Тема уроку №36: «Значення та застосування оксигеновмісних органічних речовин і їхній вплив на довкілля. Захист навчальних проектів».
Мета:
освітня – сприяти поглибленню знань учнів про значення та застосування оксигеновмісних органічних сполук.
розвиваюча - створити умови для розвитку вмінь спостерігати, узагальнювати та робити висновки.
виховна – створити умови для виявлення самостійністі, дисциплінованості, відповідальності, сприяти формуванню позитивного ставлення до навчання.
Формування ключових компетентностей: спілкування державною мовою, основні компетентності у природничих науках і технологіях, ініціативність і підприємливість, уміння вчитися впродовж життя, соціальна та громадянська компетентності, обізнаність та самовираження у сфері культури, екологічна грамотність і здорове життя.
Наскрізні лінії: «Громадянська відповідальність» .
Обладнання: ПСХЕ, зошит, підручник.
Основні поняття та терміни: штучні і натуральні волокна, етери та естери, етерифікація, вуглеводи.
Методи та прийоми:розповідь, пояснення, бесіда.
Тип уроку: урок застосування знань, навичок й умінь;
Дата проведення: ___________
Клас: 10
Структура уроку
І.Етап орієнтації, мотивації діяльності.
ІІ. Етап контролю домашнього завдання.
ІІІ. Етап цілевизначення та планування.
ІV.Етап застосування знань, навичок й умінь.
V. Рефлексивно-оцінювальний етап.
V. Етап повідомлення домашнього завдання.
Хід уроку
І.Етап орієнтації, мотивації діяльності.
Перевірка готовності учнів до уроку, налаштування на робочий настрій. Розминка
Доброго дня, друзі! Ми знову зібралися разом на уроці хімії. Подаруйте один одному посмішку, а я бажаю кожному з вас, щоб на цьому уроці ви були:
«У»- уважними;
«С»- спокійними;
«П»- працелюбними;
«І»- ініціативними;
«Х»-хоробрими.
А одним словом, я бажаю вам УСПІХУ!
І не тільки на уроках хімії, бо як зазначав філософ Е. Ільєнков: «Усе людське життя – це не що інше, як постійне бажання досягти успіху у вирішенні нових питань та проблем».
Тож підніміть руку, хто бажає досягти успіху?
ІІ. Етап контролю домашнього завдання.
Самостійна робота. Здійснити перетворення.
І варіант
Користуючись схемою генетичного зв’язку органічних сполук складіть рівняння реакцій, що відповідають таким схемам перетворень.
1) CH2=CH2 → C2H5OH → CH3–COOH
2) C2H5OH → CH3COH → CH3COOH
ІІ варіант
1) CH3Br → CH3OH → HCOH
2) CH3COH → C2H5OH → CH2=CH2
ІІІ. Етап цілевизначення та планування.
Сьогодні на уроці ми підсумуємо отриманні знання і пізнаємо багато нового, адже ви вдома готували проекти, тому метою уроку буде:
ІV.Етап цілереалізації.(Захист проектів):
Теми проектів, які були запропоновані учням заздалегідь:
13. Вуглеводи у харчових продуктах: виявлення і біологічне значення.
15. Натуральні волокна рослинного походження: їхні властивості, дія на організм людини, застосування.
16. Штучні волокна: їхнє застосування у побуті та промисловості.
17. Етери та естери в косметиці.
18. Біодизельне пальне.
V. Рефлексивно-оцінювальний етап. Рефлексія (метод недописаного речення)
V. Етап повідомлення домашнього завдання. Повторити формули для обчислення кількості речовини, маси або об’єму за кількістю речовини, масою або об’ємом реагенту.