Повторення навчального матеріалу з тем "Звичайні і десяткові дроби. Відсотки"

Про матеріал
Даний матеріал можна використовувати на уроках повторення і систематизації знань з теми "Звичайні і десяткові дроби. Відсотки" ( математика, 6 клас) , а також - для проведення дистанційних уроків онлайн.
Зміст слайдів
Номер слайду 1

Повторення навчального матеріалу за 6 клас. Уроки узагальнення і систематизації знань. Дмитрохіна В.І. Учитель математики. Маріупольської гімназії № 2

Номер слайду 2

Мета уроку: Повторити: Звичайні і десяткові дроби, основну властивість дробу, відсотки;Дії з дробами (додавання, віднімання, множення і ділення)Розвивати: Вміння застосовувати властивості дробу до обчислення виразів;Складати рівняння до задач і розв’язувати їх;Знаходити відсоток від числа і число за його відсотком;Формувати: Вміння працювати з числовою інформацією; Аналізувати і систематизувати отримані результати обчислень.

Номер слайду 3

Звичайні дроби. Яку частину хвилини становлять: 1) 4 с ; 2) 12 с; 3) 28 с; 4) 40 с Яку частину прямого кута становить кут, градусна міра якого дорівнює: 1) 5 ֯ ; 2) 12 ֯ ; 3) 18 ֯ ; 4) 45 ֯ Кожний із даних дробів замініть рівним йому дробом, знаменник якого дорівнює 48 1) 𝟏𝟑 ; 2) 𝟓𝟔 ; 3) 𝟒𝟖 ; 4) 𝟏𝟏𝟔 Розв’язання : 1) 4 с = 𝟒𝟔𝟎 хв = 𝟏𝟏𝟓 хв ; 2) 12 с = 𝟏𝟐 𝟔𝟎 хв = 𝟏𝟓 хв 3) 28 с = 𝟐𝟖𝟔𝟎 хв = 𝟕𝟏𝟓 хв ; 4) 40 с = 𝟒𝟎𝟔𝟎 хв = 𝟐𝟑 хв __________________________________________ 1) 5 ֯ = 𝟓𝟗𝟎 = 𝟏𝟏𝟖 прямого кута 2) 12 ֯ = 𝟏𝟐𝟗𝟎 = 𝟐𝟏𝟓 прямого кута 3) 18 ֯ = 𝟏𝟖𝟗𝟎 = 𝟏𝟓 прямого кута 4) 45 ֯ = 𝟏𝟐 прямого кута ____________________________________________ 1) 𝟏𝟑 = 𝟏𝟔𝟒𝟖 ; 2) 𝟓𝟔 = 𝟒𝟎𝟒𝟖 ; 3) 𝟒𝟖 = 𝟐𝟒𝟒𝟖 ; 4) 𝟏𝟏𝟔 = 𝟑𝟒𝟖 

Номер слайду 4

Основна властивість дробу. Користуючись основною властивістю дробу, знайдіть значення а, при якому є правильною рівність: 1) а𝟖 = 𝟏𝟓𝟒𝟎 ; 2) 𝟗а = 𝟑𝟔𝟓𝟐 ; 3) 𝟐𝟏𝟗𝟖 = а𝟏𝟒 Запишіть десятковий дріб у вигляді звичайного дробу та скоротіть результат: 1) 0,8 ; 2) 0,32 ; 3) 0,125 Скоротіть: 1) 𝟔 ∙𝟏𝟑𝟐𝟔 ∙𝟏𝟐 ; 2) 𝟑 ∙ 𝟒 ∙ 𝟓 𝟔 ∙𝟏𝟐 ∙𝟓𝟎 ; 3) 𝟗 ∙ 𝟐𝟎 − 𝟗 ∙ 𝟕𝟗 ∙𝟐𝟑 + 𝟗 ∙𝟑  Розв’язання: 1) а𝟖 = 𝟏𝟓𝟒𝟎 = 𝟑𝟖 ; 2) 𝟗а = 𝟑𝟔𝟓𝟐 = 𝟗𝟏𝟑 ; 3) 𝟐𝟏𝟗𝟖 = а𝟏𝟒 = 𝟑𝟏𝟒 а = 3 а = 13 а = 3_______________________________________________ 1) 0,8 = 𝟖𝟏𝟎 = 𝟒𝟓 ; 2) 0,32 = 𝟑𝟐𝟏𝟎𝟎 = 𝟖𝟐𝟓 ; 3) 0,125 = 𝟏𝟐𝟓𝟏𝟎𝟎𝟎 = 𝟏𝟖________________________________________________ 1) 𝟔 ∙𝟏𝟑𝟐𝟔 ∙𝟏𝟐 = 𝟏 ∙𝟏𝟐 ∙𝟐 = 𝟏𝟒 ; 2) 𝟑 ∙ 𝟒 ∙ 𝟓 𝟔 ∙𝟏𝟐 ∙ 𝟓𝟎 = 𝟏 ∙𝟏 ∙ 𝟏𝟐 ∙𝟑 ∙𝟏𝟎 = 𝟏𝟔𝟎 ; 3) 𝟗 ∙ 𝟐𝟎 − 𝟗 ∙ 𝟕𝟗 ∙𝟐𝟑 + 𝟗 ∙𝟑 = 𝟗 ( 𝟐𝟎 −𝟕 )𝟗 ( 𝟐𝟑+𝟑 ) = 𝟏𝟑𝟐𝟔 = 𝟏𝟐 

Номер слайду 5

Розв’язати рівняння:1) 8 𝟑𝟒 - х = 3 𝟓𝟏𝟔 2) ( х – 9 𝟑𝟕 ) + 5 𝟖𝟐𝟏 = 6 𝟓𝟏𝟒 Розв’язання: 1) 8 𝟑𝟒 - х = 3 𝟓𝟏𝟔 х = 8 𝟑𝟒 - 3 𝟓𝟏𝟔 х = 8 𝟏𝟐𝟏𝟔 - 3 𝟓𝟏𝟔 х = 5 𝟕𝟏𝟔 Відповідь: 5 𝟕𝟏𝟔  Розв’язання: 2) ( х – 9 𝟑𝟕 ) + 5 𝟖𝟐𝟏 = 6 𝟓𝟏𝟒 х – 9 𝟑𝟕 = 6 𝟓𝟏𝟒 - 5 𝟖𝟐𝟏 х – 9 𝟑𝟕 = 6 𝟏𝟓𝟒𝟐 - 5 𝟏𝟔𝟒𝟐 х - 9 𝟑𝟕 = 5 𝟓𝟕𝟒𝟐 - 5 𝟏𝟔𝟒𝟐 х = 𝟒𝟏𝟒𝟐 + 9 𝟑𝟕 х = 𝟒𝟏𝟒𝟐 + 9 𝟏𝟖𝟒𝟐 х = 9 𝟓𝟗𝟒𝟐 х = 10 𝟏𝟕𝟒𝟐 Відповідь: 10 𝟏𝟕𝟒𝟐 

Номер слайду 6

Обчисліть значення виразу:1) 2 𝟓𝟔 ∙ 6 𝟐𝟑 + 𝟑𝟏𝟎 ∙ 6 𝟐𝟑 - 6 𝟐𝟑 ∙ 1 𝟏𝟑2) ( 3 𝟐𝟑 + 1 𝟑𝟒 ) : ( 6 𝟕𝟏𝟐 - 2 𝟏𝟒 ) ∙ 0,8 Розв’язання: 1) 2 𝟓𝟔 ∙ 6 𝟐𝟑 + 𝟑𝟏𝟎 ∙ 6 𝟐𝟑 - 6 𝟐𝟑 ∙ 1 𝟏𝟑 = = 6 𝟐𝟑 ∙ (2 𝟓𝟔 + 𝟑𝟏𝟎 - 1 𝟏𝟑 ) = = 6 𝟐𝟑 ∙ (2 𝟐𝟓𝟑𝟎 + 𝟗𝟑𝟎 - 1 𝟏𝟎𝟑𝟎 ) = 6 𝟐𝟑 ∙ ( 2 𝟑𝟒𝟑𝟎 - 1 𝟏𝟎𝟑𝟎 ) = = 6 𝟐𝟑 ∙ 1 𝟐𝟒𝟑𝟎 = 6 𝟐𝟑 ∙ 1 𝟒𝟓 = 𝟐𝟎 ∙ 𝟗𝟑 ∙ 𝟓 = 𝟒 ∙𝟑𝟏 ∙ 𝟏  = 12 Відповідь: 12  ( 3 𝟐𝟑 + 1 𝟑𝟒 ) : ( 6 𝟕𝟏𝟐 - 2 𝟏𝟒 ) ∙ 0,8 = * 1) 3 𝟐𝟑 + 1 𝟑𝟒 = 3 𝟖𝟏𝟐 + 1 𝟗𝟏𝟐 = 4 𝟏𝟕𝟏𝟐 = 5 𝟓𝟏𝟐 ; 2) 6 𝟕𝟏𝟐 - 2 𝟏𝟒 = 6 𝟕𝟏𝟐 - 2 𝟑𝟏𝟐 = 4 𝟒𝟏𝟐 = 4 𝟏𝟑 ; 3) 5 𝟓𝟏𝟐 : 4 𝟏𝟑 = 𝟔𝟓 ∙ 𝟑𝟏𝟐 ∙  𝟏𝟑 = 𝟓 ∙𝟏𝟒 ∙𝟏 = 𝟓𝟒 ; 4) 𝟓𝟒 ∙ 0,8 = 𝟓𝟒 ∙ 𝟖𝟏𝟎 = 𝟓𝟒 ∙ 𝟒𝟓 = 1 Відповідь: 1 

Номер слайду 7

Розв’язати задачу. У міських змаганнях взяли участь 600 учнів. Із них 28 % змагались у плаванні, учасники змагань з гімнастики становили 𝟓𝟔 від кількості плавців, учасники змагань з бігу – 125 % від кількості гімнастів, а решта змагались у стрибках. Скільки учнів змагались у стрибках ( кожен учень змагався в одному виді спорту) ? Розв’язання:1) 28 % від 600 = 600 ∙ 0,28 = 168 (учнів) -змагались у плаванні;2) 𝟓𝟔 від 168 = 𝟓 ∙𝟏𝟔𝟖𝟔 = 5 ∙ 28 = 140 ( учнів) -змагались з гімнастики; 3) 125 % від 140 = 140 ∙ 1,25 = 175 ( учнів) - змагались із бігу;600 – ( 168 + 140 + 175 ) = 117 ( учнів) – змагались у стрибках. Відповідь: 117 учнів 

Номер слайду 8

Розв’язати задачу. Фермер заготовив сіно, якого може вистачити корові на 60 днів, а коневі – на 40 днів. За скільки днів корова і кінь разом з’їдять цей запас сіна?Розв’язання: Позначимо весь запас сіна за 1. Тоді, за один день корова з’їсть 𝟏𝟔𝟎 , а кінь - 𝟏𝟒𝟎 частину запасу сіна. За один день вони разом з’їдять ( 𝟏𝟔𝟎 + 𝟏𝟒𝟎 ) = 𝟓𝟏𝟐𝟎 або 𝟏𝟐𝟒 частину запасу сіна . Знайдемо, за скільки днів корова і кінь з’їдять весь запас сіна. 1 : 𝟏𝟐𝟒 = 24 ( дня) Відповідь: 24 дня 

Номер слайду 9

Розв’язати задачу. Маса глухаря становить 3 кг 200 г і становить 𝟐𝟓 маси лебедя. Маса чайки становить 𝟑𝟐𝟎  маси лебедя і 𝟑𝟓  маси качки. Обчисліть масу кожного птаха. Розв’язання: 3 кг 200 г = 3,2 кг 1) 3,2 : 𝟐𝟓 = 𝟑𝟐 ∙ 𝟓 𝟏𝟎 ∙  𝟐 = 𝟏𝟔 ∙ 𝟏𝟐 ∙  𝟏 = 8 ( кг) – маса лебедя ; 2) 8 ∙ 𝟑𝟐𝟎 = 𝟖  ∙  𝟑𝟐𝟎  = 𝟐𝟒𝟐𝟎 = 1 𝟒𝟐𝟎 = 1 𝟏𝟓 ( кг ) – маса чайки ; 3) 1 𝟏𝟓 : 𝟑𝟓 = 𝟔 ∙  𝟓𝟓  ∙  𝟑 = 2 ( кг) – маса качки . Відповідь: 8 кг ; 1 𝟏𝟓 кг ; 2 кг. 

Номер слайду 10

Розв’язати задачу. Від села до станції Василь може доїхати на велосипеді за 3 години, а дійти пішки – за 7 годин. Його швидкість пішки на 8 км/год менше, ніж швидкість на велосипеді. З якою швидкістю їздить Василь на велосипеді? Яка відстань від села до станції ?Розв’язання: Нехай швидкість Василя дорівнює х км/год, коли він їде на велосипеді та ( х – 8 ) км/год, коли він іде пішки. За 3 години Василь проїде від села до станції 3 х км, а пройде пішки – 7 ( х – 8 ) км, що стільки ж, скільки він проїде на велосипеді. Маємо рівняння: 3 х = 7 ( х – 8 ) 3 х = 7 х – 56 3 х – 7 х = - 56 - 4 х = - 56 х = - 56 : ( - 4 ) х = 14 Отже, швидкість Василя на велосипеді дорівнює 14 км/год, тоді відстань від села до станції дорівнює 3 ∙ 14 = 42 км. Відповідь: 14 км/год; 42 км

Номер слайду 11

Розв’язати задачу. На полиці стояли книжки. Спочатку взяли на 2 книжки менше від третини всіх книжок, а потім половину книжок, що залишилися. Після цього на полиці стало 9 книжок. Скільки книжок було на полиці спочатку?Розв’язання: Нехай на полиці стояло х книжок. Перший раз взяли ( 𝟏𝟑 х – 2) книжок, а другий раз взяли 𝟏𝟐 ( х – ( 𝟏𝟑 х – 2)) або 𝟏𝟐  ( 𝟐𝟑 х + 2) книжок. Після цього на полиці залишилось 9 книжок. Маємо рівняння: х - ( 𝟏𝟑 х – 2) - 𝟏𝟐  ( 𝟐𝟑 х + 2) = 9 х - 𝟏𝟑 х + 2 - 𝟏𝟑 х - 1 = 9 𝟏𝟑 х = 9 – 2 + 1 𝟏𝟑 х = 8 х = 8 : 𝟏𝟑 х = 24 Отже, на полиці стояло 24 книжки. Відповідь: 24 книги. 

Номер слайду 12

Розв’язати задачу. Дайте відповідь на питання: чому дорівнює вираз ?Кока-кола – 10 Гамбургер – 5 Картопля фрі – 1 Значення виразу: 5 + 1 ∙ 10 = 15 Відповідь: 15

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 1
Оцінки та відгуки
  1. Левадній Сергій Павлович
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
pptx
Додано
21 лютого 2021
Переглядів
1052
Оцінка розробки
5.0 (1 відгук)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку