фізкультхвилинка. 5хв. Вправи на вироблення правильної постави. Ці вправи  допомагають виправити поставу й позбутися сутулості.

1. Початкове положення (П.П.) - стоячи, ноги на ширині плечей, руки витягнуті вгору. Нахилитися вперед, руки торкаються землі якнайдалі за ногами. Повторити 5-6 разів.

2. П.П. - Стоячи, ноги на ширині плечей, права рука на талії, ліва над головою долонею усередину. Нахилити тулуб вправо, одночасно відставляючи праву ногу в сторону на носок. Повернутися в і.п. Те ж у ліву сторону. Повторити 8-10 разів.

3. П.П. - Стоячи, ноги на ширині плечей, руки витягнуті вгору. Виконувати обертання тулуба по можливо більшій амплітуді. Постарайтеся затримати на кілька миттєвостей положення максимального відхилення тулуба в кожну сторону. Повторити кілька разів в кожну сторону.

4. П.П. - Стоячи в полуприсяді, низько схиливши підборіддя, руки ззаду в «замку». Різко випрямитися, підводячись на носках, голову відкинути назад, підняти руки вгору. Повторити 5-6 разів.

5. П.П. - Стоячи, ноги на ширині плечей, руки долонями вниз, зігнуті в ліктях на рівні грудей. Виконати два енергійних ривка назад руками, розвести їх в сторони, повертаючи долонями догори, і знову ривки потому. Повторити 13-15 разів.

6. П.П. - Стоячи, ноги на ширині плечей, ліву руку підняти вгору, праву відвести якомога далі назад - в сторону. Згинаючи ноги в колінах, як би виконуючи на полуприсяді, схрестити руки попереду. Повторити вправу, піднявши вгору праву руку і відвівши назад, у бік ліву. Повторити 5-6 разів.

4. Позначення звука буквою ю. 2хв.

    На що схожа буква?  Порівняння великої і малої літер Юю. Знаходження місця літери в касі букв.

 Порівняння  маленької друкованої  та писаної  літер ю.

  1.               Написання елементів малої літери ю та літери ю. (три стрічки ст. 31 зошит з навчання грамоти ) 6хв.

2 частина

  1.               Читання прямих та обернених складів з вивченою літерою. 3хв.
  2.               Письмо з’єднань з рядковою буквою ю. (ст. 31 зошит з письма) 6хв

8.  Словникова робота. Дослідження. 7хв.  (ст. 149 буквар)

Робота з «віночком» намальованих предметів.

Конюшина, лютня, ключ, любисток, тюльпани, люпин.

Любисток – ароматична рослина.

Люпин – трав’яниста рослина, яку вирощують на корм худобі.

Лютня – старовинний музичний інструмент.

Конюшина – лугова трав’яниста рослина.

Тюльпан – декоративна рослина, що росте на клумбі.

  •                   Визначте, чи є в словах виучуваний звук, з’ясуйте його місце в слові, дайте йому характеристику. (буква Юю передає звук [у] після м’яких приголосних та злиття звуків [йю] на початку слова, складу).
  •                   Зробити транскрипцію даних слів.
  •                   Складіть речення з ними.

9. Жива та не жива природа. 3хв.

-  Чи всі предмети на малюнках належать до природи?

  •                   Що належить до живої природи? Наведіть інші приклади.
  •                   Як потрібно ставитися до рослин і тварин?
  •                   Кого ви можете назвати другом природи?

10. Фізкультхвилинка. 5хв.

  •                   Ми по лузі йшли, йшли, калюжницю знайшли. Стали, нагнулись, пізнали в ній сонечко і далі пішли.
  •                   Ми по лузі йшли, йшли, конюшину знайшли. Стали , нагнулись, джмелика побачили і далі пішли.
  •                   Ми по лузі йшли, йшли, люпин знайшли. Стали, нагнулись, метелика злякали і далі пішли.
  •                   Ми по саду йшли, йшли, любисток знайшли. Стали, нагнулись, понюхали і далі пішли.
  •                   Ми біля квітника йшли, йшли, тюльпана знайшли. Стали, нагнулись, полюбувались і далі пішли.

11.  Динамічна вправа. Порівняння величин.  6хв.

  • Назвіть кількість квітів, що ростуть у лузі.
  • Назвіть кількість квітів, що ростуть біля домівки.
  • Порівняйте величини.
  • Виконайте аналогічні порівняння на дошці у вигляді змагання між рядами.
  • 7* 4                 6 *5
  • 9 *8                 7* 8
  • 9 *9                 5* 6
  • 4* 9                 7* 1
  • 3* 2                   6* 9

12. Читання слів по складах. 5хв. ( ст.149 ) Робота в парах, взаємоперевірка.

  • Чому Юрій, Юхим, Юстина пишуться з великої літери, а інші слова з маленької?

3 частина

13. Робота над текстом «Капелюх» за Яремою Гояном. 8хв.

Читання тексту вчителем.

  • До кого приїхав Лесик?
  • Що подарували йому друзі?
  • Чому капелюх став шапкою-невидимкою?
  • Чи можна назвати це дружнім жартом?

Читання тексту учнями вголос.

Читання тексту мовчки.

14. Робота над головоломкою. 3хв. Робота в групі.

 -  Озвучте кожну третю букву на малюнку.

-  Прочитайте назву оповідання.

-  Надрукувати назву на аркуші паперу. Капелюх.

- Порахуйте літери у назві твору та літери, які використовували у головоломці. Назвіть (одноцифрове число 7) та (двоцифрове число 21).

15. Фізкультхвилинка. 3хв.

Раз, два, три, чотири, п'ять!

Час прийшов відпочивать.

Тож піднімем руки вгору,

Ніби глянемо на зорі.

А тепер всі руки в боки,

Як зайчата - скоки-скоки!

Десять, дев'ять, вісім, сім!

Час за парти нам усім.

15. Самостійне читання вірша. 4хв. (ст. 30 зошит з письма)

  •                   Що любить Юрасик?
  •                   Що він робить?
  •                   Як його називають?
  •                   Чи можна малюків і Юрасика назвати друзями?
  •                   Чи можна їх назвати друзями природи?
  •                   Людина не повинна убивати природу, а примножувати, садити дерева як Юрасик.

16. Робота за підручником «Природознавство». 3хв. (ст. 88)

  •                   Як впливають люди на живу природу? Бесіда за малюнками.

17. Динамічна гра. 4хв. (робота в групах) «Людина - друг природи, людина – ворог природи ». Учні отримують фотографії на яких відображено різні відношення людини до природи. Діти групують їх у конверти «Людина - друг природи», «Людина – ворог природи ». (конверти кріплять до газети).

  •                   Розкажіть, як можуть товаришувати люди, рослини і тварини.

18. Робота в зошиті з навчання грамоти. 6хв.

- Прочитайте речення про друзів у зошиті.  Іванко та Орися співають у хорі. Христя і Олена малюють.

- Ви любите малювати самостійно, чи з друзями? Ходити на гуртки гуртом, чи самому?

        Аналіз речень. Скільки слів у кожному реченні? Які слова написані з великої літери? Чому?

-  Спишіть речення каліграфічно.

19. Нумерація чисел у межах 20. 4хв.

  Назвати число у межах 20, виходять учні з відповідними сумами розрядних одиниць. (15=10+5)

Вишикуватись у порядку зростання.

Порівняти із записами у №1 підручника «Математика»(ст. 86).

4 частина

20. Каліграфічна хвилинка. 3хв.

  •                   Записати числа другого десятка.

21. Усний рахунок. 4хв.

  •                   Назвати сусідів числа 12, 18, 14, 19, 16, 15, 13.
  •                   Порівняти між собою записані числа.
  •                   Назвати парні числа, непарні.

22. Розв’яжи приклади. 4хв.

 1. Розгляньте малюнок на сторінці 87 підручника.

- Хто зібрався на галявині?

 - Чи можна тварин назвати друзями?

 -Чому?

 - У яку гру вони грають?

 - Дайте назви друзям. ( учитель допомагає дітям назвати тварин: Відважний Яструбиний Кіготь, Швидка Нога, Блідолиця Вранішня Зоря, Пильне Око) Діти складають вирази та обчислюють їх біля дошки.

23. Робота на карточках в парі №3. 5хв.

24. Порівняння чисел.  №2.  87с.  2хв. 

         Фізкультхвилинка. Вправи на формування правильної постави. 5хв.

24. Розв’язування задачі. №4. 7 хв.

25. Творча робота над задачею. 5хв. Скласти задачу за аналогією. Робота в групі.

5 частина

26. Малювання з елементами набризку «Снігопад».  Поняття плановості. Робота в групах. Бесіда. 3хв.

           Кружляють сніжинки,

        Вкривають стежинки.

        В повітрі літають,

        Сліди замітають.

                 Оксана Дзюба

  • Перед нами стоїть завдання: зобразити недавній снігопад способом набризку.  Це не просто. Для цього створюємо групи. Недарма кажуть:              «Берись дружно — не буде сутужно».

27. Пояснення послідовності виконання роботи. 2хв.

  • Беремо аркуш голубого паперу А-4, кладемо на серветку.

 

 

Результат пошуку зображень за запитом "геометричні малюнки"
Результат пошуку зображень за запитом "малюнок ялинки"

  • Створюємо зимову композицію із  малюнків-трафаретів: будинків, ялинок, садових  дерев, кущів…        
  •  За допомогою гребінця, зубної щітки та білої фарби робимо бризги, схожі на падаючий сніг. Знизу більше білого, бо снігу лежить багато, а зверху менше.
  • Чому ми використовуємо білу фарбу?

28. Самостійна художньо - практична діяльність учнів у групах. 12хв.

  • Розберіть малюнки-трафарети.
  • На які геометричні фігури вони схожі?
  • Викладіть  композицію і приступайте до створення снігу за допомогою бризг. Не забувайте, що ялинки ростуть у лісі, а плодові дерева біля хати. Великі дерева розміщуємо низько, а малі – високо, бо вони далеко.
  •  Працюйте послідовно, передаючи естафету своєму товаришеві. Допомагайте один одному. Будьте обережними та охайними.

29. Фізкультхвилинка на увагу. Учитель кидає м’яча учням, а вони називають дерева садові та дикорослі. 5хв.

30. Креслення відрізків. 6хв.

  • Ви любите ходити в гості один до одного?
  • Зараз ми накреслимо стежинку дружби на своїх малюнках. Вона буде складатися з ламаної, що з’єднує предмети нашої композиції.
  • В зошит запишіть довжину свого накресленого відрізка.
  • Найкращу роботу розмістимо в нашій газеті.
  • Які гарні у вас вийшли садки та ліс!

ІV етап. Рефлексія. Підсумки.

  1.  В кінці уроку ви отримаєте пам’ятку друга природи, яку ми прикріпимо до нашої газети і будете як Юрко примножувати її багатства. 4хв.
  • Ліс – легені нашої планети.
  • Багато лісу – не губи!
  • Мало лісу –  бережи!
  • Нема лісу – посади!
  1. Погляньте на нашу газету «В житті усім потрібна дружба». Чи справдились наші очікування від уроку?  Технологія « Незакінчене речення» (3 хв.)
    • Сьогодні я дізнався……
    • Було цікаво……
    • Я зрозумів, що……….
    • Тепер я знаю……….
    • Тепер я зможу сам (сама)…………
    • Мені важко було ……………….
    • Я використаю……………

 

Література. Навчальні програми для загальноосвітніх навчальних закладів Із навчанням українською мовою. 1 – 4 класи. – К. : Видавничий дім “Освіта”, 2011.

Грущинська І. В. Готуємося до уроків природознавства у 1 класі: посіб. для вчителя. – К. : Видавничий дім “Освіта”, 2012. – 191 с. – (Вчителю початкових класів).

Грущинська І. В. Природознавство: підруч. для загальноосв. навч. закл. 1 кл.   2012. 88-89 с.

Математика. М. В. Богданович: підруч. для загальноосв. навч. закл. 1кл. 2012. 87 с.

Буквар М.Д. Захарійчук. Київ «Грамота» 2012 - 148-149 с.

Трач С.К., Резніченко М.І. Образотворче мистецтво: підручник для   1 кл. загальноосвітніх навч. закладів. – Тернопіль: Навчальна книга – Богдан,2012

klasnaocinka.com.ua/uk/.../dzvonik-kliche-na-urok-organizatsiinii-moment-urok.html

 

 

docx
Додано
27 лютого 2019
Переглядів
1243
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку