Тема дня: В житті усім потрібна дружба
Інтегруються предмети:
Навчання грамоти. 161 – 162. Буква «ю», позначення нею сполучення звуків [йу]. Позначення буквою «ю» звука [у] та м'якості попереднього приголосного. Звуко-буквений аналіз слів. Формування аудіативних умінь за текстом А. Костецького «Краще з друзями – разом!» Звуко-буквені зіставлення. Аналітико-синтетичні види роботи зі словами — назвами предметів, які намальовані у віночку. Формування вмінь читати слова з буквою Ю. Розвиток мовлення за змістом тексту за Я. Гояном. (ст. 148 - 149)
Письмо малої букви ю. Підготовчі графічні вправи. Написання буквосполучень, слів, речень. Ст. 30 – 31.
Математика. 81. Лічба в межах 20. Розв’язування задач. Побудова відрізка, більшого від даного. Ст.87.
Природознавство. 41 Як треба поводитися серед природи? Значення природи, забруднення повітря, води й ґрунту, пожежі, вирубування лісів, сміттєзвалища, правила поведінки серед природи. Ст. 88-89.
Малювання. 21 Поняття плановості. Малювання з елементами набризку «Снігопад».
Фізкультура. Загальнорозвивальні вправи для формування правильної постави. Ходьба різними способами з різними положеннями рук, чергуючи з присіданнями. Рухливі ігри.
Мета тематичного дня: створити умови ознайомлення учнів з буквою Юю та її звуковим значенням; навчати розпізнавати на слух звуки, які позначає буква Юю: звук [у] після м’яких приголосних та злиття звуків [йю] на початку слова, складу; збагачувати словниковий запас учнів; формувати навички звуко-буквеного аналізу слів, усвідомленого читання складів і слів з буквою Юю; виховувати інтерес до читання, працелюбність.
Сприяти розвитку вміння писати малу букву ю, поєднувати її з іншими буквами; розвивати мовлення, фонематичний слух. Виховувати інтерес до читання, розвивати зв’язне мовлення, фонематичний слух, формувати аудіативні уміння.
Сприяти формуванню в учнів навичок лічби в межах 20; продовжити роботу з формування поняття числа й послідовності натуральних чисел, розряд та розрядні одиниці; розвивати обчислювальні навички, вміння порівнювати числа, розв’язувати задачі та складати свої за аналогією, креслити відрізки.
Стимулювати інтерес учнів до бережливого ставлення до природи; підвести дітей до усвідомлення необхідності зберігати, примножувати природні багатства; закріпити правила поведінки в природному середовищі. Формувати здатність екологічно мислити, бережно ставитися до природи, до людей, до самого себе, вміння працювати в колективі та співпрацювати з різними партнерами.
Заохотити учнів створювати дизайн, розташовуючи на аркуші зображення великих та малих форм; розвивати увагу, точність, спостережливість; виховувати акуратність, інтерес до нових стилів образотворчого мистецтва.
За допомогою комплексу вправ формувати правильну поставу.
Змотивувати учнів до формування уявлення учнів про дружбу й товаришування; виховувати в дітей почуття взаємодопомоги та поваги до товаришів, здатність враховувати і поважати думку інших, формувати вміння працювати в команді; вчити дітей цінувати дружбу, друзів; на основі прикладів і життєвого досвіду показати важливість і цінність справжньої дружби; вчити дотримуватися правил спілкування по відношенню до своїх друзів; сприяти згуртуванню колективу; виховувати культуру спілкування.
Очікувані результати. Після цього уроку учні зможуть:
— розповідати про дружнє ставлення до природи ;
—читати та писати слова з літерою ю;
—рахувати в межах 20;
—виконувати малюнок методом набризгу;
— висловлювати власну думку щодо прочитаного.
Обладнання: - ватман паперу для газети,
Хід занять протягом дня
1частина
І. Етап орієнтації. Мотивації діяльності (для всього тижня, дня)
- Пролунав уже дзвінок,
Починається урок.
Працюватимемо старанно,
Щоб почути у кінці,
Що у нашім першім класі
Діти – просто молодці!
Бесіда. Спостереження за змінами в природі. За вікном зима. Казкова, чарівна пора року. У неї один колір – білий. Та як дивовижно зима розмалювала цим кольором міста і села, ліси і поля! Недавно був снігопад. Мов у танку кружляли у повітрі сніжинки.
— Що змінилося з настанням лютого?
— Ідучи до школи, вдихаючи на повні груди свіже повітря, ви помітили, чим пахне в повітрі? Чи побачили ви проталини?
— А як можна охарактеризувати сьогоднішнє небо, сонце?
Бесіда.
Епіграф. Про дружбу
В житті усім потрібна дружба:
І для розваг, і для журби, й для служби.
Із другом легше в світі жити,
Але й дружити треба вміти.
Слід другові допомагати,
В пригоді завжди захищати,
Слід жарти друга розуміти
Й самому жартувати вміти.
Коли ж якесь нерозуміння,
Потрібно виявить терпіння.
При сварці – швидше помиритись –
Не варто з друзями сваритись.
(Вікторія Остапчук)
4. Робота над прислів’ями. 4хв. Робота в групах.
Гра. Домовся з другом. Хто знайде дві частинки одного прислів’я про дружбу на половинках сніжинок і прочитає?
ІІ. ЕТАП ЦІЛЕПОКЛАДАННЯ (для всього дня).
1. Формулювання мети й проміжних цілей уроку. 1хв.
2. Прогнозування змісту й результатів діяльності 2хв. Гра «Мікрофон»
Продовжіть речення:
ІІІ. Етап цілереалізації
Краще – з друзями разом!
Чи вірте, чи не вірте –
найкраще на санчатах
зимовим днем
із гірки удвох із другом мчати.
Це – здорово! Повірте!..
Свистить у вухах вітер,
і сонце вам сміється,
і всім навкруг
здається, що ви удвох –
всесильні, єдині, цільні, спільні.
Та що там говорити,
візьміть – і перевірте!..
От вчора ми удвох з Юрком,
моїм найкращим другом,
на санках їздили разом,
ще й так – аж свист у вухах!
Мчимо – і весело обом:
йому, й мені, і нам разом!..
Аж раптом бачимо –
Славко, стоїть один, без санок.
– Мерщій до нас! – гукнув Юрко.
– Кататимешся з нами!
А той – мовчить, такий дивак.
Не вірить, мабуть, що «за так»
Візьмем на нашу гірку.
Не розуміє, мабуть, він,
як гарно з другом мчати!
Забув хлопчачу дружбу –
і от йому сутужно.
Та є вона! Та є вона!
Для друзів це – не дивина:
коли тобі сутужно –
прийде на поміч дружба!..
І от – та що там говорить! –
Славко уже до нас
біжить, летить
на нашу гірку!
Не вірите? Повірте!
Ще й санки знизу
нам обом притяг!
А був – ледащо!..
Він зрозумів:
усім разом кататись
значно краще!
Анатолій Костецький
Робота за змістом. Робота в групах.
2. Робота над словом Юра, любите. 4хв.
- Вимовте слово Юра.
- Скільки в цьому слові складів?
– Назвіть перший склад.
– Назвіть послідовно звуки в цьому складі – [йу].
– Протягніть перший склад і прислухайтеся до голосного звука в ньому, а потім зосередьте увагу на артикуляцію і вимовлянні звука [й] перед голосним [у]. Записати транскрипцію.
– Чи любите ви кататися на санчатах?
3. Фізкультхвилинка. 5хв. Вправи на вироблення правильної постави. Ці вправи допомагають виправити поставу й позбутися сутулості.
1. Початкове положення (П.П.) - стоячи, ноги на ширині плечей, руки витягнуті вгору. Нахилитися вперед, руки торкаються землі якнайдалі за ногами. Повторити 5-6 разів.
2. П.П. - Стоячи, ноги на ширині плечей, права рука на талії, ліва над головою долонею усередину. Нахилити тулуб вправо, одночасно відставляючи праву ногу в сторону на носок. Повернутися в і.п. Те ж у ліву сторону. Повторити 8-10 разів.
3. П.П. - Стоячи, ноги на ширині плечей, руки витягнуті вгору. Виконувати обертання тулуба по можливо більшій амплітуді. Постарайтеся затримати на кілька миттєвостей положення максимального відхилення тулуба в кожну сторону. Повторити кілька разів в кожну сторону.
4. П.П. - Стоячи в полуприсяді, низько схиливши підборіддя, руки ззаду в «замку». Різко випрямитися, підводячись на носках, голову відкинути назад, підняти руки вгору. Повторити 5-6 разів.
5. П.П. - Стоячи, ноги на ширині плечей, руки долонями вниз, зігнуті в ліктях на рівні грудей. Виконати два енергійних ривка назад руками, розвести їх в сторони, повертаючи долонями догори, і знову ривки потому. Повторити 13-15 разів.
6. П.П. - Стоячи, ноги на ширині плечей, ліву руку підняти вгору, праву відвести якомога далі назад - в сторону. Згинаючи ноги в колінах, як би виконуючи на полуприсяді, схрестити руки попереду. Повторити вправу, піднявши вгору праву руку і відвівши назад, у бік ліву. Повторити 5-6 разів.
4. Позначення звука буквою ю. 2хв.
На що схожа буква? Порівняння великої і малої літер Юю. Знаходження місця літери в касі букв.
Порівняння маленької друкованої та писаної літер ю.
2 частина
8. Словникова робота. Дослідження. 7хв. (ст. 149 буквар)
Робота з «віночком» намальованих предметів.
Конюшина, лютня, ключ, любисток, тюльпани, люпин.
Любисток – ароматична рослина.
Люпин – трав’яниста рослина, яку вирощують на корм худобі.
Лютня – старовинний музичний інструмент.
Конюшина – лугова трав’яниста рослина.
Тюльпан – декоративна рослина, що росте на клумбі.
9. Жива та не жива природа. 3хв.
- Чи всі предмети на малюнках належать до природи?
10. Фізкультхвилинка. 5хв.
11. Динамічна вправа. Порівняння величин. 6хв.
12. Читання слів по складах. 5хв. ( ст.149 ) Робота в парах, взаємоперевірка.
3 частина
13. Робота над текстом «Капелюх» за Яремою Гояном. 8хв.
Читання тексту вчителем.
Читання тексту учнями вголос.
Читання тексту мовчки.
14. Робота над головоломкою. 3хв. Робота в групі.
- Озвучте кожну третю букву на малюнку.
- Прочитайте назву оповідання.
- Надрукувати назву на аркуші паперу. Капелюх.
- Порахуйте літери у назві твору та літери, які використовували у головоломці. Назвіть (одноцифрове число 7) та (двоцифрове число 21).
15. Фізкультхвилинка. 3хв.
Раз, два, три, чотири, п'ять!
Час прийшов відпочивать.
Тож піднімем руки вгору,
Ніби глянемо на зорі.
А тепер всі руки в боки,
Як зайчата - скоки-скоки!
Десять, дев'ять, вісім, сім!
Час за парти нам усім.
15. Самостійне читання вірша. 4хв. (ст. 30 зошит з письма)
16. Робота за підручником «Природознавство». 3хв. (ст. 88)
17. Динамічна гра. 4хв. (робота в групах) «Людина - друг природи, людина – ворог природи ». Учні отримують фотографії на яких відображено різні відношення людини до природи. Діти групують їх у конверти «Людина - друг природи», «Людина – ворог природи ». (конверти кріплять до газети).
18. Робота в зошиті з навчання грамоти. 6хв.
- Прочитайте речення про друзів у зошиті. Іванко та Орися співають у хорі. Христя і Олена малюють.
- Ви любите малювати самостійно, чи з друзями? Ходити на гуртки гуртом, чи самому?
Аналіз речень. Скільки слів у кожному реченні? Які слова написані з великої літери? Чому?
- Спишіть речення каліграфічно.
19. Нумерація чисел у межах 20. 4хв.
Назвати число у межах 20, виходять учні з відповідними сумами розрядних одиниць. (15=10+5)
Вишикуватись у порядку зростання.
Порівняти із записами у №1 підручника «Математика»(ст. 86).
4 частина
20. Каліграфічна хвилинка. 3хв.
21. Усний рахунок. 4хв.
22. Розв’яжи приклади. 4хв.
1. Розгляньте малюнок на сторінці 87 підручника.
- Хто зібрався на галявині?
- Чи можна тварин назвати друзями?
-Чому?
- У яку гру вони грають?
- Дайте назви друзям. ( учитель допомагає дітям назвати тварин: Відважний Яструбиний Кіготь, Швидка Нога, Блідолиця Вранішня Зоря, Пильне Око) Діти складають вирази та обчислюють їх біля дошки.
23. Робота на карточках в парі №3. 5хв.
24. Порівняння чисел. №2. 87с. 2хв.
Фізкультхвилинка. Вправи на формування правильної постави. 5хв.
24. Розв’язування задачі. №4. 7 хв.
25. Творча робота над задачею. 5хв. Скласти задачу за аналогією. Робота в групі.
5 частина
26. Малювання з елементами набризку «Снігопад». Поняття плановості. Робота в групах. Бесіда. 3хв.
Кружляють сніжинки,
Вкривають стежинки.
В повітрі літають,
Сліди замітають.
Оксана Дзюба
27. Пояснення послідовності виконання роботи. 2хв.
28. Самостійна художньо - практична діяльність учнів у групах. 12хв.
29. Фізкультхвилинка на увагу. Учитель кидає м’яча учням, а вони називають дерева садові та дикорослі. 5хв.
30. Креслення відрізків. 6хв.
ІV етап. Рефлексія. Підсумки.
Література. Навчальні програми для загальноосвітніх навчальних закладів Із навчанням українською мовою. 1 – 4 класи. – К. : Видавничий дім “Освіта”, 2011.
Грущинська І. В. Готуємося до уроків природознавства у 1 класі: посіб. для вчителя. – К. : Видавничий дім “Освіта”, 2012. – 191 с. – (Вчителю початкових класів).
Грущинська І. В. Природознавство: підруч. для загальноосв. навч. закл. 1 кл. 2012. 88-89 с.
Математика. М. В. Богданович: підруч. для загальноосв. навч. закл. 1кл. 2012. 87 с.
Буквар М.Д. Захарійчук. Київ «Грамота» 2012 - 148-149 с.
Трач С.К., Резніченко М.І. Образотворче мистецтво: підручник для 1 кл. загальноосвітніх навч. закладів. – Тернопіль: Навчальна книга – Богдан,2012
klasnaocinka.com.ua/uk/.../dzvonik-kliche-na-urok-organizatsiinii-moment-urok.html