Опорний заклад освіти «Овруцька гімназія
імені Андрія Малишка»
Постійно діюча «Сучасна освіта
Житомирщини – 2019»
НОМІНАЦІЯ: ДИДАКТИЧНИЙ ПОСІБНИК
Овруч, 2019р.
Опорний заклад освіти «Овруцька гімназія
імені Андрія Малишка»
Ранкові зустрічі
Номінація: дидактичний посібник
Овруч, 2019р.
Матеріали схвалено на засіданні методичної ради ОЗО «Овруцька гімназія ім. Малишка» протокол №2 від15.11.2018р.
Укладач: Петрук Валентина Василівна, спеціаліст вищої категорії, старший вчитель, вчитель початкових класів
Рецензент: Коркушко Ірина Миколаївна,
Посібник містить інформаційний методичний матеріал для підготовки і проведення ранкових зустрічей у початкових класах, дібраний відповідно до Концепції Нової української школи, вимог нового Державного стандарту початкової загальної освіти.
Практика ранкових зустрічей є однією з успішних практик, що допомагає вчителеві у створенні спільноти в класі. Ранкова зустріч — це зустріч на початку дня всієї групи дітей з педагогом. Їй присвячують 20 хвилин, щоби створити позитивну атмосферу у класі на весь час перебування дітей у школі.. Ранкова зустріч формує ті цінності, що стають основою для створення відповідальної та дбайливої спільноти дітей. Вона дає педагогам можливість навчити школярів взаємної поваги та позитивного ставлення одне до одного, сприяє формуванню цілісного колективу.
Запропоновані у збірнику завдання спрямовані на формування ключових компетентностей молодших школярів Нової української школи, зокрема: спілкування державною мовою, уміння вчитисч впродовж життя, соціальної та громадянської компетентностей, компетентності у природничих науках і технологіях, загально-культурної та екологічної грамотності, ініціаативності та підприємливості, а також здорового способу життя.
Посібник призначений для вчителів, вихователів, батьків.
ЗМІСТ
ПЕРЕДМОВА . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 6
ТИЖДЕНЬ 1. Я — ШКОЛЯР . . . . . . . . . . . . . ... 8
День 1. Що я очікую від шкільного життя? .. . 8
День 2. Хто я? Хто мої однокласники? . . . . . . 10
День 3. Як мені безпечно дістатися школи й повернутися додому? . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 12
День 4. Що покласти у шкільний портфель? . 14
ТИЖДЕНЬ 2. МІЙ / НАШ КЛАС . . . . . . . . . . 16
День 1. Як знайти свою класну кімнату? . . . . 16
День 2. Як почуватися комфортно у класі? . . 17
День 3. Як створити безпеку і затишок у
класі? . . . . …………………………………….. 20
День 4. Як стати класною спільнотою? . . . . . . 21
День 5. Чого ми можемо досягнути спільно? . . 22
Передмова
Об’єктом праці кожного педагога є дитина – завжди нова, постійно мінлива. І це є однією з найважливіших осбливостей творчості педагога.
Сухомлинський говорив, що наша праця – формування людини, - і це накладає на нас особливу, ні з чим не порівнянну відповідальність. Тому кожен вчитель намагається використовувати такі методи і форми навчання, що заохочували б вчитися, зацікавлювати дітей навчальним матеріалом, і підвищували рівень знань учнів….
Однією з найважливіших особливостей творчості педагога є те, що об’єкт його праці — дитина — постійно мінлива, завжди нова, сьогодні не та, що вчора. Наша праця — формування людини,— і це накладає на нас особливу, ні з чим не порівнянну відповідальність. В. О. Сухомлинський Кожен учитель намагається використовувати такі форми і методи навчання, що зацікавлювали б дітей навчальним матеріалом, заохочували вчитися, що сприяє досягненню високого рівня знань учнів. Так, інтерактивні форми роботи, особистісно-орієнтований та диференційований підходи, упровадження інноваційних технологій навчання у практику, допомагають зацікавити учня на уроці, розвиваючи його здібності. Посібник створено з метою надати практичну допомогу вчителям початкових класів у підготовці та проведенні ранкових зустрічей відповідно до Концепції Нової української школи, вимог нового Державного стандарту загальної початкової освіти. Практика ранкових зустрічей є однією з успішних практик, що допомагає вчителеві у створенні спільноти в класі. Ранкова зустріч — це зустріч на початку дня всієї групи дітей з педагогом. Їй присвячують 20 хвилин, щоби створити позитивну атмосферу у класі на весь час перебування дітей у школі. Учні збираються, щоби привітати одне одного, вислухати думки друзів про певне питання, поставити та обговорити запитання. Ранкова зустріч формує ті цінності, що стають основою для створення відповідальної та дбайливої спільноти дітей. Вона дає педагогам можливість навчити школярів взаємної поваги та позитивного ставлення одне до одного, сприяє формуванню цілісного колективу. Ранкова зустріч містить чотири основні компоненти. Привітання — перший компонент ранкової зустрічі. Сидячи в колі, одне навпроти одного, кожна дитина вдумливо й поважно вітається з іншими дітьми. Під час вітання кожен з повагою звертається
Тиждень 1. Я - ШКОЛЯР
Мета: формувати уявлення учнів про школу як Країну знань; ознайомити дітей із призначенням шкільних приміщень, правилами поведінки в них; обговорити з дітьми, як вибрати безпечну дорогу до (зі) школи; розвивати спостережливість, бережливе й уважне ставлення до свого здоров'я, уміння робити правильний вибір; виховувати звичку дотримувати правил безпечного руху дорогою до (зі) школи; учити учнів поважати вчителів та одне одного; розвивати віру у свої здібності; виховувати дружні стосунки й повагу до старших.
ДЕНЬ 1. ЩО Я ОЧІКУЮ ВІД ШКІЛЬНОГО ЖИТТЯ?
1.Знайомство
Розкажу я вам малята
Про своє велике свято Чарівниця завітала Паличкою помахала
Й ось таке мені сказала
Що прийдуть до мене діти
Всі гарненькі, наче квіти.
Будуть старанно навчатись
Й школярами називатись.
Думаєте сон приснився?
Та навколо подивіться
Скільки в класі діточок
Як на небі зірочок.
Щоб дружити й спілкуватись
Треба нам не розслаблятись
А швиденько привітатись
Та знайомство розпочати.
Чарівниця, гарна пані,
У кораловім жупані
Пензлика подарувала,
А сама – помандрувала.
Пензлик, діти, не простий,
А чудовий, чарівний
Ваші імена вгадає
І усіх вас привітає.
(Діти по черзі виходять до дошки і зафарбовують чарівним пензликом аркуш паперу. Їхні імена написані парафіном, тому вони не зафарбовуються. І так на папері з’являються написи).
2. Обмін інформацією. Тема дня «Що я очікую від шкільного життя?»
Школа двері відчинила
І дітей всіх запросила
Адже тут навчать читати,
Малювати, рахувати,
Майструвати й вирізати
Букви гарненько писати.
А тепер скажіть мені
Мої славні дітлахи
Чого хотіли б ви навчитись,
Щоб справжнім учнем залишитись?
(Діти за малюнками розповідають, чого вони хотіли б навчитися в школі).
3. Групове заняття
(з використанням LEGO)
Шість цеглинок кольорових
Шість цеглинок пречудових
Кожен має з дітлахів
Славних, милих шклярів.
Беремо ми всі цеглину
І кидаємо сусіду.
(Діти по колу передають цеглинку).
А тепер берись до дій
Будувати школу мрій.
Шість цеглинок не простих
Шість цеглинок чарівних
Кожна дію свою має
Зводити школу мрій допомагає.
(Кожна цеглинка означає дію, яку діти будуть виконувати у школі. Наприклад: рахувати, читати, спілкуватися, фантазувати, дружити, писати і т. д. Діти обґрунтовують кожну цеглинку).
Ми прийшли у школу вчитись,
А не бігати й лінитись.
4. Теми для щоденника вражень
Фізкультхвилинка
Ми всі прийшли в Країну знань
Ми твердо йшли і без вагань
Знайомство вправно провели
І настрій цим ми підняли.
Крокуємо по школі в клас,
Який давно чекає нас.
Наліво й вправо подивись
Навколо себе покрутись
Тут будуть старанно навчати,
Дружити, мислити, читати.
Радіти сонцю і дощу,
Ліпити бабу снігову, Фантазувати і співати
І всім на світі помагати.
ДЕНЬ 2. ХТО Я? ХТО МОЇ ОДНОКЛАСНИКИ?
1. Вітання
(Діти утворюють коло).
Доброго ранку, діти чудові
Квіти пахучі та кольорові
Сонечку здравствуй і хмарці привіт
Та неосяжний дивосвіт!
Ми однокласники – дружна сім’я
Кожен із нас має гарне ім’я.
(Діти по черзі називають своє ім’я).
2. Обмін інформацією. Тема дня «Хто я? Хто мої однокласники?»
(з використанням LEGO)
Зараз встаньте всі дівчатка
А за ними всі хлоп’ятка
В кого є мала сестра
Й в школу їй ще не пора
Жовте лего піднімайте
Про сестричку розповідайте.
(Діти розповідають про своїх менших сестричок)
Лего синє підніміть
Щоб усім нам зрозуміть
В кого братик є маленький
Чемний, ввічливий, гарненький
(Діти розповідають про своїх менших братиків)
В кого старший брат й сестра
Їм бажаємо добра
Червоненьке піднімайте
Та ім’я їх називайте.
(Розповідь дітей про своїх старших братів і сестер)
Хто зимою народився
І ніяк не розгубився
Неба колір піднімайте
І блакитним називайте.
(Діти розповідають в якому зимовому місяці
вони народилися)
День народження улітку
Подарую тобі квітку
Помаранчеву цеглинку
Піднімайте в цю ж хвилинку.
(Діти розповідають у якому літньому місяці їхній день народження)
Хто весною народився
Й усмішкою поділився
Зелену піднесіть цеглинку
Як маленькую рослинку.
(Діти розповідають в якому весняному місяці вони народилися і чим подобається їм весна)
Осінь золота прийшла
Звістку гарну принесла
Народилися малята
Вправні хлопчики й дівчата.
Жовтуватеньку цеглину
Піднімайте без зупину.
(Діти розповідають в якому осінньому місяці вони народилися і чим саме приваблює їх ця пора року)
3. Групове заняття
Лисенятко вранці встало
І до школи поспішало
А зайчатко довговухе
Мчить туди воно щодуху
Їжачок – хитрячок
В нього шубка з голочок
Взяв портфелика у руку
Та біжить дерзать науку.
А ведмедик косолапий
Учень теж собі завзятий
До навчання він мастак
Не звірятко, просто смак.
Всім подобається вчитись
Головне тут не лінитись
Кожен хоче кращим стати
Щоб багато всього знати.
Тож у групах попрацюєм
До тваринок помандруєм
Доведіть скоріш малята,
Що найкращі у вас звірята.
(Кожна група отримує малюнок звірятка. Діти мають довести, чому саме їхній учень – найкращий).
Поспішай скоріш до школи
І не спізнюйся ніколи.
4. Теми для щоденника вражень
Фізкультхвилинка
Раз Яринка, два Дмитро,
Три Алінка і Сашко,
Петрик, Владик і Марійка
Й гарна дівчинка Надійка.
Всі ми першокласники,
Всі ми однокласники
Ми одна сім’я єдина,
Дружна, сильна в нас родина.
Разом ходимо в кіно
Це було не так давно
Як працюєм то гуртом Помагаєм всім з добром.
ДЕНЬ 3. ЯК МЕНІ БЕЗПЕЧНО ДІСТАТИСЯ ШКОЛИ Й ПОВЕРНУТИСЯ ДОДОМУ?
1. Вітання
Світлофор я непростий
Маю дар я чарівний
Всім допомагаю
І подяку маю
Хто мене уважно чує
Правила собі нотує
Не потрапить у біду
Ой, мабуть уже піду
Гарний настрій маєте
Труднощі здолаєте
Килим дружби утворіть
Й компліменти говоріть
(Утворивши коло діти говорять один одному компліменти. Наприклад: «Софійко, які гарні в тебе очі».)
2. Обмін інформацією. Тема дня «Як мені безпечно дістатися школи й повернутися й повернутися додому?»
(з використанням LEGO)
Мета: виявити рівень знань (в ігровій формі), умінь та навичок учнів з правил дорожнього та вуличного руху, закріпити ці знання за допомогою деяких практичних моментів гри; повторити основні правила пішоходів; сприяти розвитку навичок поведінки на дорозі.
Правила гри: ведучий кидає цеглинку, називаючи кольори сигналу світлофора: «Зелений», «Жовтий», «Червоний». Діти ловлять лего і відповідно до зазначеного кольору, відповідають: « Я стою», «Я чекаю», «Я іду».
Із дому до школи крокую щодня
Дорога веде у Країну знання
Машини гудуть, пішоходи ідуть
Пташка щебече, квіти цвітуть.
Усе таке рідне і близьке мені
Але будьте уважні у цій метушні
Тож дорожні знаки покажіть
Й правила дороги розкажіть.
(Діти розказують правила дорожнього руху та показують, за опорною таблицею, знаки, які вони знають)
(з використанням LEGO)
Правила гри: вчитель називає вулицю, а ці діти, що живуть на ній, підходять і ставлять цегдинку зеленого кольору. Хто живе на іншій вулиці ставлять цеглинку червоного кольору і т. д. Утворилася діаграма, з якої видно на якій вулиці скільки живе дітей)
Любі діти, подивіться
Свою башню ви торкніться
Скільки цегли в кожній з них
Стільки живе однокласників на вулицях тих.
3. Групове заняття
(з використанням LEGO)
Правила гри: кожній групі пропонується розмістити правильно на дорозі машини, людей, дорожні знаки та інше. Діти обґрунтовують свій вибір.
Щоб не трапилось біди,
Правила дорожнього руху виконуй ти!
4. Теми для щоденника вражень
Фізкультхвилинка
Дзвоник сповістив : «Пора
Вам додому дітвора
Тільки будьте спостережні
На дорозі обережні
Щоб дорогу перейти
Краще світлофор знайти
Кольори він має три
Не лінуйся зазубри.
Червоненький миготить
І від злості палахкотить
Щоб не трапилось біди
Зупинись і не іди
Жовтим оком підморгне
І голівкою кивне
Підготуйся не спіши
Щоб дорогу перейти.
Ось зелений дочекались
І чомусь захвилювались
Перейти швиденько треба
І у цьому є потреба.
ДЕНЬ 4. ЩО ПОКЛАСТИ У ШКІЛЬНИЙ ПОРТФЕЛЬ?
1. Вітання
Я портфелика беру
І до школи з ним біжу
З усіма вітаюся
Сонцю усміхаюся
Квітами милуюся
В шум вітрів вслухаюся.
2. Обмін інформацією. Тема дня «Що покласти у шкільний портфель?»
Жив портфелик чарівний
Помічник всім головний
На хатинку дуже схожий
І твкий собі пригожий.
Оселилась в ньому… (ручка)
Це портфеликова внучка.
Є у ньому… (олівці)
Славні братці – молодці.
Та поважнії… (книжки)
Всьому світу знатаки.
З хатки… (зошит) виглядає
І писати він навчає.
Ось гарнесенький… (пенал)
Наче справжній генерал.
А це що таке?... (лінійка)
Відгадали, молодчинки!
3. Групове заняття
Яблуко, Буквар і ручка,
М’яч і лялька білоручка,
Зошит, фарби та лінійка,
Олівець, блейблейд, пенал.
Що в портфелик ти поклав?
Завдання: у кожної групи є свій портфелик і предмети. Потрібно швидко і охайно зібратися до школи.
Свій портфелик бережи,
Зайві речі не клади!
4. Теми для щоденника вражень
Фізкультхвилинка
Ведмежатко добре знає
В світі кращого немає
Як навчатися старанно
Не абияк – бездоганно.
Він портфелик свій складає
Зошити туди вкладає
Та лінійку й олівець
Ось такий він молодець.
Хоч ведмедик косолапий,
Але він такий завзятий
Раз портфелика підняв
Два портфелика поклав.
Три, чотири покрутився
І за парту приземлився
Свій портфелик береже
Зайве в нього не кладе.
Тиждень 2. МІЙ / НАШ КЛАС
Мета: сприяти творчій атмосфері і готовності учнів до навчання; організувати учнів до ознайомлення із приміщеннями шкільної будівлі та класним середовищем; навчати взаємодії в парах та групах; сприяти усвідомленню правил безпечної поведінки в приміщеннях школи (класна кімната, їдальня, бібліотека тощо); заохотити учнів до покращення класних осередків (озеленення класної кімнати, поповнення бібліотеки); допомагати дітям виявляти активність і відповідальність у процесі творення класної спільноти, сприяти розвитку дитячого самоврядування; закласти основи взаєморозуміння, співпраці, згуртування колективу дітей, батьків і вчителів.
ДЕНЬ 1. ЯК ЗНАЙТИ СВОЮ КЛАСНУ КІМНАТУ?
1.Вітання
Доброго ранку, гарного дня
Від щирого серця бажаю вам я
Хай усмішка сяє в усіх на вустах
У селах маленьких й великих містах
Доброго ранку, гарного дня
Класе мій рідний, дружна сім’я
(Діти сидять по колу та бажають доброго ранку тому, хто сидить зліва від них, при цьому діти звертаються один до одного на ім’я)
2. Обмін інформацією. Тема дня «Як знайти свою класну кімнату?»
Проведу сьогодні діти
Вам екскурсію просту
Час прийшов нам не сидіти
Всіх по школі проведу
Ось кімната не проста
Це кімната ігрова
Веселить вона дітей
І чекає на гостей.
Щоб нам сильними зростати
У спортзал слід завітати
Силу м’язів та витримку
Покажи ж у цю хвилинку.
Книжки любите читати?
А нове щось дізнаватись?
Вам сюди, в бібліотеку
Тут покажуть картотеку.
Зуб болить, поранив пальчик
Десь попав мабуть в каптанчик
У медпункт іди скоріше
Не гальмуй, біжи хутчіше.
А тепер зайдіть сюди
Й подивіться он туди
Монітор, системний блок
Враз тут створите свій блог.
У їдальню теж зайдемо
І з подяки розпочнемо:
«Спасибі нашим кухарям
За те, що смачно варять нам».
Ну а це наш рідний клас
Він давно чекає нас
Будем гарно тут навчатись
Зустрічатись та прощатись.
( Під час екскурсії можна поставити дітям такі запитання: «Що б ви хотіли побачити у школі? Як називається це приміщення? Для чого воно призначене? Коли б ви хотіли тут побувати? Що б ви хотіли тут робити? Як називаються люди, які працюють у цьому приміщенні? Що, на вашу думку, ви можете тут робити?»)
Правила гри: прослухавши «Небилицю», діти дають відповідь, що в ній не так.
В школу рідну ми ішли
По дорозі гриб знайшли
Двері класу відчинили
І поїсти захотіли.
Чашки вийняли з портфеля
І повісили на стелю
Потім коридором йшли
І в спортзал ми забрели.
Медсестра нас тут зустріла
В м’яч пограти запросила
Як в їдальню ми зайшли
Там книжки собі знайшли.
У Софійки зуб болить
Фізкультурниця біжить.
Бібліотека на шляху
Ой, набрались там страху.
Бо уколи роблять там
Неслухняним школярам
Тож скажіть мені скоріше
Що було вам найсмішніше.
3. Групове заняття
Скільки нового дізнались
І до класу всі дібрались
А тепер завдання вам
Моїм любим школярам
Прокладіть дорогу в клас
Починайте, бо вже час.
Завдання: кожна група має схему розміщення класу та інших об’єктів у школі. Учні на схемі малюють стрілочки, прокладаючи власну дорогу до класу. Діти описують маршрут.
Шкільне майно бережи
І про це всім розкажи!
4. Теми для щоденника вражень
Фізкультхвилинка
В перший клас ми ідемо
І портфелик несемо
Личка сонцю підставляєм
І чуть-чуть ми з ним пограєм
Хмарка синя насуває
Ясне сонце закриває
Ми йдемо, йдемо, йдемо
І портфелик несемо
Дощик з хмарки накрапає
В клас дітей всіх заганяє
Біжимо хутчіш у клас
Дощик заганяє в клас.
Клас улюблений знайшли
Хоч всю школу й обійшли
Сіли всі за парти ми
Й працювати почали.
ДЕНЬ 2. ЯК ПОЧУВАТИСЯ КОМФОРТНО У КЛАСІ?
1. Вітання
Гарно будемо навчатись
З друзями не сперечатись
Навчимося вибачати
І нікого не ображати
І тоді у нас комфорту
Буде наче бухта форту
2. Обмін інформацією. Тема дня «Як почуватися комфортно в класі?»
Підніміть всі оченята
Мої любії малята
Та послухайте скоріше
Про цікаве, найголовніше.
Щоб комфортно було вчитись
Слід у класі розділитись
Адже зон він має сім
Для дітей доступних всім.
Щоб нічого не забувати
Слід сюди нам заглядати
Стенди різні тут знйдемо
Й різну інформацію зберемо.
Парти нові для дітей
Для комфорту й зручностей
Дошки бачите які?
Інтерактивні і прості.
Нову тему ми вивчаєм
На флінт-чарти заглядаєм
Інформацію корисну
Тут знайдемо неодмінно.
Хочете уже погратись?
І до іграшок добратись?
В зону ігор завітай
Про культуру пам’ятай.
Шахи, шахмати, скакалки,
М’яч, машинки й гарні ляльки
Стіл для ігор і конструктор
Вчитель буде вам інструктор.
Чому рослинка зеленіє?
А ніжна квітка червоніє?
Чому рослинка виростає?
А ніжна квітка відцвітає?
Чому в акваріумі вода прозора?
Чому рибка в ній не тоне?
Сюди звернемося в свій час
І відповіді знайдемо враз.
Ось в куточку розмістився
І здається звеселився
Осередок творчості завзятий
За рахунком уже п’ятий.
Тут знайдемо олівці,
Вправні братці молодці.
Фарби, пензлик, пластилін
Ось вже й вистрибнув дельфін.
Ножиці, альбом і глину
З неї виліпим перлину.
Виставку робіт дітей
Для втілення думок, ідей.
Потомилися, малята?
То пора вже відпочивати
Зону відпочинку роздивіться
І на килим опустіться.
Будем тут відпочивати
Якщо треба, то й співати
Думати і говорити
Гратися і не сваритись.
Крісла – пуфіки стоять
Діток до себе манять.
А подушки кольорові
Дуже м’які, пречудові.
Щоб розумними зростати
Треба більше вам читати
Книжки будуть вас чекати
Просять їх не забувати.
3. Групове заняття
(з використанням LEGO)
Правила гри: кожна група складає з лего телефонну слухавку. Вчитель просить учнів: обговорити у групах, чому вони обрали саме цей осередок та що цікавого в ньому міститься; обрати представникагрупи, який буде «говорити по телефону». Гра триває доти, доки не порозмовляють представники від кожної групи. Учитель робить висновок про комфорт у класі.
За собою прибери
Речі й іграшки склади!
4. Теми для щоденника вражень
Фізкультхвилинка
(з використанням LEGO)
Завдання:
1 - взяти кожній дитині по шість цеглинок;
2 - розмістити цеглинки на голові, на коліні, на стопі, на лікті тощо;
3 - взяти одну цеглинку і підкидати вгору, намагаючись не впустити її.
ДЕНЬ 3. ЯК СТВОРИТИ БЕЗПЕКУ І ЗАТИШОК В КЛАСІ?
1. Вітання
Сонце землю всю вітає
Промінці їй посилає
Вітерець не спочиває
Діточок все забавляє
Ранок розпочавсь цікаво
Якось весело і жваво.
Тож часу не гаймо
Один одного вітаймо.
2. Обмін інформацією. Тема дня «Як створити безпеку і затишок в класі?»
(з використанням LEGO)
Правила гри: вчитель зачитує правила поведінки дітей у школі. Якщо діти погоджуються з правилом, то піднімають зелену цеглинку (так). Якщо діти не погоджуються, то піднімають червону цеглинку (ні).
Щоб безпечно нам навчатись
Правила слід пам’ятати
Тож скажіть тепер мені
Що тут правильно, що ні.
Учень коридором йде
І портфелика несе
А на зустріч вчителі
Слід вітатися чи ні?
Хлопчики у клас зайшли
І стрибали як могли
Тож скажіть мені дівчатка
Чи праві наші хлоп’ятка?
Треба в школі нам учитись
А не плакати й лінитись
Так чи ні скажіть мені
Мої любі діточки.
Парту слід нам помарати
Та ще трішки попсувати
Це шкільне майно мені
Не потрібне так чи ні?
З друзями я в ігри граю
Кому треба помагаю
Чи повинен я завжди
Помагати так чи ні.
По перилах ти з’їжджай
І на східцях теж ти грай
Сходи це для нас безпечно
Так чи ні скажіть сердечно.
(Діти обґрунтовують свої відповіді)
Правила для учнів
3. Групове заняття
Завдання: вчитель зачитує правила, коли діти погоджуються з правилом, то пишуть (так), а коли ні , то
Вітайся з друзями та вчителями,
З батьками та працівниками. ( )
У класі бігай та сміти,
Махай руками та кричи. ( )
Грайся з друзями у грі,
Не залишай їх у біді. ( )
Штовхай товаришів завжди
Ніколи правди не кажи. ( )
Школа не твій дім.
Псуй парти та стільці у нім. ( )
Битися не слід у школі
Й лиха ти не знатимеш ніколи. ( )
Бережи власне майно
І віддячить вам воно. ( )
Запис учнів:
Правила виконуй всі
Й будеш ти у всій красі!
4. Теми для щоденника вражень
Фізкультхвилинка
Маємо затишний клас
Знає кожен про це з нас
Бо майно ми бережемо
Все на місце розкладемо.
Парти витремо швиденько
Щоб вони були чистенькі
Іграшки прибрати час
Позбираємо їх враз.
На перерві граємось
Ні з ким не сперечаємось
З усіма вітаємось
Друзям посміхаємось.
І тому у нас безпечно
Все чудово безперечно
Клас в порядок привели
Й працювати почали.
ДЕНЬ 4. ЯК СТАТИ КЛАСНОЮ СПІЛЬНОТОЮ?
1. Вітання
В нас у класі друзі всі:
Петрик, Владик і Максим.
І Марійка, й Віталінка
І веселая Софійка.
Добрий день, тому, хто зліва.
Добрий день, тому, хто справа.
Ми – одна сім’я єдина
Дружна мила і красива.
В нас у класі друзі всі
Я і ти, і ми, і ви.
Посміхнись тому, хто зліва.
Посміхнись тому, хто справа.
Гарний настрій подаруй
І ніколи не сумуй.
Ми – одна сім’я єдина
Дружна мила і красива.
2. Обмін інформацією. Тема дня «Як стати класною спільнотою?»
Що таке спільнота?
Не предмет це, не істота.
Це щось спільне у дітей
Схожість думок і ідей.
Вчитель задає завдання
Всі працюєм без вагання.
Друзі спільні і кімната
Ваша вчителька завзята.
(з використанням LEGO)
Завдання: діти стають в коло. Кожна дитина по черзі називає своє ім’я. Потім жестами, мімікою зображає улюблене заняття (малювання, плавання, читання, гра на музичному інструменті, мандри тощо). Діти об’єднуються у групи за улюбленими заняттями. При цьому ставлять цеглинку відповідного кольору до свого заняття. Утворилася діаграма, з якої видно скільки дітей мають однакові вподобання. Висновок: всі діти різні, мають свої вподобання, але творять спільноту, і від цього розмаїття спільнота сильніша.
3. Групове заняття
Є у групі дух змагання
Тут похвалимось знаннями.
Хтось гарніше заспіває
А хтось швидше прочитає.
А Марійка затанцює
Станіславчик намалює
А Оленка вірш розкаже
А Андрійко трюк покаже.
Бути кращим - затьмарило
І дітей всіх розсварило.
Якось важко на душі
Стало нашій дітворі.
Завдання: обговорити проблему «Краще змагатися чи співпрацювати в спільноті?» в групах, сидячи за столами.
Іванка завжди хотіла бути найкращою – ходити у найкращій сукенці, мати найкращий ранець, носити найкращі заколки. Дуже часто так воно і було – вона вирізнялася модним і яскравим одягом, чудовою зачіскою. Однак коли Іванка прийшла до класу, то зрозуміла, що тут не звертають уваги на її яскраві речі. Бо діти працюють у групах і цінують не марку мобільного телефона, а вміння товаришувати, допомагати, жартувати, спільно розв’язувати завдання. Іванці було сумно, що ніхто не зважав на її красивий одяг. Тому на перервах вона стояла, втупившись у телефон і заздрісно дивлячись, як бавляться у павучка її однокласники. Аж одного разу до дівчинки підійшов Артем, запросив до гурту і показав, як бавитися. Виявилося, що всі однокласники Іванки – дуже веселі, вони радо допомогли дівчинці позбутися непевності і навчитися правил гри. І вже за кілька хвилин діти бавилися разом. Цього дня Івнка, ідучи щасливою додому, задумалася про таке: що краще – змагатися чи співпрацювати у спільноті? І дала собі чітку відповідь…
Запитання: «Як відповіла Тетянка на своє запитання?»
Висновок: у спільноті краще не змагатися, а співпрацювати, тоді результат буде вагомішим.
Будем ми не сперечатись
А в спільноті працювати!
4. Теми для щоденника вражень
Фізкультхвилинка
Щоб спільноту збудувати
Треба мужність проявляти
Не саритись, не лінитись
З друзями добро творити.
Справ багато маємо
Всім допомагаємо
Бо одна ми є спільнота
Дружна, сильна і єдина.
Люблять діти малювати
Ну, а інші танцювати.
У змаганнях вигравати
З честю вмієм програвати.
Клас єдина в нас сім’я
Знаєш ти про це і я
Доведемо ми усім
Що спільнота ми усі.